Jaargang 5 | editie 41 | 17 juni 2022
 
KesselsKramer ontwikkelt Energy Junkies-campagne voor NEMO

In Energy Junkies, de tentoonstelling van NEMO voor volwassenen, staat onze verslaving aan energie, de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en de mogelijke oplossingen die er zijn voor de toekomst centraal. De publiekscampagne werd ontwikkeld door KesselsKramer.

NEMO wil met de tentoonstelling én de bijbehorende campagne het publiek aan het denken zetten. Maartje Slijpen, Associate Creative Director KesselsKramer: “We hebben vaak niet door hoe ontzettend veel energie we dagelijks verbruiken; ons energieverbruik is onzichtbaar. In de campagne zie je...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2022 | Verslag

Op woensdag 8 juni vond het Cross Media Congres 2022 plaats in de Kromhouthal Amsterdam, gemodereerd door in de ochtend Georgette Schlick - CEO Fremantle Netherlands & Belgium - en in de middag door Geert Doek, managing director van Towel.

Tijdens het congres was er een locatie-uitzending van New Business Radio. Een aantal van de interviews die wij hielden, zijn als podcast in dit verslag opgenomen. Het congres wordt geopend door Erik Roddenhof, CEO van DPG Media, met 6000 werknemers het grootste mediabedrijf van de Benelux...

Lees Meer

 
[Interview] Nexeye: Dat we vooral als Hans Anders werden gezien, is verleden tijd

Nexeye, voorheen vooral bekend als de Hans Anders Retail Group, heeft 700 filialen in verschillende Europese landen. CEO Bart van den Nieuwenhof en Andy Mosmans van de Creative Branding Engine VENGEAN hebben een merkoperatie in gang gezet met als doel Europa te bestormen. We spreken hen over dit initiatief.

Europa verder bestormen is het plan. Wat maakt de organisatie klaar voor zo’n offensief?

Bart van den Nieuwenhof: Ik ben hier vier jaar geleden begonnen en heb die periode, met Andy’s hulp, gebruikt om de onderneming beter op de kaart te zetten. We zijn de Covid-fase stevig doorgekomen, hebben winkels geopend, Eyes +...

Lees Meer

 
Dacia komt met AR-app

Kleuren, logo en het Dacia Link-embleem. Vanaf nu dragen alle Dacia-modellen de ontwikkelde visuele merkidentiteit. Om dit te ontdekken lanceert het automerk de Dacia augmented reality-app. Dacia AR maakt het mogelijk om de auto’s alvast op ware grootte te zien en zelfs in te stappen.

In een garage, op een parkeerplaats, buiten op straat… plaats de auto op een plek in een echte omgeving naar keuze. Kom dichterbij, loop eromheen, stap in, zoom in op een specifiek detail… alles is mogelijk! De app omvat alle Dacia-modellen...

Lees Meer

 
Marketing Report doet live verslag van Cannes op New Business Radio

Marketing Report gaat naar Cannes! We reizen af met een zware delegatie bestaand uit uw even deskundige als goedlachse presentator Peter Wybenga, zijn onnavolgbaar snelle sidekick Bas Vlugt, de überstrakke technieker Ron Lemmens en commerciële man voor de beste deals Eric-Jan Vis.

Van maandag 20 tot en met donderdag 24 juni is het programma Marketing Report live te horen vanuit Cannes op New Business Radio. Vier dagen lang maken wij van 17:00 tot 19:00 uur live radio vanuit de Embassy of Dutch Creativity. Alle interviews publiceren wij als podcast op de website...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Junior projectmanager Rijkswaterstaat

Jij bent ambitieus, houdt altijd het overzicht en raakt niet snel onder de indruk. Je bent een kei in het managen van on- en offline projecten en houdt de touwtjes daarbij strak in handen. Je bent ook niet bang voor een flink staaltje vakjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ brengen je niet van de wijs maken je eerder nieuwsgierig.  Wat nog ontbreekt, is een fijne plek om al deze skills verder te ontwikkelen en de brug te slaan tussen de klant en onze makers. Of de tunnel...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner

Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation. We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten.

We activate shoppers door het juiste moment in de customer journey te vinden om te activeren. Traffic en sales volgen vanzelf. Klinkt simpel. Is het ook...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Creative Content Marketeer

Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen? Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder.

Wie zijn wij?

Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King 05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew


Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development ShowHeroes Group 05-07-2022 | 12:55:32
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld tot Vice President Global Business Development


Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media 05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen


Open Now ontwikkelt campagne Voedingscentrum om gezond eetgedrag te stimuleren 05-07-2022 | 09:24:00
Open Now ontwikkelde een campagne voor het Voedingscentrum om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren


Ace en AMARU presenteren We Come From Far 04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen


IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency 04-07-2022 | 15:05:46
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life


Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence 04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen


NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas 01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas


Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers 01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie


DEPT lanceert traineeships voor alle branches 01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches


STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder 30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM


Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal 29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal


Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen 29-06-2022 | 12:38:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor de stichting Metakids, die voor bekendheid en donaties moet zorgen. De stichting zet zich in voor meer geld voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten onder jonge kinderen


Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM 29-06-2022 | 11:33:00
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beiden gaan zowel Operations als Data van de GroupM-vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uitbouwen


Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com 29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -