Jaargang 5 | editie 31 | 13 mei 2022
 
[Column] Michael Versélewel de Witt Hamer: Wanneer of waarom zou je je merk rebranden?

Zes aanleidingen uit de praktijk

Als je verantwoordelijk bent voor een merk dan spreekt het voor zich dat je wilt dat jouw merk zo goed mogelijk voor de dag komt. Niet alleen qua communicatie en campagnes, maar ook wat betreft je merkverhaal en visuele merkidentiteit. Dat vraagt om tijd, aandacht en de nodige investeringen.

De wereld waarin we leven verandert door digitalisering versneld. Met als gevolg dat ook merken sneller evolueren en transformeren. Dat gebeurt helaas niet altijd vanwege de juiste redenen of met een positief eindresultaat. Toch kan...

Lees Meer

 
Natwerk ontwikkelt Ontslagdoos voor Nationale Vacaturebank

Vind je dat je te weinig verdient, heb je een hekel aan je baas, of wil je al jaren eigenlijk wat heel anders doen? Met de Ontslagdoos zet je de eerste stap naar een nieuwe baan, betere arbeidsvoorwaarden en een beter salaris.

Om mensen naar de online salarischeck van de Nationale Vacaturebank te krijgen lanceerde Natwerk de Ontslagdoos. De overvloed aan vacatures zag het reclamebureau als de perfecte aanleiding om mensen een duwtje in de rug te geven bij de overweging van een baanswitch. Met de Ontslagdoos...

Lees Meer

 
[Interview] Sustainable Success Stories - Havas Lemz en Justdiggit

Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.

Justdiggit is een in Amsterdam en Nairobi gevestigde NGO die samen met lokale partners en communities de opwarming van het klimaat aanpakt door herstelprojecten voor de bodem te ontwikkelen. Binnen 10 jaar Afrika vergroenen is het grote...

Lees Meer

 
Podcast advertising effectiveness is soaring, survey

Seventy five percent of podcast listeners were happy with the purchase they had made from podcast ads, a study from Voices has shown.

The study used survey data from 1,002 podcast listeners in the U.S. Respondents ranged from 18 to 69 years old with an average age of 31. Fifty four percent of respondents identified as male, while 46% identified as female. YouTube (58%)...

Lees Meer

 
Zes nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022

De zes nominaties voor Cross Media Adverteerder 2022 zijn bekend. Welk innovatie wordt de opvolger van ASN Bank, voorgedragen door Born05?

In de komende weken zullen wij case-interviews met alle genomineerde adverteerders publiceren. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens Cross Media Diner & Awards op woensdag 8 juni...

Lees Meer

 
Hivestack lanceert onderzoeksdivisie

Hivestack komt met een eigen onderzoeksdivisie. Hiervoor is P. Anandan aangetrokken, hij was eerder managing Director van Microsoft Research. Deze divisie richt zich op het onderzoeken van instore, programmatische media-activatie in de metaverse.

Grote retailers ontwikkelen steeds meer digitale winkels die lijken op hun fysieke winkels. In deze winkels kunnen klanten met een VR-headset virtueel in de winkel rondlopen met hun eigen avatar. Dit wordt de nieuwe stap in het online...

Lees Meer

 
Streamingdienst voor bedrijven Biites lanceert in Nederland

De nieuwe streamingdienst Biites is gestart in Nederland. Biites is een videoplatform waar organisaties kwalitatief hoogwaardige video content publiceren. Carlijn Postma, auteur en oprichter van contentmarketingbureau The Post, vertegenwoordigt het bedrijf in de Benelux.

De van oorsprong Deense startup groeit snel, met recente uitbreidingen naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Biites voorziet in de groeiende behoefte van merken om met kwalitatieve films de verbinding te maken met het...

Lees Meer

 
 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Medior Strateeg

De Fama Volat hub in ‘s-Hertogenbosch zoekt een bijzondere strateeg. Eentje met (medior) ervaring op de teller én interesse in psychologie/gedragswetenschap.

Noemen ze jou ook wel eens miss of mister Altercasting? Weet jij waar Lake Wobegon ligt? Pas jij zonder blikken of blozen het Priming effect toe? Kom dan naar ‘s-Hertogenbosch! Nog één plekje beschikbaar...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Productmanager Retail

Wij brengen als uitgever van bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé en onze regionale merken zoals Noodhollands Dagblad en Gooi-en Eemlander, mensen en verhalen samen op basis van een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek.

We zijn er voor onze honderdduizenden abonnees maar ook voor het nieuwe publiek dat ons steeds vaker weet te vinden via onze online kanalen met steeds meer digitale nieuwsproducten. Maar vergeet niet dat er dagelijks nog...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een (Junior) Project Manager Cross Media

Gaat jouw hart sneller kloppen van het organiseren, uitvoeren en begeleiden van branded content voor de mooiste Hearst titels zoals Cosmopolitan, ELLE, Harper’s Bazaar, Quote, onze sportmerken – en nog veel meer?

Je bent de spil tussen onze klanten en onze merken voor het coördineren van online artikelen, video’s, print advertorials, social en influencer campagnes. Ben je stressbestendig en kun je snel schakelen? Ben je energiek, creatief, sociaal, commercieel, besluitvaardig en zelfstandig? Dan is deze...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000 26-05-2022 | 11:37:16
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000


DEPT helpt C&A bij herintroductie online shop 26-05-2022 | 10:48:00
In opdracht van C&A helpt DEPT bij de herintroductie van de online shop. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan


Havas Media ontwikkelt campagne met chef Joris Bijdendijk voor L´OR Espresso 26-05-2022 | 10:42:00
Het koffiemerk L´OR Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´OR Espresso en Joris Bijdendijk


[De Belofte 2022] Terence de Waard (DEPT) over talent 25-05-2022 | 11:39:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Terence de Waard, Head of Marketing Netherlands bij DEPT


Megawatt Digital aan de slag voor Renewi 25-05-2022 | 11:24:00
Heb je afval en wil je dat op een duurzame manier laten verwerken? Dan moet je bij Renewi zijn. Renewi wil haar klanten activeren om over te gaan op online aankoop en hiermee de online shopper experience verbeteren, dat doen ze door middel van een mooie campagne


In 5 stappen naar een succesvolle display campagne 25-05-2022 | 11:09:31
Is het je doel om de naamsbekendheid van je merk een boost te geven? Wil je je doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of wil je bezoekers opvolgen nadat ze online een branded article hebben gelezen


[Cross Media Adverteerder 2022] Tanja Bom over ABN AMRO 25-05-2022 | 10:20:00
Tanja Bom is Manager Communicatie & Media bij ABN AMRO. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door N=5


[De Belofte 2022] 12 voordrachten uit het marketingvak 24-05-2022 | 22:41:00
Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Hier 12 voordrachten van talenten in het marketingvak


[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager 24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare


[Cross Media Adverteerder 2022] Dick Gussen over Corendon 24-05-2022 | 18:18:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships Corendon International Travel & Corendon Hotels & Resorts


[De Belofte 2022] Jasmijn Bouwmeester (M2Media) over talent 24-05-2022 | 17:22:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Martijn Vlasblom, strateeg bij M2Media


[Marketing Report Radio] Michel van den Houten over big group Amsterdam 24-05-2022 | 11:53:20
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey


[Cross Media Adverteerder 2022] Jurgen Surstedt over Interpolis 24-05-2022 | 11:23:00
Jurgen Surstedt is senior manager merkmanagement bij Interpolis. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door NRC


[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent 23-05-2022 | 11:55:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Erik Dijkman, partner bij Bambuu



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -