Jaargang 5 | editie 38 | 10 juni 2022
 
DPG Media, dentsu en Wavemaker grote winnaars Cross Media Awards 2022

Op 8 juni werden de Cross Media Awards uitreikt in de Kromhouthal Amsterdam. De Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira kende de meeste prijzen toe aan DPG Media, dentsu en Wavemaker.

DPG Media won drie awards: Cross Media Exploitant, Cross Media Merk (Donald Duck) en Zilveren Cross Media Case (Sterke Schakels). Dentsu won er twee: Cross Media Bureau, Ruud de Langen werd Cross Media Man. Wavemaker won ook twee awards: Cross Media Innovatie en de Gouden Cross Media Case...

Lees Meer

 
Ruud de Langen Cross Media Man 2022!

Ruud de Langen - Chief Growth Officer bij dentsu Benelux - is Cross Media Man van het Jaar 2022. Hij kreeg zijn prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam uit handen van zijn voorganger, Cross Media Vrouw 2021, Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson.

De Jury: Na zijn uitstap naar exploitantzijde keerde Ruud de Langen bij dentsu terug in de mediabureauwereld. En hij deed dat met verve. Ruud is een man met een crossmediale visie en laat dat bij dentsu heel duidelijk zien, hij drukte vrijwel meteen zijn stempel. Ruud is iemand die klanten uitdaagt om vastgeroeste paden te verlaten en crossmedialiteit te verkennen waarmee grote successen worden geboekt. Tot slot nog deze opmerking van één van de juryleden: Het is fantastisch om met Ruud samen te werken. Hij is van een ander bedrijf maar het is net of hij een directe collega is...

Lees Meer

 
DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2022

De Jury: DPG Media is een grote speler in de Benelux die in een veld met global players durft op te staan om de journalistiek en het uitgeversbedrijf te beschermen. Daarmee loopt DPG Media voorop. De omvang weerhoudt DPG Media er niet van om adverteerders heel goed en op maat te bedienen. Bureaus kunnen content van klanten optimaal crossmediaal distribueren met indrukwekkende groei tot gevolg. Deze innovatieve gigant is Cross Media Exploitant van het Jaar...

Lees Meer

 
Dentsu Cross Media Bureau van het Jaar 2022

De Jury: Dentsu onderscheidt zich door samenwerking. Niet alleen met klanten en exploitanten maar ook met concurrerende bureaus, waardoor er minder focus komt op het afpakken van klanten. In 2021 heeft dentsu grote stappen gezet, mede door de komst van Ruud de Langen. Het team is super. Dentsu durft risico’s te nemen en tikt crossmediaal alle boxen aan...

Lees Meer

 
De Vegetarische Slager Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022

De Jury: De Vegetarische Slager is overal! Alle denkbare kanalen worden ingezet voor het hacken van vleestradities die dichtbij de belevingswereld van de consument staan. Nadrukkelijk ook in-store. Goed, creatief gedaan. In 2021 werd de eerste video-campagne gelanceerd. Een relevant en sympathiek merk dat hoge ogen gooit met free publicity. Misschien niet onverwacht maar wel heel knap. Alles klopt, wat een heerlijk merk. Sacrifice Nothing!...

Lees Meer

 
Donald Duck Cross Media Merk van het Jaar 2022

De Jury: Donald Duck bestaat al generaties lang. In 2021 werd het hoogtijd om hard in te zetten op digitaal. De stap was groot en de stap was ook succesvol. Donald Duck luistert heel goed naar de doelgroep en speelt vervolgens perfect op de bevindingen in, wat tot geweldige resultaten leidt. Dat maakt Donald Duck tot Cross Media Merk van het jaar!...

Lees Meer

 
Wavemaker wint Cross Media Innovatie 2022 met Awareness Impact Tool

De Jury: Ondanks dat bijna 70 procent van de totale mediabudgetten in Nederland naar video gaat, was tot voor kort geen enkel bureau of adverteerder in staat om alle verschillende video-vormen like for like met elkaar te vergelijken. Laat staan cross mediaal te plannen en optimaliseren. Wavemaker Amsterdam bouwde er een tool voor. Een belangwekkende innovatie die nu internationaal wordt uitgerold. Goed gedaan. Wat een winnaar!...

Lees Meer

 
KNVB wint Cross Media Event Award voor UEFA Futsal EURO 2022

De Jury: De uitdagingen die bij dit event moesten worden overwonnen, waren ronduit groot: een sport die niet overdreven populair is, een moeilijk te bereiken en activeren doelgroep, gedwongen aanpassingen door covid. We hebben grote waardering voor hoe deze case is aangepakt en de samenwerking met andere partijen is georganiseerd. Er is hier een nieuw publiek bereikt en betrokken. De cijfers zijn goed – hier is echt iets moois neergezet...

Lees Meer

 
GOUD | Wavemaker | Netflix Squid Game Red Light, Green Light

De Jury: Dit is een prachtige case. Strategisch goed gedaan. Fijne, creatieve oplossingen gevonden, crossmediaal alles afgetikt. Wavemaker vindt dat je dat van het grootste Media & Content Bureau van Nederland mag verwachten en dat maken ze ook waar. Zonder een euro uit te geven aan paid media werd Squid Game in Nederland de grootste hitserie die Netflix ooit heeft gehad. Wat een resultaat!

Lees Meer

 
Born05 en SIRE winnen Award voor Cross Media Case van het Jaar 2022

De Jury: Wat een fijne case! Echt crossmediaal, mooie content, goed onderwerp. Perfect ingezet op samenwerking binnen het professionele werkveld. De campagne was vooral succesvol op radio, in online, print en out of home-media. Goed gedaan!...

Lees Meer

 
Digital Enterprises en Albert Heijn winnen Award voor Cross Media Case van het Jaar 2022 met Voetbalpassie

De Jury: Een prachtige case waarbij een flink aantal gerenommeerde spelers tot samenwerking kwamen: Albert Heijn, Voetbal International, TBWA\Neboko, dentsu en Digital Enterprises. Binnen het contentpartnership met VI is optimaal gebruikgemaakt van alle verschijningsvormen van het mediamerk...

Lees Meer

 
DPG Media en Rabobank winnen Award voor Cross Media Case van het Jaar 2022 met Sterke Schakels

De Jury: Deze case is een crossmediaal feest. Niet alleen zijn alle voor deze campagne mogelijk relevante kanalen van DPG Media ingezet maar ook die van Rabobank. Met een bereik van 78 procent van de zakelijke doelgroep gekoppeld aan hoog engagement, is hier duidelijk een geweldige case gemaakt...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Digital Project Manager - Het Bureau

Als Digital Project Manager ben je verantwoordelijk voor het managen van verschillende digitale projecten binnen het team Digital van Talpa Network, o.a. voor merken als StukTV, VI, Hart van Nederland & Shownieuws.

Als Project Manager Digital werk je nauw samen met de collega’s van de teams Technology, Product, Content, Productie en Sales. Je rapporteert in deze rol aan de Director Business Development...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediatic zoekt een PR Consultant

Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan als PR Consultant werken bij het bureau dat de PR doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken.

Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing – bijvoorbeeld aan de hand van interviews met succesvolle impact-ondernemers, zoals in ons LiEF-boek...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Office Manager

Natwerk schrijft geschiedenis. Hoe je ervoor zorgt dat je herinnerd wordt? Die vraag beantwoorden we al 15 jaar elke dag voor onze klanten. Niet echt een inkopper. Aandacht is namelijk schaars en moet verdiend worden.

Met onze aanpak bedienen we vanuit de Jordaan de hele wereld. En komen we tot oplossingen vol relevantie, emotie, innovatie, daadkracht en vooral resultaat. Spraakmakende oplossingen die de afstand naar de consument verkleinen, merkbeloftes écht waarmaken en bedrijven laten groeien...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


Scrambled onthult een frisse look voor de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 10:55:00
Het doel? De take-away producten van HEMA laten opvallen en een breder publiek aanspreken, terwijl het authentieke HEMA-gevoel behouden blijft


[Vacatures] DPG Media zoekt een Seller Support Specialist 18-04-2024 | 10:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Seller Support Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -