Jaargang 5 | editie 42 | 23 juni 2022

 
Alfred ontwikkelt merkcampagne Texels: Op z’n Texels

Alfred International (lead agency Texels) ontwikkelt de eerste nationale merkcampagne van speciaalbiermerk Texels.

Centraal in deze campagne staat het meest bekende bier van Texels: Skuumkoppe. Een speciaalbier waarmee Texels al meer dan 20 jaar bekendheid heeft verworven op het eiland waar de brouwerij is opgericht: Texel. Met deze 360 campagne wil Texels heel Nederland laten kennismaken met en genieten...

Lees Meer

 
Leads.io verenigt Social Blue, AWM Network, Boiler Guide en Klik Proces onder één merk

Leadgeneratiebureau Leads.io kondigt een groepsbrede rebranding aan, waarbij de vier bedrijven – die voorheen onafhankelijk opereerden – worden geherpositioneerd tot één merkidentiteit.

Groepswijde rebranding

Het merk Leads.io werd in oktober vorig jaar aangekondigd na de overname van AWM Network. In het eerste kwartaal van dit jaar volgden ook de acquisities van Boiler Guide en Klik Proces. Social Blue maakte al deel uit van de nieuwe groep en voegt zich, per 1 juli, officieel bij de andere drie merken...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Jan Rijkenberg over BSUR

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.

Wij spreken Jan Rijkenberg, CEO van BSUR Group. Jan: “Voor corona ben ik hier 25 jaar geweest en ik heb alle ontwikkelingen meegemaakt. Na een tijdje dachten we: is het nog well euk? We keken in het begin vooral naar het festival en wie de prijzen allemaal hadden gewonnen. We zijn zelf al vanaf het begin erg bezig geweest met geïntegreerde communicatie en het accent lag toen erg op de klassieke reclame...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Madelon Uljee over code d'azur

Wij spreken Madelon Uljee, Executive Creative Director bij code d'azur.

Madelon: "Code d'azur is een brand & exprience company. Dat moet je niet tegen je vrienden vertellen in de kroeg want die begrijpen daar niets van. Het betekent dat wij de hele customer journey van een klant kunnen bedienen. Wij hebben allerlei soorten disciplines in huis: UX-ers CX-ers developers, creatieven, designers - van begin tot eind kunnen wij klanten bedienen." Madelon: "Wij zijn enrom trots op...

Lees Meer

 
[Interview] Nexeye: Dat we vooral als Hans Anders werden gezien, is verleden tijd

Nexeye, voorheen vooral bekend als de Hans Anders Retail Group, heeft 700 filialen in verschillende Europese landen. CEO Bart van den Nieuwenhof en Andy Mosmans van de Creative Branding Engine VENGEAN hebben een merkoperatie in gang gezet met als doel Europa te bestormen. We spreken hen over dit initiatief.

Europa verder bestormen is het plan. Wat maakt de organisatie klaar voor zo’n offensief?

Bart van den Nieuwenhof: Ik ben hier vier jaar geleden begonnen en heb die periode, met Andy’s hulp, gebruikt om de onderneming beter op de kaart te zetten. We zijn de Covid-fase stevig doorgekomen, hebben winkels geopend, Eyes +...

Lees Meer

 
Born05 ontwikkelt campagne stijlvolle autolader Easee

Born05 ontwikkelde in samenwerking met Glasnost en IM Lounge (allen onderdeel van Ace) een campagne voor Easee, één van de snelstgroeiende GreenTech-scale ups in Europa. Met deze campagne over de stijlvolle autolader wil Easee een nieuwe doelgroep overtuigen om de overstap te maken naar elektrisch rijden.

Carolijn Daamen, Marketing manager Benelux bij Easee: “We zijn erg enthousiast dat Easee nu ook beschikbaar is in de Benelux. Het thema van de campagne is Day & Night, waarbij het belang van (jezelf) optimaal opladen centraal staat...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Maartje Glas over Buma Cultuur

Wij spreken Maartje Glas, General Manager Buma Music in Motion bij Buma Cultuur.

Maartje: "Bij de Embassy organiseren wij een match making en een writing camp - we hebben negen producers en composers meegenomen die de komende dagen gaan schrijven voor een brief. In Cannes hoop ik veel mensen uit de reclame te ontmoeten en heel mensen te vertellen hoe groot het belang van goede muziek in campagnes is..." Luister dit...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Huub van Osch over Blahblahism

Wij spreken Huub van Osch, Creative-strategy director bij blahblahism amsterdam.

Huub: "Wij vragen veel van onze klanten. Bij blahblahism zijn we allemaal multi-gedisciplineerd, we hebben veel kennis in huis. We doen serieus ons werk. Als wij worden gevraagd als specialist om een bedrijf verder te helpen dan verdiepen we ons heel goed in dat bedrijf. Waarom zouden we dan drie campagnes maken waaruit de klant kan kiezen? En het is maar de vraag of de klant in staat is om zelfstandig de juiste...

Lees Meer

 
[Interview] Florianne Rasch (Havas Lemz): Gendergelijkheid - het kan, het is effectief en het loont

Florianne Rasch loopt stage bij het Havas Lemz strategy team, gespecialiseerd in Social Health & Organisational Psychology. Ze heeft onderzocht wat merken met gendergelijkheid kunnen én eraan hebben. We spreken haar over dit onderzoek.

Laten we er wat relevante zaken uithalen. Maar allereerst, waarom dit onderzoek?

De Havas Group heeft voor het regelmatig terugkerende consumententrends onderzoek deze keer gendergelijkheid als thema genomen. Collega Linda Knott en ik zijn daarmee verdergegaan. We hebben literatuuronderzoek gedaan naar...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Niko Koffeman over het gekantelde denken rondom plantaardig eten

Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Niko Koffeman is CMO van Those Vegan Cowboys, mede-oprichter van De Vegetarische Slager en fractievoorzitter voor Partij van de Dieren in de Eerste Kamer.

Hij houdt een vlammend betoog over de grootste revolutie in de voedingsindustrie ooit. 's Avond zal De Vegetarische Slager worden uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022. Niko Koffeman: “Er zijn veel mensen die er achter...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Creative Content Marketeer

Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen? Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder.

Wie zijn wij?

Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment...

Lees Meer

 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Junior projectmanager Rijkswaterstaat

Jij bent ambitieus, houdt altijd het overzicht en raakt niet snel onder de indruk. Je bent een kei in het managen van on- en offline projecten en houdt de touwtjes daarbij strak in handen. Je bent ook niet bang voor een flink staaltje vakjargon.

Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ brengen je niet van de wijs maken je eerder nieuwsgierig.  Wat nog ontbreekt, is een fijne plek om al deze skills verder te ontwikkelen en de brug te slaan tussen de klant en onze makers. Of de tunnel...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner

Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation.

We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten. We activate shoppers door het juiste moment in de customer journey te vinden om te activeren. Traffic en sales volgen...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -