Jaargang 5 | editie 38 | 10 juni 2022
 
DPG Media, dentsu en Wavemaker grote winnaars Cross Media Awards 2022

Op 8 juni werden de Cross Media Awards uitreikt in de Kromhouthal Amsterdam. De Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira kende de meeste prijzen toe aan DPG Media, dentsu en Wavemaker.

DPG Media won drie awards: Cross Media Exploitant, Cross Media Merk (Donald Duck) en Zilveren Cross Media Case (Sterke Schakels). Dentsu won er twee: Cross Media Bureau, Ruud de Langen werd Cross Media Man. Wavemaker won ook twee awards: Cross Media Innovatie en de Gouden Cross Media Case...

Lees Meer

 
Ruud de Langen Cross Media Man 2022!

Ruud de Langen - Chief Growth Officer bij dentsu Benelux - is Cross Media Man van het Jaar 2022. Hij kreeg zijn prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam uit handen van zijn voorganger, Cross Media Vrouw 2021, Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson.

De Jury: Na zijn uitstap naar exploitantzijde keerde Ruud de Langen bij dentsu terug in de mediabureauwereld. En hij deed dat met verve. Ruud is een man met een crossmediale visie en laat dat bij dentsu heel duidelijk zien, hij drukte vrijwel meteen zijn stempel. Ruud is iemand die klanten uitdaagt om vastgeroeste paden te verlaten en crossmedialiteit te verkennen waarmee grote successen worden geboekt. Tot slot nog deze opmerking van één van de juryleden: Het is fantastisch om met Ruud samen te werken. Hij is van een ander bedrijf maar het is net of hij een directe collega is...

Lees Meer

 
DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2022

De Jury: DPG Media is een grote speler in de Benelux die in een veld met global players durft op te staan om de journalistiek en het uitgeversbedrijf te beschermen. Daarmee loopt DPG Media voorop. De omvang weerhoudt DPG Media er niet van om adverteerders heel goed en op maat te bedienen. Bureaus kunnen content van klanten optimaal crossmediaal distribueren met indrukwekkende groei tot gevolg. Deze innovatieve gigant is Cross Media Exploitant van het Jaar...

Lees Meer

 
Dentsu Cross Media Bureau van het Jaar 2022

De Jury: Dentsu onderscheidt zich door samenwerking. Niet alleen met klanten en exploitanten maar ook met concurrerende bureaus, waardoor er minder focus komt op het afpakken van klanten. In 2021 heeft dentsu grote stappen gezet, mede door de komst van Ruud de Langen. Het team is super. Dentsu durft risico’s te nemen en tikt crossmediaal alle boxen aan...

Lees Meer

 
De Vegetarische Slager Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022

De Jury: De Vegetarische Slager is overal! Alle denkbare kanalen worden ingezet voor het hacken van vleestradities die dichtbij de belevingswereld van de consument staan. Nadrukkelijk ook in-store. Goed, creatief gedaan. In 2021 werd de eerste video-campagne gelanceerd. Een relevant en sympathiek merk dat hoge ogen gooit met free publicity. Misschien niet onverwacht maar wel heel knap. Alles klopt, wat een heerlijk merk. Sacrifice Nothing!...

Lees Meer

 
Donald Duck Cross Media Merk van het Jaar 2022

De Jury: Donald Duck bestaat al generaties lang. In 2021 werd het hoogtijd om hard in te zetten op digitaal. De stap was groot en de stap was ook succesvol. Donald Duck luistert heel goed naar de doelgroep en speelt vervolgens perfect op de bevindingen in, wat tot geweldige resultaten leidt. Dat maakt Donald Duck tot Cross Media Merk van het jaar!...

Lees Meer

 
Wavemaker wint Cross Media Innovatie 2022 met Awareness Impact Tool

De Jury: Ondanks dat bijna 70 procent van de totale mediabudgetten in Nederland naar video gaat, was tot voor kort geen enkel bureau of adverteerder in staat om alle verschillende video-vormen like for like met elkaar te vergelijken. Laat staan cross mediaal te plannen en optimaliseren. Wavemaker Amsterdam bouwde er een tool voor. Een belangwekkende innovatie die nu internationaal wordt uitgerold. Goed gedaan. Wat een winnaar!...

Lees Meer

 
KNVB wint Cross Media Event Award voor UEFA Futsal EURO 2022

De Jury: De uitdagingen die bij dit event moesten worden overwonnen, waren ronduit groot: een sport die niet overdreven populair is, een moeilijk te bereiken en activeren doelgroep, gedwongen aanpassingen door covid. We hebben grote waardering voor hoe deze case is aangepakt en de samenwerking met andere partijen is georganiseerd. Er is hier een nieuw publiek bereikt en betrokken. De cijfers zijn goed – hier is echt iets moois neergezet...

Lees Meer

 
GOUD | Wavemaker | Netflix Squid Game Red Light, Green Light

De Jury: Dit is een prachtige case. Strategisch goed gedaan. Fijne, creatieve oplossingen gevonden, crossmediaal alles afgetikt. Wavemaker vindt dat je dat van het grootste Media & Content Bureau van Nederland mag verwachten en dat maken ze ook waar. Zonder een euro uit te geven aan paid media werd Squid Game in Nederland de grootste hitserie die Netflix ooit heeft gehad. Wat een resultaat!

Lees Meer

 
Born05 en SIRE winnen Award voor Cross Media Case van het Jaar 2022

De Jury: Wat een fijne case! Echt crossmediaal, mooie content, goed onderwerp. Perfect ingezet op samenwerking binnen het professionele werkveld. De campagne was vooral succesvol op radio, in online, print en out of home-media. Goed gedaan!...

Lees Meer

 
Digital Enterprises en Albert Heijn winnen Award voor Cross Media Case van het Jaar 2022 met Voetbalpassie

De Jury: Een prachtige case waarbij een flink aantal gerenommeerde spelers tot samenwerking kwamen: Albert Heijn, Voetbal International, TBWA\Neboko, dentsu en Digital Enterprises. Binnen het contentpartnership met VI is optimaal gebruikgemaakt van alle verschijningsvormen van het mediamerk...

Lees Meer

 
DPG Media en Rabobank winnen Award voor Cross Media Case van het Jaar 2022 met Sterke Schakels

De Jury: Deze case is een crossmediaal feest. Niet alleen zijn alle voor deze campagne mogelijk relevante kanalen van DPG Media ingezet maar ook die van Rabobank. Met een bereik van 78 procent van de zakelijke doelgroep gekoppeld aan hoog engagement, is hier duidelijk een geweldige case gemaakt...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Digital Project Manager - Het Bureau

Als Digital Project Manager ben je verantwoordelijk voor het managen van verschillende digitale projecten binnen het team Digital van Talpa Network, o.a. voor merken als StukTV, VI, Hart van Nederland & Shownieuws.

Als Project Manager Digital werk je nauw samen met de collega’s van de teams Technology, Product, Content, Productie en Sales. Je rapporteert in deze rol aan de Director Business Development...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediatic zoekt een PR Consultant

Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan als PR Consultant werken bij het bureau dat de PR doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken.

Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing – bijvoorbeeld aan de hand van interviews met succesvolle impact-ondernemers, zoals in ons LiEF-boek...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Office Manager

Natwerk schrijft geschiedenis. Hoe je ervoor zorgt dat je herinnerd wordt? Die vraag beantwoorden we al 15 jaar elke dag voor onze klanten. Niet echt een inkopper. Aandacht is namelijk schaars en moet verdiend worden.

Met onze aanpak bedienen we vanuit de Jordaan de hele wereld. En komen we tot oplossingen vol relevantie, emotie, innovatie, daadkracht en vooral resultaat. Spraakmakende oplossingen die de afstand naar de consument verkleinen, merkbeloftes écht waarmaken en bedrijven laten groeien...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King 05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew


Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development ShowHeroes Group 05-07-2022 | 12:55:32
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld tot Vice President Global Business Development


Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media 05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen


Open Now ontwikkelt campagne Voedingscentrum om gezond eetgedrag te stimuleren 05-07-2022 | 09:24:00
Open Now ontwikkelde een campagne voor het Voedingscentrum om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren


Ace en AMARU presenteren We Come From Far 04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen


IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency 04-07-2022 | 15:05:46
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life


Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence 04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen


NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas 01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas


Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers 01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie


DEPT lanceert traineeships voor alle branches 01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches


STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder 30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM


Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal 29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal


Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen 29-06-2022 | 12:38:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor de stichting Metakids, die voor bekendheid en donaties moet zorgen. De stichting zet zich in voor meer geld voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten onder jonge kinderen


Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM 29-06-2022 | 11:33:00
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beiden gaan zowel Operations als Data van de GroupM-vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uitbouwen


Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com 29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -