Jaargang 15 | editie 9 | 14 april 2022 |
|
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Hearst dingt mee naar de award voor Exploitant van het jaar. We spreken Marscha Krouwel, Country Manager Netherlands bij de uitgever.
Kun jij Hearst Netherlands introduceren?
Hearst Netherlands telt zo’n 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World. Voor deze merken creëren we toonaangevende en hoogwaardige betekenisvolle (branded) content die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte aan positieve verandering...
|
|
|
|
De internationale voetbalbond FIFA heeft onder de naam FIFA+ een gratis streamingdienst gelanceerd. De dienst zal live voetbal uit de hele wereld, interactieve games, nieuws, informatie over toernooien, series en documentaires uitzenden.
Gianni Infantino, president van FIA: “FIFA+ vertegenwoordigt de volgende stap in onze visie om voetbal echt wereldwijd en inclusief te maken. Het onderschrijft de core missie van FIFA om voetbal wereldwijd te ontwikkelen en uit te breiden...
|
|
|
|
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Julian Bijman, mede-eigenaar van Problemcar.nl.
Dag Julian, kun jij Problemcar.nl introduceren?
Dag, jazeker! Problemcar.nl één van de oudste en meest bezochte auto-technische fora van Nederland. Het forum is ruim twintig jaar geleden opgezet voor én door monteurs. Met als voornaamste uitgangspunt het delen van kennis. Inmiddels is het ook al een tijdje toegankelijk voor particulieren en hobbyisten...
|
|
|
|
Menno de Boer start op 1 mei 2022 als zendermanager van NPO 3FM. Op dit moment is hij interim-zendermanager van de zender.
Menno de Boer was eerder al betrokken bij 3FM als talent coach, daarvoor was hij radio- en music director voor Radio 538 en SLAM! en heeft hij bij diverse radiostations zijn eigen programma’s gepresenteerd. Jurre Bosman, directeur NPO Audio: "Menno is met zijn jarenlange ervaring voor en achter de schermen bij radiostations de aangewezen...
|
|
|
|
KLM’s inflight magazine Holland Herald, dat maandelijks in de stoelzakken van het vliegtuig meereist met ruim 2 miljoen passagiers van over de hele wereld, is vanaf de april-editie gerestyled.
Zowel het design als de inhoud heeft een update gekregen. Met concept – dat een cadeautje is voor de klant aan boord – wordt de reiziger geïnformeerd over relevant KLM-nieuws én geïnspireerd om de wereld op een bewuste manier te blijven ontdekken. Alexandra de Jong, content director bij...
|
|
|
|
Het YouTube-kanaal Gierige Gasten gaat voortaan verder onder de naam Nieuwe Gasten. Het presentatieteam is gewijzigd met voortaan als aanwisten onder anderen Lieke Augustijn, Luuk Dresen, Bram Bosson en Moïse Trustfull.
In duo's creëren zij wekelijks een #Nieuwsgierig-video, waarin zij inhaken op de actualiteit of een maatschappelijk onderwerp aansnijden. Hiermee willen zij hun eigen horizon, maar ook die van de kijker verbreden. In de eerste video, die online staat, ondergaat Bram Bosson hoe heftig...
|
|
|
|
De prijzen voor de beste online radio- en podcastmakers van Nederland worden donderdag 19 mei 2022 uitgereikt tijdens de Online Radio Day vanuit het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum.
Congres
Tijdens de Online Radio Day is er voorafgaand aan de Online Radio Awards opnieuw een congres georganiseerd. Dit jaar is er gekozen voor het thema Vernieuwing. De dag start met diverse workshops, waarbij jongeren van middelbare scholen uit Mediastad Hilversum de mogelijkheden leren van het maken van radio en...
|
|
|
|
Talpa Network organiseert op 21 april 2022 een audio-update via een online seminar. Daarbij wordt aandacht besteed aan hoe belangrijk het is om een eigen geluid te hebben en wat dit doet voor merken.
Onder meer Friesland Campina en Praxis vertellen waarom audio zo een belangrijke plek in hun mediamix heeft. Ook het effect van direct respons op audio en de laatste trends en innovaties komen aanbod. Joris van de Pol zal vanuit zijn rol bij Talpa Network dieper ingaan op de positie van...
|
|
|
|
De derde film in de reeks Fantastic Beasts komt vanuit het niets met 146.229 bezoekers op de eerste plek binnen in de BoxOffice Top 10. Deze film van Warner Bros Pictures is een visueel spektakel en is het vervolg op Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald, deel 2 uit de trilogie.
Er waren in het weekend 378.991bioscoopbezoekers; dat zijn er behoorlijk meer dan de week daarvoor, toen 323.776 mensen de bioscoop bezochten...
|
|
|
|
Bas & Peter praten je in een paar minuten even helemaal bij inzake het insturen voor de Cross Media Awards 2022. Dat is handig..
|
|
|
|
Wegens onophoudelijke uitbreiding van de operatie is Nederlands MediaNetwerk | Marketing Report & Nederlands MediaNieuws op zoek naar meerdere:
Freelance redacteuren
Het gaat om doorlopende freelance-opdrachten voor meerdere dagdelen per week. Start: per meteen...
|
|
|
|
Voor ons dagelijkse programma RTL Boulevard zijn we op zoek naar versterking van het DLS team (beeld/fotoredactie) die ons voornamelijk in de weekenden komt ondersteunen (op freelance basis).
Als DLS’er ben je verantwoordelijk voor alle stilstaande beelden in de uitzending, dus zowel het zoeken als het bewerken/vormgeven en live-schakelen van de beelden in de studio. Je werkt gestructureerd en nauwkeurig, ook onder tijdsdruk. Je bruist van de creatieve ideeën die je...
|
|
|
|
Jij bent een nieuwsjunk en dol op jouw stad: Utrecht. Je herkent een goed verhaal als je het tegenkomt en vindt het leuk om dit te delen met de lezers in jouw stad. Herken jij jezelf hierin en ben je op korte termijn beschikbaar? Dan komen we graag in contact met jou voor deze uitdagende functie!
Wat ga je doen
Als Redacteur/Community Manager voor indebuurt duik je in de belangrijkste topics, discussies en spelers in jouw stad en weet je hierover onderscheidende en spraakmakende verhalen te schrijven in de voor indebuurt zo kenmerkende tone of voice. Jij maakt mensen geregeld blij met jouw...
|
|
|
|
ZIGT is een full service media & performance bureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 100+ doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun media- en marketingcommunicatie vraagstukken.
Op de afdeling ZIGT Create hebben wij een plek gereserveerd voor een Grafisch Vormgever. Ben jij technisch sterk in DTP? Beschik je daarnaast ook over top notch designkwaliteiten? Dan zou je prima in ons team kunnen...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|