Jaargang 5 | editie 32 | 18 mei 2022
 
[De Belofte 2022] Jocelyne Pieterse over Jessica Rijnders, Julie Staneke en Senna Bleeker

Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Jocelyne Pieterse, Head of Talent Acquisition bij Publicis Groupe. 

Senna Bleeker, AV Consultant. Senna heeft zich in een zeer korte tijd ontwikkeld tot AV-specialist. Haar talent komt niet alleen naar voren bij de cijfermatige onderbouwing van televisie en radioplannen, maar lukt het haar ook om AV...

Lees Meer

 
[Column] Carlo den Otter (DCVF): 5 redenen waarom reclame (bijna) nooit meer grappig is

Er is de laatste jaren niet veel grappige reclame meer. Daarom lach ik ook niet op de foto. Terwijl humor een nogal krachtig middel is om je boodschap over te brengen. Ook als die boodschap bloedserieus is.

Kijk maar naar Arjen Lubach. In deze column geef ik 5 slechte redenen waarom humor steeds meer uit de reclame verdwijnt. En 1 goede reden voor een keiharde comeback...

Lees Meer

 
Epidemie komt met campagne voor Lassie Poké Bowl rijst

De campagne van Lassie voor Lassie Poké Bowl rijst Kant-en-Klaar draait om het maken van een instagrammable poké bowl. Het Amsterdamse bureau epidemie verzorgde de campagne.

De rijst voor de poké bowl komt van Lassie, de andere ingrediënten moet de thuiskok er nog zrlf aan tevoegen. Omdat de looks zo belangrijk zijn, heeft Lassie de hulp ingeschakeld van één van de beste foodstylisten van Nederland: Marie- Sophie Wigbers. Met vele handige hacks...

Lees Meer

 
[Interview] Trevor Young over het content-first tijdperk

Australiër Trevor Young werkte voor PR consultancy Edelman, startte zijn wereldwijd populaire blog PR Warrior en schreef het boek Content Marketing for PR. Young wordt gezien als een van de specialisten op dit gebied. We spreken hem over pr in het content-first tijdperk.

Je werkt al jaren op dit gebied en liep voorop met je boek Content Marketing for PR. Vanwaar die vooruitziende blik?

Toen ik als Director of Strategy & Innovation werkte voor Edelman kreeg ik veel onderzoek onder ogen en directe feedback van een breed scala aan mensen in en om het vak...

Lees Meer

 
Fitzroy ontwikkelt een internationale visuele identiteit voor Eurail

Eurail, de onderneming achter de Interrail- en Eurail-passen, komt met een andere visuele identiteit, waarvoor Fitzroy werd ingeschakeld. In 2020 ontwikkelde het bureau ook al de aangescherpte communicatiestrategie voor het merk.

Eurail biedt reizigers van over de hele wereld de mogelijkheid om flexibel en grenzeloos met de trein door Europa te reizen. De Interrail- en Eurail-passen zijn nog net zo populair als toen ze in 1959 en 1972 voor het eerst werden ingevoerd...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: purpose marketing als een doodlopende weg

Groen, groener, groenst is langzamerhand een leidend principe geworden in marketingcommunicatie. Misschien aardig om er eens een radicaal andere visie tegenaan te gooien.

Samen te vatten als: “Ik hoop dat dat hele purpose-verhaal over een paar jaar dood zal zijn.” Dit statement komt van Douglas Holt, die ik recent interviewde over het onderwerp. En Holt mag het zeggen. Hij was marketingprofessor aan de Harvard Business School en Oxford University...

Lees Meer

 

 
 
Lancering De Belofte 2022 - Stuur nu jouw voordrachten in!

Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet. Wat blijft, is het uitgangspunt; een prijs voor de meest veelbelovende jonge mensen in het media- en marketingvak.

Verder is het vooral meer, groter en leuker. Vandaag begint de zoektocht. Iedereen mag een of meerdere beloften voordragen. Dat kan tot uiterlijk maandag 23 mei. De jury, onder leiding van Inge Ligthart, stelt een lijst met 25...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 | Amsterdam 8 juni

Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een niet te missen event waar de beste sprekers uit media en marketingcommunicatie die op dit moment de meeste relevantie hebben een podium krijgen...

Lees Meer

 
[Masterclass] Harvard in Amsterdam met Anita Elberse

20 mei staat een masterclass gepland met Anita Elberse. Anita Elberse was op haar 38e (2012) een van de jongste vrouwelijke professoren in de geschiedenis van Harvard Business School. Een hoogleraar van wereldklasse met een expertise in business, die zij spectaculair weet over te brengen met casestudies rondom sport, media en entertainment...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Senior Art Director

Als onze nieuwe Senior Art Director zet je samen met ons team in Amsterdam brand experience op de kaart, want een merk vang je niet in één campagne, dat beleef je. 

Jij brengt

  • + 5 jaar vergelijkbare ervaring aan bureauzijde
  • Een shitload aan originaliteit en mad concepting skills
  • Ervaring met het leiden, inspireren en begeleiden van...

Lees Meer

 
[Vacatures] Counter Content zoekt een Ervaren Projectmanager Marketing & Communicatie

Wil jij werken voor innovatieve en internationale merken zoals ALD Automotive, Gorillas en EasyPark? Gaat jouw hart sneller kloppen van disruptieve startups zoals Hardt Hyperloop en gave evenementen als MET AMS, het nieuwe metaverse festival in Amsterdam?

En heb je affiniteit met content marketing, communicatie en merkactivatie? Lees dan verder. Want Counter Content is op zoek naar een ervaren projectmanager marketing & communicatie. Vanuit ons industriële clubhuis aan de Zaan...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Account Manager (senior)

Blauw Gras zoekt een Account Manager die altijd het overzicht bewaart, de lijnen kort houdt en nieuwe groeikansen opmerkt en verzilvert. Je bent verantwoordelijk voor diverse accounts, de klanttevredenheid/relatie alsook commercieel en de spin in het web rondom creatieve- en strategische output.

Daarnaast speel je een belangrijke rol in het toevoegen van nieuwe prachtmerken aan ons portfolio; jouw netwerk en commerciële honger zijn hierbij doorslaggevend. Je bent nauw betrokken bij topline strategie en conceptontwikkeling...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King 05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew


Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development ShowHeroes Group 05-07-2022 | 12:55:32
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld tot Vice President Global Business Development


Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media 05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen


Open Now ontwikkelt campagne Voedingscentrum om gezond eetgedrag te stimuleren 05-07-2022 | 09:24:00
Open Now ontwikkelde een campagne voor het Voedingscentrum om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren


Ace en AMARU presenteren We Come From Far 04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen


IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency 04-07-2022 | 15:05:46
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life


Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence 04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen


NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas 01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas


Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers 01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie


DEPT lanceert traineeships voor alle branches 01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches


STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder 30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM


Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal 29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal


Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen 29-06-2022 | 12:38:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor de stichting Metakids, die voor bekendheid en donaties moet zorgen. De stichting zet zich in voor meer geld voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten onder jonge kinderen


Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM 29-06-2022 | 11:33:00
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beiden gaan zowel Operations als Data van de GroupM-vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uitbouwen


Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com 29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -