Jaargang 5 | editie 31 | 13 mei 2022
 
[Column] Michael Versélewel de Witt Hamer: Wanneer of waarom zou je je merk rebranden?

Zes aanleidingen uit de praktijk

Als je verantwoordelijk bent voor een merk dan spreekt het voor zich dat je wilt dat jouw merk zo goed mogelijk voor de dag komt. Niet alleen qua communicatie en campagnes, maar ook wat betreft je merkverhaal en visuele merkidentiteit. Dat vraagt om tijd, aandacht en de nodige investeringen.

De wereld waarin we leven verandert door digitalisering versneld. Met als gevolg dat ook merken sneller evolueren en transformeren. Dat gebeurt helaas niet altijd vanwege de juiste redenen of met een positief eindresultaat. Toch kan...

Lees Meer

 
Natwerk ontwikkelt Ontslagdoos voor Nationale Vacaturebank

Vind je dat je te weinig verdient, heb je een hekel aan je baas, of wil je al jaren eigenlijk wat heel anders doen? Met de Ontslagdoos zet je de eerste stap naar een nieuwe baan, betere arbeidsvoorwaarden en een beter salaris.

Om mensen naar de online salarischeck van de Nationale Vacaturebank te krijgen lanceerde Natwerk de Ontslagdoos. De overvloed aan vacatures zag het reclamebureau als de perfecte aanleiding om mensen een duwtje in de rug te geven bij de overweging van een baanswitch. Met de Ontslagdoos...

Lees Meer

 
[Interview] Sustainable Success Stories - Havas Lemz en Justdiggit

Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.

Justdiggit is een in Amsterdam en Nairobi gevestigde NGO die samen met lokale partners en communities de opwarming van het klimaat aanpakt door herstelprojecten voor de bodem te ontwikkelen. Binnen 10 jaar Afrika vergroenen is het grote...

Lees Meer

 
Podcast advertising effectiveness is soaring, survey

Seventy five percent of podcast listeners were happy with the purchase they had made from podcast ads, a study from Voices has shown.

The study used survey data from 1,002 podcast listeners in the U.S. Respondents ranged from 18 to 69 years old with an average age of 31. Fifty four percent of respondents identified as male, while 46% identified as female. YouTube (58%)...

Lees Meer

 
Zes nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022

De zes nominaties voor Cross Media Adverteerder 2022 zijn bekend. Welk innovatie wordt de opvolger van ASN Bank, voorgedragen door Born05?

In de komende weken zullen wij case-interviews met alle genomineerde adverteerders publiceren. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens Cross Media Diner & Awards op woensdag 8 juni...

Lees Meer

 
Hivestack lanceert onderzoeksdivisie

Hivestack komt met een eigen onderzoeksdivisie. Hiervoor is P. Anandan aangetrokken, hij was eerder managing Director van Microsoft Research. Deze divisie richt zich op het onderzoeken van instore, programmatische media-activatie in de metaverse.

Grote retailers ontwikkelen steeds meer digitale winkels die lijken op hun fysieke winkels. In deze winkels kunnen klanten met een VR-headset virtueel in de winkel rondlopen met hun eigen avatar. Dit wordt de nieuwe stap in het online...

Lees Meer

 
Streamingdienst voor bedrijven Biites lanceert in Nederland

De nieuwe streamingdienst Biites is gestart in Nederland. Biites is een videoplatform waar organisaties kwalitatief hoogwaardige video content publiceren. Carlijn Postma, auteur en oprichter van contentmarketingbureau The Post, vertegenwoordigt het bedrijf in de Benelux.

De van oorsprong Deense startup groeit snel, met recente uitbreidingen naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Biites voorziet in de groeiende behoefte van merken om met kwalitatieve films de verbinding te maken met het...

Lees Meer

 
 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Medior Strateeg

De Fama Volat hub in ‘s-Hertogenbosch zoekt een bijzondere strateeg. Eentje met (medior) ervaring op de teller én interesse in psychologie/gedragswetenschap.

Noemen ze jou ook wel eens miss of mister Altercasting? Weet jij waar Lake Wobegon ligt? Pas jij zonder blikken of blozen het Priming effect toe? Kom dan naar ‘s-Hertogenbosch! Nog één plekje beschikbaar...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Productmanager Retail

Wij brengen als uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé en onze regionale merken zoals Noodhollands Dagblad en Gooi-en Eemlander, mensen en verhalen samen op basis van een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek.

We zijn er voor onze honderdduizenden abonnees maar ook voor het nieuwe publiek dat ons steeds vaker weet te vinden via onze online kanalen met steeds meer digitale nieuwsproducten. Maar vergeet niet dat er dagelijks nog...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een (Junior) Project Manager Cross Media

Gaat jouw hart sneller kloppen van het organiseren, uitvoeren en begeleiden van branded content voor de mooiste Hearst titels zoals Cosmopolitan, ELLE, Harper’s Bazaar, Quote, onze sportmerken – en nog veel meer?

Je bent de spil tussen onze klanten en onze merken voor het coördineren van online artikelen, video’s, print advertorials, social en influencer campagnes. Ben je stressbestendig en kun je snel schakelen? Ben je energiek, creatief, sociaal, commercieel, besluitvaardig en zelfstandig? Dan is deze...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Marieke Wiersma Managing Director Annalect Nederland 01-05-2024 | 16:01:00
Omnicom Media Group heeft per 1 mei 2024, Marijke Wiersma aangesteld als Managing Director van het data-, tech- en analytics label Annalect Nederland


[Column] Mo Walhof: Perceptie van AI in Marketing door een toekomstig marketeer - een strandbedje 01-05-2024 | 15:58:00
Als tweedejaars Commerciële economie student loop ik momenteel stage bij Incentro Africa in Kenia, waar ik full time mijn hobby van dingetjes mooi verwoorden kan toepassen


Carien de Bas lanceert een partnership- en positioneringsbureau 01-05-2024 | 11:39:00
Ze heeft ruim 23 jaar ervaring bij toonaangevende merken in FMCG, in retail en aan leverancierszijde


[Vacatures] iO zoekt een Contentmanager 01-05-2024 | 11:18:02
iO is per direct op zoek naar Contentmanager


Vivendi boekt met Havas en Canal+ groei in eerste kwartaal 01-05-2024 | 11:06:38
Vivendi heeft met Havas en Canal+ Group groeicijfers gerapporteerd over het eerste kwartaal.  Zowel Havas als Canal+ boekten daarbij groei in hun wereldwijde en Europese omzet


[Vacatures] iO zoekt een Web Content Management Specialist 01-05-2024 | 10:52:00
iO is per direct op zoek naar Web Content Management Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Affiliate Marketing Specialist 01-05-2024 | 10:38:00
iO is per direct op zoek naar Affiliate Marketing Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Social Advertising Specialist 01-05-2024 | 10:24:00
iO is per direct op zoek naar Social Advertising Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Senior Digital Projectmanager 01-05-2024 | 10:08:00
iO is per direct op zoek naar Senior Digital Projectmanager


[Column] Stan Dorgelo: 9 key-takeaways van Google Cloud Next '24 om op in te zetten 30-04-2024 | 14:38:00
In Sin City heeft een team van dataconsultants van Springbok kennisgenomen van de ontwikkelingen rondom het Google Cloud Platform. Stan Dorgelo, Data Lead, beschrijft zijn bevindingen


Springbok lanceert website met sustainable webdesign voor Mourik 30-04-2024 | 11:33:00
Het bouwbedrijf Mourik heeft zijn door Springbok ontwikkelde website gelanceerd. De website is gebouwd volgens de principes van sustainable webdesign


Magnum bundelt krachten met Troye Sivan 30-04-2024 | 11:10:00
Ze maakten samen drie remixen van zijn nummer Honey, passend bij de ijssmaken die zijn gebaseerd op verschillende stemmingen: Euphoria, Chill en Wonder


[Vacancy] TBWA/X has a position for a Senior Art Director 30-04-2024 | 10:19:00
TBWA\X is directly looking for a Senior Art Director -Full-time  \  Amsterdam


[Vacancy] TBWA has a position for International Financial Controller 30-04-2024 | 10:05:00
TBWA is directly looking for a International Financial Controller -Full-Time  \  Amsterdam


Hannes van Raaij lanceert Wavestart: business strategy on demand 30-04-2024 | 09:23:00
Na zijn functie als General Manager bij Ace, kondigt Hannes van Raaij de lancering aan van zijn bedrijf Wavestart: business strategy on demand



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -