Jaargang 5 | editie 37 | 8 juni 2022
 
ZIGT ontwikkelt bewustwordingscampagne over statiegeld kleine plastic flesjes

Wie afgelopen zomer in het bos of aan het strand was, heeft het met eigen ogen kunnen zien. Er ligt een enorme hoeveelheid plastic flesjes in de natuur.

Als je je beseft dat de afbraak van een petflesje maar liefst 500 jaar duurt en sommige andere plasticsoorten helemaal niet afbreekbaar zijn, begrijp je dat dit zo snel mogelijk moet veranderen. Aan ZIGT de uitdaging om te zorgen dat iedereen in Nederland van 13 jaar en ouder hier zo snel mogelijk van...

Lees Meer

 
Ace bouwt voort op geïntegreerde aanpak

Ace breidt het team uit met een sterke driehoek: Anouk van Bezu als Client Program Director, Mandy de Kort als Head of Operations & IT en Amber Haank in haar rol als Head of DE&I. Hiermee zet Ace de belofte kracht bij voor het bieden van een geïntegreerde oplossing over alle disciplines binnen de groep. Een aanpak waar steeds meer vraag naar is vanuit merken.

Hannes van Raaij, General Manager bij Ace: “Steeds meer merken weten Ace te vinden voor volledig of deels geïntegreerde vraagstukken. Daarmee groeit de urgentie om samenwerking tussen disciplines te stroomlijnen en zowel de...

Lees Meer

 
[Interview] Chris Malone: Louter op winst gerichte merken zullen worden verdrongen door purpose driven concurrenten

Chris Malone schreef het standaardwerk, The Human Brand. Wordt als marketingtrends-expert van CNN tot The Washington Post en terug om zijn mening gevraagd. Zijn consultancy Fidelum adviseert bedrijven als Coca-Cola en Procter & Gamble.

The Human Brand, dat u schreef met Princeton Professor Susan T Fiske gaat over hoe we ons verhouden tot People, Products & Companies. Hoe is de situatie als het om B Corp criteria gaat?

Het aantal B Corporations groeit gestaag sinds The Human Brand uitkwam, maar het is nog steeds een relatief klein deel van alle bedrijven wereldwijd. Stakeholder capitalism, dat...

Lees Meer

 
[Interview] Sustainable Success Stories – SAN Accent winnaar, Fitzroy en Naïf

Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is langzamerhand wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.

Toen Jochem Hes en Sjoerd Trompetter in 2013 beiden vader werden, kwamen zij erachter dat er zelfs in babyverzorging schadelijke ingrediënten zaten. Dat was het begin van Naïf: verzorging voor baby’s en kinderen, met alleen natuurlijk...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Het egoïsme achter de B Corp beweging

"Je voelt je beter als je naar je werk gaat. De sfeer op het werk is ook anders." Dat zei de marketingmanager Benelux van Bonduelle laatst tegen me. Het gesprek ging erover dat het Franse Bonduelle alles op alles zet om in 2025 B Corp te worden, een ontzaggelijke operatie.

B corp drive

Bonduelle is het grootste groentenmerk ter wereld, heeft 15.000 werknemers, een omzet van 3 miljard euro per jaar, is werkzaam in meer dan 100 landen met, om maar even wat te noemen 186.000 voetbalvelden aan grond die duurzaam...

Lees Meer

 
DEPT ontwikkelt Voel je veilig. Zeker thuis campagne Univé

DEPT ontwikkelt in samenwerking met verzekeraar Univé een campagne om meer huishoudens veiliger te maken. Met online video, radiocommercials en afgebrande posters laat Univé zien dichtbij haar leden en hun buren te staan.

Met het thema Voel je veilig. Zeker thuis wil Univé op radio iedereen bewust maken van een mogelijke brand en de stilte waarin inbrekers graag werken. In beide gevallen is een alarm de oplossing. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle (Super Easter Feather), bouwt daarop door. De video...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Bob Koenderman (M2Media): Podcasts bieden enorme kansen voor adverteerders

Bob Koenderman is Digital Consultant bij M2Media. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij M2Media introduceren?

M2Media is een media- en marketingbureau gevestigd in Amsterdam. We zijn het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland en we zijn gedreven door het resultaat van onze klanten. Met een jong en ervaren team, zorgen we elke dag voor de efficiënte en effectieve media-inzet van onze...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Lok Sam Foo (DEPT): We maken geen grap wanneer we zeggen dat we de beste agency voor de wereld willen worden

Lok Sam Foo is Digital Marketing Consultant (SEO) bij DEPT. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij DEPT introduceren?

DEPT is een wereldwijde digitale agency met een focus op tech en marketing waarmee we brands helpen voorop te blijven. We tellen momenteel meer dan 2.500 ‘Depsters’ in meer dan 30 kantoren over 5 continenten waar we 50+ search markets managen. Het is een werkplek waar je omringd ben door de...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Cindy Fleur (dawn): Ik sla de brug tussen merk en publiek door business problemen te vertalen naar mensentaal

Cindy Fleur is Creative Strategist bij dawn. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij dawn introduceren?

Missiegedreven merken, zijn organisaties die in staat zijn om niet alleen zakelijke maar ook maatschappelijke waarde te creëren. Dat begint met weten wie je bent als merk en de rol die je kunt spelen in de wereld van morgen. Creatief strategisch bureau Dawn helpt merken hierbij middels...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Sanne Mak (code d’azur): Wij zijn door de combinatie van brand en customer experience in staat om actieve merken te bouwen

Sanne Mak is Junior Strategist bij code d’azur. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij code d’azur introduceren?

Code d’azur is een digital brand & experience company. Enerzijds werken we aan brand door middel van herpositionering trajecten en campagnes, anderzijds ontwikkelen we digitale producten die naadloos aansluiten bij de experience behoefte van de consument...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Louise van Britsom (Wieden + Kennedy): De tijd van niche culture is hier!

Louise van Britsom is Creative Strategist bij Wieden + Kennedy. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Wieden + Kennedy introduceren?

W+K is een onafhankelijke global creative advertising agency. We maken werk dat (culturele) impact heeft en tegelijkertijd business value creëert. De meesten kennen ons van NIKE - Just do it - slogan / Colin Kaepernick campagne...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Naomi Touré (Samsung): Samenwerken met andere merken met een vergelijkbare visie is de sleutel voor een succesvol partnership

Naomi Touré is Marketing communication specialist bij Samsung. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Samsung introduceren?

Samsung is een Zuid-Koreaans technologie bedrijf dat opereert in meer dan 60 landen en waar innovatie en creativiteit belangrijke pijlers zijn. Wereldwijd is Samsung één van de grootste spelers op de elektronische apparatuur...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Fidessa van Rietschoten (De Wolven): Elke stap vooruit, verdient het om bij stil te staan

Fidessa van Rietschoten is communicatie-adviseur bij De Wolven. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij De Wolven introduceren?

De Wolven is een Amsterdams pr- en communicatiebureau. Al vijftien jaar ontwikkelen we strategieën, creatieve concepten en campagnes die mensen aan het denken zetten en liefst ook in beweging brengen. Rake verhalen dus, voor mensen, organisaties en merken. Met in de meeste gevallen een...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Eline Cox (MPG.): Authentieke content krijgt steeds meer stopping power

Eline Cox is Team Lead & Manager Digital Content bij MPG.today. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Eline Cox is de driver achter de digitale content van de belangrijkste marketingtool van Albert Heijn: Allerhande. Samen met haar 10-koppige team draagt ze bij aan het grote organische succes van AH.nl/allerhande, alle social...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Nigel Melaan: We zijn niet of/of, maar en-en, end-to-end. In de breedste zin

Nigel Melaan is Projectmanager bij iO. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij iO introduceren?

iO is een end-to-end agency, gespecialiseerd in het vormgeven en uitvoeren van de strategische-, creatieve-, technologische- en marketing-ambities van vandaag en morgen. End-to-end is onze allesomvattende term. Het beschrijft het bereik van onze expertise in strategie, content & creatie, marketing en...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior communicatieadviseur voor Rijkswaterstaat

Jij bent een ambitieuze communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag. Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen. Als medior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat scherp jij jouw adviesvaardigheden dagelijks...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Project manager

Wij zijn op zoek naar Projectmanagers voor onze (Niet normaal effectieve) klantenteams.

Beschrijving:

Als Projectmanager bij Natwerk overzie je projecten en zorg je voor een perfecte uitvoer, inclusief het bewaken van planningen en budgetten, van briefing tot executie ben je eindverantwoordelijke. Je bouwt daarnaast aan een goede werkrelatie met onze klanten om een goede uitvoering te waarborgen. Als projectmanager ben je de spin in het web...

Lees Meer

 
[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Art Director - Designer

De Combinatie van Factoren in Amsterdam is op zoek naar een Art Director – Designer met allround ervaring in branding en advertising. Je gaat werken op mooie klanten als T-Mobile, SPAR, M&M’s, Graze, Bosch en Sportlife.

Je krijgt alle ruimte voor eigen inbreng en zet jouw impactvolle en streetwise stijl, skills en ervaring in om het level of concept & design van het bureau flink te upgraden...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King 05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew


Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development ShowHeroes Group 05-07-2022 | 12:55:32
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld tot Vice President Global Business Development


Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media 05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen


Open Now ontwikkelt campagne Voedingscentrum om gezond eetgedrag te stimuleren 05-07-2022 | 09:24:00
Open Now ontwikkelde een campagne voor het Voedingscentrum om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren


Ace en AMARU presenteren We Come From Far 04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen


IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency 04-07-2022 | 15:05:46
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life


Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence 04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen


NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas 01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas


Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers 01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie


DEPT lanceert traineeships voor alle branches 01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches


STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder 30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM


Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal 29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal


Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen 29-06-2022 | 12:38:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor de stichting Metakids, die voor bekendheid en donaties moet zorgen. De stichting zet zich in voor meer geld voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten onder jonge kinderen


Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM 29-06-2022 | 11:33:00
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beiden gaan zowel Operations als Data van de GroupM-vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uitbouwen


Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com 29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -