Jaargang 15 | editie 11 | 5 mei 2022
 
DPG Media, Hearst en NRC genomineerd voor Cross Media Exploitant 2022

De drie nominaties voor Cross Media Exploitant 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van NRC? Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards de winnaar bekend gemaakt.

DPG Media

Kees Wilbrink, directeur Partnerships bij DPG Media: "DPG Media is het grootste crossmediale mediabedrijf van Nederland. Onze media komen al decennialang dagelijks over de vloer bij miljoenen Nederlandse huishoudens. Met 56 sterke merken die zowel onze lezers, kijkers, luisteraars als adverteerders een prachtig platform bieden...


Lees Meer

 
[Cross Media Case] Jeroen Visser over BBQ Street

Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Camfactor Media Group  zendt BBQ Street in voor de Award voor Case van het jaar. We spreken Jeroen Visser, Sales Director van de Camfactor Media Group.

Kun jij Camfactor Media Group introduceren?

Wij zijn Camfactor Media Group. Wij zijn primair een tv-productiebedrijf. Wij maken programma's voor National Geographic, RTL en met name voor 24Kitchen. Wij zijn gespecialiseerd in food – travel en unscripted reality...


Lees Meer

 
&C Media, Donald Duck, Libelle en vtwonen genomineerd voor Cross Media Merk 2022
De vier nominaties voor Cross Media Merk 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van RTL Boulevard? Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards de winnnaar bekend gemaakt.

&C Media

Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio: "&C Media is 5 jaar geleden opgericht door Chantal Janzen en haar man Marco Geeratz, eerst opererend vanuit Medialane en sinds 2,5 jaar volledig zelfstandig met een team van bijna 45 mensen. &C is het...


Lees Meer

 
[Cross Media Merk 2022] Hilmar Mulder over Libelle

Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Libelle dingt mee naar de Award voor Cross Media Merk. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van het magazine en platform.

Kun jij Libelle introduceren?

Libelle bestaat dit jaar 88 jaar en is het oudste vrouwentijdschrift en het grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Het eerste nummer verscheen op 13 april 1934; anno 2022 steekt Libelle nog steeds met kop en schouders boven andere vrouwenmediamerken uit. Met 2,7 miljoen...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Beleving

Sinds enige tijd zet ik op LinkedIn, achter mijn specialisme cultuur- en communicatie de term belevingseconoom. Dat heeft te maken met het feit dat de meeste economen in ons land los zijn gekomen van de werkelijkheid.

De macro- en micro economen, econometristen, gezondheids- en politiek economen, institutionele en wiskundige economen richten zich op modellen, berekeningen, grafieken, en optimalisaties, maar zijn evenals de beleidseconomen en de bedrijfseconomen de grip op de werkelijkheid, het alledaagse leven, het...


Lees Meer

 
Gouden Film voor Costa!!

Honderdduizend bioscoopbezoekers hebben Costa!! gezien. Hiermee heeft de komedie van regisseur Jon Karthaus de Gouden Film behaald. Met de ingrediënten zon, zee, Spaanse stranden, feesten, liefde en vriendschap is Costa!! de eerste Nederlandse film die dit jaar bekroond is met de Gouden Film Award.

Regisseur Jon Karthaus en acteurs Stephanie van Eer en Soy Kroon ontvingen de Gouden Film. De Gouden Film Award is een initiatief van het Nederlands Film Festival en wordt ondersteund door het Nederlands Filmfonds en het...


Lees Meer

 
Marianne Kuiper CFO NewBe

Na een carrière bij KPMG en bij Boer & Croon als strategisch adviseur richting CFO’s, maakt Marianne Kuiper de overstap als CFO naar het snelgroeiende productiehuis NewBe. Na vorig jaar Boudewijn Beusmans (ex CEO Endemol) als CEO en partner aangetrokken te hebben, zet NewBe hiermee een volgende stap in de verzwaring van het team.

Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar NewBe: “We zijn afgelopen jaren sterk gegroeid, maar voelen als team aan alles dat dit pas het begin is. Na de komst van Boudewijn vorig jaar en de toetreding van Laura, Moïse en Maurits...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Streaming-dilemma’s

Na Facebook verliest nu ook Netflix voor de eerste keer sinds zijn bestaan abonnees en daardoor daalde de waarde flink op de beurs. Dit was groot nieuws afgelopen weken, want (ik citeer): “De verwachting was juist dat er 2,5 miljoen méér abonnees zouden zijn gekomen.”

In alle eerlijkheid, begrijp ik die verwachting  niet. Ik vraag me steeds vaker af wie de analyses doet die de meest cruciale businessvoorspellingen bepalen en niet alleen bij Netflix. Ik bedoel, het was niet moeilijk te voorspellen dat...


Lees Meer

 
DAB+: 8 radiostations voor het eerst landelijk in de ether waaronder Joe 70s & 80s en ꓘ-Rock

Op 29 april 2022 zijn 8 radiostations voor het eerst landelijk in de DAB+-standaard in de ether gekomen. Daarmee is DAB+-kanaal 9C actief geworden waar Talpa Network, DPG Media, Kink, Radio Maria en Mediahuis (Sublime) in juni 2021 capaciteit op hebben verworven die ze tot en met 2033 mogen gebruiken. 

Thans zijn 29 van de 40 zenders actief waarmee nog geen landelijke dekking gerealiseerd wordt, maar wel een overgrote meerderheid van de Nederlanders bereikt kan worden. In de loop van de zomer zal het netwerk volledig...


Lees Meer

 
Ster boekte grote omzetstijging in 2021

De Ster heeft in 2021 een omzet van 199,7 miljoen euro gerealiseerd; dat is 19,9 procent meer dan in 2020 en 7,9 procent meer dan begroot. De kosten van de Ster daalden met 6,2 procent naar 12,9 miljoen euro.

Waarmee de Ster 186,8 miljoen euro over zal maken aan het ministerie van OCW ten behoeve van de mediabegroting. Er waren eind 2021 74 arbeidsplekken bij de Ster; 3 minder dan eind 2020. Van  de 199,7 miljoen euro aan omzet is 163,4 afkomstig van televisie (een...


Lees Meer

 

 

YOUWE NEEMT ENGELSE BRANCHEGENOOT FISHEYE OVER

ZES NOMINATIES CROSS MEDIA INNOVATIE 2022

KAMPIOEN FC EMMEN SLUIT SEIZOEN AF IN FELROZE EASYTOYS-SHIRTS

VALENTIJN SPEK IS HEAD OF STRATEGY BIJ WAYNE PARKER KENT

UEFA FUTSAL EURO 2022 EN COSMOPOLITAN SLEEPOVER GENOMINEERD VOOR CROSS MEDIA EVENT 2022


 

DEPT acquires growth marketing agency 3Q Digital 

BWZ Media acquires London-based SaaS Lead-Generation Company Crozdesk

OneScreen.ai partners with Evertreen to help offset carbon footprint in outdoor advertising

IRI partners with TikTok to provide granular media measurement solutions for advertisers

DoubleVerify earns accreditation for independent third-party viewability reporting on YouTube


 

Cipio Partners unveils €202m fund to back growth-stage technology companies in Europe

Viva Technology, IFC announce 45 emerging African startups to compete for the 2022 AfricaTech Awards

Lithuanian fintech startup kevin. secures $65m to disrupt payments sector, unlock open banking

Competency analytics startup Claira raises $3.5m to optimize human capital

High-speed package inspection startup Spectrohm raises $2m seed funding to transform security screening


 
 
EMG organiseert TALENT DAYS | 20 en 21 mei 2022

Op 20 en 21 mei organiseert EMG voor iedereen met een zesde zintuig voor media en techniek de EMG TALENT DAYS.  Op deze dagen nemen we je mee in de wereld achter de schermen, en laten we je ervaren hoe het is om te werken aan de meest uitdagende media-producties.

Onder het thema Wie is de EMG'er maak je kennis met al onze vakgebieden en professionals waar jij straks misschien mee samen komt te werken. Deze dagen zijn bedoeld voor iedereen die interesse heeft in een (technische) baan in...


Lees Meer

 
[Vacatures] Qmusic zoekt een Junior PR - Medewerker

Qmusic en DPG Entertainment (o.a. videoformats van het AD en de regionale dagbladen van DPG) zoeken een parttime junior PR-medewerker voor 20 uur per week die mede verantwoordelijk wordt voor de zichtbaarheid van Qmusic in de media door middel van PR.

Je ondersteunt hierbij de PR manager en wordt onderdeel van de marketingafdeling.

Je functie houdt in:

  • PR bedrijven voor radiozender Qmusic, haar (digitale) zusterzenders, zoals JOE, en campagnes en evenementen;
  • PR bedrijven voor DPG Entertainment, de tak van uitgever DPG Media waar entertainmentformats en applicaties worden ontwikkeld en uitgerold...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Recruitment Marketeer

Printing en distributie zijn van oudsher nauw met elkaar verweven in de uitgeefwereld. In onze uitdaging om zes dagen per week de krant bij honderdduizenden abonnees op tijd op de deurmat te krijgen streven we naar uitmuntende logistieke processen. Dat doen we met onze bezorgers, vervoerders, assistent depothouders, depothouders en misschien straks ook met jou? 

Wat ga je doen?

Als (junior) recruitment marketeer organiseer je samen met een team van kundige online marketeers succesvolle wervingstrajecten. Want om de krant dagelijks op tijd in...


Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Event Project Manager

Bij Hearst Netherlands zoeken we per direct een Event Project Manager. Gaat jouw hart sneller kloppen van het organiseren, uitvoeren en begeleiden van evenementen voor titels binnen Hearst.

Denk aan ELLE smart shopping weekend, Cosmopolitan sleepover, Harper’s Bazaar Woman of the year maar ook livestreams voor National Geographic en nog veel meer. Ben je stressbestendig en kan je snel schakelen? Ben je commercieel, creatief, sociaal, besluitvaardig en zelfstandig? Dan is deze baan zeker wat voor jou...


Lees Meer

 
[Vacatures] DPG Media zoekt een Project / Eventmanager Tweakers & AutoWeek

Als projectmanager kom je te werken bij het interne reclamebureau van DPG Media dat zich richt op de zogeheten Special Interest Media.

Alle titels met een redactionele formule, een grote community en een prijsvergelijker vallen hieronder: Tweakers, Hardware Info, vtwonen, Ouders van Nu en AutoWeek. Oftewel het thuis voor techies, interior lovers, (aanstaande) ouders en petrolheads...


Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Research & Data Analyst

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus...


Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -