Jaargang 5 | editie 37 | 8 juni 2022
 
ZIGT ontwikkelt bewustwordingscampagne over statiegeld kleine plastic flesjes

Wie afgelopen zomer in het bos of aan het strand was, heeft het met eigen ogen kunnen zien. Er ligt een enorme hoeveelheid plastic flesjes in de natuur.

Als je je beseft dat de afbraak van een petflesje maar liefst 500 jaar duurt en sommige andere plasticsoorten helemaal niet afbreekbaar zijn, begrijp je dat dit zo snel mogelijk moet veranderen. Aan ZIGT de uitdaging om te zorgen dat iedereen in Nederland van 13 jaar en ouder hier zo snel mogelijk van...

Lees Meer

 
Ace bouwt voort op geïntegreerde aanpak

Ace breidt het team uit met een sterke driehoek: Anouk van Bezu als Client Program Director, Mandy de Kort als Head of Operations & IT en Amber Haank in haar rol als Head of DE&I. Hiermee zet Ace de belofte kracht bij voor het bieden van een geïntegreerde oplossing over alle disciplines binnen de groep. Een aanpak waar steeds meer vraag naar is vanuit merken.

Hannes van Raaij, General Manager bij Ace: “Steeds meer merken weten Ace te vinden voor volledig of deels geïntegreerde vraagstukken. Daarmee groeit de urgentie om samenwerking tussen disciplines te stroomlijnen en zowel de...

Lees Meer

 
[Interview] Chris Malone: Louter op winst gerichte merken zullen worden verdrongen door purpose driven concurrenten

Chris Malone schreef het standaardwerk, The Human Brand. Wordt als marketingtrends-expert van CNN tot The Washington Post en terug om zijn mening gevraagd. Zijn consultancy Fidelum adviseert bedrijven als Coca-Cola en Procter & Gamble.

The Human Brand, dat u schreef met Princeton Professor Susan T Fiske gaat over hoe we ons verhouden tot People, Products & Companies. Hoe is de situatie als het om B Corp criteria gaat?

Het aantal B Corporations groeit gestaag sinds The Human Brand uitkwam, maar het is nog steeds een relatief klein deel van alle bedrijven wereldwijd. Stakeholder capitalism, dat...

Lees Meer

 
[Interview] Sustainable Success Stories – SAN Accent winnaar, Fitzroy en Naïf

Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is langzamerhand wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.

Toen Jochem Hes en Sjoerd Trompetter in 2013 beiden vader werden, kwamen zij erachter dat er zelfs in babyverzorging schadelijke ingrediënten zaten. Dat was het begin van Naïf: verzorging voor baby’s en kinderen, met alleen natuurlijk...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Het egoïsme achter de B Corp beweging

"Je voelt je beter als je naar je werk gaat. De sfeer op het werk is ook anders." Dat zei de marketingmanager Benelux van Bonduelle laatst tegen me. Het gesprek ging erover dat het Franse Bonduelle alles op alles zet om in 2025 B Corp te worden, een ontzaggelijke operatie.

B corp drive

Bonduelle is het grootste groentenmerk ter wereld, heeft 15.000 werknemers, een omzet van 3 miljard euro per jaar, is werkzaam in meer dan 100 landen met, om maar even wat te noemen 186.000 voetbalvelden aan grond die duurzaam...

Lees Meer

 
DEPT ontwikkelt Voel je veilig. Zeker thuis campagne Univé

DEPT ontwikkelt in samenwerking met verzekeraar Univé een campagne om meer huishoudens veiliger te maken. Met online video, radiocommercials en afgebrande posters laat Univé zien dichtbij haar leden en hun buren te staan.

Met het thema Voel je veilig. Zeker thuis wil Univé op radio iedereen bewust maken van een mogelijke brand en de stilte waarin inbrekers graag werken. In beide gevallen is een alarm de oplossing. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle (Super Easter Feather), bouwt daarop door. De video...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Bob Koenderman (M2Media): Podcasts bieden enorme kansen voor adverteerders

Bob Koenderman is Digital Consultant bij M2Media. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij M2Media introduceren?

M2Media is een media- en marketingbureau gevestigd in Amsterdam. We zijn het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland en we zijn gedreven door het resultaat van onze klanten. Met een jong en ervaren team, zorgen we elke dag voor de efficiënte en effectieve media-inzet van onze...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Lok Sam Foo (DEPT): We maken geen grap wanneer we zeggen dat we de beste agency voor de wereld willen worden

Lok Sam Foo is Digital Marketing Consultant (SEO) bij DEPT. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij DEPT introduceren?

DEPT is een wereldwijde digitale agency met een focus op tech en marketing waarmee we brands helpen voorop te blijven. We tellen momenteel meer dan 2.500 ‘Depsters’ in meer dan 30 kantoren over 5 continenten waar we 50+ search markets managen. Het is een werkplek waar je omringd ben door de...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Cindy Fleur (dawn): Ik sla de brug tussen merk en publiek door business problemen te vertalen naar mensentaal

Cindy Fleur is Creative Strategist bij dawn. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij dawn introduceren?

Missiegedreven merken, zijn organisaties die in staat zijn om niet alleen zakelijke maar ook maatschappelijke waarde te creëren. Dat begint met weten wie je bent als merk en de rol die je kunt spelen in de wereld van morgen. Creatief strategisch bureau Dawn helpt merken hierbij middels...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Sanne Mak (code d’azur): Wij zijn door de combinatie van brand en customer experience in staat om actieve merken te bouwen

Sanne Mak is Junior Strategist bij code d’azur. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij code d’azur introduceren?

Code d’azur is een digital brand & experience company. Enerzijds werken we aan brand door middel van herpositionering trajecten en campagnes, anderzijds ontwikkelen we digitale producten die naadloos aansluiten bij de experience behoefte van de consument...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Louise van Britsom (Wieden + Kennedy): De tijd van niche culture is hier!

Louise van Britsom is Creative Strategist bij Wieden + Kennedy. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Wieden + Kennedy introduceren?

W+K is een onafhankelijke global creative advertising agency. We maken werk dat (culturele) impact heeft en tegelijkertijd business value creëert. De meesten kennen ons van NIKE - Just do it - slogan / Colin Kaepernick campagne...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Naomi Touré (Samsung): Samenwerken met andere merken met een vergelijkbare visie is de sleutel voor een succesvol partnership

Naomi Touré is Marketing communication specialist bij Samsung. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij Samsung introduceren?

Samsung is een Zuid-Koreaans technologie bedrijf dat opereert in meer dan 60 landen en waar innovatie en creativiteit belangrijke pijlers zijn. Wereldwijd is Samsung één van de grootste spelers op de elektronische apparatuur...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Fidessa van Rietschoten (De Wolven): Elke stap vooruit, verdient het om bij stil te staan

Fidessa van Rietschoten is communicatie-adviseur bij De Wolven. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij De Wolven introduceren?

De Wolven is een Amsterdams pr- en communicatiebureau. Al vijftien jaar ontwikkelen we strategieën, creatieve concepten en campagnes die mensen aan het denken zetten en liefst ook in beweging brengen. Rake verhalen dus, voor mensen, organisaties en merken. Met in de meeste gevallen een...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Eline Cox (MPG.): Authentieke content krijgt steeds meer stopping power

Eline Cox is Team Lead & Manager Digital Content bij MPG.today. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Eline Cox is de driver achter de digitale content van de belangrijkste marketingtool van Albert Heijn: Allerhande. Samen met haar 10-koppige team draagt ze bij aan het grote organische succes van AH.nl/allerhande, alle social...

Lees Meer

 
[De Belofte 2022] Nigel Melaan: We zijn niet of/of, maar en-en, end-to-end. In de breedste zin

Nigel Melaan is Projectmanager bij iO. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.

Kun jij iO introduceren?

iO is een end-to-end agency, gespecialiseerd in het vormgeven en uitvoeren van de strategische-, creatieve-, technologische- en marketing-ambities van vandaag en morgen. End-to-end is onze allesomvattende term. Het beschrijft het bereik van onze expertise in strategie, content & creatie, marketing en...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Medior communicatieadviseur voor Rijkswaterstaat

Jij bent een ambitieuze communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag. Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen. Als medior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat scherp jij jouw adviesvaardigheden dagelijks...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Project manager

Wij zijn op zoek naar Projectmanagers voor onze (Niet normaal effectieve) klantenteams.

Beschrijving:

Als Projectmanager bij Natwerk overzie je projecten en zorg je voor een perfecte uitvoer, inclusief het bewaken van planningen en budgetten, van briefing tot executie ben je eindverantwoordelijke. Je bouwt daarnaast aan een goede werkrelatie met onze klanten om een goede uitvoering te waarborgen. Als projectmanager ben je de spin in het web...

Lees Meer

 
[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Art Director - Designer

De Combinatie van Factoren in Amsterdam is op zoek naar een Art Director – Designer met allround ervaring in branding en advertising. Je gaat werken op mooie klanten als T-Mobile, SPAR, M&M’s, Graze, Bosch en Sportlife.

Je krijgt alle ruimte voor eigen inbreng en zet jouw impactvolle en streetwise stijl, skills en ervaring in om het level of concept & design van het bureau flink te upgraden...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Jens Bezemer (Natwerk) over Lebara-campagne: aandacht moet je verdienen 07-06-2023 | 14:28:00
Onlangs ging een campagne van start waarmee Lebara zijn merkpositionering vernieuwd. We spreken Jens Bezemer, Head of Strategy bij het creatief bureau Natwerk, die betrokken is bij de campagne en het concept


Happy Horizon partner Vitesse voor performance-marketing 07-06-2023 | 10:22:00
Vanaf aankomend seizoen gaat de bureaugroep onder andere zijn expertise op het gebied van SEO, SEA, social advertising en webshop-optimalisatie inzetten


[Vacatures] Reprise zoekt een Digital Marketeer - Groningen 07-06-2023 | 09:33:00
Reprise is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Groningen


[Vacatures] LVB zoekt een Motion Graphic Designer 07-06-2023 | 09:14:00
LVB is per direct op zoek naar een Motion Graphic Designer


[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Clear Channel stelt zich voor 07-06-2023 | 09:05:26
De Embassy of Dutch Creativity verhuist dit jaar naar een villa direct aan de Boulevard in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni worden tijdens de festivalweek verschillende talks en sessies georganiseerd om de Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. 


[Vacatures] JCDecaux zoekt een Ad Operations medewerker 07-06-2023 | 08:45:00
JCDecaux is per direct op zoek naar een Ad Operations medewerker


Springbok x Dawn ontwikkelt campagne voor THNK 06-06-2023 | 14:15:00
Springbok x Dawn heeft de eerste campagne ontwikkeld voor THNK, een school voor leiderschap. Slecht leiderschap siert bijna dagelijks de voorpagina’s


Dutch Digital Design organiseert sessie over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions 06-06-2023 | 10:35:30
ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam delen visie op het gebied van creativiteit en AI


VENGEAN verzorgt rebranding Delft IMP naar Powall 06-06-2023 | 10:07:00
Dit deed het bureau in lijn met Powalls merkstrategie en purpose To power clients’ progress by magnifying the materials they use to store & convert energy.


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Crossmediale Vormgever Quest 06-06-2023 | 10:05:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Crossmediale Vormgever Quest


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur National Geographic 06-06-2023 | 09:44:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Redacteur National Geographic


[Vacatures] Fremantle zoekt een IT Support Engineer Nederland & België 06-06-2023 | 09:11:00
Fremantle is per direct op zoek naar een IT Support Engineer Nederland & België


[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Mindscapes stelt zich voor 06-06-2023 | 09:05:59
Een van de terugkerende namen in Cannes en op de Embassy of Dutch Creativity is Ravid Kuperberg, partner & trainer bij Mindscapes.


KPN benoemt Dave Frauenfelder tot VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring 05-06-2023 | 20:03:00
KPN heeft Dave Frauenfelder benoemd als Vice President Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring. Hij had deze  functie sinds 1 januari 2023 op interim basis. Chantal van der Walle is per 1 april 2023 bij KPN benoemd Manager Marketing Communicatie


[Vacatures] DPG Media zoekt een B2B Marketeer 05-06-2023 | 09:33:00
DPG Media is per direct op zoek naar een B2B Marketeer - Hoofddorp


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -