Jaargang 5 | editie 38 | 10 juni 2022 |
|
Op 8 juni werden de Cross Media Awards uitreikt in de Kromhouthal Amsterdam. De Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira kende de meeste prijzen toe aan DPG Media, dentsu en Wavemaker.
DPG Media won drie awards: Cross Media Exploitant, Cross Media Merk (Donald Duck) en Zilveren Cross Media Case (Sterke Schakels). Dentsu won er twee: Cross Media Bureau, Ruud de Langen werd Cross Media Man. Wavemaker won ook twee awards: Cross Media Innovatie en de Gouden Cross Media Case...
|
|
|
|
Ruud de Langen - Chief Growth Officer bij dentsu Benelux - is Cross Media Man van het Jaar 2022. Hij kreeg zijn prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam uit handen van zijn voorganger, Cross Media Vrouw 2021, Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson.
De Jury: Na zijn uitstap naar exploitantzijde keerde Ruud de Langen bij dentsu terug in de mediabureauwereld. En hij deed dat met verve. Ruud is een man met een crossmediale visie en laat dat bij dentsu heel duidelijk zien, hij drukte vrijwel meteen zijn stempel. Ruud is iemand die klanten uitdaagt om vastgeroeste paden te verlaten en crossmedialiteit te verkennen waarmee grote successen worden geboekt. Tot slot nog deze opmerking van één van de juryleden: Het is fantastisch om met Ruud samen te werken. Hij is van een ander bedrijf maar het is net of hij een directe collega is...
|
|
|
|
De Jury: DPG Media is een grote speler in de Benelux die in een veld met global players durft op te staan om de journalistiek en het uitgeversbedrijf te beschermen. Daarmee loopt DPG Media voorop. De omvang weerhoudt DPG Media er niet van om adverteerders heel goed en op maat te bedienen. Bureaus kunnen content van klanten optimaal crossmediaal distribueren met indrukwekkende groei tot gevolg. Deze innovatieve gigant is Cross Media Exploitant van het Jaar...
|
|
|
|
De Jury: Dentsu onderscheidt zich door samenwerking. Niet alleen met klanten en exploitanten maar ook met concurrerende bureaus, waardoor er minder focus komt op het afpakken van klanten. In 2021 heeft dentsu grote stappen gezet, mede door de komst van Ruud de Langen. Het team is super. Dentsu durft risico’s te nemen en tikt crossmediaal alle boxen aan...
|
|
|
|
De Jury: De Vegetarische Slager is overal! Alle denkbare kanalen worden ingezet voor het hacken van vleestradities die dichtbij de belevingswereld van de consument staan. Nadrukkelijk ook in-store. Goed, creatief gedaan. In 2021 werd de eerste video-campagne gelanceerd. Een relevant en sympathiek merk dat hoge ogen gooit met free publicity. Misschien niet onverwacht maar wel heel knap. Alles klopt, wat een heerlijk merk. Sacrifice Nothing!...
|
|
|
|
De Jury: Donald Duck bestaat al generaties lang. In 2021 werd het hoogtijd om hard in te zetten op digitaal. De stap was groot en de stap was ook succesvol. Donald Duck luistert heel goed naar de doelgroep en speelt vervolgens perfect op de bevindingen in, wat tot geweldige resultaten leidt. Dat maakt Donald Duck tot Cross Media Merk van het jaar!...
|
|
|
|
De Jury: Ondanks dat bijna 70 procent van de totale mediabudgetten in Nederland naar video gaat, was tot voor kort geen enkel bureau of adverteerder in staat om alle verschillende video-vormen like for like met elkaar te vergelijken. Laat staan cross mediaal te plannen en optimaliseren. Wavemaker Amsterdam bouwde er een tool voor. Een belangwekkende innovatie die nu internationaal wordt uitgerold. Goed gedaan. Wat een winnaar!...
|
|
|
|
De Jury: De uitdagingen die bij dit event moesten worden overwonnen, waren ronduit groot: een sport die niet overdreven populair is, een moeilijk te bereiken en activeren doelgroep, gedwongen aanpassingen door covid. We hebben grote waardering voor hoe deze case is aangepakt en de samenwerking met andere partijen is georganiseerd. Er is hier een nieuw publiek bereikt en betrokken. De cijfers zijn goed – hier is echt iets moois neergezet...
|
|
|
|
De Jury: Dit is een prachtige case. Strategisch goed gedaan. Fijne, creatieve oplossingen gevonden, crossmediaal alles afgetikt. Wavemaker vindt dat je dat van het grootste Media & Content Bureau van Nederland mag verwachten en dat maken ze ook waar. Zonder een euro uit te geven aan paid media werd Squid Game in Nederland de grootste hitserie die Netflix ooit heeft gehad. Wat een resultaat!
|
|
|
|
De Jury: Wat een fijne case! Echt crossmediaal, mooie content, goed onderwerp. Perfect ingezet op samenwerking binnen het professionele werkveld. De campagne was vooral succesvol op radio, in online, print en out of home-media. Goed gedaan!...
|
|
|
|
De Jury: Een prachtige case waarbij een flink aantal gerenommeerde spelers tot samenwerking kwamen: Albert Heijn, Voetbal International, TBWA\Neboko, dentsu en Digital Enterprises. Binnen het contentpartnership met VI is optimaal gebruikgemaakt van alle verschijningsvormen van het mediamerk...
|
|
|
|
De Jury: Deze case is een crossmediaal feest. Niet alleen zijn alle voor deze campagne mogelijk relevante kanalen van DPG Media ingezet maar ook die van Rabobank. Met een bereik van 78 procent van de zakelijke doelgroep gekoppeld aan hoog engagement, is hier duidelijk een geweldige case gemaakt...
|
|
|
|
Als Digital Project Manager ben je verantwoordelijk voor het managen van verschillende digitale projecten binnen het team Digital van Talpa Network, o.a. voor merken als StukTV, VI, Hart van Nederland & Shownieuws.
Als Project Manager Digital werk je nauw samen met de collega’s van de teams Technology, Product, Content, Productie en Sales. Je rapporteert in deze rol aan de Director Business Development...
|
|
|
|
Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan als PR Consultant werken bij het bureau dat de PR doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken.
Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing – bijvoorbeeld aan de hand van interviews met succesvolle impact-ondernemers, zoals in ons LiEF-boek...
|
|
|
|
Natwerk schrijft geschiedenis. Hoe je ervoor zorgt dat je herinnerd wordt? Die vraag beantwoorden we al 15 jaar elke dag voor onze klanten. Niet echt een inkopper. Aandacht is namelijk schaars en moet verdiend worden.
Met onze aanpak bedienen we vanuit de Jordaan de hele wereld. En komen we tot oplossingen vol relevantie, emotie, innovatie, daadkracht en vooral resultaat. Spraakmakende oplossingen die de afstand naar de consument verkleinen, merkbeloftes écht waarmaken en bedrijven laten groeien...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King
05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew
Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media
05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen
Ace en AMARU presenteren We Come From Far
04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen
Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence
04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen
Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers
01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie
DEPT lanceert traineeships voor alle branches
01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches
STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder
30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM
Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal
29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal
Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com
29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|