Jaargang 5 | editie 37 | 8 juni 2022 |
|
Wie afgelopen zomer in het bos of aan het strand was, heeft het met eigen ogen kunnen zien. Er ligt een enorme hoeveelheid plastic flesjes in de natuur.
Als je je beseft dat de afbraak van een petflesje maar liefst 500 jaar duurt en sommige andere plasticsoorten helemaal niet afbreekbaar zijn, begrijp je dat dit zo snel mogelijk moet veranderen. Aan ZIGT de uitdaging om te zorgen dat iedereen in Nederland van 13 jaar en ouder hier zo snel mogelijk van...
|
|
|
|
Ace breidt het team uit met een sterke driehoek: Anouk van Bezu als Client Program Director, Mandy de Kort als Head of Operations & IT en Amber Haank in haar rol als Head of DE&I. Hiermee zet Ace de belofte kracht bij voor het bieden van een geïntegreerde oplossing over alle disciplines binnen de groep. Een aanpak waar steeds meer vraag naar is vanuit merken.
Hannes van Raaij, General Manager bij Ace: “Steeds meer merken weten Ace te vinden voor volledig of deels geïntegreerde vraagstukken. Daarmee groeit de urgentie om samenwerking tussen disciplines te stroomlijnen en zowel de...
|
|
|
|
Chris Malone schreef het standaardwerk, The Human Brand. Wordt als marketingtrends-expert van CNN tot The Washington Post en terug om zijn mening gevraagd. Zijn consultancy Fidelum adviseert bedrijven als Coca-Cola en Procter & Gamble.
The Human Brand, dat u schreef met Princeton Professor Susan T Fiske gaat over hoe we ons verhouden tot People, Products & Companies. Hoe is de situatie als het om B Corp criteria gaat?
Het aantal B Corporations groeit gestaag sinds The Human Brand uitkwam, maar het is nog steeds een relatief klein deel van alle bedrijven wereldwijd. Stakeholder capitalism, dat...
|
|
|
|
Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is langzamerhand wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.
Toen Jochem Hes en Sjoerd Trompetter in 2013 beiden vader werden, kwamen zij erachter dat er zelfs in babyverzorging schadelijke ingrediënten zaten. Dat was het begin van Naïf: verzorging voor baby’s en kinderen, met alleen natuurlijk...
|
|
|
|
"Je voelt je beter als je naar je werk gaat. De sfeer op het werk is ook anders." Dat zei de marketingmanager Benelux van Bonduelle laatst tegen me. Het gesprek ging erover dat het Franse Bonduelle alles op alles zet om in 2025 B Corp te worden, een ontzaggelijke operatie.
B corp drive
Bonduelle is het grootste groentenmerk ter wereld, heeft 15.000 werknemers, een omzet van 3 miljard euro per jaar, is werkzaam in meer dan 100 landen met, om maar even wat te noemen 186.000 voetbalvelden aan grond die duurzaam...
|
|
|
|
DEPT ontwikkelt in samenwerking met verzekeraar Univé een campagne om meer huishoudens veiliger te maken. Met online video, radiocommercials en afgebrande posters laat Univé zien dichtbij haar leden en hun buren te staan.
Met het thema Voel je veilig. Zeker thuis wil Univé op radio iedereen bewust maken van een mogelijke brand en de stilte waarin inbrekers graag werken. In beide gevallen is een alarm de oplossing. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle (Super Easter Feather), bouwt daarop door. De video...
|
|
|
|
Bob Koenderman is Digital Consultant bij M2Media. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij M2Media introduceren?
M2Media is een media- en marketingbureau gevestigd in Amsterdam. We zijn het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland en we zijn gedreven door het resultaat van onze klanten. Met een jong en ervaren team, zorgen we elke dag voor de efficiënte en effectieve media-inzet van onze...
|
|
|
|
Lok Sam Foo is Digital Marketing Consultant (SEO) bij DEPT. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij DEPT introduceren?
DEPT is een wereldwijde digitale agency met een focus op tech en marketing waarmee we brands helpen voorop te blijven. We tellen momenteel meer dan 2.500 ‘Depsters’ in meer dan 30 kantoren over 5 continenten waar we 50+ search markets managen. Het is een werkplek waar je omringd ben door de...
|
|
|
|
Cindy Fleur is Creative Strategist bij dawn. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij dawn introduceren?
Missiegedreven merken, zijn organisaties die in staat zijn om niet alleen zakelijke maar ook maatschappelijke waarde te creëren. Dat begint met weten wie je bent als merk en de rol die je kunt spelen in de wereld van morgen. Creatief strategisch bureau Dawn helpt merken hierbij middels...
|
|
|
|
Sanne Mak is Junior Strategist bij code d’azur. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij code d’azur introduceren?
Code d’azur is een digital brand & experience company. Enerzijds werken we aan brand door middel van herpositionering trajecten en campagnes, anderzijds ontwikkelen we digitale producten die naadloos aansluiten bij de experience behoefte van de consument...
|
|
|
|
Louise van Britsom is Creative Strategist bij Wieden + Kennedy. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij Wieden + Kennedy introduceren?
W+K is een onafhankelijke global creative advertising agency. We maken werk dat (culturele) impact heeft en tegelijkertijd business value creëert. De meesten kennen ons van NIKE - Just do it - slogan / Colin Kaepernick campagne...
|
|
|
|
Naomi Touré is Marketing communication specialist bij Samsung. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij Samsung introduceren?
Samsung is een Zuid-Koreaans technologie bedrijf dat opereert in meer dan 60 landen en waar innovatie en creativiteit belangrijke pijlers zijn. Wereldwijd is Samsung één van de grootste spelers op de elektronische apparatuur...
|
|
|
|
Fidessa van Rietschoten is communicatie-adviseur bij De Wolven. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij De Wolven introduceren?
De Wolven is een Amsterdams pr- en communicatiebureau. Al vijftien jaar ontwikkelen we strategieën, creatieve concepten en campagnes die mensen aan het denken zetten en liefst ook in beweging brengen. Rake verhalen dus, voor mensen, organisaties en merken. Met in de meeste gevallen een...
|
|
|
|
Eline Cox is Team Lead & Manager Digital Content bij MPG.today. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken haar. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Eline Cox is de driver achter de digitale content van de belangrijkste marketingtool van Albert Heijn: Allerhande. Samen met haar 10-koppige team draagt ze bij aan het grote organische succes van AH.nl/allerhande, alle social...
|
|
|
|
Nigel Melaan is Projectmanager bij iO. Hij is genomineerd voor De Belofte 2022. Wij spreken hem. De winnaar van De Belofte 2022 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022.
Kun jij iO introduceren?
iO is een end-to-end agency, gespecialiseerd in het vormgeven en uitvoeren van de strategische-, creatieve-, technologische- en marketing-ambities van vandaag en morgen. End-to-end is onze allesomvattende term. Het beschrijft het bereik van onze expertise in strategie, content & creatie, marketing en...
|
|
|
|
Jij bent een ambitieuze communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Of je nu werkt aan interne, bouw- of publiekscommunicatie: op elk knooppunt neem jij de juiste afslag. Je weet hoe overheidsorganisaties werken en deinst niet terug van een knap staaltje kantoorjargon.
Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om je door te ontwikkelen. Als medior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat scherp jij jouw adviesvaardigheden dagelijks...
|
|
|
|
Wij zijn op zoek naar Projectmanagers voor onze (Niet normaal effectieve) klantenteams.
Beschrijving:
Als Projectmanager bij Natwerk overzie je projecten en zorg je voor een perfecte uitvoer, inclusief het bewaken van planningen en budgetten, van briefing tot executie ben je eindverantwoordelijke. Je bouwt daarnaast aan een goede werkrelatie met onze klanten om een goede uitvoering te waarborgen. Als projectmanager ben je de spin in het web...
|
|
|
|
De Combinatie van Factoren in Amsterdam is op zoek naar een Art Director – Designer met allround ervaring in branding en advertising. Je gaat werken op mooie klanten als T-Mobile, SPAR, M&M’s, Graze, Bosch en Sportlife.
Je krijgt alle ruimte voor eigen inbreng en zet jouw impactvolle en streetwise stijl, skills en ervaring in om het level of concept & design van het bureau flink te upgraden...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|