Jaargang 15 | editie 8 | 8 april 2022
 
ACM: aantal televisiehuishoudens daalt: 1 miljoen huishoudens zonder abonnement

Ongeveer één miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement voor de directe ontvangst van lineaire televisiezenders via een infrastructuur. Inclusief zakelijke aansluitingen zijn er in Nederland circa 7,3 miljoen televisie-abonnementen; NLZiet valt daar niet onder. NLZiet telt nog eens circa 200.000 abonnees.

De cijfers – behoudens NLZiet - zijn afkomstig  uit de telecommonitor die de Aurotiteit Consument & Markt elk kwartaal uitbrengt. Er zijn circa 200.000-350.000 zakelijke televisie-abonnementen. In 2014 waren er circa 7,6 miljoen huishoudens. Eind 2021 waren dat er 8,1 miljoen...


Lees Meer

 
Bureau Dijksman Communicatie start met tijdschrift DC Magazine

Bureau Dijksman Communicatie zal op 12 april 2022 met een magazine onder de naam DC Magazine op de markt brengen. Het is een on-ground inflight magazine met aandacht voor mode, kunst, living, design en reizen.

Het magazine verschijnt 2 keer per jaar, heeft een omvang van 144 pagina's en is te koop in de winkel en online. Het concept is ontwikkeld door art director Ingeborg Berghuijs en de interviews zijn van de hand van copywriter Erik Paul Jager. De eerste editie, getiteld DC...


Lees Meer

 
Hivestack breidt uit in Italië

Hivestack, 's werelds toonaangevende, onafhankelijke, programmatic digital out of home (DOOH) ad tech bedrijf heeft een uitbreiding van de programmatic activiteiten in Italië aangekondigd.

Als onderdeel van de aankondiging heeft Hivestack verschillende lokale OOH/DOOH media-eigenaren gecontracteerd via het Hivestack Supply Side Platform (SSP), waaronder Domminaction, Rotopubblicità, MediaOne en Deva Connection. Aanvullende integraties zijn aan de...


Lees Meer

 
Radio Veronica komt met Streaming Top 1500

Vanaf maandag 11 april 2022 12:00 uur tot en met 17 april 2022 18:00 uur staat Radio Veronica non-stop in het teken van de Stremaing Top 1500.  Een week lang kunnen luisteraars genieten van de allerbeste en meest gestreamde Veronica-klassiekers.

Dat zijn platen die er al waren toen het streamingtijdperk rond 2010 startte en die nog dagelijks in persoonlijke playlists gespeeld worden met legendarische artiesten als Queen, Oasis, The Rolling Stones en Nirvana. Het is de...


Lees Meer

 
NLO stelt lancering NMO-luisteronderzoek uit

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met zijn onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het NMO-luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar. Dit heeft te maken met de moeizame werving van deelnemende panelladen. Een andere lanceer datum is er nog niet.

De gegeven extra tijd stelt de onderzoeksbureaus in de gelegenheid om voor het een volledig panel op te bouwen. Zodra de opbouw van het representatieve panel gereed is, wordt de radiomarkt voorzien van robuuste luistercijfers. NMO staat voor Nationaal Media Onderzoek...


Lees Meer

 
Lancering De Belofte 2022 - Stuur nu jouw voordrachten in!

Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet. Wat blijft, is het uitgangspunt; een prijs voor de meest veelbelovende jonge mensen in het media- en marketingvak.

Verder is het vooral meer, groter en leuker. Vandaag begint de zoektocht. Iedereen mag een of meerdere beloften voordragen. Dat kan tot uiterlijk vrijdag 6 mei. De jury, onder leiding van Inge Ligthart, stelt een lijst met 25 genomineerden samen...


Lees Meer

 
ITV Studios Netherlands benoemt Willem Zijlstra en Rogier Visser

Willem Zijlstra en Rogier Visser hebben zich aangesloten bij ITV Studios Netherlands (bekend van Oogappels, Diepe Gronden, Het Perfecte Plaatje, Oh, Wat een Jaar!, Love Island, Meisje van Plezier en Beat the Champions).

Als Head of Drama is Willem Zijlstra verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de afdeling Drama binnen ITV Studios Netherlands. Hij heeft een loopbaan achter de rug waarbij hij na zijn rol als Hoofd Drama bij Endemol samen met Rogier Visser productiehuis Four One Media startte...


Lees Meer

 
Middagkrant NRC Handelsblad stopt; alleen ochtendkrant NRC blijft

De middagkrant NRC Handelsblad stopt volledig. Onder de naam NRC zal de krant vanaf 25 april 2022 alleen in de ochtend blijven verschijnen. Hoofdreden is een stijging van distributiekosten.

Per 3 januari 2022 stopte de uitgever NRC Media al met NRC Handelsblad in Amsterdam en enkele andere gebieden, goed voor circa 30.000 kranten. Dit kwam omdat Het Parool een ochtendkrant werd en de verspreiding gezamenlijk geschiedde. De middageditie had in september 2021 een...


Lees Meer

 
Mediahuis zet eerste stap in property technology markt met investering in Finse Skenariolabs

Mediahuis investeert in het Finse Skenariolabs, een startup die de toekomstige waarde en duurzaamheid van vastgoed voorspelt op basis van data en artificial intelligence (AI).

De kapitaalronde van 3 miljoen euro wordt geleid door Mediahuis, dat het grootste deel van de investering voor haar rekening neemt. Met de investering zet Mediahuis een eerste stap in de PropTech-markt. De PropTech-markt is een snelgroeiende markt die alle aspecten van het vastgoedproces wil verbeteren: van het ontwerpen en...


Lees Meer

 
XS2Radio wijzigt naam in XS2Content

Met een andere naam, huisstijl, website en positionering wil XS2Content met haar platform alle soorten bestaande content van organisaties kunnen omzetten naar andere contentvormen.

Onder de naam XS2Radio is de Hilversumse start-up in 2020 gestart met het omzetten van tekstuele content naar audio in radiovormgeving door middel van geavanceerde text2speech-technieken. Door verbreding van producten en diensten dekte deze naam echter niet meer de lading van...


Lees Meer

 

 

ACM ROEPT OP MEE TE DENKEN BIJ AANPASSING LEIDRAAD BESCHERMING ONLINE CONSUMENT

NATIONALE-NEDERLANDEN START MERKCAMPAGNE

FULL SERVICE DIGITAL AGENCY HUMAN DIGITAL OPVOLGER SOMETHING BIG EN PARTECH

CLOUDFACTORY EN MR. FRANK KOMEN MET SNACK FLAGS FOR UKRAINE

KLARNA KIEST VOOR MEDIACOM


 

Xebra harvests first cannabis crop in the Netherlands

Italian flour companies launch campaign to promote premium organic flours

Finixio launches new products in Balkan, German and Japanese markets

Dutch telecom regulator to auction regional commercial FM licenses

Mediatic expands with Tamara Doves and Marie Wessels


 

French in-game ad startup Gadsme raises $8m seed round to scale growth

Latinx insurtech startup Sigo Seguros raises $5.4m seed funding to accelerate growth

Global experience startup Lilt raises $55m Series C to scale its AI translation platform

German tech startup Admitad invests $1.2m in service providing coupon solutions for media

U.S.-based food tech startup Yo-Kai Express launches autonomous restaurant platform in Japan


 
 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Grafisch Vormgever

ZIGT is een full service media & performance bureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 100+ doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun media- en marketingcommunicatie vraagstukken. 

Op de afdeling ZIGT Create hebben wij een plek gereserveerd voor een Grafisch Vormgever. Ben jij technisch sterk in DTP? Beschik je daarnaast ook over top notch designkwaliteiten? Dan zou je prima in ons team kunnen...


Lees Meer

 
[Vacatures] Towel Media zoekt een Editor

Ben jij een creatieve editor en vind je het leuk om aan afwisselende projecten te werken? Kan jij mensen verrassen met jouw edit skills en ben je bekend met Adobe Premiere? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Editor bij Towel Media stap je in een jong en snelgroeiend bedrijf dat meerdere producties per week oplevert. De ene dag ben je bezig met een uitlegvideo of productvideo en de andere dag met een aflevering van een realityserie. Je houdt je dus bezig met het selecteren van...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Editor Programma Samenstelling

Afdeling Programma Samenstelling is binnen Talpa TV verantwoordelijk voor de bewerking van aangekochte series & programma’s, zoals MasterChef Australië, De Grote Verbouwing, Border Security maar ook Lachen om Home Video’s.

Deze programma’s worden aangepast zodat ze op onze zenders SBS6, NET5, Veronica of SBS9 uitgezonden kunnen worden. De programma’s worden o.a. voorzien van een nieuwe vormgeving en een Nederlandse voice-over. Talpa...


Lees Meer

 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Projectmanager

Jij bent niet die projectmanager ‘die het wel even regelt’. Daarvoor is jouw en ons werk te belangrijk. Jij runt kleine en grote contentprogramma’s. Je werkt veel en intensief samen met andere specialisten: merkstrategen, online marketeers, .net developers, content specialisten, (UX-)designers, artdirectors en (SEO-) copywriters.

En dat doe je ook nog eens voor heel uiteenlopende klanten: van gerenommeerde A-merken tot ambitieuze nichespelers. Je nieuwe job vraagt om grote betrokkenheid en sterke sociale vaardigheden. Wat wij doen, kunnen we...


Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -