Jaargang 5 | editie 28 | 20 april 2022
 
[Budi & Thijs] Wist jij dat 70 tot 80 procent van alle productintroducties in de supermarkt mislukt?

Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves (MD) en Thijs de Boer (ECD) van Cheil elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak. Foto Peter Hamelinck

Ha Thijs,

Wist jij dat 70 tot 80 procent van alle productintroducties in de supermarkt mislukt? Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Toronto. Bizar percentage toch? Moet je je voorstellen, met zo’n introductie is een bedrijf maanden, zo niet jaren bezig. Allemaal professionals binnen het bedrijf die er keihard aan hebben gewerkt en er oprecht in hebben...

Lees Meer

 
Arno Peperkoorn Directeur Opleiding OmnicomMediaGroup

Omnicom Media Group Nederland stelt per 1 september Arno Peperkoorn aan als Directeur Opleiding OmnicomMediaGroup. Peperkoorn komt van Result Recruitment en heeft in de Jaren daarvoor uitgebreid meters gemaakt in het digitale medialandschap. Hij is tevens mede-oprichter en bestuurder van IncludeNow.

Patrick Molleman, CEO Omnicom Media Group Nederland: “OmnicomMediaGroup heeft grote ambities als het gaat om opleiding en ontwikkeling van talenten. Arno is de ideale leider om dit plan naar het hoogste niveau te trekken...

Lees Meer

 
Branddoctors en TheMerge ontwikkelen categorie-overstijgende positionering voor Suzuki

Suzuki heeft de merkpositionering gewijzigd en werkt voortaan met de slogan Serious about fun. Deze introductie gaat gepaard met de lancering van een merkcampagne in de Nederlandse markt.

De positionering en campagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Branddoctors en TheMerge. Suzuki voert de merkpositionering op alle kanalen door, van de website en campagnes tot de showroombeleving...

Lees Meer

 
[Media Info Groep] Berichtgeving Floriade ondanks tegenslagen overwegend positief

Afgelopen dertien april was Koning Willem-Alexander in Almere. De zevende editie van de Floriade werd feestelijk geopend. Het land- en tuinbouwevenement staat dit jaar in het teken van Growing Green Cities: oplossingen die nodig zijn om steden groener, gezonder en leuker te maken.

De Almeerse media monitoringspartij Media Info Groep dook in de data van in de media verschenen items over de Floriade en vond een aantal opvallende uitkomsten...

Lees Meer

 
Dion van der Spek en Sean Nelissen partners Studio Piraat

Studio Piraat start met de toetreding van Dion van der Spek en Sean Nelissen als mede-eigenaren een nieuw tijdperk. Zij voegen zich bij de huidige eigenaren Jasper de Vink en Fabian Meijer die op 1 april 2022 het 20 jarige bestaan van de studio vierde.

Studio Piraat bestond op 1 april 2022 20 jaar. Een periode waarin de Piraten zich stevig hebben gevestigd in de Nederlandse bureauwereld...

Lees Meer

 
DPG Grow-podcast Brandkast! 7: Steven Tol (Oatly): Onze marketing afdeling heeft alle vrijheid

In een geheel vernieuwde uitzending van Brandkast spreekt Grow Expert Roger Verdurmen met Steven Tol, marketing manager van het havermelk-merk Oatly. Het gaat Steven om de impact die plantaardige dranken hebben op de voedselindustrie. En die impact is groot. Toch voelt hij zich nog vaak een David die strijdt tegen Goliath, alias de zuivelindustrie.

Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen op zoek gaan naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard...

Lees Meer

 

 
 
Talpa Network komt met online audio-update op 21 april

Talpa Network organiseert op 21 april 2022 een audio update via een online seminar. Daarbij wordt aandacht besteed aan hoe belangrijk het is om een eigen geluid te hebben en wat dit doet voor merken.

Onder meer Friesland Campina en Praxis vertellen waarom audio zo een belangrijke plek in hun mediamix heeft. Ook het effect van direct respons op audio en de laatste trends en innovaties komen aanbod. Joris van de Pol zal vanuit zijn rol bij Talpa Network dieper ingaan op de positie van audio in...

Lees Meer

 
[Vacatures] Massarius zoekt een Digital Account Manager

Wil jij door middel van digitale campagnes, data en insights zorgen voor een optimale dienstverlening en klantbeleving? Ben jij Tech savvy en commercieel? Ben je toe aan een uitdagende en leerzame baan? Bij Massarius, het #1 Innovatief Advertising Agency volgens Adformatie Media Report, kan jij werken, leren en innoveren.

Over Massarius

Massarius is een publisher trading desk en maakt programmatic trading mogelijk voor middelgrote publishers. Wij zijn verantwoordelijk voor alle geautomatiseerde verkoop van hun advertentieruimte. In totaal zijn er ruim 70...

Lees Meer

 
[Vacatures] LVB zoekt een Projectmanager

Club LVB groeit door. Ook in 2022. Met mooie, nieuwe projecten die we bedenken én uitvoeren voor nieuwe en bestaande klanten als UWV, Bol.com, PostNL, ABN AMRO, KPMG, Vattenfall, NS en Florius. En dus hebben we jou nodig.

Tenminste… als je een projectmanager bent. Want die zoeken we. Een projectmanager die ervoor zorgt dat een project ‘voor elkaar komt’. Solliciteer nu op onze projectmanager vacature. Je organiseert mankracht. Stuurt aan op rapportages...

Lees Meer

 
[Vacatures] NOSUCH zoekt een MarCom Campagne Manager

Hou je van afwisseling in wat je doet en voor wie je werkt? Wil je je vastbijten in mooie uitdagingen voor én bij A-merken? Maak dan kennis met NOSUCH On-Site. Hiermee ondersteunt ons bureau organisaties in-house.

We zoeken een sterke collega die via ons gedetacheerd aan de slag gaat als Marcom Campagne Manager. Dit doe je bij een van onze mooie klanten, zoals Microsoft, Eneco en Fellowmind. Wat je gaat doen? Je werkt marketingcommunicatieplannen uit en zorgt voor de communicatiemiddelen: leadgeneration tot...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediatic zoekt een PR-Consultant

Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan werken bij het bureau dat de PR doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken.

Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing – bijvoorbeeld aan de hand van interviews met succesvolle impact-ondernemers (zie: LiEF – succesvol ondernemen voor een betere wereld). Mediatic groeit en is daarom op zoek naar een PR-consultant. Heb je...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fightclub zoekt een Junior Talent Sourcer

Marketing gaat om winnen. Of het nou marktaandeel, merkbekendheid, omzet of awards is. En om te kunnen winnen moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot je website.

Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op ROI. Fightclub is een creatief bureau dat zo resultaatgericht is als een digital agency en een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. Fightclub biedt klanten net die extra marketing edge. Het complete pakket onder...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000 26-05-2022 | 11:37:16
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000


DEPT helpt C&A bij herintroductie online shop 26-05-2022 | 10:48:00
In opdracht van C&A helpt DEPT bij de herintroductie van de online shop. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan


Havas Media ontwikkelt campagne met chef Joris Bijdendijk voor L´OR Espresso 26-05-2022 | 10:42:00
Het koffiemerk L´OR Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´OR Espresso en Joris Bijdendijk


[De Belofte 2022] Terence de Waard (DEPT) over talent 25-05-2022 | 11:39:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Terence de Waard, Head of Marketing Netherlands bij DEPT


Megawatt Digital aan de slag voor Renewi 25-05-2022 | 11:24:00
Heb je afval en wil je dat op een duurzame manier laten verwerken? Dan moet je bij Renewi zijn. Renewi wil haar klanten activeren om over te gaan op online aankoop en hiermee de online shopper experience verbeteren, dat doen ze door middel van een mooie campagne


In 5 stappen naar een succesvolle display campagne 25-05-2022 | 11:09:31
Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen


[Cross Media Adverteerder 2022] Tanja Bom over ABN AMRO 25-05-2022 | 10:20:00
Tanja Bom is Manager Communicatie & Media bij ABN AMRO. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door N=5


[De Belofte 2022] 12 voordrachten uit het marketingvak 24-05-2022 | 22:41:00
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Hier 12 voordrachten van talenten in het marketingvak


[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager 24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare


[Cross Media Adverteerder 2022] Dick Gussen over Corendon 24-05-2022 | 18:18:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships Corendon International Travel & Corendon Hotels & Resorts


[De Belofte 2022] Jasmijn Bouwmeester (M2Media) over talent 24-05-2022 | 17:22:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Martijn Vlasblom, strateeg bij M2Media


[Marketing Report Radio] Michel van den Houten over big group Amsterdam 24-05-2022 | 11:53:20
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey


[Cross Media Adverteerder 2022] Jurgen Surstedt over Interpolis 24-05-2022 | 11:23:00
Jurgen Surstedt is senior manager merkmanagement bij Interpolis. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door NRC


[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent 23-05-2022 | 11:55:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Erik Dijkman, partner bij Bambuu



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -