Jaargang 5 | editie 3 | 27 januari 2022
 

[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome

Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021. 

Dorkas Koenen: “De tocht heeft me zeker tien marketinglessen opgeleverd die ik nu aan het samenvatten ben in het boekje Bergen liegen niet. Dat gaat over alles wat je op het gebied van marketing leert als je onderweg bent...

Lees Meer

 

Frank Bitter Managing Director Media bij Candid

Candid heeft Frank Bitter aangesteld als leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Hij zal in zijn functie samen met de agency leads van M2Media en het te fuseren STROOM en de Media Maatschap, verantwoordelijk zijn voor de groei van deze bureaus.

Het meest recent was Frank Bitter hij Managing Director EMEA bij Mediacom. Hij werkte zowel in nationale als internationale context en was verantwoordelijk voor het bouwen van Mediacom tot een topspeler vanaf 2006. Edward Knol, Chief...

Lees Meer

 

[Column] Sophie van der Schaft en Suzanne Broeders (&.agency): Influencer-contentmarketing in 2022: Focus op één boodschap!

Influencer-gedreven contentmarketing kwam tegelijk op met de komst van social media. In eerste instantie vrij ongedwongen benaderd, waarbij influencers een bepaald merk of product natuurlijk integreerden in hun content.

De laatste jaren wordt, onder andere door de aangescherpte regelgeving en het toegenomen bereik, meer verlangd vanuit de adverteerder. Een waterdicht contract en bijbehorende briefing moet ervoor zorgen dat een influencer exact weet uit te dragen waar het merk of product voor staat. Meerdere...

Lees Meer

 

[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch.

Wat voor jaar was 2021 voor jouw merken?

2021 was opnieuw een bijzonder jaar voor ons als bierbrouwer. Het moge duidelijk zijn dat Covid de horeca en evenementensector en daarmee ons flink heeft geraakt. Het jaar stond dan ook vooral in het teken hiervan en kijken hoe...

Lees Meer

 

[Interview] Bernadette Kooijman over de missie en nieuwe producten van No Fairytales

Bernadette Kooijman is oprichter van No Fairytales, het bedrijf dat in 2016 een wereldwijde primeur had met de introductie van groentetortilla’s. We spreken haar over haar visie op foodtrends voor 2022 en de plannen van No Fairytales. In maart brengt het bedrijf namelijk een nieuw product op de markt.

Hallo Bernadette, wat is No Fairytales?

No Fairytales is een klein team dat samen heel hard werkt aan de missie om foodproducten aan consumenten aan te bieden, die allemaal een stapje gezonder zijn. Natuurlijk is lekker nummer één.  Maar hoe gemakkelijk is het als jouw...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Event | 9 maart 2022

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 9 maart 2022 in Amsterdam.

Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing Coördinator

Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van B2B marketing? Dan ben je hier aan het juiste adres! 

Wie zijn wij? 

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...

Lees Meer

 

[Vacatures] UM zoekt een Business Manager

Wij zoeken een Business Manager die energie krijgt van de business uitdagingen van onze klanten en ervan houdt om deze uitdagingen te challengen om uiteindelijk de beste oplossingen te creëren. Een veelzijdige sparringpartner die vanuit een positieve mindset altijd gaat voor het hoogst haalbare!

Wie zijn wij?

Wij zijn UM. Onderdeel van (IPG) Mediabrands, een internationale agency met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze agency komen creativiteit, technologie en data samen. Wij helpen merken...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Project Manager

Ben jij gestructureerde Online Project Manager, die goed is in het opzetten en waarborgen van campagnes? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En die goed digitaal onderlegd is om de meest uiteenlopende projecten op te pakken? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen

De Brand & Digital marketingafdeling is verantwoordelijk voor het digitale bereik van alle nieuws- en entertainment merken van DPG Media. Het is ons doel om met sterke merken, intuïtief goed werkende producten en platformen en een...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:41
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam


[Vacatures] Somention zoekt een Videograaf / editor 24-04-2024 | 11:35:00
Somention is per direct op zoek naar een Videograaf / editor -Full-time / Part-time · Rotterdam


&MediaGroup stelt Jos Kel aan als Creative Director 24-04-2024 | 11:18:59
Jos Kel is per 1 april gestart als Creative Director bij &MediaGroup, een initiatief van Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft.


[Vacatures] Positive Digital zoekt een Medior Digital Project Manager 24-04-2024 | 11:04:00
Positive Digital is per direct op zoek naar een Medior Digital Project Manager -Full-time · Positive Rotterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -