Jaargang 5 | editie 44 | 28 juni 2022
 
MIX verzorgt rebranding OneFit

MIX, het bureau dat begin vorig jaar werd opgericht door Ashwin Murli en Mark Schoones, neemt de merkidentiteit en positionering van OneFit onder handen.

MIX zal in de aankomende periode de rebranding van OneFit verzorgen. Het van oorsprong Nederlandse OneFit biedt consumenten de mogelijkheid om met één abonnement gebruik te maken van meerdere sportscholen en sportlessen. Met meer dan 1000 locaties biedt het merk opties door heel...

Lees Meer

 
Patrick Kuijsters nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications ABN AMRO

Patrick Kuijsters wordt per 1 juli directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.

Kuijsters heeft ruime ervaring op het gebied van marketing, communicatie en branding. Hij werkte in verschillende merk- en marketingrollen bij onder andere Sara Lee Douwe Egberts, KPN en – sinds 2013 – SNS en De Volksbank. Kuijsters heeft...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Reinier Steures over Natwerk

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Reinier Steures, eigenaar en CEO van Natwerk.

Reinier: "We hebben net het account van Dirk van den Broek gewonnen, heel tof! Natwerk is veel groter dan iedereen denkt, we hebben inmiddels 40 man. Daarnaast hebben we sinds kort ook een social media bureau: Unlike. Unlike is nog niet heel bekend maar telt inmiddels ook 15 man." Luister...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Wessel van Eeden over Justdiggit

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Wessel van Eeden, Communications Director & Executive Board Member bij Justdiggit.

Wessel van Eeden: “Justdiggit is een Nederlandse organisatie die grootschalig ecosystemen vergroent, dat doen we in Kenia, Tanzania, Oeganda, Ethiopië, Madagascar en Togo. We hebben de afgelopen 10 jaar meer dan 10 miljoen bomen teruggebracht en meer dan 300 duizend hectare vergroend...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Bobbie Walkier over 0930 creative agency

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Bobbie Walkier, oprichter en Creative Director van 0930 creative agency.

Bobbie: “Wij zijn sinds 2008 nog steeds onderscheidend omdat we klein zijn en alles wat we nodig hebben erbij halen. B2B of B2C, dat maakt niets uit. We zijn onafhankelijk, we horen bij niemand. Op de korte termijn gaan we - best spannend - op accountgebied wat uitbreiding krijgen en gaan we onszelf...

Lees Meer

 
KAPOOOW ontwikkelt promotiecampagne Museum Volkenkunde

Reclamebureau KAPOOOW is door Museum Volkenkunde gevraagd om de promotiecampagne van de tentoonstelling DierenAcademie te ontwikkelen. Hierin staat de mens-dierrelatie centraal en leren bezoekers om vanuit andere perspectieven naar de wereld, de mens en zichzelf te kijken.

In de campagne duiken overal dierendocenten van de DierenAcademie op. In levensgrote printuitingen met dierenpoppen, een stop-motion video voor social media en een instafilter voor (huis)dieren; waarmee families de voorpret...

Lees Meer

 
Nienke Eren en Simone Slagboom naar Fitzgerald

Nienke Eren (34) en Simone Slagboom (30) zijn aangetreden als Client Service Director en Consultant bij purpose communicatiebureau Fitzgerald. De dubbele uitbreiding betekent een uitbreiding van het MT en versterking van het operationele team voor het Ace-bureau, dat deze week twee jaar en inmiddels uit 13 personen bestaat.

Dorien Kuiken, Managing Director en Co-Founder van Fitzgerald: "Zowel Nienke als Simone brengen ruime ervaring en een positieve-impact mentaliteit met zich mee. Dat zorgt ervoor dat ze onze klanten daar automatisch op uitdagen en...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Anne Stokvis over N=5

Marketing Report is in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Anne Stokvis, Creative Director bij N=5.

Anne Stokvis: "Ik ben op een missie om vooral veel creatieven te spreken en veel talenten. Dat is mijn ROI. Ik kom uit de tv-wereld, van de redactie van DWDD, maar de marketing is sneller. Het probleem is dat meer jonge vrouwen creatieve studies volgen, maar na diplomering zijn het de jongens die...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Cherille Rookmaker over Result Recruitment

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Cherille Rookmaker, Co-Chair Diversity in Marketing Fund & Foundation bij Result Recruitment, het tbureau dat elk jaar voor MediaMeetings onderzoek doet voor onder meer DeBelofte.

Cherille: “Ik werk er nu een maand of negen en het bevalt heel goed bij het bedrijf. Ik ben vooral actief in de reclame- en evenementenbranche. Ik probeer op persoonlijk niveau diversiteit en inclusiviteit te stimuleren. Maar dat binnen...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Eddy Salfischberger over Alfred International

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Eddy Salfischberger, managing director van Alfred International.

Eddy: “Ik ben hier in Cannes om mensen te ontmoeten die ik in Nederland niet tegenkom, goede verhalen te horen en inspiratie op te doen. En ik hoop mensen tegen te komen die kandidaten zijn om bij ons te komen werken. We zijn net als ieder bureau op zoek binnen alle disciplines, van creatie tot...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Creative Content Creator

Wij zijn Fama Volat. Een creatief netwerk dat prijswinnend werk maakt en gevestigd zit in Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Utrecht en Amsterdam. En we groeien hard! Daarom zoeken wij jou. Gaat jouw hart sneller kloppen van social content? Kun jij uren door Instagram en TikTok scrollen?

Ben jij op de hoogte van de laatste  social trends, kijk je met een kritisch oog naar content en lijkt het je leuk om creatief werk te maken? Dan hebben wij wellicht de perfecte functie voor jou. We zoeken namelijk een content creator. Eentje...

Lees Meer

 
[Vacancy] Off The Record is looking for an Experiment Designer / Growth Marketer

Digital is eating the world; starting with your own idea has never been easier, but growing your startup into a sustainable business is harder than ever before. Corporates slowly die while startups are knocking on their doors and need to innovate rapidly in order to survive.

At Off The Record we recognize these challenges and help companies with business model innovation, paving the road to traction and long-term sustainable growth. We strongly believe in creativity blended with technology backed by data...

Lees Meer

 
[Vacatures] NRC Media zoekt een Accountmanager Audiohuis

Wil jij deel uitmaken van een team dat zich elke dag bezig houdt met de laatste ontwikkelingen op het gebied van Audio, Podcasting en Radio?

En lijkt het je geweldig om voor het leukste en meest innovatieve mediabedrijf van Nederland te werken? Dan hebben we goed nieuws! Want bij Audiohuis, onderdeel van Mediahuis, zijn we op zoek naar een Accountmanager Audio...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -