Jaargang 5 | editie 2 | 26 januari 2022
 

[Column] Jasper van Zandbeek: Laten we in 2022 eens ophouden met fragmenteren en versnipperen

De inflatie van het begrip contentmarketing zette het afgelopen jaar stevig door. Het wordt inmiddels gebruikt (en vooral misbruikt) voor zowat iedere vorm van commerciële communicatie.

Een advertorial in je favoriete nieuwsmedium? Contentmarketing. Influencercampagne voor een productlancering? Contentmarketing. Een video op YouTube? Yep. Contentmarketing is dan ook de veilige haven, een manier om impopulaire termen als reclame of corporate...

Lees Meer

 

[Interview] Roderik de Maar over Wajer Yachts

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Roderik de Maar, Global Marketing Manager bij Wajer Yachts.

Wat voor jaar was 2021 voor het merk Wajer Yachts?

2021 was voor Wajer Yachts een zeer succesvol jaar; allereerst hebben we nog nooit zoveel boten verkocht met als gevolg een zeer goed gevuld orderboek voor de komende jaren. Dat is natuurlijk erg fijn. Daarnaast hebben we ons...

Lees Meer

 

Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) lanceert LaunchMyNFT

Jordi van den Bussche, ook bekend als Kwebbelkop die één van de grootste YouTubers van Nederland is, heeft LaunchMyNFT gelanceerd. Samen met twee businesspartners, Suraj Patel en Christopher R. Dawe, lanceert hij een NFT-generator.

LaunchMyNFT is een creator-to-customer platform dat het voor gebruikers gemakkelijk maakt om willekeurig gegenereerde NFTs te creëren en direct te verkopen. Met de lancering, wordt ook de $MYNFT-token geïntroduceerd...

Lees Meer

 

Diederik Breijer, LiveWall, Wave 100%EMAIL, 100%driven en Standard Investment lanceren United Playgrounds

Diederik Breijer, LiveWall, Wave 100%EMAIL, 100%driven en Standard Investment hebben United Playgrounds gelanceerd. Tegelijkertijd hebben Diederik Breijer en Standard Investment een belang genomen in Cape, een onafhankelijke SaaS platform voor automated digital campaign management. 

United Playgrounds positioneert zich als een Digital Solutions Group – het bedenkt, ontwerpt en bouwt end-to-end digitale producten, services, business solutions en data-gedreven marketingcampagnes. Diederik Breijer, founder en CEO...

Lees Meer

 

Brand New Live en Creative Animal lanceren The Show Room voor digital brand & product display

Brand New Live en Creative Animal hebben The Show Room gelanceerd voor digital brand & product display. Met The Show Room is het de bedoeling merken tot leven te brengen in een 3D-wereld met high-quality content, interactieve brand experience en wereldwijde livestreaming.

The Show Room maakt het mogelijk voor merken om onder meer producten te lanceren, teams te trainen en B2B en B2C doelgroepen te inspireren in een dynamische virtuele omgeving. The Show Room is een initiatief van brand agency...

Lees Meer

 

[Interview] Ana Henriques (TUI): Impact maken wordt steeds ingewikkelder

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI.

Wat voor jaar was 2021 voor TUI?

In 2020 gaf ik aan dat Space Mountain niets was vergeleken bij de achtbaan waar we met TUI doorheen gingen. Gelukkig waren we in 2021 voorbereid en getraind op flexibiliteit, waardoor we snel en op meerdere creatieve manieren konden inhaken op de vakantiebehoefte van de consument...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB

Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.

Charlotte Zelders: “De teams waar ik mee werk zijn elke dag bezig met de creatie en verspreiding van content op alle kanalen die we hebben. De eigen website, de Kampioen, de nieuwsbrieven en betaalde kanalen. Er is ook een team dat zich bezighoudt met ledenmarketing voor de bijna 5 miljoen leden en het merk ANWB. De afgelopen jaren zijn we...

Lees Meer

 

[Interview] Dorien Kuiken: Bij Fitzgerald staat purpose-gedreven communicatie centraal

Dorien Kuiken is mede-oprichter en Managing Director van Fitzgerald, pr- en communicatiebureau te Utrecht dat onderdeel is van Ace en ontstaan is vanuit Glasnost. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we haar over haar bedrijf, de verschillende kanalen voor publiciteit en de rol van influencers.

Dorien Kuiken: “Fitzgerald is geboren uit succes. Glasnost bestaat al tien jaar en is in die tijd een van de grote spelers in de pr geworden. Er kwam behoefte om een tweede label op te richten om ook andere klanten te bedienen en dat is...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing Coördinator

Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van B2B marketing? Dan ben je hier aan het juiste adres! 

Wie zijn wij? 

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...

Lees Meer

 

[Vacatures] UM zoekt een Campaign Manager

Wij zoeken een Campaign Manager die altijd 2 stappen voor loopt, het hoofd koel houdt en daarmee het team en de klant aan een geweldig eindresultaat helpt.

Wie zijn wij?

Wij zijn UM. Onderdeel van IPG Mediabrands, een internationale agency met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze agency komen creativiteit, technologie en data samen. Wij helpen merken zichzelf opnieuw uit te vinden en laten ze groeien door onze open blik en ongeremde drang naar het beste resultaat...

Lees Meer

 

[Vacatures] MediaTest zoekt een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant

Ben jij net als wij gek van het doen van onderzoek en daarnaast van (digitale) media en communicatie? MediaTest is op zoek naar een: Junior Research Consultant en een Medior Research Consultant.

Dus ben je al enige tijd werkzaam in onderzoek of in communicatie/media en ben je toe aan een volgende stap, bij een gespecialiseerd onderzoeksbureau? Of Sta je aan het begin van je carrière en wil je het onderzoeks-vak graag...

Lees Meer

 

DeMedia100 | DeMarketing100 Event | 9 maart 2022

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 9 maart 2022 in Amsterdam.

Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000 26-05-2022 | 11:37:16
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000


DEPT helpt C&A bij herintroductie online shop 26-05-2022 | 10:48:00
In opdracht van C&A helpt DEPT bij de herintroductie van de online shop. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan


Havas Media ontwikkelt campagne met chef Joris Bijdendijk voor L´OR Espresso 26-05-2022 | 10:42:00
Het koffiemerk L´OR Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´OR Espresso en Joris Bijdendijk


[De Belofte 2022] Terence de Waard (DEPT) over talent 25-05-2022 | 11:39:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Terence de Waard, Head of Marketing Netherlands bij DEPT


Megawatt Digital aan de slag voor Renewi 25-05-2022 | 11:24:00
Heb je afval en wil je dat op een duurzame manier laten verwerken? Dan moet je bij Renewi zijn. Renewi wil haar klanten activeren om over te gaan op online aankoop en hiermee de online shopper experience verbeteren, dat doen ze door middel van een mooie campagne


In 5 stappen naar een succesvolle display campagne 25-05-2022 | 11:09:31
Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen


[Cross Media Adverteerder 2022] Tanja Bom over ABN AMRO 25-05-2022 | 10:20:00
Tanja Bom is Manager Communicatie & Media bij ABN AMRO. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door N=5


[De Belofte 2022] 12 voordrachten uit het marketingvak 24-05-2022 | 22:41:00
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Hier 12 voordrachten van talenten in het marketingvak


[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager 24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare


[Cross Media Adverteerder 2022] Dick Gussen over Corendon 24-05-2022 | 18:18:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships Corendon International Travel & Corendon Hotels & Resorts


[De Belofte 2022] Jasmijn Bouwmeester (M2Media) over talent 24-05-2022 | 17:22:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Martijn Vlasblom, strateeg bij M2Media


[Marketing Report Radio] Michel van den Houten over big group Amsterdam 24-05-2022 | 11:53:20
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey


[Cross Media Adverteerder 2022] Jurgen Surstedt over Interpolis 24-05-2022 | 11:23:00
Jurgen Surstedt is senior manager merkmanagement bij Interpolis. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door NRC


[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent 23-05-2022 | 11:55:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Erik Dijkman, partner bij Bambuu



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -