Jaargang 15 | editie 7 | 1 april 2022 |
|
Global Media & Entertainment Group heeft eind 2018 Exterion Media overgenomen. Na de integratie - en de daaropvolgende pandemie - is per 1 april 2022 de rebranding voltooid en gaat Exterion Media verder onder de naam Global.
Sinds de overname heeft Global veel geïnvesteerd in het verder ontwikkelen van de Nederlandse tak. Concrete recente voorbeelden zijn de overname van het supermarktnetwerk van Centercom en de contracten met...
|
|
|
|
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. DPG Media dingt met de introductie van de digitale Libelle mee in de categorie Innovatie. We spreken Hilmar Mulder over deze innovatie.
Kun jij Libelle introduceren?
Libelle bestaat dit jaar 88 jaar en is het oudste vrouwentijdschrift en het grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Het eerste nummer verscheen op 13 april 1934; anno 2022 steekt Libelle nog steeds met kop en schouders boven andere vrouwenmediamerken uit...
|
|
|
|
NRC Media wil in Nederland dé autoriteit worden op het gebied van podcasting. Om die doelstelling kracht bij te zetten, introduceert het deze week het Audiohuis Podcastnetwerk. Met dit breed opgezette netwerk biedt het adverteerders posities aan rond de podcasts van NRC zelf, maar ook rondom podcasts van niet-eigen merken, zoals De Stroom, FC Afkicken en het internationale Podwave.
NRC heeft de podcast omarmd. Het medium sluit naadloos aan op de diepgravende vorm van journalistiek en de behoefte van de nieuwsgierige doelgroep aan verdieping. Dat de strategie past, wordt bevestigd door de...
|
|
|
|
DPG Media en Groupe Rossel hebben de overname van RTL Belgium afgerond. Daarmee zijn de Franstalige zenders RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, de radiozenders Bel RTL, Radio Contact, Mint, de streamingdienst RTL Play, het nieuwsplatform RTL Info en reclameverkoopbedrijf IP Belgium niet langer van RTL Group.
De verkoop door RTL Group werd in juni 2021 aangekondigd. Thomas Rabe, Elmar Heggen en Björn Bauer schreven een brief aan medewerkers om ze te bedanken voor hun inzet. RTL Group en voorganger...
|
|
|
|
New Business Radio start vanaf woensdag 6 april 2022 met het radioprogramma De Beursvloer. In het programma wordt maandelijks een kijkje gegeven bij wat er zich afspeelt achter de schermen op de beursvloer.
Wie zijn de spelers op de beurs? Welke spelers komen eraan? Wat zijn hun groei- en toekomstvisies en waar liggen de kansen in de markt? Dit en meer komt maandelijks aan bod in De Beursvloer. Met inspirerende studiogasten, analyses, achtergrondverhalen en anekdotes rechtstreeks...
|
|
|
|
Nordic Entertainment Group (NENT Group) wil zijn naam wijzigen in Viaplay Group. HIertoe wordt op 18 mei 2022 tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering een voorstel gedaan. NENT Group ontstond in juni 2018 als onderdeel van een afspliting van Modern Times Group.
Modern Times Group was op zijn beurt weer in 1997 een afspliting van Kinnevik. Vooral Scandinavische financiële instellingen zijn aandeelhouder van het beursgenoteerde bedrijf. NENT Group is voor 50 procent eigenaar van...
|
|
|
|
Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2022. Tot en met vrijdag 15 april kunnen cases worden ingestuurd. John Olivieira is juryvoorzitter van de Cross Media Awards 2022. Hij bekleedt deze functie voor het tweede jaar op rij.
John is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in de media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer...
|
|
|
|
Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards 2022 in de Kromhouthal Amsterdam de Cross Media Persoon van het Jaar 2022 bekend gemaakt.
Wie wordt de opvolger van huidig Cross Media Vrouw van het Jaar Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson? Eerdere winnaars waren Jacqueline Smit, Peter de Mönnink, Lauren van der Heijden, Robert van den Ham, Monique Bergers, Ard Siekerman, Thijs Boon en Monique Pennings...
|
|
|
|
Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards 2022 in de Kromhouthal Amsterdam de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022 bekendgemaakt. Wie wordt de opvolger van de huidige Cross Media Adverteerder van het Jaar: ASN Bank, voorgedragen door Born05.
Draag nu jouw klanten voor voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022
Je kunt klanten voordragen tot en met vrijdag 8 april. De genomineerde adverteerders en de winnende case worden gepubliceerd in het Markting | Media Jaarboek 2023, dat zal verschijnen tijdens het Media100 | Marketing100 Event begin december 2022...
|
|
|
|
Ben jij net zo ambitieus als wij, altijd online en ligt de focus in je journalistieke werk op Nederlands nieuws? Kom dan als freelancer werken bij Talpa Network op één van de leukste nieuwsredacties van Nederland als redacteur!
Naast twee uitzendingen in de avond, is er 7 dagen per week een ochtend editie op tv, en ook online bereiken we steeds meer Nederlanders. Daarnaast doen de journalisten van Hart van Nederland verslag van het laatste Nederlandse nieuws op Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica...
|
|
|
|
Ben jij net als wij gek van het doen van onderzoek en daarnaast van (digitale) media en communicatie? MediaTest is op zoek naar een: Junior Research Consultant en een Medior Research Consultant.
Dus ben je al enige tijd werkzaam in onderzoek of in communicatie/media en ben je toe aan een volgende stap, bij een gespecialiseerd onderzoeksbureau? Of Sta je aan het begin van je carrière en wil je het onderzoeks-vak...
|
|
|
|
Ter versterking van ons Software Development team zijn wij op zoek naar een Product Owner.
Wat ga je doen?
De online videomarkt is volop in beweging. Zowel op het vlak van Live als On demand liggen er grote kansen en uitdagingen het verschil te maken in de digitale markt. Om de volgende stap te zetten in onze productontwikkeling zijn wij op zoek naar een Product owner. Als Product owner ben je verantwoordelijk voor de product roadmap...
|
|
|
|
NRC Webwinkel is op zoek naar een ondernemende en resultaatgerichte Category Manager voor het Lifestyle kanaal. Herken jij jezelf in onderstaand profiel? Solliciteer dan direct en kom ons team versterken in hartje Amsterdam!
Functieomschrijving
Als Category Manager Lifestyle ben je verantwoordelijk voor de strategie en inkoop binnen de Boeken en Academie categorieën van NRC Webwinkel. Andere clusters zijn wonen & stijl, elektronica, wijn, en reizen. Binnen jouw...
|
|
|
|
Onze afdeling B2C is er, en de naam zegt het al, voor de consument. Voor de trouwe abonnees van een of meerdere van onze bekende merken. Maar ook voor nieuw publiek buiten onze voordeur.
We mochten als Mediahuis Groep het afgelopen een groei van 20 procent noteren als het gaat om het aantal digitale abonnees maar brengen graag nog meer mensen en verhalen samen. Doen we dat straks ook op tijdelijke basis met jou? Onze deuren staan nu namelijk open voor een...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|