Jaargang 15 | editie 13 | 6 juni 2022
Carocroc campagne op het netwerk van Global
 
Airborne maakt podcastserie over toekomst van de arbeidsmarkt voor Randstad

Deze week verscheen de eerste editie van Goed Geregeld Werk, een podcast van Randstad Groep Nederland die is ontwikkeld door audio agency Airborne. Deze 5-delige serie brengt de steeds groter wordende problemen op de Nederlandse arbeidsmarkt in kaart en gaat op zoek naar oplossingen. 

In de podcast spreekt journalist en documentairemaker Hans Busstra met verschillende scherpe denkers die een uitgesproken visie hebben op de arbeidsmarkt. De reeks start met Hans Borstlap. Hij leidde de commissie die...


Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Pien Cornelissen (Tonny Media): Als we nu iets bedenken dan kunnen we morgen live

Pien Cornelissen is Commercieel Manager bij Tonny Media. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Tonny Media introduceren?

Tonny Media is het spannendste mediabedrijf van Nederland. We ontwikkelen vernieuwende podcastformats en creëren reclamecampagnes die te horen zijn in onze podcasts en te zien op onze Instagram- en YouTube-kanalen. Tonny Media is ontstaan vanuit de Zelfspodcast...


Lees Meer

 
Mireille van Ark adjunct-hoofdredacteur RTL Nieuws

Mireille van Ark is per 1 september de nieuwe adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws. Zij zal in deze functie samen met adjunct-hoofdredacteur Dennis van Luling en hoofdredacteur Ilse Openneer op dagelijkse basis leidinggeven aan de redactie van RTL Nieuws. 

Ilse Openneer, hoofdredacteur RTL Nieuws: “Ik kan vol trots en vreugde aankondigen dat Mireille onze nieuwe adjunct-hoofdredacteur is. Ze is niet alleen een zeer ervaren journalist en leidinggevende, maar ook vooral een...


Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Jesse Bleekemolen (ITV Studios Netherlands): Wij kunnen op korte termijn veel voor elkaar krijgen van hoge kwaliteit

Jesse Bleekemolen is Creative Producer bij ITV Studios Netherlands. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij ITV Studios Netherlands introduceren?

ITV Studios Netherlands is als een van de grootste productiehuizen van Nederland een plek waar creatieve, ondernemende en bevlogen makers werken aan content in alle mogelijke genres en voor elk platform. Wij zijn de...


Lees Meer

 
Partnerschap Hivestack en Yahoo rondom programmatisch DOOH

Yahoo en Hivestack gaan samenwerken om programmatic DOOH cross-channel media campagnes op een wereldwijde schaal mogelijk te maken.

Door het partnerschap zal Yahoo's omnichannel demand side platform (DSP) geïntegreerd worden in het supply side platform (SSP) van Hivestack, waardoor Yahoo en haar klanten toegang krijgen tot Hivestack's premium wereldwijde DOOH-inventaris via real-time bidding (RTB) transacties via open exchange en private marketplace...


Lees Meer

 
[Startup22] Richard Klomp over ShoutOut

ShoutOut is een van de deelnemers aan Startup22. De startup spreekt op Cross Media Congres 2022 op 8 juni in de Kromhouthal in Amsterdam. Wij spreken Richard Klomp, oprichter van ShoutOut.

Wat is ShoutOut?

ShoutOut.vip is hét platform voor het verrassen van je vriend, vriendin, neef, nicht of collega op een originele en betaalbare manier. Met méér dan 300 BN’ers, influencers en atleten (VIPs) faciliteren wij persoonlijke videoboodschappen voor fans. Check hier de teaser..


Lees Meer

 
NVJ en DPG Media bereiken overeenstemming over werkcode voor freelancers

Indien de leden van de NVJ akkoord gaan, ontvangen zelfstandige freelance journalisten werkzaam voor DPG Media per 1 juli 167 procent van het cao-loon, met een minimum van 30 euro per uur voor startende journalisten.

De basistarieven voor fotojournalisten in de regio worden verhoogd naar 65 euro per opdracht en alle tarieven zowel voor fotojournalisten als schrijvende journalisten zullen worden geïndexeerd. Dit staat in het onderhandelingsresultaat dat de Nederlandse Vereniging...


