Jaargang 5 | editie 30 | 4 mei 2022
 
Abovo Maxlead, dentsu, Megawatt, Wavemaker en ZIGT genomineerd voor Cross Media Bureau 2022

De vijf nominaties voor Cross Media Bureau 2022 zijn bekend. Welk bureau wordt de opvolger van Vertigo 6?

  • Abovo Maxlead
  • dentsu
  • Megawatt
  • Wavemaker
  • ZIGT

Willem-Albert Bol, CEO Van Abovo Maxlead: "Abovo Maxlead zet haar groei in 2021 door. Van een bureautje uit de provincie naar het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. Die transitie blijft niet...

Lees Meer

 
Ronnie Besseling en Maaike Schutten starten Prosper & Bloom, the Brand Scaling Agency

Ronnie Besseling en Maaike Schutten zien een nieuwe generatie bedrijven opstaan die fundamenteel anders omgaat met branding. Ronnie Besseling: “In dit multichanneltijdperk moet je als merk van alle markten thuis zijn.

Van social media tot tv, van je digitale platform tot de bedrijfscultuur, álles draagt bij aan je merkbeleving. We zien dat steeds meer bedrijven interne creatieve teams inrichten om zelf de regie te voeren over hun merk. Het klassieke bureaumodel, waarbij je de complete ontwikkeling van je...

Lees Meer

 
The Data Agency neemt Global Group over

The Data Agency neemt het B2C marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland over. Met deze overname herstelt The Data Agency de naam Global Group. Global Group biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing.

De wereld van data verandert voortdurend. Elke organisatie wordt geconfronteerd met continue digitalisering en veranderingen in de regelgeving. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij The Data Agency: "Onze groep en...

Lees Meer

 
[Column] Jasper van Zandbeek: Wie bezweert de marketingcrisis?

Over de exacte definitie van contentmarketing kun je twisten. Het vakgebied is zo breed en de verschijningsvormen inmiddels zo divers, dat het zich steeds moeilijker in een hokje laat plaatsen. Is dat heel erg? Ik denk van niet.

Het nog bredere vakgebied dat marketingcommunicatie heet, is simpelweg geëvolueerd. Contentmarketing heeft terrein veroverd. Soms ten koste van traditionele reclamevormen, vaker als complementaire of zelfs dominante strategie om de aandacht van een publiek te krijgen. Want aandacht, dat is...

Lees Meer

 
[Cross Media Case] Dennis van Vugt over de SIRE-campagne rondom kinderen in armoede

Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Born05 en SIRE dingen mee naar de awards voor beste Case met hun campagne rondom kinderen die in armoede leven. We spreken Dennis van Vugt, Managing Director van Born05. Op deze pagina vind je al het nieuws en inzendingen rondom de Awards.

Kun jij SIRE introduceren?

SIRE zet met campagnes maatschappelijke misstanden op de kaart en wil daarmee mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken en in beweging krijgen. Met deze maatschappelijke campagne richt SIRE zich op heel Nederland, van publiek tot...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] DPG Media zoekt een Project / Eventmanager Tweakers & AutoWeek

Als projectmanager kom je te werken bij het interne reclamebureau van DPG Media dat zich richt op de zogeheten Special Interest Media. Alle titels met een redactionele formule, een grote community en een prijsvergelijker vallen hieronder: Tweakers, Hardware Info, vtwonen, Ouders van Nu en AutoWeek. Oftewel het thuis voor techies, interior lovers, (aanstaande) ouders en petrolheads.

Voor welke specifieke titels?

Je start de functie met een focus op de prachtige merken Tweakers en AutoWeek en op termijn werk je ook op projecten voor Ouders van Nu en vtwonen. Tweakers is dé elektronica- en technologiewebsite van Nederland. Naast...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Research & Data Analyst

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Promotie Medewerker - Supercharger

Wij zijn Megawatt. Durf jij ons te joinen? Lees dan verder. Superchargers zijn onderdeel van het Megawatt team. Megawatt bestaat uit drie agency’s: Advertising, Digital en Fieldmarketing. Als Supercharger ga je aan de slag voor Megawatt Fieldmarketing en ben je onderdeel van de offlinecampagnes.

Jij zal als Supercharger door héél Nederland het promotiewerk doen van dé grootste en vetste merken. Wij zijn al een paar keer met onze activaties viral gegaan én in het nieuws gekomen, dus je kan er van uit gaan dat wij serious...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Category manager E-commerce

Mediahuis E-commerce is het snelst groeiende onderdeel van Mediahuis Nederland. Dat is het resultaat van een ambitieus team en een succesvolle strategie: webshops rondom de grote eigen nieuwsmerken met een uitgekiend aanbod.

Succes smaakt naar meer en daarom schaalde in 2021 Mediahuis E-commerce verder op naar de journalistieke titels in het noorden (Mediahuis Noord) en het zuiden (Mediahuis Limburg).Om deze groei nog verder te versnellen, zoeken we ter versterking van het Category Management team een...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)

Als Data Strategy Consultant ben je de inhoudelijke linking pin met onze mediabureaus en klanten op het vlak van data en marketing effectiviteit.

Je bent goed op de hoogte van wat er allemaal hot en happening is op het vlak van marketingdata, marketing technology en de effectiviteit van media en marketingcampagnes. Met die kennis in huis kun je uitstekend signaleren bij onze klanten waar de behoeftes liggen en welke kansen er zijn om ze nog meer te helpen op dit vlak dan we...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -