Jaargang 5 | editie 42 | 23 juni 2022 |
|
|
Alfred International (lead agency Texels) ontwikkelt de eerste nationale merkcampagne van speciaalbiermerk Texels.
Centraal in deze campagne staat het meest bekende bier van Texels: Skuumkoppe. Een speciaalbier waarmee Texels al meer dan 20 jaar bekendheid heeft verworven op het eiland waar de brouwerij is opgericht: Texel. Met deze 360 campagne wil Texels heel Nederland laten kennismaken met en genieten...
|
|
|
|
Leadgeneratiebureau Leads.io kondigt een groepsbrede rebranding aan, waarbij de vier bedrijven – die voorheen onafhankelijk opereerden – worden geherpositioneerd tot één merkidentiteit.
Groepswijde rebranding
Het merk Leads.io werd in oktober vorig jaar aangekondigd na de overname van AWM Network. In het eerste kwartaal van dit jaar volgden ook de acquisities van Boiler Guide en Klik Proces. Social Blue maakte al deel uit van de nieuwe groep en voegt zich, per 1 juli, officieel bij de andere drie merken...
|
|
|
|
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Jan Rijkenberg, CEO van BSUR Group. Jan: “Voor corona ben ik hier 25 jaar geweest en ik heb alle ontwikkelingen meegemaakt. Na een tijdje dachten we: is het nog well euk? We keken in het begin vooral naar het festival en wie de prijzen allemaal hadden gewonnen. We zijn zelf al vanaf het begin erg bezig geweest met geïntegreerde communicatie en het accent lag toen erg op de klassieke reclame...
|
|
|
|
Wij spreken Madelon Uljee, Executive Creative Director bij code d'azur.
Madelon: "Code d'azur is een brand & exprience company. Dat moet je niet tegen je vrienden vertellen in de kroeg want die begrijpen daar niets van. Het betekent dat wij de hele customer journey van een klant kunnen bedienen. Wij hebben allerlei soorten disciplines in huis: UX-ers CX-ers developers, creatieven, designers - van begin tot eind kunnen wij klanten bedienen." Madelon: "Wij zijn enrom trots op...
|
|
|
|
Nexeye, voorheen vooral bekend als de Hans Anders Retail Group, heeft 700 filialen in verschillende Europese landen. CEO Bart van den Nieuwenhof en Andy Mosmans van de Creative Branding Engine VENGEAN hebben een merkoperatie in gang gezet met als doel Europa te bestormen. We spreken hen over dit initiatief.
Europa verder bestormen is het plan. Wat maakt de organisatie klaar voor zo’n offensief?
Bart van den Nieuwenhof: Ik ben hier vier jaar geleden begonnen en heb die periode, met Andy’s hulp, gebruikt om de onderneming beter op de kaart te zetten. We zijn de Covid-fase stevig doorgekomen, hebben winkels geopend, Eyes +...
|
|
|
|
Born05 ontwikkelde in samenwerking met Glasnost en IM Lounge (allen onderdeel van Ace) een campagne voor Easee, één van de snelstgroeiende GreenTech-scale ups in Europa. Met deze campagne over de stijlvolle autolader wil Easee een nieuwe doelgroep overtuigen om de overstap te maken naar elektrisch rijden.
Carolijn Daamen, Marketing manager Benelux bij Easee: “We zijn erg enthousiast dat Easee nu ook beschikbaar is in de Benelux. Het thema van de campagne is Day & Night, waarbij het belang van (jezelf) optimaal opladen centraal staat...
|
|
|
|
Wij spreken Maartje Glas, General Manager Buma Music in Motion bij Buma Cultuur.
Maartje: "Bij de Embassy organiseren wij een match making en een writing camp - we hebben negen producers en composers meegenomen die de komende dagen gaan schrijven voor een brief. In Cannes hoop ik veel mensen uit de reclame te ontmoeten en heel mensen te vertellen hoe groot het belang van goede muziek in campagnes is..." Luister dit...
|
|
|
|
Wij spreken Huub van Osch, Creative-strategy director bij blahblahism amsterdam.
Huub: "Wij vragen veel van onze klanten. Bij blahblahism zijn we allemaal multi-gedisciplineerd, we hebben veel kennis in huis. We doen serieus ons werk. Als wij worden gevraagd als specialist om een bedrijf verder te helpen dan verdiepen we ons heel goed in dat bedrijf. Waarom zouden we dan drie campagnes maken waaruit de klant kan kiezen? En het is maar de vraag of de klant in staat is om zelfstandig de juiste...
|
|
|
|
Florianne Rasch loopt stage bij het Havas Lemz strategy team, gespecialiseerd in Social Health & Organisational Psychology. Ze heeft onderzocht wat merken met gendergelijkheid kunnen én eraan hebben. We spreken haar over dit onderzoek.
Laten we er wat relevante zaken uithalen. Maar allereerst, waarom dit onderzoek?
De Havas Group heeft voor het regelmatig terugkerende consumententrends onderzoek deze keer gendergelijkheid als thema genomen. Collega Linda Knott en ik zijn daarmee verdergegaan. We hebben literatuuronderzoek gedaan naar...
|
|
|
|
Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Niko Koffeman is CMO van Those Vegan Cowboys, mede-oprichter van De Vegetarische Slager en fractievoorzitter voor Partij van de Dieren in de Eerste Kamer.
Hij houdt een vlammend betoog over de grootste revolutie in de voedingsindustrie ooit. 's Avond zal De Vegetarische Slager worden uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022. Niko Koffeman: “Er zijn veel mensen die er achter...
|
|
|
|
Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen? Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder.
Wie zijn wij?
Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment...
|
|
|
|
Jij bent ambitieus, houdt altijd het overzicht en raakt niet snel onder de indruk. Je bent een kei in het managen van on- en offline projecten en houdt de touwtjes daarbij strak in handen. Je bent ook niet bang voor een flink staaltje vakjargon.
Nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ brengen je niet van de wijs maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt, is een fijne plek om al deze skills verder te ontwikkelen en de brug te slaan tussen de klant en onze makers. Of de tunnel...
|
|
|
|
Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation.
We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten. We activate shoppers door het juiste moment in de customer journey te vinden om te activeren. Traffic en sales volgen...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|