Lees Meer

 
[Startup22] Marcel den Hoed en Jeroen Mirck over Zynchrone Media

Zynchrone Media is een van de deelnemers aan Startup22. De startup spreekt op Cross Media Congres 2022 op 8 juni  in de Kromhouthal in Amsterdam. Wij spreken managing director Marcel den Hoed en head of content Jeroen Mirck.

Wat is Zynchrone Media?

Wij zijn een media-startup die vakinformatie op een andere manier wil ontsluiten. De start van ons bedrijf valt samen met de overname van twee bestaande vaktitels op het gebied van live communicatie. Dat is de wereld van evenementen, beurzen, congressen en festivals...


Lees Meer

 
Roland Snoeijer programmadirecteur Qmusic

Qmusic benoemt Roland Snoeijer per 1 juli tot programmadirecteur van Qmusic. Hij zal in die functie leidinggeven aan het programma-team. Ook neemt hij plaats in de directie.

Robert Bernink, algemeen directeur van Qmusic: "Met Roland hebben we een programmadirecteur in huis met een schat aan ervaring en een heldere visie. De afgelopen tijd wist hij Radio 10 als een sterk merk neer te zetten en bijzondere resultaten te behalen. We kijken ernaar uit om onder zijn leiding het marktleiderschap verder te...


Lees Meer

 
 

 

LEMON SCENTED TEA ONTWIKKELT MERKCAMPAGNE VOOR CORTINA

ANOUK VAN BEZU, MANDY DE KORT EN AMBER HAANK NAAR ACE

[STARTUP22] MARCO-PAUL DE JEU OVER KABOOD

[DE BELOFTE 2022] NIGEL MELAAN: WE ZIJN NIET OF/OF, MAAR EN-EN, END-TO-END. IN DE BREEDSTE ZIN

[DE BELOFTE 2022] ELINE COX (MPG.): AUTHENTIEKE CONTENT KRIJGT STEEDS MEER STOPPING POWER


 
Pinpoint Global appoints Tracy Zwilling as director of marketing
IKEA joins Stockholm+50 events to highlight role of business in protecting biodiversity
SoundCommerce expands campaign, data and intelligence for retail acquisition marketers
[eMarketer] China’s idling economy to slow down global smartphone market
Highest-ranking apps on Google store have either black, red or white icons, study

 

UK-based tech startup Florence raises $35m series B funding to revolutionise social care

Oregon-based Dutch Bros raises $2.3m to help end ALS

Temasek launches investment platform GenZero to accelerate decarbonisation globally

Santa Barbara Venture Partners launches $11m Fund to help companies accelerate customer acquisition

Nigerian edtech startup Afrilearn attracts UNICEF Innovation Fund


 
 
Cross Media Congres 2022 | Amsterdam 8 juni

Op woensdag 8 juni vindt het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een niet te missen event waar de beste sprekers uit media en marketingcommunicatie die op dit moment de meeste relevantie hebben een podium krijgen.

Lees alles over Cross Media Congres 2022 en hoe kaarten te bestellen hier..


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 nodigt studenten uit voor gratis deelname

Ben jij een student in media of marketingcommunicatie - dat kan hbo of universitair zijn, je kunt net zijn begonnen, aan het afstuderen of iets daar tussen in - dan is dit wellicht iets voor jou.

Media Meetings investeert graag in jong talent en daarom nodigen wij studenten van relevante opleidingen ook dit jaar uit om zich aan te melden voor gratis deelname aan het  Cross Media Congres 2022. Ben je geen student in media of marketingcommunicatie maar ken je die wel...


Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever DFT

De Financiële Telegraaf (DFT) is toonaangevend in de financiële journalistiek en biedt al het nieuws over geld en economie. Duidelijk, helder en altijd scherp.

Als een van de grootste mediamerken van Nederland heeft De Telegraaf het grootste bereik en staat het met ruim 50 procent van de Nederlandse bevolking in contact. Om ons DFT-team te versterken zijn wij op zoek naar een ervaren...


Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Controller

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus...


Lees Meer

 
[Vacatures] DPG Media zoekt een Nieuwscoördinator Tweakers

Ben jij het liefst altijd op de hoogte van het laatste technieuws en is Tweakers jouw favoriete platform? Ben jij een ervaren journalist en kun jij haarfijn inschatten welk nieuws wel en niet thuishoort op Tweakers?

Voel jij precies aan welk nieuwsfeit uitgeplozen moet worden in een verdiepend artikel en heb je daarnaast ook leidingevende ervaring? Dan is de functie van nieuwscoördinator bij Tweakers jou op het lijf...


Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -