Jaargang 5 | editie 27 | 19 april 2022
 
[Column] Arno Peperkoorn: Een D&I-sticker op de deur

Nederland is een land dat is gebouwd door, met en dankzij mensen met verschillende achtergronden. Maar tevens ongelijkheid mede heeft uitgevonden. Diverse meningen en perspectieven zullen te allen tijde zorgen voor de de beste oplossing.

Dat is geen mening. Dat is een feit. Eenzijdigheid zal een creatief proces nooit beter maken. Elkaar napraten zal nooit zorgen voor veelzijdigheid. In de reclame en media gaat het niet om zenden maar om luisteren. Luisteren naar een mens...

Lees Meer

 
Cloudfactory sluit zich aan bij by The Network

Het onafhankelijke creatieve bureau Cloudfactory uit Amsterdam is toegetreden tot het internationale netwerk van onafhankelijke bureaus by the Network, dat opgericht is door Per Pedersen, voormalig Global Creative Chairman van de Grey Group.

Julio Álvarez, Creative Director van Cloudfactory: “Door onafhankelijkheid en creativiteit centraal te stellen, elimineren Per Pedersen en by The Network zoveel mogelijk ruis die creativiteit vaak in de weg staat. Meer specifiek zien...

Lees Meer

 
[Cross Media Bureau] Rogier Bruggeman over ZIGT

Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. ZIGT is in de race voor de award in de categorie Bureau van het jaar. We spreken met Rogier Bruggeman, CEO van ZIGT. Op deze pagina vind je al het nieuws en inzendingen rondom de Awards.

Kun jij ZIGT introduceren?

ZIGT is al twintig jaar hét onafhankelijke bureau van Nederland, waar vrijheid en groei centraal staan; Freedom to grow. Dat geldt zowel voor onze mensen, als de merken waar we voor werken. We hebben vier pijlers: Strategy, Media...

Lees Meer

 
SAS helpt Albert Heijn bij omnichannel-strategie

Albert Heijn gaat gebruikmaken van additionele functionaliteiten binnen het SAS Customer Intelligence 360 platform. SAS, marktleider in analytics, heeft zijn samenwerking met Albert Heijn uitgebreid om de omnichannel-strategie van de supermarkt verder te optimaliseren.

Albert Heijn werkt al met het platform van SAS en gaat gebruik maken van aanvullende mogelijkheden binnen het SAS Customer Intelligence 360 platform. Hierdoor kan Albert Heijn nieuwe functionaliteiten gebruiken om processen beter...

Lees Meer

 
Sjoerd Bongertman start als creative director bij Colourcake

Full service marketing agency Colourcake versterkt het team met Sjoerd Bongertman als Creative Director. Na 5 jaar maakt hij de overgang van Gardeners naar Colourcake. 

Sjoerd Bongertman eerder werkzaam bij Kumpany, De Combinatie van Factoren en last but not least Gardeners zal zijn ervaring van activatie marketing en doing the good thing meenemen in zijn nieuwe rol om zo de creatieve fundering van Colourcake te bewerkstelligen. Sjoerd Bongertman: "Colourcake stond al een tijdje op mijn radar. Hun gevoel...

Lees Meer

 
[Cross Media Event] Manon Albers over UEFA Futsal EURO 2022

Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. De KNVB dingt met UEFA Futsal EURO 2022 mee naar de award voor Cross Media Event. We spreken met Manon Albers, Marketing & Communications Manager UEFA Futsal EURO 2022. Op deze pagina vind je al het nieuws en inzendingen rondom de Awards.

Kun jij jouw organisatie introduceren?

Nederland was de trotse host van het grootste Europese Futsal kampioenschap ooit: UEFA Futsal EURO 2022. Na een voorbereiding van bijna twee jaar, streden de zestien beste Futsal-landen van Europa tussen 19 januari 2022 en 6...

Lees Meer

 

 
 
[Marketing Report Radio - 19 april 2022] Sanne Demir | Geert-Jan van der Snoek | Coen Zeevenhooven | Kim Potters | Farouk Nefzi

Luister dinsdag 19 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT...

Lees Meer

 
Talpa Network komt met online audio-update op 21 april

Talpa Network organiseert op 21 april 2022 een audio update via een online seminar. Daarbij wordt aandacht besteed aan hoe belangrijk het is om een eigen geluid te hebben en wat dit doet voor merken.

Onder meer Friesland Campina en Praxis vertellen waarom audio zo een belangrijke plek in hun mediamix heeft. Ook het effect van direct respons op audio en de laatste trends en innovaties komen aanbod. Joris van de Pol zal vanuit zijn rol bij Talpa Network dieper ingaan op de positie van audio in...

Lees Meer

 
[Vacatures] Axioma zoekt een Content Manager

Word jij content van content en ga jij altijd voor maximale impact? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven, want wij zijn opzoek naar...een Content Manager met can-do attitude.

Profiel

  • Met brede kennis van contentmarketing en contentstrategie; die weet wat er nodig is om met content maximale impact te realiseren.
  • Die conceptueel sterk is, resultaatgericht en een echte teamspeler.
  • Met een hart en voetsporen in zowel off- als online...

Lees Meer

 
[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Art Director

Wij zijn op zoek naar een art director met een paar jaar bureau-ervaring en smooth designskills. Als je offline en online retailactivaties in je map hebt, is dat mooi meegenomen. Vanuit de Schinkel in Amsterdam en je thuiskantoor werk je in een flexibel team van jonge honden en ervaren rotten, dat bestaat uit strategen, copywriters, art directors, designers, video-editors en 3D-ers.

Wie ben jij?

  • Je bent zowel conceptdenker als mooimaker
  • Je hebt ervaring met offline, online en social activaties
  • Je werkt graag in een team dat per project wisselt...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Social Advertising Specialist

Marketing gaat om winnen. Of het nou marktaandeel, merkbekendheid, omzet of awards is. En om te kunnen winnen moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot je website.

Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op ROI. Fightclub is een creatief bureau dat zo resultaatgericht is als een digital agency en een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. Fightclub biedt klanten net die extra marketing edge. Het complete pakket onder...

Lees Meer

 
[Vacatures] Alfred zoekt een Accountmanager

Alfred is het kleinste grote reclamebureau van Nederland. Met zo’n 50 mensen maken we reclamecampagnes voor grote merken als: Jumbo, Praxis, Amstel, Affligem, Calvé Pindakaas, Royal Club, Rivella, Allianz Direct, Simpel en SNS bank.

Een belangrijk onderdeel van Alfred is Freddy, onze ‘makersclub’, waar we digitaal en activerend werk maken en (online) video produceren voor de klanten van Alfred. Ons motto is: Alfred houdt van Reclame. En dat zie je ook terug in onze cultuur: bij Alfred werken mensen die houden van...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediatic zoekt een Copywriter

Ben jij op zoek naar een uitdagende baan als copywriter? Mediatic doet de contentmarketing voor organisaties die écht (positieve) impact maken. We lanceren succesvolle startups, werken voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zetten zelf ook vol in op contentmarketing.

Dat doen we onder meer via interviews met succesvolle impact-ondernemers (zie: LiEF – succesvol ondernemen voor een betere wereld). Als copywriter bij Mediatic schrijf je lekker leesbare teksten, ook op basis van complexe input en voor...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 





 
Overig nieuws

SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000 26-05-2022 | 11:37:16
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000


DEPT helpt C&A bij herintroductie online shop 26-05-2022 | 10:48:00
In opdracht van C&A helpt DEPT bij de herintroductie van de online shop. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan


Havas Media ontwikkelt campagne met chef Joris Bijdendijk voor L´OR Espresso 26-05-2022 | 10:42:00
Het koffiemerk L´OR Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´OR Espresso en Joris Bijdendijk


[De Belofte 2022] Terence de Waard (DEPT) over talent 25-05-2022 | 11:39:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Terence de Waard, Head of Marketing Netherlands bij DEPT


Megawatt Digital aan de slag voor Renewi 25-05-2022 | 11:24:00
Heb je afval en wil je dat op een duurzame manier laten verwerken? Dan moet je bij Renewi zijn. Renewi wil haar klanten activeren om over te gaan op online aankoop en hiermee de online shopper experience verbeteren, dat doen ze door middel van een mooie campagne


In 5 stappen naar een succesvolle display campagne 25-05-2022 | 11:09:31
Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen


[Cross Media Adverteerder 2022] Tanja Bom over ABN AMRO 25-05-2022 | 10:20:00
Tanja Bom is Manager Communicatie & Media bij ABN AMRO. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door N=5


[De Belofte 2022] 12 voordrachten uit het marketingvak 24-05-2022 | 22:41:00
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Hier 12 voordrachten van talenten in het marketingvak


[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager 24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare


[Cross Media Adverteerder 2022] Dick Gussen over Corendon 24-05-2022 | 18:18:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships Corendon International Travel & Corendon Hotels & Resorts


[De Belofte 2022] Jasmijn Bouwmeester (M2Media) over talent 24-05-2022 | 17:22:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Martijn Vlasblom, strateeg bij M2Media


[Marketing Report Radio] Michel van den Houten over big group Amsterdam 24-05-2022 | 11:53:20
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey


[Cross Media Adverteerder 2022] Jurgen Surstedt over Interpolis 24-05-2022 | 11:23:00
Jurgen Surstedt is senior manager merkmanagement bij Interpolis. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door NRC


[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent 23-05-2022 | 11:55:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Erik Dijkman, partner bij Bambuu



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -