Jaargang 5 | editie 32 | 18 mei 2022
 
[De Belofte 2022] Jocelyne Pieterse over Jessica Rijnders, Julie Staneke en Senna Bleeker

Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Jocelyne Pieterse, Head of Talent Acquisition bij Publicis Groupe. 

Senna Bleeker, AV Consultant. Senna heeft zich in een zeer korte tijd ontwikkeld tot AV-specialist. Haar talent komt niet alleen naar voren bij de cijfermatige onderbouwing van televisie en radioplannen, maar lukt het haar ook om AV...

Lees Meer

 
[Column] Carlo den Otter (DCVF): 5 redenen waarom reclame (bijna) nooit meer grappig is

Er is de laatste jaren niet veel grappige reclame meer. Daarom lach ik ook niet op de foto. Terwijl humor een nogal krachtig middel is om je boodschap over te brengen. Ook als die boodschap bloedserieus is.

Kijk maar naar Arjen Lubach. In deze column geef ik 5 slechte redenen waarom humor steeds meer uit de reclame verdwijnt. En 1 goede reden voor een keiharde comeback...

Lees Meer

 
Epidemie komt met campagne voor Lassie Poké Bowl rijst

De campagne van Lassie voor Lassie Poké Bowl rijst Kant-en-Klaar draait om het maken van een instagrammable poké bowl. Het Amsterdamse bureau epidemie verzorgde de campagne.

De rijst voor de poké bowl komt van Lassie, de andere ingrediënten moet de thuiskok er nog zrlf aan tevoegen. Omdat de looks zo belangrijk zijn, heeft Lassie de hulp ingeschakeld van één van de beste foodstylisten van Nederland: Marie- Sophie Wigbers. Met vele handige hacks...

Lees Meer

 
[Interview] Trevor Young over het content-first tijdperk

Australiër Trevor Young werkte voor PR consultancy Edelman, startte zijn wereldwijd populaire blog PR Warrior en schreef het boek Content Marketing for PR. Young wordt gezien als een van de specialisten op dit gebied. We spreken hem over pr in het content-first tijdperk.

Je werkt al jaren op dit gebied en liep voorop met je boek Content Marketing for PR. Vanwaar die vooruitziende blik?

Toen ik als Director of Strategy & Innovation werkte voor Edelman kreeg ik veel onderzoek onder ogen en directe feedback van een breed scala aan mensen in en om het vak...

Lees Meer

 
Fitzroy ontwikkelt een internationale visuele identiteit voor Eurail

Eurail, de onderneming achter de Interrail- en Eurail-passen, komt met een andere visuele identiteit, waarvoor Fitzroy werd ingeschakeld. In 2020 ontwikkelde het bureau ook al de aangescherpte communicatiestrategie voor het merk.

Eurail biedt reizigers van over de hele wereld de mogelijkheid om flexibel en grenzeloos met de trein door Europa te reizen. De Interrail- en Eurail-passen zijn nog net zo populair als toen ze in 1959 en 1972 voor het eerst werden ingevoerd...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: purpose marketing als een doodlopende weg

Groen, groener, groenst is langzamerhand een leidend principe geworden in marketingcommunicatie. Misschien aardig om er eens een radicaal andere visie tegenaan te gooien.

Samen te vatten als: “Ik hoop dat dat hele purpose-verhaal over een paar jaar dood zal zijn.” Dit statement komt van Douglas Holt, die ik recent interviewde over het onderwerp. En Holt mag het zeggen. Hij was marketingprofessor aan de Harvard Business School en Oxford University...

Lees Meer

 

 
 
Lancering De Belofte 2022 - Stuur nu jouw voordrachten in!

Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet. Wat blijft, is het uitgangspunt; een prijs voor de meest veelbelovende jonge mensen in het media- en marketingvak.

Verder is het vooral meer, groter en leuker. Vandaag begint de zoektocht. Iedereen mag een of meerdere beloften voordragen. Dat kan tot uiterlijk maandag 23 mei. De jury, onder leiding van Inge Ligthart, stelt een lijst met 25...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 | Amsterdam 8 juni

Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een niet te missen event waar de beste sprekers uit media en marketingcommunicatie die op dit moment de meeste relevantie hebben een podium krijgen...

Lees Meer

 
[Masterclass] Harvard in Amsterdam met Anita Elberse

20 mei staat een masterclass gepland met Anita Elberse. Anita Elberse was op haar 38e (2012) een van de jongste vrouwelijke professoren in de geschiedenis van Harvard Business School. Een hoogleraar van wereldklasse met een expertise in business, die zij spectaculair weet over te brengen met casestudies rondom sport, media en entertainment...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Senior Art Director

Als onze nieuwe Senior Art Director zet je samen met ons team in Amsterdam brand experience op de kaart, want een merk vang je niet in één campagne, dat beleef je. 

Jij brengt

  • + 5 jaar vergelijkbare ervaring aan bureauzijde
  • Een shitload aan originaliteit en mad concepting skills
  • Ervaring met het leiden, inspireren en begeleiden van...

Lees Meer

 
[Vacatures] Counter Content zoekt een Ervaren Projectmanager Marketing & Communicatie

Wil jij werken voor innovatieve en internationale merken zoals ALD Automotive, Gorillas en EasyPark? Gaat jouw hart sneller kloppen van disruptieve startups zoals Hardt Hyperloop en gave evenementen als MET AMS, het nieuwe metaverse festival in Amsterdam?

En heb je affiniteit met content marketing, communicatie en merkactivatie? Lees dan verder. Want Counter Content is op zoek naar een ervaren projectmanager marketing & communicatie. Vanuit ons industriële clubhuis aan de Zaan...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Account Manager (senior)

Blauw Gras zoekt een Account Manager die altijd het overzicht bewaart, de lijnen kort houdt en nieuwe groeikansen opmerkt en verzilvert. Je bent verantwoordelijk voor diverse accounts, de klanttevredenheid/relatie alsook commercieel en de spin in het web rondom creatieve- en strategische output.

Daarnaast speel je een belangrijke rol in het toevoegen van nieuwe prachtmerken aan ons portfolio; jouw netwerk en commerciële honger zijn hierbij doorslaggevend. Je bent nauw betrokken bij topline strategie en conceptontwikkeling...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Embassy of Dutch Creativity opent bar tijdens Cannes-festival 17-04-2024 | 16:17:00
Van 17 tot 21 juni zal de bar van de Embassy of Dutch Creativity fungeren als een tijdelijk hoofdkwartier van verschillende Nederlandse creatieve partijen


[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over de transformatie van SBS9 naar Viaplay TV 17-04-2024 | 14:35:46
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Christiaan van Dijk over de recente veranderingen omtrent SBS9 en Viaplay TV


[Marketing Report Radio] Jeroen Goeman Borgesius (PR-Dashboard) over redacties, journalistiek en The PR-Awards 17-04-2024 | 14:15:11
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Jeroen Goeman Borgesius over redacties, journalistiek en The PR-Awards


[Merken100] Dave Frauenfelder: Verbinden zit al ruim 130 jaar in het DNA van KPN 17-04-2024 | 13:33:00
KPN is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Dave Frauenfelder, Vice President Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN


[The List] Edelman 17-04-2024 | 12:05:06
We are the world’s leading communications marketing firm. We help clients evolve, promote and protect their brands and reputations


[The List] Attenooie Sjoege van Zaken 17-04-2024 | 11:54:00
Onafhankelijk en eigenzinnig, met een voorkeur voor goede doelen en menselijke maat.


[The List] Cognito Media 17-04-2024 | 11:46:34
Cognito is a global communications agency helping clients manage reputations, handle threats, and build value in complex and competitive markets.


[The List] KAPOOOW 17-04-2024 | 11:36:53
Sinds 2013 zijn wij een studio gespecialiseerd in het bedenken en maken van reclamecampagnes, merkstrategie, interactieve merkervaringen en vormgeving


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Digital Project Manager 17-04-2024 | 10:45:00
TBWA\X is directly looking for a Digital Project Manager -Full-time  \  Amsterdam


[Vacatures] ZIGT zoekt een Data Consultant 17-04-2024 | 10:18:00
ZIGT is per direct op zoek naar Data Consultant – Hoofddorp


[Vacatures] ZIGT zoekt een Campagnemanager Programmatic Advertising 17-04-2024 | 10:04:00
ZIGT is per direct op zoek naar Campagnemanager Programmatic Advertising-Hoofddorp


[Vacatures] ZIGT zoekt een Media Strateeg 17-04-2024 | 09:51:00
ZIGT is per direct op zoek naar Media Strateeg-Hoofddorp


[Vacatures] TBWA\ zoekt een Junior Editor 17-04-2024 | 09:32:00
TBWA\  is per direct op zoek naar een Junior Editor -Full-time  \  Amsterdam


Woedend! verwelkomt Seema Sharma als partner en lanceert positionering 17-04-2024 | 08:53:00
Woedend! slaat hiermee tevens een weg in als Woedend! The New Creatives – waarin mens en tech samenwerken om ideeën te maken met een human heart


[Vacatures] Somention zoekt een Webcare & Community Manager 17-04-2024 | 08:16:00
Somention is per direct op zoek naar een Webcare & Community Manager -Full-time · Rotterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -