Jaargang 15 | editie 12 | 3 juni 2022
Derk Sauer is CEO van The Moscow Times. Op woensdag 8 juni spreekt hij op het Cross Media Congres 2022 over persvrijheid. Lees alles over het Cross Media Congres hier
 
25 talenten genomineerd voor De Belofte 2022

Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet.

De Belofte Jury 2022

  • Deniz Alkaç | Bruut Amsterdam
  • Rik Boin | Havas Media
  • Nathalie Lam | Philips
  • Bibianne Roetert | Tony's Choco...

Lees Meer

 
Roderick Veelo (TPO Podcast) en KINK winnaars bij de Online Radio Awards 2022

Op donderdag 19 mei zijn in Beeld & Geluid Hilversum de winnaars van de OnIine Radio Awards 2022 bekendgemaakt. De award voor beste online radiostation ging naar KINK. Roderick Veelo won de award voor beste online presentator, maar ook zijn TPO Podcast viel in de prijzen als beste podcast van 2022. 

Beste Online Radiostation 2022: KINK

De award voor Beste Online Radiostation werd door presentator en oprichter van MSradio Suriname Quintis Ristie uitgereikt en ging dit jaar naar KINK. Andere genomineerde online radiostations waren: Arrow Classic...


Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Pien van der Togt (Global): De flexibiliteit van de jongere talenten en de ervaring van de gevestigde orde zijn een perfect match

Pien van der Togt is Junior Designer bij Global. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. De winnaar wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Global introduceren?

Global Media & Entertainment is in Nederland een van de grootste, misschien wel dé grootste buitenreclame specialist. Buitenreclame wordt ook wel in de hippere variant Out-of-Home genoemd. Bewust of onbewust kom je er meerdere keren per dag mee in aanraking. Onderweg...


Lees Meer

 
Azerion & MGA Entertainment bundelen krachten iconische merken te gamificeren

Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt een wereldwijde digitale content-partnership aan met MGA ENTERTAINMENT INC, één van 's werelds grootste particuliere speelgoedondernemingen.

De samenwerking brengt de meeste populaire MGA Entertainment-merken naar de wereld van casual gaming en daarmee breidt Azerion haar dominante positie in de jongeren- en tienermarkt wereldwijd uit. Azerion zal in het derde kwartaal van 2022 een dedicated MGA...


Lees Meer

 
[Cross Media Persoon 2022] Marscha Krouwel: Wij bewegen voortdurend mee door te blijven innoveren, informeren, inspireren, entertainen en activeren

Marscha Krouwel is CEO van Hearst Netherlands. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar.

Kun jij Hearst Netherlands introduceren?

Hearst Netherlands telt zo’n 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor de topmerken ELLE, ELLE Decoration, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan...


Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Sara Moeniralam (NPO 3LAB): Online content is snappy en dat is juist wat jongeren aanspreekt.

Sara Moeniralam is Content Coördinator bij 3LAB. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. De winnaar wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij NPO 3LAB introduceren?

3LAB is het talentontwikkelingstraject binnen NPO3. Wij zoeken jonge makers met frisse, verse, experimentele, prikkelende ideeën en perspectieven die aansluiten bij de belevingswereld van onze jonge generatie. Makers kunnen met een eigen stem, door middel van stijl en vorm, hun...


Lees Meer

 
Roland Snoeijer programmadirecteur Qmusic

Qmusic benoemt Roland Snoeijer per 1 juli tot programmadirecteur van Qmusic. Hij zal in die functie leidinggeven aan het programma-team. Ook neemt hij plaats in de directie.

Robert Bernink, algemeen directeur van Qmusic: "Met Roland hebben we een programmadirecteur in huis met een schat aan ervaring en een heldere visie. De afgelopen tijd wist hij Radio 10 als een sterk merk neer te zetten en bijzondere resultaten te behalen. We kijken ernaar uit om...


Lees Meer

 
[Cross Media Persoon 2022] Jannine Berkelaar: Het liefst zit ik elk moment van de dag bij de lezer op schoot om ze iets te vertellen vanuit Kek Mama

Jannine Berkelaar is hoofdredacteur van Kek Mama, een uitgave van Familyblend. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar.

Kun jij Kek Mama introduceren?

Met alle liefde! Kek Mama is hét #1 glossy merk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Voor leuke vrouwen die ook moeder zijn: vrouwen die alles uit het leven willen halen (moederschap, carrière, sociaal leven) en zich daar níet schuldig over willen voelen. Met een alsmaar groeiend bereik online via KekMama.nl - inmiddels zitten...


Lees Meer

 
[Interview] Liedewij Hentenaar: Een podcast tijdens het wandelen en sporten is heel gewoon geworden

Op 1 december 2021 werd RAB (Radio Advies Bureau) omgedoopt in Audify, om zo niet alleen de radiobranche maar alle audiomakers en verkoophuizen te vertegenwoordigen. We spreken met Liedewij Hentenaar, sinds januari 2013 directeur van het audiobedrijf.

De partijen achter jullie leden Qmusic (DPG Media), Talpa Network en Sublime (Mediahuis) zijn volop actief met podcasts en andere audioverschijningsvormen. Hoe wil je de transformatie van radio naar audio binnen Audify verder vormgeven?

Binnen Audify willen we de markt zo transparant mogelijk maken: wat is het, wat doet het, wat is het effect van audioreclame en zo het medium audio laten groeien en...


Lees Meer

 
[De Belofte] Elizabeth Geul (Mediahuis): Je bereikt mensen pas echt met kwalitatieve, persoonlijke content

Elizabeth Geul is Digital Campaign Specialist bij Mediahuis. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. De winnaar wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Mediahuis introduceren?

Mediahuis Nederland is gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek. Mediahuis brengt verhalen en mensen samen. Met invloedrijke mediamerken en onze diepgaande kennis van ons publiek en het medialandschap. In heel Nederland. Mediahuis bereikt als...


Lees Meer

 
Partnerschap Hivestack en Yahoo rondom programmatisch DOOH

Yahoo en Hivestack gaan samenwerken om programmatic DOOH cross-channel media campagnes op een wereldwijde schaal mogelijk te maken.

Door het partnerschap zal Yahoo's omnichannel demand side platform (DSP) geïntegreerd worden in het supply side platform (SSP) van Hivestack, waardoor Yahoo en haar klanten toegang krijgen tot Hivestack's premium wereldwijde DOOH-inventaris via real-time bidding (RTB) transacties via open exchange en private marketplace...


Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Pepe Van de Kerkhof (Tonny Media): Wij zien een podcast als een merk en niet als een audiobestand

Pepe Van de Kerkhof is Hoofd Productie bij Tonny Media. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Tonny Media introduceren?

Tonny Media is een content machine, met de focus op podcasts. We maken en bedenken alles zelf. Van videoproducties tot reclamecampagnes. Het begon met de Zelfspodcast, maar snel kwamen daar veel andere titels...


Lees Meer

 
[Value Zipper] Heb je meer aan creativiteit of performance?

Creativiteit of performance: wat voert de boventoon in het creëren, distribueren en evalueren van branded content? Value Zipper legde deze stelling voor aan vijf media-experts. Hun reactie is duidelijk: je hebt beide nodig.

De vijf deskundigen zijn:

  • Anita Hoebe, Strategy Director bij dentsu
  • Birgit Coenen, Head of Creative Systems bij MediaCom
  • Daniël Kok, Head of Creative & Content bij AM...

Lees Meer

 

 

[DE BELOFTE 2022] ELINE COX (MPG.): AUTHENTIEKE CONTENT KRIJGT STEEDS MEER STOPPING POWER

[DE BELOFTE 2022] NINO STOFFELS (NATWERK): DE VERBINDING VAN EEN MERK MET DE CONSUMENT IS BELANGRIJK, NIET DE MIDDELEN

[DE BELOFTE 2022] NAOMI TOURÉ (SAMSUNG): SAMENWERKEN MET ANDERE MERKEN MET EEN VERGELIJKBARE VISIE IS DE SLEUTEL VOOR EEN SUCCESVOL PARTNERSHIP

[DE BELOFTE 2022] FIDESSA VAN RIETSCHOTEN (DE WOLVEN): ELKE STAP VOORUIT, VERDIENT HET OM BIJ STIL TE STAAN

[DE BELOFTE 2022] LIANA GARCIA DOS SANTOS (HAVAS MEDIA): JONGE MEDIAPROFESSIONALS ZIJN ZICH MEER BEWUST VAN TRENDS IN HET MEDIALANDSCHAP


 

Havas Media Group partners with Lumen Research to measure and optimize attention at global scale 

Mindshare launches precisely human intelligence to help accelerate good growth for brands

The World Out of home Organization launches global guidelines for OOH audience measurement

Hello Media selects Hivestack to offer unique solutions for programmatic buyers across Korea

[eMarketer] Apple's soon-to-be-announced RealityOS could be a game changer for marketers


 

RH Capital announces three new investments to improve women's heath

Text messaging startup Prokeep raises $9m to modernize distributor communications and commerce

SaaS recruitment startup HourWork raises additional $2.5m funding to accelerate growth

Binance Labs closes $500m investment fund to boost blockchain, Web3 and value-building technologies

Indonesian social commerce startup Super completes $70m oversubscribed Series C round



 
 
Cross Media Congres 2022 | Amsterdam 8 juni

Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een niet te missen event waar de beste sprekers uit media en marketingcommunicatie die op dit moment de meeste relevantie hebben een podium krijgen.

Lees alles over Cross Media Congres 2022 en hoe kaarten te bestellen hier..


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 nodigt studenten uit voor gratis deelname

Ben jij een student in media of marketingcommunicatie - dat kan hbo of universitair zijn, je kunt net zijn begonnen, aan het afstuderen of iets daar tussen in - dan is dit wellicht iets voor jou.

Media Meetings investeert graag in jong talent en daarom nodigen wij studenten van relevante opleidingen ook dit jaar uit om zich aan te melden voor gratis deelname aan het  Cross Media Congres 2022. Ben je geen student in media of marketingcommunicatie maar ken je die wel...


Lees Meer

 
Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever DFT

De Financiële Telegraaf (DFT) is toonaangevend in de financiële journalistiek en biedt al het nieuws over geld en economie. Duidelijk, helder en altijd scherp.

Als een van de grootste mediamerken van Nederland heeft De Telegraaf het grootste bereik en staat het met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact. Om ons DFT-team te versterken zijn wij op zoek naar een ervaren...


Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Controller

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Medewerker Accounting One Media Sales

De functie van Medewerker Accounting is onderdeel van het “shared service center” financiële administratie binnen Talpa Network. Bij jij gek op media en cijfers en vind je het leuk om in contact te zijn met onze crediteuren? Lees dan snel verder!

De functie:

De functie Medewerker Accounting maakt deel uit van het team Finance OMS. Je werkt samen met de Administrateur en de Financial Controller en rapport rechtstreeks aan de...


Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -