Jaargang 5 | editie 40 | 16 juni 2022

 
Ramona Chang juryvoorzitter Content Marketing | The Awards

De organisatie van Content Marketing | The Awards heeft Ramona Chang gevraagd en bereid gevonden juryvoorzitter te zijn van de enige serieuze competitie voor het contentmarketingvak in Nederland. De volledige jury (in opbouw) staat hier.

Ramona is Manager Marketing, Corporate Communicatie en Strategie bij Gemeente Utrecht. Ramona heeft ruim 25 jaar ervaring in het vak. Onder de naam Content Marketing | The Awards (CMTA) slaan eventorganisator Media Meetings - onder meer uitgever en initiatiefnemer van Marketing Report...

Lees Meer

 
Marketing Report doet live verslag van Cannes op New Business Radio

Marketing Report gaat naar Cannes! We reizen af met een zware delegatie bestaand uit uw even deskundige als goedlachse presentator Peter Wybenga, zijn onnavolgbaar snelle sidekick Bas Vlugt, de überstrakke technieker Ron Lemmens en commerciële man voor de beste deals Eric-Jan Vis.

Van maandag 20 tot en met donderdag 24 juni is het programma Marketing Report live te horen vanuit Cannes op New Business Radio. Vier dagen lang maken wij van 17:00 tot 19:00 uur live radio vanuit de Embassy of Dutch Creativity. Alle interviews publiceren wij als podcast op de website...

Lees Meer

 
Lemon Scented Tea en The Forward Club brengen workshop The Future of Brand Engagement

Creative agency Lemon Scented Tea en trend agency The Forward Club bouwen op elkaars expertise om trends en brands dichter bij elkaar te brengen.

Samen gaan zij merken helpen om sneller en slimmer in te spelen op snel veranderende consumententrends vanuit hun eigen merkverhaal. Van juli tot november 2022 kunnen merken zich inschrijven voor de gratis The Future of Brand Engagement workshop om kennis te maken met deze...

Lees Meer

 
[Column] Rosanne van Oort: All hail to de schrijvende copywriter

“Zoveel?! Dan was de schrijfnood wel heel hoog!” zei de directeur van een reclamebureau ooit toen ik bij een sollicitatie antwoordde wat ik op dat moment verdiende (was natuurlijk niet het echte bedrag, ik ben niet dom, maar het was ook niet veel hoger). En bedankt.

Because I’m worth it

Te vaak nog denken mensen uit het vak dat copywriters die meer van schrijven dan van concepten houden, minder waard zijn. En ook niet cool genoeg om tijdens de lunch naast te zitten (true story). Concepten zijn immers de heilige graal!...

Lees Meer

 
Metaverse-festival MET AMS kiest voor Counter Content

MET AMS, het eerste metaverse festival in Europa, kiest Counter Content om in de Nederlandse markt en daarbuiten te zorgen voor naamsbekendheid. MET AMS wordt nog tot 17 juni gehouden in en om de Gashouder in Amsterdam.

Eerder kondigde het festival al samenwerkingen aan met merken als Azerion, Magnum en Ledger. Nu bevestigt het ook de samenwerking met PR- en content marketingbureau Counter Content. Raymond Bresching, oprichter van Counter Content: “We zijn blij dat we deel mogen uitmaken van het...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Angst, beven en een professor die sneller praat dan zijn schaduw

Beroepshalve sprak ik marketingprofessor Jonah Berger. Berger praat sneller dan zijn schaduw. Hij studeerde Marketing, Human Judgement & Decision Making aan Stanford University. Geeft les aan Wharton, de businessschool van de University of Pennsylvania - een van de beste ter wereld.

En hij is consultant voor onder meer Apple, Google en Amazon. Tussendoor schrijft hij zo nu en dan een marcom-bestseller. Zijn voorlaatste boek Contagious verklaart waarom sommige merken en maatschappelijke bewegingen aanslaan...

Lees Meer

 
iO neemt contentmarketingbureau LVB over

Het in Amersfoort gevestigde LVB wordt onderdeel van end-to-end-agency iO en gaat deel uitmaken van de iO campus in Utrecht.

Aart Lensink, oprichter van LVB: “Als bureau bestaan we sinds 1996. Wij zijn fan van de lange termijn. Grote, duurzame successen boek je door te kijken naar de lange termijn. Dat komt terug in onze visie op merken bouwen. Voor onszelf als bureau hebben we ook altijd de lange termijn voor ogen gehouden. In iO hebben we een partij gevonden die...

Lees Meer

 
Creatieve branche bespreekt Diversity, Equity & Inclusion in Cannes

Op dinsdag 21 juni 2022 verzamelt een internationaal gezelschap uit de gehele creatieve keten zich bij de Embassy of Dutch Creativity in Cannes. De Nederlandse handelsmissie organiseert samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en Creative Equals een inhoudelijk programma over Diversity, Equity & Inclusion.

Ambitie achter de dag is de gehele branche met concrete voorbeelden te inspireren tot actie en gezamenlijk concrete afspraken over diversiteit en inclusie te komen...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner

Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation. We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten.

We activate shoppers door het juiste moment in de customer journey te vinden om te activeren. Traffic en sales volgen vanzelf. Klinkt simpel. Is het ook...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Creative Content Marketeer

Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen? Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder.

Wie zijn wij?

Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment...

Lees Meer

 
[Vacatures] Freddy zoekt een (senior) Producer

Freddy is een video-first makers club in Amsterdam en maakt samen met Alfred, met zo'n 50 mensen het kleinste grote bureau van Nederland, onderdeel uit van Alfred International B.V. Bij Freddy werken momenteel zo'n 15 mensen.

We maken opvallend digitaal en activerend reclamewerk en produceren (online) video voor de klanten van Alfred. 24/7 staan we 'aan' om de merken waarvoor we werken te binden aan de veeleisende consumenten van deze tijd. We denken snel, we handelen nog sneller. Bij Freddy richten we ons op de Connected Many (socials/activatie), maar werken we in...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -