Jaargang 5 | editie 30 | 4 mei 2022
 
Abovo Maxlead, dentsu, Megawatt, Wavemaker en ZIGT genomineerd voor Cross Media Bureau 2022

De vijf nominaties voor Cross Media Bureau 2022 zijn bekend. Welk bureau wordt de opvolger van Vertigo 6?

  • Abovo Maxlead
  • dentsu
  • Megawatt
  • Wavemaker
  • ZIGT

Willem-Albert Bol, CEO Van Abovo Maxlead: "Abovo Maxlead zet haar groei in 2021 door. Van een bureautje uit de provincie naar het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. Die transitie blijft niet...

Lees Meer

 
Ronnie Besseling en Maaike Schutten starten Prosper & Bloom, the Brand Scaling Agency

Ronnie Besseling en Maaike Schutten zien een nieuwe generatie bedrijven opstaan die fundamenteel anders omgaat met branding. Ronnie Besseling: “In dit multichanneltijdperk moet je als merk van alle markten thuis zijn.

Van social media tot tv, van je digitale platform tot de bedrijfscultuur, álles draagt bij aan je merkbeleving. We zien dat steeds meer bedrijven interne creatieve teams inrichten om zelf de regie te voeren over hun merk. Het klassieke bureaumodel, waarbij je de complete ontwikkeling van je...

Lees Meer

 
The Data Agency neemt Global Group over

The Data Agency neemt het B2C marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland over. Met deze overname herstelt The Data Agency de naam Global Group. Global Group biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing.

De wereld van data verandert voortdurend. Elke organisatie wordt geconfronteerd met continue digitalisering en veranderingen in de regelgeving. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij The Data Agency: "Onze groep en...

Lees Meer

 
[Column] Jasper van Zandbeek: Wie bezweert de marketingcrisis?

Over de exacte definitie van contentmarketing kun je twisten. Het vakgebied is zo breed en de verschijningsvormen inmiddels zo divers, dat het zich steeds moeilijker in een hokje laat plaatsen. Is dat heel erg? Ik denk van niet.

Het nog bredere vakgebied dat marketingcommunicatie heet, is simpelweg geëvolueerd. Contentmarketing heeft terrein veroverd. Soms ten koste van traditionele reclamevormen, vaker als complementaire of zelfs dominante strategie om de aandacht van een publiek te krijgen. Want aandacht, dat is...

Lees Meer

 
[Cross Media Case] Dennis van Vugt over de SIRE-campagne rondom kinderen in armoede

Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Born05 en SIRE dingen mee naar de awards voor beste Case met hun campagne rondom kinderen die in armoede leven. We spreken Dennis van Vugt, Managing Director van Born05. Op deze pagina vind je al het nieuws en inzendingen rondom de Awards.

Kun jij SIRE introduceren?

SIRE zet met campagnes maatschappelijke misstanden op de kaart en wil daarmee mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken en in beweging krijgen. Met deze maatschappelijke campagne richt SIRE zich op heel Nederland, van publiek tot...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] DPG Media zoekt een Project / Eventmanager Tweakers & AutoWeek

Als projectmanager kom je te werken bij het interne reclamebureau van DPG Media dat zich richt op de zogeheten Special Interest Media. Alle titels met een redactionele formule, een grote community en een prijsvergelijker vallen hieronder: Tweakers, Hardware Info, vtwonen, Ouders van Nu en AutoWeek. Oftewel het thuis voor techies, interior lovers, (aanstaande) ouders en petrolheads.

Voor welke specifieke titels?

Je start de functie met een focus op de prachtige merken Tweakers en AutoWeek en op termijn werk je ook op projecten voor Ouders van Nu en vtwonen. Tweakers is dé elektronica- en technologiewebsite van Nederland. Naast...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Research & Data Analyst

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Promotie Medewerker - Supercharger

Wij zijn Megawatt. Durf jij ons te joinen? Lees dan verder. Superchargers zijn onderdeel van het Megawatt team. Megawatt bestaat uit drie agency’s: Advertising, Digital en Fieldmarketing. Als Supercharger ga je aan de slag voor Megawatt Fieldmarketing en ben je onderdeel van de offlinecampagnes.

Jij zal als Supercharger door héél Nederland het promotiewerk doen van dé grootste en vetste merken. Wij zijn al een paar keer met onze activaties viral gegaan én in het nieuws gekomen, dus je kan er van uit gaan dat wij serious...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Category manager E-commerce

Mediahuis E-commerce is het snelst groeiende onderdeel van Mediahuis Nederland. Dat is het resultaat van een ambitieus team en een succesvolle strategie: webshops rondom de grote eigen nieuwsmerken met een uitgekiend aanbod.

Succes smaakt naar meer en daarom schaalde in 2021 Mediahuis E-commerce verder op naar de journalistieke titels in het noorden (Mediahuis Noord) en het zuiden (Mediahuis Limburg).Om deze groei nog verder te versnellen, zoeken we ter versterking van het Category Management team een...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)

Als Data Strategy Consultant ben je de inhoudelijke linking pin met onze mediabureaus en klanten op het vlak van data en marketing effectiviteit.

Je bent goed op de hoogte van wat er allemaal hot en happening is op het vlak van marketingdata, marketing technology en de effectiviteit van media en marketingcampagnes. Met die kennis in huis kun je uitstekend signaleren bij onze klanten waar de behoeftes liggen en welke kansen er zijn om ze nog meer te helpen op dit vlak dan we...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000 26-05-2022 | 11:37:16
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000


DEPT helpt C&A bij herintroductie online shop 26-05-2022 | 10:48:00
In opdracht van C&A helpt DEPT bij de herintroductie van de online shop. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan


Havas Media ontwikkelt campagne met chef Joris Bijdendijk voor L´OR Espresso 26-05-2022 | 10:42:00
Het koffiemerk L´OR Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´OR Espresso en Joris Bijdendijk


[De Belofte 2022] Terence de Waard (DEPT) over talent 25-05-2022 | 11:39:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Terence de Waard, Head of Marketing Netherlands bij DEPT


Megawatt Digital aan de slag voor Renewi 25-05-2022 | 11:24:00
Heb je afval en wil je dat op een duurzame manier laten verwerken? Dan moet je bij Renewi zijn. Renewi wil haar klanten activeren om over te gaan op online aankoop en hiermee de online shopper experience verbeteren, dat doen ze door middel van een mooie campagne


In 5 stappen naar een succesvolle display campagne 25-05-2022 | 11:09:31
Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen


[Cross Media Adverteerder 2022] Tanja Bom over ABN AMRO 25-05-2022 | 10:20:00
Tanja Bom is Manager Communicatie & Media bij ABN AMRO. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door N=5


[De Belofte 2022] 12 voordrachten uit het marketingvak 24-05-2022 | 22:41:00
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Hier 12 voordrachten van talenten in het marketingvak


[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager 24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare


[Cross Media Adverteerder 2022] Dick Gussen over Corendon 24-05-2022 | 18:18:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships Corendon International Travel & Corendon Hotels & Resorts


[De Belofte 2022] Jasmijn Bouwmeester (M2Media) over talent 24-05-2022 | 17:22:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Martijn Vlasblom, strateeg bij M2Media


[Marketing Report Radio] Michel van den Houten over big group Amsterdam 24-05-2022 | 11:53:20
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey


[Cross Media Adverteerder 2022] Jurgen Surstedt over Interpolis 24-05-2022 | 11:23:00
Jurgen Surstedt is senior manager merkmanagement bij Interpolis. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door NRC


[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent 23-05-2022 | 11:55:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Erik Dijkman, partner bij Bambuu



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -