Jaargang 5 | editie 3 | 27 januari 2022
 

[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome

Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021. 

Dorkas Koenen: “De tocht heeft me zeker tien marketinglessen opgeleverd die ik nu aan het samenvatten ben in het boekje Bergen liegen niet. Dat gaat over alles wat je op het gebied van marketing leert als je onderweg bent...

Lees Meer

 

Frank Bitter Managing Director Media bij Candid

Candid heeft Frank Bitter aangesteld als leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Hij zal in zijn functie samen met de agency leads van M2Media en het te fuseren STROOM en de Media Maatschap, verantwoordelijk zijn voor de groei van deze bureaus.

Het meest recent was Frank Bitter hij Managing Director EMEA bij Mediacom. Hij werkte zowel in nationale als internationale context en was verantwoordelijk voor het bouwen van Mediacom tot een topspeler vanaf 2006. Edward Knol, Chief...

Lees Meer

 

[Column] Sophie van der Schaft en Suzanne Broeders (&.agency): Influencer-contentmarketing in 2022: Focus op één boodschap!

Influencer-gedreven contentmarketing kwam tegelijk op met de komst van social media. In eerste instantie vrij ongedwongen benaderd, waarbij influencers een bepaald merk of product natuurlijk integreerden in hun content.

De laatste jaren wordt, onder andere door de aangescherpte regelgeving en het toegenomen bereik, meer verlangd vanuit de adverteerder. Een waterdicht contract en bijbehorende briefing moet ervoor zorgen dat een influencer exact weet uit te dragen waar het merk of product voor staat. Meerdere...

Lees Meer

 

[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch.

Wat voor jaar was 2021 voor jouw merken?

2021 was opnieuw een bijzonder jaar voor ons als bierbrouwer. Het moge duidelijk zijn dat Covid de horeca en evenementensector en daarmee ons flink heeft geraakt. Het jaar stond dan ook vooral in het teken hiervan en kijken hoe...

Lees Meer

 

[Interview] Bernadette Kooijman over de missie en nieuwe producten van No Fairytales

Bernadette Kooijman is oprichter van No Fairytales, het bedrijf dat in 2016 een wereldwijde primeur had met de introductie van groentetortilla’s. We spreken haar over haar visie op foodtrends voor 2022 en de plannen van No Fairytales. In maart brengt het bedrijf namelijk een nieuw product op de markt.

Hallo Bernadette, wat is No Fairytales?

No Fairytales is een klein team dat samen heel hard werkt aan de missie om foodproducten aan consumenten aan te bieden, die allemaal een stapje gezonder zijn. Natuurlijk is lekker nummer één.  Maar hoe gemakkelijk is het als jouw...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Event | 9 maart 2022

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 9 maart 2022 in Amsterdam.

Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing Coördinator

Wil jij deel uit maken van het grootste écht Nederlandse mediabedrijf, het bedrijf achter grote merken zoals o.a. SBS, Radio 538, Veronica, Net5, StukTV en LINDA. En krijg je energie van B2B marketing? Dan ben je hier aan het juiste adres! 

Wie zijn wij? 

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de klant altijd centraal, want alleen op die manier kan het beste concept aangeboden worden. Effectiviteit en efficiëntie is daarbij een must. Onze sterke merken lenen zich voor 360 graden...

Lees Meer

 

[Vacatures] UM zoekt een Business Manager

Wij zoeken een Business Manager die energie krijgt van de business uitdagingen van onze klanten en ervan houdt om deze uitdagingen te challengen om uiteindelijk de beste oplossingen te creëren. Een veelzijdige sparringpartner die vanuit een positieve mindset altijd gaat voor het hoogst haalbare!

Wie zijn wij?

Wij zijn UM. Onderdeel van (IPG) Mediabrands, een internationale agency met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze agency komen creativiteit, technologie en data samen. Wij helpen merken...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Project Manager

Ben jij gestructureerde Online Project Manager, die goed is in het opzetten en waarborgen van campagnes? Die zich niet van de wijs laat brengen door de waan van de dag, maar de grote lijnen kan blijven zien? En die goed digitaal onderlegd is om de meest uiteenlopende projecten op te pakken? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen

De Brand & Digital marketingafdeling is verantwoordelijk voor het digitale bereik van alle nieuws- en entertainment merken van DPG Media. Het is ons doel om met sterke merken, intuïtief goed werkende producten en platformen en een...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000 26-05-2022 | 11:37:16
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000


DEPT helpt C&A bij herintroductie online shop 26-05-2022 | 10:48:00
In opdracht van C&A helpt DEPT bij de herintroductie van de online shop. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan


Havas Media ontwikkelt campagne met chef Joris Bijdendijk voor L´OR Espresso 26-05-2022 | 10:42:00
Het koffiemerk L´OR Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´OR Espresso en Joris Bijdendijk


[De Belofte 2022] Terence de Waard (DEPT) over talent 25-05-2022 | 11:39:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Terence de Waard, Head of Marketing Netherlands bij DEPT


Megawatt Digital aan de slag voor Renewi 25-05-2022 | 11:24:00
Heb je afval en wil je dat op een duurzame manier laten verwerken? Dan moet je bij Renewi zijn. Renewi wil haar klanten activeren om over te gaan op online aankoop en hiermee de online shopper experience verbeteren, dat doen ze door middel van een mooie campagne


In 5 stappen naar een succesvolle display campagne 25-05-2022 | 11:09:31
Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen


[Cross Media Adverteerder 2022] Tanja Bom over ABN AMRO 25-05-2022 | 10:20:00
Tanja Bom is Manager Communicatie & Media bij ABN AMRO. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door N=5


[De Belofte 2022] 12 voordrachten uit het marketingvak 24-05-2022 | 22:41:00
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Hier 12 voordrachten van talenten in het marketingvak


[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager 24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare


[Cross Media Adverteerder 2022] Dick Gussen over Corendon 24-05-2022 | 18:18:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships Corendon International Travel & Corendon Hotels & Resorts


[De Belofte 2022] Jasmijn Bouwmeester (M2Media) over talent 24-05-2022 | 17:22:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Martijn Vlasblom, strateeg bij M2Media


[Marketing Report Radio] Michel van den Houten over big group Amsterdam 24-05-2022 | 11:53:20
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey


[Cross Media Adverteerder 2022] Jurgen Surstedt over Interpolis 24-05-2022 | 11:23:00
Jurgen Surstedt is senior manager merkmanagement bij Interpolis. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door NRC


[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent 23-05-2022 | 11:55:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Erik Dijkman, partner bij Bambuu



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -