Jaargang 5 | editie 28 | 20 april 2022 |
|
Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves (MD) en Thijs de Boer (ECD) van Cheil elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak. Foto Peter Hamelinck
Ha Thijs,
Wist jij dat 70 tot 80 procent van alle productintroducties in de supermarkt mislukt? Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Toronto. Bizar percentage toch? Moet je je voorstellen, met zo’n introductie is een bedrijf maanden, zo niet jaren bezig. Allemaal professionals binnen het bedrijf die er keihard aan hebben gewerkt en er oprecht in hebben...
|
|
|
|
Omnicom Media Group Nederland stelt per 1 september Arno Peperkoorn aan als Directeur Opleiding OmnicomMediaGroup. Peperkoorn komt van Result Recruitment en heeft in de Jaren daarvoor uitgebreid meters gemaakt in het digitale medialandschap. Hij is tevens mede-oprichter en bestuurder van IncludeNow.
Patrick Molleman, CEO Omnicom Media Group Nederland: “OmnicomMediaGroup heeft grote ambities als het gaat om opleiding en ontwikkeling van talenten. Arno is de ideale leider om dit plan naar het hoogste niveau te trekken...
|
|
|
|
Suzuki heeft de merkpositionering gewijzigd en werkt voortaan met de slogan Serious about fun. Deze introductie gaat gepaard met de lancering van een merkcampagne in de Nederlandse markt.
De positionering en campagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Branddoctors en TheMerge. Suzuki voert de merkpositionering op alle kanalen door, van de website en campagnes tot de showroombeleving...
|
|
|
|
Afgelopen dertien april was Koning Willem-Alexander in Almere. De zevende editie van de Floriade werd feestelijk geopend. Het land- en tuinbouwevenement staat dit jaar in het teken van Growing Green Cities: oplossingen die nodig zijn om steden groener, gezonder en leuker te maken.
De Almeerse media monitoringspartij Media Info Groep dook in de data van in de media verschenen items over de Floriade en vond een aantal opvallende uitkomsten...
|
|
|
|
Studio Piraat start met de toetreding van Dion van der Spek en Sean Nelissen als mede-eigenaren een nieuw tijdperk. Zij voegen zich bij de huidige eigenaren Jasper de Vink en Fabian Meijer die op 1 april 2022 het 20 jarige bestaan van de studio vierde.
Studio Piraat bestond op 1 april 2022 20 jaar. Een periode waarin de Piraten zich stevig hebben gevestigd in de Nederlandse bureauwereld...
|
|
|
|
In een geheel vernieuwde uitzending van Brandkast spreekt Grow Expert Roger Verdurmen met Steven Tol, marketing manager van het havermelk-merk Oatly. Het gaat Steven om de impact die plantaardige dranken hebben op de voedselindustrie. En die impact is groot. Toch voelt hij zich nog vaak een David die strijdt tegen Goliath, alias de zuivelindustrie.
Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen op zoek gaan naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard...
|
|
|
|
Talpa Network organiseert op 21 april 2022 een audio update via een online seminar. Daarbij wordt aandacht besteed aan hoe belangrijk het is om een eigen geluid te hebben en wat dit doet voor merken.
Onder meer Friesland Campina en Praxis vertellen waarom audio zo een belangrijke plek in hun mediamix heeft. Ook het effect van direct respons op audio en de laatste trends en innovaties komen aanbod. Joris van de Pol zal vanuit zijn rol bij Talpa Network dieper ingaan op de positie van audio in...
|
|
|
|
Wil jij door middel van digitale campagnes, data en insights zorgen voor een optimale dienstverlening en klantbeleving? Ben jij Tech savvy en commercieel? Ben je toe aan een uitdagende en leerzame baan? Bij Massarius, het #1 Innovatief Advertising Agency volgens Adformatie Media Report, kan jij werken, leren en innoveren.
Over Massarius
Massarius is een publisher trading desk en maakt programmatic trading mogelijk voor middelgrote publishers. Wij zijn verantwoordelijk voor alle geautomatiseerde verkoop van hun advertentieruimte. In totaal zijn er ruim 70...
|
|
|
|
Club LVB groeit door. Ook in 2022. Met mooie, nieuwe projecten die we bedenken én uitvoeren voor nieuwe en bestaande klanten als UWV, Bol.com, PostNL, ABN AMRO, KPMG, Vattenfall, NS en Florius. En dus hebben we jou nodig.
Tenminste… als je een projectmanager bent. Want die zoeken we. Een projectmanager die ervoor zorgt dat een project ‘voor elkaar komt’. Solliciteer nu op onze projectmanager vacature. Je organiseert mankracht. Stuurt aan op rapportages...
|
|
|
|
Hou je van afwisseling in wat je doet en voor wie je werkt? Wil je je vastbijten in mooie uitdagingen voor én bij A-merken? Maak dan kennis met NOSUCH On-Site. Hiermee ondersteunt ons bureau organisaties in-house.
We zoeken een sterke collega die via ons gedetacheerd aan de slag gaat als Marcom Campagne Manager. Dit doe je bij een van onze mooie klanten, zoals Microsoft, Eneco en Fellowmind. Wat je gaat doen? Je werkt marketingcommunicatieplannen uit en zorgt voor de communicatiemiddelen: leadgeneration tot...
|
|
|
|
Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan werken bij het bureau dat de PR doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken.
Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing – bijvoorbeeld aan de hand van interviews met succesvolle impact-ondernemers (zie: LiEF – succesvol ondernemen voor een betere wereld). Mediatic groeit en is daarom op zoek naar een PR-consultant. Heb je...
|
|
|
|
Marketing gaat om winnen. Of het nou marktaandeel, merkbekendheid, omzet of awards is. En om te kunnen winnen moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot je website.
Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op ROI. Fightclub is een creatief bureau dat zo resultaatgericht is als een digital agency en een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. Fightclub biedt klanten net die extra marketing edge. Het complete pakket onder...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|