Jaargang 15 | editie 8 | 8 april 2022 |
|
Ongeveer één miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement voor de directe ontvangst van lineaire televisiezenders via een infrastructuur. Inclusief zakelijke aansluitingen zijn er in Nederland circa 7,3 miljoen televisie-abonnementen; NLZiet valt daar niet onder. NLZiet telt nog eens circa 200.000 abonnees.
De cijfers – behoudens NLZiet - zijn afkomstig uit de telecommonitor die de Aurotiteit Consument & Markt elk kwartaal uitbrengt. Er zijn circa 200.000-350.000 zakelijke televisie-abonnementen. In 2014 waren er circa 7,6 miljoen huishoudens. Eind 2021 waren dat er 8,1 miljoen...
|
|
|
|
Bureau Dijksman Communicatie zal op 12 april 2022 met een magazine onder de naam DC Magazine op de markt brengen. Het is een on-ground inflight magazine met aandacht voor mode, kunst, living, design en reizen.
Het magazine verschijnt 2 keer per jaar, heeft een omvang van 144 pagina's en is te koop in de winkel en online. Het concept is ontwikkeld door art director Ingeborg Berghuijs en de interviews zijn van de hand van copywriter Erik Paul Jager. De eerste editie, getiteld DC...
|
|
|
|
Hivestack, 's werelds toonaangevende, onafhankelijke, programmatic digital out of home (DOOH) ad tech bedrijf heeft een uitbreiding van de programmatic activiteiten in Italië aangekondigd.
Als onderdeel van de aankondiging heeft Hivestack verschillende lokale OOH/DOOH media-eigenaren gecontracteerd via het Hivestack Supply Side Platform (SSP), waaronder Domminaction, Rotopubblicità, MediaOne en Deva Connection. Aanvullende integraties zijn aan de...
|
|
|
|
Vanaf maandag 11 april 2022 12:00 uur tot en met 17 april 2022 18:00 uur staat Radio Veronica non-stop in het teken van de Stremaing Top 1500. Een week lang kunnen luisteraars genieten van de allerbeste en meest gestreamde Veronica-klassiekers.
Dat zijn platen die er al waren toen het streamingtijdperk rond 2010 startte en die nog dagelijks in persoonlijke playlists gespeeld worden met legendarische artiesten als Queen, Oasis, The Rolling Stones en Nirvana. Het is de...
|
|
|
|
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met zijn onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het NMO-luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar. Dit heeft te maken met de moeizame werving van deelnemende panelladen. Een andere lanceer datum is er nog niet.
De gegeven extra tijd stelt de onderzoeksbureaus in de gelegenheid om voor het een volledig panel op te bouwen. Zodra de opbouw van het representatieve panel gereed is, wordt de radiomarkt voorzien van robuuste luistercijfers. NMO staat voor Nationaal Media Onderzoek...
|
|
|
|
Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet. Wat blijft, is het uitgangspunt; een prijs voor de meest veelbelovende jonge mensen in het media- en marketingvak.
Verder is het vooral meer, groter en leuker. Vandaag begint de zoektocht. Iedereen mag een of meerdere beloften voordragen. Dat kan tot uiterlijk vrijdag 6 mei. De jury, onder leiding van Inge Ligthart, stelt een lijst met 25 genomineerden samen...
|
|
|
|
Willem Zijlstra en Rogier Visser hebben zich aangesloten bij ITV Studios Netherlands (bekend van Oogappels, Diepe Gronden, Het Perfecte Plaatje, Oh, Wat een Jaar!, Love Island, Meisje van Plezier en Beat the Champions).
Als Head of Drama is Willem Zijlstra verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de afdeling Drama binnen ITV Studios Netherlands. Hij heeft een loopbaan achter de rug waarbij hij na zijn rol als Hoofd Drama bij Endemol samen met Rogier Visser productiehuis Four One Media startte...
|
|
|
|
De middagkrant NRC Handelsblad stopt volledig. Onder de naam NRC zal de krant vanaf 25 april 2022 alleen in de ochtend blijven verschijnen. Hoofdreden is een stijging van distributiekosten.
Per 3 januari 2022 stopte de uitgever NRC Media al met NRC Handelsblad in Amsterdam en enkele andere gebieden, goed voor circa 30.000 kranten. Dit kwam omdat Het Parool een ochtendkrant werd en de verspreiding gezamenlijk geschiedde. De middageditie had in september 2021 een...
|
|
|
|
Mediahuis investeert in het Finse Skenariolabs, een startup die de toekomstige waarde en duurzaamheid van vastgoed voorspelt op basis van data en artificial intelligence (AI).
De kapitaalronde van 3 miljoen euro wordt geleid door Mediahuis, dat het grootste deel van de investering voor haar rekening neemt. Met de investering zet Mediahuis een eerste stap in de PropTech-markt. De PropTech-markt is een snelgroeiende markt die alle aspecten van het vastgoedproces wil verbeteren: van het ontwerpen en...
|
|
|
|
Met een andere naam, huisstijl, website en positionering wil XS2Content met haar platform alle soorten bestaande content van organisaties kunnen omzetten naar andere contentvormen.
Onder de naam XS2Radio is de Hilversumse start-up in 2020 gestart met het omzetten van tekstuele content naar audio in radiovormgeving door middel van geavanceerde text2speech-technieken. Door verbreding van producten en diensten dekte deze naam echter niet meer de lading van...
|
|
|
|
ZIGT is een full service media & performance bureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 100+ doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun media- en marketingcommunicatie vraagstukken.
Op de afdeling ZIGT Create hebben wij een plek gereserveerd voor een Grafisch Vormgever. Ben jij technisch sterk in DTP? Beschik je daarnaast ook over top notch designkwaliteiten? Dan zou je prima in ons team kunnen...
|
|
|
|
Ben jij een creatieve editor en vind je het leuk om aan afwisselende projecten te werken? Kan jij mensen verrassen met jouw edit skills en ben je bekend met Adobe Premiere? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
Als Editor bij Towel Media stap je in een jong en snelgroeiend bedrijf dat meerdere producties per week oplevert. De ene dag ben je bezig met een uitlegvideo of productvideo en de andere dag met een aflevering van een realityserie. Je houdt je dus bezig met het selecteren van...
|
|
|
|
Afdeling Programma Samenstelling is binnen Talpa TV verantwoordelijk voor de bewerking van aangekochte series & programma’s, zoals MasterChef Australië, De Grote Verbouwing, Border Security maar ook Lachen om Home Video’s.
Deze programma’s worden aangepast zodat ze op onze zenders SBS6, NET5, Veronica of SBS9 uitgezonden kunnen worden. De programma’s worden o.a. voorzien van een nieuwe vormgeving en een Nederlandse voice-over. Talpa...
|
|
|
|
Jij bent niet die projectmanager ‘die het wel even regelt’. Daarvoor is jouw en ons werk te belangrijk. Jij runt kleine en grote contentprogramma’s. Je werkt veel en intensief samen met andere specialisten: merkstrategen, online marketeers, .net developers, content specialisten, (UX-)designers, artdirectors en (SEO-) copywriters.
En dat doe je ook nog eens voor heel uiteenlopende klanten: van gerenommeerde A-merken tot ambitieuze nichespelers. Je nieuwe job vraagt om grote betrokkenheid en sterke sociale vaardigheden. Wat wij doen, kunnen we...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|