Jaargang 5 | editie 40 | 16 juni 2022

 
Ramona Chang juryvoorzitter Content Marketing | The Awards

De organisatie van Content Marketing | The Awards heeft Ramona Chang gevraagd en bereid gevonden juryvoorzitter te zijn van de enige serieuze competitie voor het contentmarketingvak in Nederland. De volledige jury (in opbouw) staat hier.

Ramona is Manager Marketing, Corporate Communicatie en Strategie bij Gemeente Utrecht. Ramona heeft ruim 25 jaar ervaring in het vak. Onder de naam Content Marketing | The Awards (CMTA) slaan eventorganisator Media Meetings - onder meer uitgever en initiatiefnemer van Marketing Report...

Lees Meer

 
Marketing Report doet live verslag van Cannes op New Business Radio

Marketing Report gaat naar Cannes! We reizen af met een zware delegatie bestaand uit uw even deskundige als goedlachse presentator Peter Wybenga, zijn onnavolgbaar snelle sidekick Bas Vlugt, de überstrakke technieker Ron Lemmens en commerciële man voor de beste deals Eric-Jan Vis.

Van maandag 20 tot en met donderdag 24 juni is het programma Marketing Report live te horen vanuit Cannes op New Business Radio. Vier dagen lang maken wij van 17:00 tot 19:00 uur live radio vanuit de Embassy of Dutch Creativity. Alle interviews publiceren wij als podcast op de website...

Lees Meer

 
Lemon Scented Tea en The Forward Club brengen workshop The Future of Brand Engagement

Creative agency Lemon Scented Tea en trend agency The Forward Club bouwen op elkaars expertise om trends en brands dichter bij elkaar te brengen.

Samen gaan zij merken helpen om sneller en slimmer in te spelen op snel veranderende consumententrends vanuit hun eigen merkverhaal. Van juli tot november 2022 kunnen merken zich inschrijven voor de gratis The Future of Brand Engagement workshop om kennis te maken met deze...

Lees Meer

 
[Column] Rosanne van Oort: All hail to de schrijvende copywriter

“Zoveel?! Dan was de schrijfnood wel heel hoog!” zei de directeur van een reclamebureau ooit toen ik bij een sollicitatie antwoordde wat ik op dat moment verdiende (was natuurlijk niet het echte bedrag, ik ben niet dom, maar het was ook niet veel hoger). En bedankt.

Because I’m worth it

Te vaak nog denken mensen uit het vak dat copywriters die meer van schrijven dan van concepten houden, minder waard zijn. En ook niet cool genoeg om tijdens de lunch naast te zitten (true story). Concepten zijn immers de heilige graal!...

Lees Meer

 
Metaverse-festival MET AMS kiest voor Counter Content

MET AMS, het eerste metaverse festival in Europa, kiest Counter Content om in de Nederlandse markt en daarbuiten te zorgen voor naamsbekendheid. MET AMS wordt nog tot 17 juni gehouden in en om de Gashouder in Amsterdam.

Eerder kondigde het festival al samenwerkingen aan met merken als Azerion, Magnum en Ledger. Nu bevestigt het ook de samenwerking met PR- en content marketingbureau Counter Content. Raymond Bresching, oprichter van Counter Content: “We zijn blij dat we deel mogen uitmaken van het...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Angst, beven en een professor die sneller praat dan zijn schaduw

Beroepshalve sprak ik marketingprofessor Jonah Berger. Berger praat sneller dan zijn schaduw. Hij studeerde Marketing, Human Judgement & Decision Making aan Stanford University. Geeft les aan Wharton, de businessschool van de University of Pennsylvania - een van de beste ter wereld.

En hij is consultant voor onder meer Apple, Google en Amazon. Tussendoor schrijft hij zo nu en dan een marcom-bestseller. Zijn voorlaatste boek Contagious verklaart waarom sommige merken en maatschappelijke bewegingen aanslaan...

Lees Meer

 
iO neemt contentmarketingbureau LVB over

Het in Amersfoort gevestigde LVB wordt onderdeel van end-to-end-agency iO en gaat deel uitmaken van de iO campus in Utrecht.

Aart Lensink, oprichter van LVB: “Als bureau bestaan we sinds 1996. Wij zijn fan van de lange termijn. Grote, duurzame successen boek je door te kijken naar de lange termijn. Dat komt terug in onze visie op merken bouwen. Voor onszelf als bureau hebben we ook altijd de lange termijn voor ogen gehouden. In iO hebben we een partij gevonden die...

Lees Meer

 
Creatieve branche bespreekt Diversity, Equity & Inclusion in Cannes

Op dinsdag 21 juni 2022 verzamelt een internationaal gezelschap uit de gehele creatieve keten zich bij de Embassy of Dutch Creativity in Cannes. De Nederlandse handelsmissie organiseert samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en Creative Equals een inhoudelijk programma over Diversity, Equity & Inclusion.

Ambitie achter de dag is de gehele branche met concrete voorbeelden te inspireren tot actie en gezamenlijk concrete afspraken over diversiteit en inclusie te komen...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Planner

Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation. We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten.

We activate shoppers door het juiste moment in de customer journey te vinden om te activeren. Traffic en sales volgen vanzelf. Klinkt simpel. Is het ook...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Creative Content Marketeer

Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen? Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder.

Wie zijn wij?

Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment...

Lees Meer

 
[Vacatures] Freddy zoekt een (senior) Producer

Freddy is een video-first makers club in Amsterdam en maakt samen met Alfred, met zo'n 50 mensen het kleinste grote bureau van Nederland, onderdeel uit van Alfred International B.V. Bij Freddy werken momenteel zo'n 15 mensen.

We maken opvallend digitaal en activerend reclamewerk en produceren (online) video voor de klanten van Alfred. 24/7 staan we 'aan' om de merken waarvoor we werken te binden aan de veeleisende consumenten van deze tijd. We denken snel, we handelen nog sneller. Bij Freddy richten we ons op de Connected Many (socials/activatie), maar werken we in...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

SuperRebel ontwikkelt recruitment campagne voor Burger King 05-07-2022 | 12:58:00
SuperRebel ontwikkelde de recruitment campagne Burger King is the hottest place to work voor Burger King. In de recruitment campagne op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew


Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development ShowHeroes Group 05-07-2022 | 12:55:32
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld tot Vice President Global Business Development


Bas de Kok aangesteld als Digital & Innovation Lead bij M2Media 05-07-2022 | 09:38:28
Per 1 juli 2022 heeft Bas de Kok het managementteam van M2Media versterkt als Digital & Innovation Lead. Met zijn brede kennis op het gebied van digital marketing en innovatie zal Bas de digitale positionering en propositie van M2Media, verder versterken en uitbouwen


Open Now ontwikkelt campagne Voedingscentrum om gezond eetgedrag te stimuleren 05-07-2022 | 09:24:00
Open Now ontwikkelde een campagne voor het Voedingscentrum om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren


Ace en AMARU presenteren We Come From Far 04-07-2022 | 15:51:19
Ace en talentenbureau AMARU hebben de film We Come From Far opgenomen en gelanceerd ter gelegenheid van Keti Koti, de herdenking van het einde van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen


IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency 04-07-2022 | 15:05:46
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life


Ogilvy benoemt Rahul Titus tot Global Head of Influence 04-07-2022 | 10:35:00
Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt hij samen met Ogilvy’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen


NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas 01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas


Jacqueline Smit versterkt team 3Rivers 01-07-2022 | 09:45:38
Jacqueline Smit is op 1 juli gestart als Senior Consultant bij 3Rivers media management consultants. Met haar komst krijgt het bedrijf meer expertise op het gebied van digitale transformatie


DEPT lanceert traineeships voor alle branches 01-07-2022 | 09:37:25
DEPT heeft een traineeshipwebsite gelanceerd, waarmee de digital agency meteen zijn extra traineeships introduceert. Het bureau biedt al langer plaats aan talenten om hun carrière te kickstarten in de digitale industrie, maar bestrijkt met de nieuwe traineeships nu alle branches


STROOM & De Media Maatschap gaan samen verder 30-06-2022 | 15:29:34
STROOM en De Media Maatschap (DMM) gaan samen verder onder de naam STROOM – Energie voor groei. Vanaf oktober 2021 is DMM aangesloten bij het Candid-platform en zijn de eerste stappen gezet richting een verregaande samenwerking met STROOM


Boomerang Agency ontwikkelt campagne Zwitsal 29-06-2022 | 13:13:00
Er zijn al vele generaties grootgebracht met de producten van Zwitsal, en dat wilde Boomerang Agency laten zien in de campagne Alles voor de zachtste babyhuid met de vernieuwde producten van Zwitsal


Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen 29-06-2022 | 12:38:00
Joe Public ontwikkelde een campagne voor de stichting Metakids, die voor bekendheid en donaties moet zorgen. De stichting zet zich in voor meer geld voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten onder jonge kinderen


Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM 29-06-2022 | 11:33:00
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beiden gaan zowel Operations als Data van de GroupM-vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uitbouwen


Lonneke Nooteboom wordt chef mode van bol.com 29-06-2022 | 11:19:00
Onder de noemer Mode om in te leven gaat bol.com samenwerken met celebrity- en modestyliste Lonneke Nooteboom. In haar rol van Chef Mode van mode & lifestyle platform stylemyday.nl geeft ze fashiontips en outfitinspiratie voor elke gelegenheid


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -