Jaargang 5 | editie 40 | 16 juni 2022 |
|
|
De organisatie van Content Marketing | The Awards heeft Ramona Chang gevraagd en bereid gevonden juryvoorzitter te zijn van de enige serieuze competitie voor het contentmarketingvak in Nederland. De volledige jury (in opbouw) staat hier.
Ramona is Manager Marketing, Corporate Communicatie en Strategie bij Gemeente Utrecht. Ramona heeft ruim 25 jaar ervaring in het vak. Onder de naam Content Marketing | The Awards (CMTA) slaan eventorganisator Media Meetings - onder meer uitgever en initiatiefnemer van Marketing Report...
|
|
|
|
Marketing Report gaat naar Cannes! We reizen af met een zware delegatie bestaand uit uw even deskundige als goedlachse presentator Peter Wybenga, zijn onnavolgbaar snelle sidekick Bas Vlugt, de überstrakke technieker Ron Lemmens en commerciële man voor de beste deals Eric-Jan Vis.
Van maandag 20 tot en met donderdag 24 juni is het programma Marketing Report live te horen vanuit Cannes op New Business Radio. Vier dagen lang maken wij van 17:00 tot 19:00 uur live radio vanuit de Embassy of Dutch Creativity. Alle interviews publiceren wij als podcast op de website...
|
|
|
|
Creative agency Lemon Scented Tea en trend agency The Forward Club bouwen op elkaars expertise om trends en brands dichter bij elkaar te brengen.
Samen gaan zij merken helpen om sneller en slimmer in te spelen op snel veranderende consumententrends vanuit hun eigen merkverhaal. Van juli tot november 2022 kunnen merken zich inschrijven voor de gratis The Future of Brand Engagement workshop om kennis te maken met deze...
|
|
|
|
“Zoveel?! Dan was de schrijfnood wel heel hoog!” zei de directeur van een reclamebureau ooit toen ik bij een sollicitatie antwoordde wat ik op dat moment verdiende (was natuurlijk niet het echte bedrag, ik ben niet dom, maar het was ook niet veel hoger). En bedankt.
Because I’m worth it
Te vaak nog denken mensen uit het vak dat copywriters die meer van schrijven dan van concepten houden, minder waard zijn. En ook niet cool genoeg om tijdens de lunch naast te zitten (true story). Concepten zijn immers de heilige graal!...
|
|
|
|
MET AMS, het eerste metaverse festival in Europa, kiest Counter Content om in de Nederlandse markt en daarbuiten te zorgen voor naamsbekendheid. MET AMS wordt nog tot 17 juni gehouden in en om de Gashouder in Amsterdam.
Eerder kondigde het festival al samenwerkingen aan met merken als Azerion, Magnum en Ledger. Nu bevestigt het ook de samenwerking met PR- en content marketingbureau Counter Content. Raymond Bresching, oprichter van Counter Content: “We zijn blij dat we deel mogen uitmaken van het...
|
|
|
|
Beroepshalve sprak ik marketingprofessor Jonah Berger. Berger praat sneller dan zijn schaduw. Hij studeerde Marketing, Human Judgement & Decision Making aan Stanford University. Geeft les aan Wharton, de businessschool van de University of Pennsylvania - een van de beste ter wereld.
En hij is consultant voor onder meer Apple, Google en Amazon. Tussendoor schrijft hij zo nu en dan een marcom-bestseller. Zijn voorlaatste boek Contagious verklaart waarom sommige merken en maatschappelijke bewegingen aanslaan...
|
|
|
|
Het in Amersfoort gevestigde LVB wordt onderdeel van end-to-end-agency iO en gaat deel uitmaken van de iO campus in Utrecht.
Aart Lensink, oprichter van LVB: “Als bureau bestaan we sinds 1996. Wij zijn fan van de lange termijn. Grote, duurzame successen boek je door te kijken naar de lange termijn. Dat komt terug in onze visie op merken bouwen. Voor onszelf als bureau hebben we ook altijd de lange termijn voor ogen gehouden. In iO hebben we een partij gevonden die...
|
|
|
|
Op dinsdag 21 juni 2022 verzamelt een internationaal gezelschap uit de gehele creatieve keten zich bij de Embassy of Dutch Creativity in Cannes. De Nederlandse handelsmissie organiseert samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en Creative Equals een inhoudelijk programma over Diversity, Equity & Inclusion.
Ambitie achter de dag is de gehele branche met concrete voorbeelden te inspireren tot actie en gezamenlijk concrete afspraken over diversiteit en inclusie te komen...
|
|
|
|
Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation. We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten.
We activate shoppers door het juiste moment in de customer journey te vinden om te activeren. Traffic en sales volgen vanzelf. Klinkt simpel. Is het ook...
|
|
|
|
Ben jij iemand die niets liever doet dan concepten en formats ontwikkelen voor vette merken? Iemand die is opgegroeid in een wereld waar social media de standaard is, maar ben je ook iemand die kennis heeft van alle andere digitale kanalen? Heb je een aantal jaar ervaring aan bureauzijde en ben je toe aan jouw volgende stap? En ben jij iemand die nu drie keer ja heeft geknikt? Top, lees verder.
Wie zijn wij?
Wij zijn Abovo Maxlead, een media adviesbureau gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Met behulp van media, data & tech en creatie helpen wij bedrijven groeien. Slim, effectief en origineel. Wij vertellen het verhaal op het juiste moment...
|
|
|
|
Freddy is een video-first makers club in Amsterdam en maakt samen met Alfred, met zo'n 50 mensen het kleinste grote bureau van Nederland, onderdeel uit van Alfred International B.V. Bij Freddy werken momenteel zo'n 15 mensen.
We maken opvallend digitaal en activerend reclamewerk en produceren (online) video voor de klanten van Alfred. 24/7 staan we 'aan' om de merken waarvoor we werken te binden aan de veeleisende consumenten van deze tijd. We denken snel, we handelen nog sneller. Bij Freddy richten we ons op de Connected Many (socials/activatie), maar werken we in...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|