Jaargang 5 | editie 2 | 26 januari 2022 |
|
De inflatie van het begrip contentmarketing zette het afgelopen jaar stevig door. Het wordt inmiddels gebruikt (en vooral misbruikt) voor zowat iedere vorm van commerciële communicatie.
Een advertorial in je favoriete nieuwsmedium? Contentmarketing. Influencercampagne voor een productlancering? Contentmarketing. Een video op YouTube? Yep. Contentmarketing is dan ook de veilige haven, een manier om impopulaire termen als reclame of corporate...
|
|
|
|
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Roderik de Maar, Global Marketing Manager bij Wajer Yachts.
Wat voor jaar was 2021 voor het merk Wajer Yachts?
2021 was voor Wajer Yachts een zeer succesvol jaar; allereerst hebben we nog nooit zoveel boten verkocht met als gevolg een zeer goed gevuld orderboek voor de komende jaren. Dat is natuurlijk erg fijn. Daarnaast hebben we ons...
|
|
|
|
Jordi van den Bussche, ook bekend als Kwebbelkop die één van de grootste YouTubers van Nederland is, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator.
LaunchMyNFT is een creator-to-customer platform dat het voor gebruikers gemakkelijk maakt om willekeurig gegenereerde NFTs te creëren en direct te verkopen. Met de lancering, wordt ook de $MYNFT-token geïntroduceerd...
|
|
|
|
Diederik Breijer, LiveWall, Wave 100%EMAIL, 100%driven en Standard Investment hebben United Playgrounds gelanceerd. Tegelijkertijd hebben Diederik Breijer en Standard Investment een belang genomen in Cape, een onafhankelijke SaaS platform voor automated digital campaign management.
United Playgrounds positioneert zich als een Digital Solutions Group – het bedenkt, ontwerpt en bouwt end-to-end digitale producten, services, business solutions en data-gedreven marketingcampagnes. Diederik Breijer, founder en CEO...
|
|
|
|
Brand New Live en Creative Animal hebben The Show Room gelanceerd voor digital brand & product display. Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming.
The Show Room maakt het mogelijk voor merken om onder meer producten te lanceren, teams te trainen en B2B en B2C doelgroepen te inspireren in een dynamische virtuele omgeving. The Show Room is een initiatief van brand agency...
|
|
|
|
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI.
Wat voor jaar was 2021 voor TUI?
In 2020 gaf ik aan dat Space Mountain niets was vergeleken bij de achtbaan waar we met TUI doorheen gingen. Gelukkig waren we in 2021 voorbereid en getraind op flexibiliteit, waardoor we snel en op meerdere creatieve manieren konden inhaken op de vakantiebehoefte van de consument...
|
|
|
|
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.
Charlotte Zelders: “De teams waar ik mee werk zijn elke dag bezig met de creatie en verspreiding van content op alle kanalen die we hebben. De eigen website, de Kampioen, de nieuwsbrieven en betaalde kanalen. Er is ook een team dat zich bezighoudt met ledenmarketing voor de bijna 5 miljoen leden en het merk ANWB. De afgelopen jaren zijn we...
|
|
|
|
Dorien Kuiken is mede-oprichter en Managing Director van Fitzgerald, pr- en communicatiebureau te Utrecht dat onderdeel is van Ace en ontstaan is vanuit Glasnost. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we haar over haar bedrijf, de verschillende kanalen voor publiciteit en de rol van influencers.
Dorien Kuiken: “Fitzgerald is geboren uit succes. Glasnost bestaat al tien jaar en is in die tijd een van de grote spelers in de pr geworden. Er kwam behoefte om een tweede label op te richten om ook andere klanten te bedienen en dat is...
|
|
|
|
Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van B2B marketing? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Wie zijn wij?
Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...
|
|
|
|
Wij zoeken een Campaign Manager die altijd 2 stappen voor loopt, het hoofd koel houdt en daarmee het team en de klant aan een geweldig eindresultaat helpt.
Wie zijn wij?
Wij zijn UM. Onderdeel van IPG Mediabrands, een internationale agency met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze agency komen creativiteit, technologie en data samen. Wij helpen merken zichzelf opnieuw uit te vinden en laten ze groeien door onze open blik en ongeremde drang naar het beste resultaat...
|
|
|
|
Ben jij net als wij gek van het doen van onderzoek en daarnaast van (digitale) media en communicatie? MediaTest is op zoek naar een: Junior Research Consultant en een Medior Research Consultant.
Dus ben je al enige tijd werkzaam in onderzoek of in communicatie/media en ben je toe aan een volgende stap, bij een gespecialiseerd onderzoeksbureau? Of Sta je aan het begin van je carrière en wil je het onderzoeks-vak graag...
|
|
|
|
Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 9 maart 2022 in Amsterdam.
Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|