Jaargang 5 | editie 32 | 18 mei 2022 |
|
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Jocelyne Pieterse, Head of Talent Acquisition bij Publicis Groupe.
Senna Bleeker, AV Consultant. Senna heeft zich in een zeer korte tijd ontwikkeld tot AV-specialist. Haar talent komt niet alleen naar voren bij de cijfermatige onderbouwing van televisie en radioplannen, maar lukt het haar ook om AV...
|
|
|
|
Er is de laatste jaren niet veel grappige reclame meer. Daarom lach ik ook niet op de foto. Terwijl humor een nogal krachtig middel is om je boodschap over te brengen. Ook als die boodschap bloedserieus is.
Kijk maar naar Arjen Lubach. In deze column geef ik 5 slechte redenen waarom humor steeds meer uit de reclame verdwijnt. En 1 goede reden voor een keiharde comeback...
|
|
|
|
De campagne van Lassie voor Lassie Poké Bowl rijst Kant-en-Klaar draait om het maken van een instagrammable poké bowl. Het Amsterdamse bureau epidemie verzorgde de campagne.
De rijst voor de poké bowl komt van Lassie, de andere ingrediënten moet de thuiskok er nog zrlf aan tevoegen. Omdat de looks zo belangrijk zijn, heeft Lassie de hulp ingeschakeld van één van de beste foodstylisten van Nederland: Marie- Sophie Wigbers. Met vele handige hacks...
|
|
|
|
Australiër Trevor Young werkte voor PR consultancy Edelman, startte zijn wereldwijd populaire blog PR Warrior en schreef het boek Content Marketing for PR. Young wordt gezien als een van de specialisten op dit gebied. We spreken hem over pr in het content-first tijdperk.
Je werkt al jaren op dit gebied en liep voorop met je boek Content Marketing for PR. Vanwaar die vooruitziende blik?
Toen ik als Director of Strategy & Innovation werkte voor Edelman kreeg ik veel onderzoek onder ogen en directe feedback van een breed scala aan mensen in en om het vak...
|
|
|
|
Eurail, de onderneming achter de Interrail- en Eurail-passen, komt met een andere visuele identiteit, waarvoor Fitzroy werd ingeschakeld. In 2020 ontwikkelde het bureau ook al de aangescherpte communicatiestrategie voor het merk.
Eurail biedt reizigers van over de hele wereld de mogelijkheid om flexibel en grenzeloos met de trein door Europa te reizen. De Interrail- en Eurail-passen zijn nog net zo populair als toen ze in 1959 en 1972 voor het eerst werden ingevoerd...
|
|
|
|
Groen, groener, groenst is langzamerhand een leidend principe geworden in marketingcommunicatie. Misschien aardig om er eens een radicaal andere visie tegenaan te gooien.
Samen te vatten als: “Ik hoop dat dat hele purpose-verhaal over een paar jaar dood zal zijn.” Dit statement komt van Douglas Holt, die ik recent interviewde over het onderwerp. En Holt mag het zeggen. Hij was marketingprofessor aan de Harvard Business School en Oxford University...
|
|
|
|
Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet. Wat blijft, is het uitgangspunt; een prijs voor de meest veelbelovende jonge mensen in het media- en marketingvak.
Verder is het vooral meer, groter en leuker. Vandaag begint de zoektocht. Iedereen mag een of meerdere beloften voordragen. Dat kan tot uiterlijk maandag 23 mei. De jury, onder leiding van Inge Ligthart, stelt een lijst met 25...
|
|
|
|
Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een niet te missen event waar de beste sprekers uit media en marketingcommunicatie die op dit moment de meeste relevantie hebben een podium krijgen...
|
|
|
|
20 mei staat een masterclass gepland met Anita Elberse. Anita Elberse was op haar 38e (2012) een van de jongste vrouwelijke professoren in de geschiedenis van Harvard Business School. Een hoogleraar van wereldklasse met een expertise in business, die zij spectaculair weet over te brengen met casestudies rondom sport, media en entertainment...
|
|
|
|
Als onze nieuwe Senior Art Director zet je samen met ons team in Amsterdam brand experience op de kaart, want een merk vang je niet in één campagne, dat beleef je.
Jij brengt
- + 5 jaar vergelijkbare ervaring aan bureauzijde
- Een shitload aan originaliteit en mad concepting skills
- Ervaring met het leiden, inspireren en begeleiden van...
|
|
|
|
Wil jij werken voor innovatieve en internationale merken zoals ALD Automotive, Gorillas en EasyPark? Gaat jouw hart sneller kloppen van disruptieve startups zoals Hardt Hyperloop en gave evenementen als MET AMS, het nieuwe metaverse festival in Amsterdam?
En heb je affiniteit met content marketing, communicatie en merkactivatie? Lees dan verder. Want Counter Content is op zoek naar een ervaren projectmanager marketing & communicatie. Vanuit ons industriële clubhuis aan de Zaan...
|
|
|
|
Blauw Gras zoekt een Account Manager die altijd het overzicht bewaart, de lijnen kort houdt en nieuwe groeikansen opmerkt en verzilvert. Je bent verantwoordelijk voor diverse accounts, de klanttevredenheid/relatie alsook commercieel en de spin in het web rondom creatieve- en strategische output.
Daarnaast speel je een belangrijke rol in het toevoegen van nieuwe prachtmerken aan ons portfolio; jouw netwerk en commerciële honger zijn hierbij doorslaggevend. Je bent nauw betrokken bij topline strategie en conceptontwikkeling...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[The List] Edelman
17-04-2024 | 12:05:06
We are the world’s leading communications marketing firm. We help clients evolve, promote and protect their brands and reputations
[The List] Cognito Media
17-04-2024 | 11:46:34
Cognito is a global communications agency helping clients manage reputations, handle threats, and build value in complex and competitive markets.
[The List] KAPOOOW
17-04-2024 | 11:36:53
Sinds 2013 zijn wij een studio gespecialiseerd in het bedenken en maken van reclamecampagnes, merkstrategie, interactieve merkervaringen en vormgeving
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|