Jaargang 5 | editie 33 | 20 mei 2022
 
[Interview] Kasia van Hall over de overname van Brand New Galaxy door Stagwell

Brand New Galaxy werd onlangs overgenomen door Stagwell. Wij spreken Kasia van Hall, Brand New Galaxy MD.

Kun jij Brand New Galaxy introduceren?

Wij zijn een marketing- & technologiebedrijf dat is gebouwd om de groeiende vraag naar en kwaliteit van e-commerce wereldwijd te vergroten. Brand New Galaxy (meer dan 500 medewerkers wereldwijd) is gespecialiseerd in e-commerce, creatie en content productie en automation en performance optimalisatie voor top 500 merken...

Lees Meer

 
[Budi & Thijs] Fakereclame

Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves (MD) en Thijs de Boer (ECD) van Cheil elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak.

Ha Thijs,

Alle goeroes ten spijt, het nieuwe normaal lijkt volgens mij verdacht veel op het oude normaal. Maar de Corona-pandemie heeft ook weer laten zien dat de mens een raar wezen is. Neem het fanatisme waarmee mensen hun eigen bubbel verdedigden tijdens Corona. Ik liep vorig jaar per ongeluk in de buurt van het Museumplein tijdens een ‘anti-alles’...

Lees Meer

 
Revitalize ontwikkelt merk en campagne voor Suresy

Rebranding agency Revitalize bedacht in opdracht van Microbe&Lab de merknaam Suresy voor het gezondheidsplatform dat in april 2022 van start is gegaan. Het bureau kwam verder met de visuele merkidentiteit en productverpakkingen en startte met de ontwikkeling van content voor het online platform. 

Ook heeft Revitalize de eerste digitale campagne voor Suresy ontwikkeld met onder meer online productcommercials en banners...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] René Zeedijk en René Witzel over audioplatform Fluister, podcasts en streaming

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Dit keer gaat René in op de uitreiking van de Online Radio Awards op donderdag 19 mei, de lancering van het audioplatform Fluister en de plannen van Netflix.

René Zeedijk: “Binnenkort gaat een lokaal initiatief van start, van onder andere WPG, DPG en nog een paar partijen. Zij beginnen een streamingplatform, Fluister, waar met name audioboeken te beluisteren zijn, maar ook podcasts en eigen...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Jeroen Krikke over Liana Garcia-Dos Santos en Sophie Thijssen

Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Jeroen Krikke, Jeroen Krikke, Programmatic Lead bij Havas Media.

Ze zijn allebei tegelijk begonnen met een traineeship van twee jaar bij Havas Media. In die twee jaar hebben ze stap voor stap geleerd om klanten van het beste digitale advies te voorzien. Wij werken binnen het team met een breed pakket...

Lees Meer

 
LifeHunters onwikkelt Calvé Knolflooknacht

Knoflooksaus is al jaren de favoriete variatiesaus van Nederland, en er is genoeg te kiezen in deze categorie. 

Nizar Ben Messaoud, Brand Manager, Calvé & Hellmann's bij Unilever: ''Uit consumentenonderzoek kwam naar voren dat liefhebbers van knoflooksaus op zoek waren naar een smaak die een tikkeltje pittiger en meer uitgesproken is. Daarom ontwikkelde Calvé de nieuwe Extra Knoflook, met 5x meer knoflook dan de originele Calvé knoflooksaus.Om dit te geloven, moet je het wel even proeven.'' In de grote...

Lees Meer

 
The Family Amsterdam maakt Wear Your Denim Till the End campagne voor G-Star

De boodschap komt tot leven in de nieuwe campagne ‘Wear Your Denim Till the End’.

In de poëtische film, geproduceerd door Halal, zien we de hoofdpersoon door vier seizoenen – van de lente tot de winter – lopen en (mede dankzij deepfake technologie) gracieus ouder worden… net als zijn jeans...

Lees Meer

 
[Interview] Carlijn Postma over Biites: Mensen hebben altijd tijd als het gaat om kwaliteit

Deze maand is de streamingdienst ​Biites in Nederland ​gelanceerd. Oogmerk: door middel van hoogwaardige videocontent bedrijven en merken verbinding laten maken met de consument. Carlijn Postma, auteur en ​oprichter van contentmarketingbureau The Post, ​vertegenwoordigt de Deense start-up.

Graag in een notendop, wat maakt Biites aantrekkelijk voor bedrijven en merken?

Biites is precies wat we missen, een distributiekanaal voor kwalitatieve long form video content. ​Die vorm van marketingcommunicatie staat doorgaans niet op de homepage, want daar komen de mensen kijken die al...

Lees Meer

 
[Column] Joyce Lopulalan: Ontzorging zoekt hulp!

Waarschijnlijk heb je deze titel een paar keer opnieuw moeten lezen en was je eerste gedachte dat het een tikfout was. Niets is minder waar. In veel commerciële boodschappen komt het woord ontzorgen namelijk voor.

Bedoeld om aan te geven dat je je nergens druk om maakt. Maar hoe vreselijk ongewenst is dit woord, als het juist om de zorg gaat? Ik kwam hier laatst op een pijnlijke manier achter. Het was zaterdagavond. Nog 1,5 dag voordat ons vliegtuig zou vertrekken om een weekje te ontzorgen. En de bel gaat...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Mark Schoones over Meike Ondersteijn en Daryl Fransz

Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment. Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord is Mark Schoones, Co-Founder & Head of Strategy bij MIX.

Meike Ondersteijn, Head of Operations bij MIX. In dienst sinds februari 2022 (overgekomen van Samsung) Eindverantwoordelijk voor de operatie op je 26e; ga er maar aan staan. Zeker op een wiebelig startup-schip als MIX, is er...

Lees Meer

 
Happy Horizon neemt Vertigo 6 over

Vertigo 6 treedt toe tot de Happy Horizon-groep. Vertigo 6 is een pr- en marketingbureau dat is gespecialiseerd in entertainment- en jongerencommunicatie. Het bureau staat op de eerste plaats in de FONK 100 en won de Cross Media Award 2021 voor beste bureau van Nederland.

Het bureau werd in 2018 beloond met de SAN New Kids on the Block-award; de prijs voor het meest veelbelovende bureau van Nederland. Happy Horizon eindigde onlangs op de eerste plek in de Emerce 100 als Beste Bureaugroep van Nederland...

Lees Meer

 

 
 
Cross Media Congres 2022 | Amsterdam 8 juni

Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een niet te missen event waar de beste sprekers uit media en marketingcommunicatie die op dit moment de meeste relevantie hebben een podium krijgen.

Lees alles over Cross Media Congres 2022 en hoe kaarten te bestellen hier...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 nodigt studenten uit voor gratis deelname

Ben jij een student in media of marketingcommunicatie - dat kan hbo of universitair zijn, je kunt net zijn begonnen, aan het afstuderen of iets daar tussen in - dan is dit wellicht iets voor jou.

Media Meetings investeert graag in jong talent en daarom nodigen wij studenten van relevante opleidingen ook dit jaar uit om zich aan te melden voor gratis deelname aan het  Cross Media Congres 2022. Ben je geen student in media of marketingcommunicatie maar ken je die wel? Stuur deze...

Lees Meer

 
Lancering De Belofte 2022 - Stuur nu jouw voordrachten in!

Media Meetings en Result Recruitment lanceren De Belofte 2022. Ruim twee jaar na de laatste editie van De Media Belofte is er De Belofte, met een nieuwe opzet. Wat blijft, is het uitgangspunt; een prijs voor de meest veelbelovende jonge mensen in het media- en marketingvak.

Verder is het vooral meer, groter en leuker. Vandaag begint de zoektocht. Iedereen mag een of meerdere beloften voordragen. Dat kan tot uiterlijk maandag 23 mei. De jury, onder leiding van Inge Ligthart, stelt een lijst met 25...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 zoekt startups!

Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. De 5 beste startups in media en marcom van dit moment in Nederland en België spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van Startup22.

Deze competitie wordt dit jaar voor de negende keer georganiseerd. Alle deelnemers krijgen hun interview gepubliceerd op de website van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report. De vijf winnende startups spreken op...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediatic zoekt een Commercieel Manager

Kom jij werken als Commercieel Manager bij Mediatic? We zijn op zoek naar iemand die zin heeft om samen te bouwen aan zijn of haar eigen carrière én de toekomst van ons bureau. Iemand die de commercie van Mediatic onder zijn hoede neemt door met een ondernemende mindset kansen te signaleren bij prospects én klanten.

Een vakman/-vrouw die commercie minimaal net zo leuk vindt als het vakgebied contentmarketing zelf. Iemand die relaties legt en verstevigt. Maar ook iemand die producten en diensten (verder) ontwikkelt en standaardiseert, in overleg met de...

Lees Meer

 
[Vacatures] Initiative zoekt een Client Director

Is het jouw missie om best-in-class oplossingen voor klanten te bieden die bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen en er een sport van maakt om klanten tevreden te houden? Dan zoeken wij jou bij Initiative.

Wij zijn een bureau-in-een-flow; we hebben een gedreven team mensen en zijn trots op het diverse pakket met adverteerders waar we voor mogen werken. Initiative gelooft dat de groei voor onze klanten begint bij kennis van de cultuur. Omdat cultuur het altijd wint van demografie...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Talent Operations Specialist

Binnen onze HR afdeling zijn wij op zoek naar een Talent Operations Specialist voor onze vestiging in Amsterdam-Zuid. In deze rol begeleidt en faciliteer je het recruitmentproces binnen de verschillende labels.

Kwaliteit, zorgvuldigheid, overzicht, snelheid, diversiteit en kostenefficiency staan daarbij centraal. Het betreft een dynamische baan waarbij je zowel generalist als specialist bent. Je begrijp dat er een “War for Talent” speelt én je weet daarom als geen ander dat je vooral moet kunnen door- en...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King 05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew


Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development ShowHeroes Group 05-07-2022 | 12:55:32
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld tot Vice President Global Business Development


Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media 05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen


Open Now ontwikkelt campagne Voedingscentrum om gezond eetgedrag te stimuleren 05-07-2022 | 09:24:00
Open Now ontwikkelde een campagne voor het Voedingscentrum om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren


Ace en AMARU presenteren We Come From Far 04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen


IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency 04-07-2022 | 15:05:46
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life


Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence 04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen


NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas 01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas


Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers 01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie


DEPT lanceert traineeships voor alle branches 01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches


STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder 30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM


Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal 29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal


Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen 29-06-2022 | 12:38:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor de stichting Metakids, die voor bekendheid en donaties moet zorgen. De stichting zet zich in voor meer geld voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten onder jonge kinderen


Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM 29-06-2022 | 11:33:00
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beiden gaan zowel Operations als Data van de GroupM-vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uitbouwen


Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com 29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -