Jaargang 5 | editie 4 | 28 januari 2022
 

[Interview] Nienke van de Streek (ALDI): Voorkom dat je als marketeer in een marketing bubble terecht komt

In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Nienke van de Streek, Managing Director Marketing en Communicatie bij ALDI Nederland.

Wat voor jaar was 2021 voor jouw merk/merken?

2021 was het eerste volledige jaar waarin we als ALDI naar buiten zijn getreden met ons merkverhaal. Middels nieuwe campagnes over alle marketing- kanalen hebben we de klant kennis laten maken met de kern van dit mooie merk...

Lees Meer

 

Perplex & Frontis bundelen hun krachten

De Nederlandse digitale full-service bureaus Perplex uit Arnhem en Frontis uit Varsseveld bundelen hun krachten en gaan samen. Het gezamenlijke bureau wil als full-service partner die zowel op het gebied van strategie, marketing, design, development, data en content hoogwaardige oplossingen bieden.

Jeffrey Schoemaker, CEO van Perplex: “Perplex en Frontis hebben een bijna 1-op-1 match qua visie, cultuur en waarden; een no-nonsense aanpak, sterk ondernemerschap en de wil om continue te leren staan voorop. Dat was voor ons van...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB

Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.

Charlotte Zelders: “De teams waar ik mee werk zijn elke dag bezig met de creatie en verspreiding van content op alle kanalen die we hebben. De eigen website, de Kampioen, de nieuwsbrieven en betaalde kanalen. Er is ook een team dat zich bezighoudt met ledenmarketing voor de bijna 5 miljoen...

Lees Meer

 

[Interview] Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus

Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid.

Christiaan van Betuw: “In 2022 staan bij ons menselijkheid en duurzaamheid centraal. Wij geloven sterk in de menselijkheid van marketing. Iets wat we met de digitalisering weleens vergeten, is dat we communiceren met individuen...

Lees Meer

 

Sebastiaan Spaan aangesteld als Head of People bij Natwerk

Sebastiaan Spaan is per januari 2022 aangesteld als Head of People. Hij was hiervoor actief als zelfstandig organisatiepsycholoog, adviseur en assesment psycholoog. De bij Natwerk werkzame Sabastiaan Spaan is iemand anders dan de bij ITV Studios werkzame Sebastiaan Spaan die aldaar Head of Television is en betrokken bij The Voice.

Bij het reclamebureau Natwerk zal hij zich bezighouden met de wensen en behoeften van de medewerkers alsmede het vergroten van de effectiviteit van de samenwerking en het persoonlijk leiderschap. En dit om het talent te verstevigen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Jeroen de Bakker over de digitalisering van audio

Jeroen de Bakker is Managing Partner bij Airborne. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over de digitalisering van audio.

Jeroen de Bakker: “In mijn vier jaar bij de radio-afdeling bij Talpa heb ik veel nagedacht over de digitalisering van audio en wat er zou gebeuren als de consumptie van radio steeds digitaler zou worden, en dus transformeert. Samen met Marvin Jacobs ben ik de schouders gaan zetten onder Airborne. Je hebt kijken, kopen, lezen, spelen en luisteren. De vijf...

Lees Meer

 

 
 

DeMedia100 | DeMarketing100 Event 2022

Het DeMedia100 | DeMarketing100 Event is dé netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De elfde editie van dit exclusieve event vindt plaats op 9 maart 2022 in Amsterdam.

Tijdens het event worden traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt. Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMedia100 en DeMarketing100. De lijsten worden...

Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Media E-commerce Director

De business van veelbelovende e-commercebedrijven laten groeien. Dát is waar jij goed in bent. Van marktleiders tot startups en van online dienstverlening tot webshops.

Je richt je op de performance marketing en e-commerce vraagstukken van onze klanten. Zij worden blij van jouw strategieën, tactiek en inzichten. Jij wordt blij van de vrijheid die je bij ons krijgt om invulling te geven aan je functie. ZIGT is een volledig onafhankelijk bureau en wij geloven in vrijheid. Vrijheid als motivator om het beste uit jezelf te kunnen...

Lees Meer

 

[Vacatures] Towel Media zoekt een Account Manager Influencers

Jij weet als geen ander wat er speelt op het gebied van influencers, het liefst scroll jij de hele dag door op tiktok, instagram en youtube. Naast je passie voor scrollen, krijg je een kick van het binnenslepen van (video)campagnes en weet je altijd je influencer netwerk in te zetten.

Je bouwt gemakkelijk relaties op en kan deze ook goed onderhouden, zowel met klanten als met influencers. Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor het opzetten en bedenken van strategische marketing campagnes voor onze...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Accountmanager Digital/ Client Lead Digital

Beschik jij over een flinke dosis enthousiasme, creativiteit en houd je van uitdagingen? Ben je daarnaast een echte relatiebouwer en beschik je over een winnaarsmentaliteit? Dan ben jij de persoon die we zoeken!

Op dit moment zoeken wij ter versterking van het digitale sales team een (Sr.) Account Manager Digital/Client Lead Digital om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland.  Is dit iets voor jou? Lees dan...

Lees Meer

 

Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -