Jaargang 15 | editie 14 | 13 juni 2022
 
Ferdi Gökhan is De Belofte 2022

Ferdi Gökhan is Head of Science bij Yune. Hij is De Belofte 2022. Dat werd bekend gemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022. Lees hier zijn winnende interview:

Kun jij Yune introduceren?

Yune is een contentbureau dat ik nog liever beschrijf als een laboratorium. Een lab waarin we continu op zoek zijn naar het ideale mengsel. Een mengsel in de vorm van relevante content om merken zoals NS, Jumbo, ANWB, Nespresso, en Rituals menselijker te maken. Met een verscheidenheid aan kennis en expertises trachten we allereerst een mengsel...


Lees Meer

 
Pathé Maastricht vierde bioscoop met Go!Gaming-locatie

Na opening van drie eerdere locaties is nu Maastricht aan de beurt. De Pathé-bioscoop heeft een Go!Gaming-locatie gekregen die is uitgerust met alles wat bezoekers nodig hebben om te kunnnen gamen.

Go!Gaming is een samenwerkingsverband van Pathé en H20 Esports Campus en brengt gamers, esporters en Pathé bezoekers bij elkaar om samen het plezier en de spanning van gamen te ontdekken. Belevenis, ontspanning, samen gamen en zelfontplooiing staan hierin centraal. Pathé...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: De aandachtseconomie

De discussie over de effectiviteit van verschillende reclamekanalen speelt al lang. In een notendop kan deze worden samengevat als: een online contact heeft niet hetzelfde effect als een contact op televisie.

Sinds een paar jaar kent deze discussie een nieuwe, steeds prominentere woordvoerder: drs. Karen Nelson-Field, oprichter en CEO van onderzoeksbureau Amplified Intelligence, een instituut dat volledig toegewijd is aan het meten van aandacht bij reclameboodschappen op...


Lees Meer

 
DPG Media, dentsu en Wavemaker grote winnaars Cross Media Awards 2022

Op 8 juni werden de Cross Media Awards uitreikt in de Kromhouthal Amsterdam. De Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira kende de meeste prijzen toe aan DPG Media, dentsu en Wavemaker.

DPG Media won drie awards: Cross Media Exploitant, Cross Media Merk (Donald Duck) en Zilveren Cross Media Case (Sterke Schakels). Dentsu won er twee: Cross Media Bureau, Ruud de Langen werd Cross Media Man. Wavemaker won ook twee awards: Cross Media Innovatie...


Lees Meer

 
DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2022

DPG Media is Cross Media Exploitant van het Jaar 2022. DPG Media kreeg de prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam.

De Jury: DPG Media is een grote speler in de Benelux die in een veld met global players durft op te staan om de journalistiek en het uitgeversbedrijf te beschermen. Daarmee loopt DPG Media voorop. De omvang weerhoudt DPG Media er niet van om adverteerders heel goed en op maat te bedienen. Bureaus kunnen content van klanten...


Lees Meer

 
Donald Duck Cross Media Merk van het Jaar 2022

Donald Duck is Cross Media Merk van het Jaar 2022. Donald Duck kreeg de prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam.

De Jury: Donald Duck bestaat al generaties lang. In 2021 werd het hoogtijd om hard in te zetten op digitaal. De stap was groot en de stap was ook succesvol. Donald Duck luistert heel goed naar de doelgroep en speelt vervolgens perfect op de bevindingen in, wat tot geweldige resultaten leidt. Dat maakt Donald Duck tot Cross Media Merk van...


Lees Meer

 
[Interview] Peter Langenkamp: Voor kwalitatieve recepten komen mensen al snel uit bij Foody.nl

Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Peter Langenkamp, oprichter van Foody.nl – het platform met recepten van de leukste foodbloggers.

Dag Peter, kun jij Foody.nl introduceren? Waarom ben je deze site begonnen?

Foody.nl is in 2014 opgezet, destijds door de mensen achter Gaspedaal.nl en Adfactor. Het is in 2020 overgenomen door HappyPeople.com uit Deventer, een bedrijf dat is opgericht door drie van de oorspronkelijk betrokken initiatiefnemers, waarmee de continuïteit en het gedachtengoed dus...


Lees Meer

 
DPG Media: AD lanceert video-on-demand-platform Play met vier nieuwe presentatoren

Het AD lanceert op zijn site en app het video-on-demandplatform Play met videoseries in het verlengde van het nieuws en sportevenementen. Presentatoren Arda Kaya, Marcel Bamberg, Robbyn Jansen en Shula Tas gaan exclusief voor AD Play aan de slag.

Daarnaast bespreken sport-presentatoren Hidde van Warmerdam, Thijs Zonneveld en Sjoerd Mossou op Play alle grote sportevenementen. Later wordt Play ook uitgerold op de sites en apps van de regionale dagbladen. Boudewijn...


Lees Meer

 
NRC podcast-effectonderzoek: de kracht van pre-rolls

Podcastconsumptie is sterk in opkomst, maar de advertentie-euro’s blijven vooralsnog achter. NRC Media neemt het voortouw en brengt de kracht van adverteren rond het medium in kaart. Samen met Mindshare publiceert het mediabedrijf het eerste grootschalige onderzoek naar het effect van een pre-roll voor een podcast.

Podcasting is het snelst groeiende mediumtype van de afgelopen vijf jaar. Consumenten luisteren massaal naar podcasts en de mediaconsumptietijd die eraan wordt besteed neemt nog altijd toe. Toch is er een sterke...


Lees Meer

 

 

FIVERR LANCEERT TOGETHERR: EEN PLATFORM DIE OPDRACHTGEVERS EN CREATIEVE TEAMS KOPPELT MET AI

TRUSTPILOT BENOEMT MIEKE DE SCHEPPER TOT CHIEF COMMERCIAL OFFICER

BLOKKER EN CARVER SLAAN HANDEN INEEN OM PAKKETJES GROENER, SNELLER EN VEILIGER TE BEZORGEN

[COLUMN] JOYCE LOPULALAN: HOE JE ALS CONSUMENT ELKE DAG WORDT GENEPT

ABOVO MAXLEAD EN LOCAL PLANET VERWELKOMEN MANPOWERGROUP


 

[Marketing Report] How Augmented Reality ads are influencing consumers’ purchasing decisions 

ELLE UK and Nike in a campaign to celebrate UEFA Women’s EURO 2022 Championship

Bayer makes $160 million commitment to Zero Hunger Pledge

Techniek College Rotterdam partners with iO for construction of a digital platform

Balance between ads and content optimizes user attention, study 


 

Green tech startup Ecolibrium launches in the UK with $5m pre-Series A funding round

German agritech startup CROP.ZONE secures $11m equity funding to expand to new international markets

Swedish gaming startup Lurkit raises $2.7m to empower gaming influencer marketing globally

CerraCap Ventures invests in soil microbiome focused agritech startup Solena

Decarbon8 investment opportunity open for agritech innovation and decarbonization startups


 
 
[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef audio/video NU.nl

Heb je ervaring met leidinggeven aan een redactie, ruime journalistieke bagage op het gebied van audio en video en de ambitie om voor een miljoenenpubliek te werken? Dan ben jij mogelijk degene waar wij naar op zoek zijn om de functie chef audio/video op onze gezellige redactie te gaan bekleden!

Wat ga je doen?

Of het nou de oorlog in Oekraïne is, de stijgende inflatie, nieuwe regels in de Formule 1 of de rechtszaak tussen Johnny Depp en Amber Heard: NU.nl legt het nieuws op een begrijpelijke manier uit, zodat je snapt wat er gebeurt in...


Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Digital Project Manager - Het Bureau

Als Digital Project Manager ben je verantwoordelijk voor het managen van verschillende digitale projecten binnen het team Digital van Talpa Network, o.a. voor merken als StukTV, VI, Hart van Nederland & Shownieuws.

Als Project Manager Digital werk je nauw samen met de collega’s van de teams Technology, Product, Content, Productie en Sales. Je rapporteert in deze rol aan de Director Business Development...


Lees Meer

 
[Vacatures] Mediatic zoekt een PR Consultant

Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan als PR Consultant werken bij het bureau dat de PR doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken.

Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing – bijvoorbeeld aan de hand van interviews met succesvolle impact-ondernemers, zoals in ons LiEF-boek...


Lees Meer

 
[Vacatures] NRC Media zoekt een Senior Business Controller

Ga jij een pittige financiële discussie niet uit de weg? Vertaal jij financiële data tot heldere inzichten voor budgethouders en management? Houd je van het coördineren van de financiële controllingcyclus? Wil jij werken voor een ambitieus en groeiend mediabedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functieomschrijving: 

Als senior business controller werk je bij NRC Media binnen een hecht Finance & Control team (9 personen) op een prachtige plek in hartje Amsterdam. Je werkt in een dynamische mediaomgeving met interessante collega’s...


Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Media adviseur

Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms bieden wij onze adverteerders het grootste bereik door héél het land en recht in de regio.

Bij ons worden adverteerders gezien. Met o.a. de afdelingen Inside Sales, Field Sales en Digital & Agencies hebben we echt veel in huis. Ben jij klaar om jouw commerciële drive los te laten op het steeds veranderende medialandschap? Kom dan binnen want wij zoeken een Media adviseur...


Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -