Jaargang 5 | editie 44 | 28 juni 2022
 
MIX verzorgt rebranding OneFit

MIX, het bureau dat begin vorig jaar werd opgericht door Ashwin Murli en Mark Schoones, neemt de merkidentiteit en positionering van OneFit onder handen.

MIX zal in de aankomende periode de rebranding van OneFit verzorgen. Het van oorsprong Nederlandse OneFit biedt consumenten de mogelijkheid om met één abonnement gebruik te maken van meerdere sportscholen en sportlessen. Met meer dan 1000 locaties biedt het merk opties door heel...

Lees Meer

 
Patrick Kuijsters nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications ABN AMRO

Patrick Kuijsters wordt per 1 juli directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.

Kuijsters heeft ruime ervaring op het gebied van marketing, communicatie en branding. Hij werkte in verschillende merk- en marketingrollen bij onder andere Sara Lee Douwe Egberts, KPN en – sinds 2013 – SNS en De Volksbank. Kuijsters heeft...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Reinier Steures over Natwerk

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Reinier Steures, eigenaar en CEO van Natwerk.

Reinier: "We hebben net het account van Dirk van den Broek gewonnen, heel tof! Natwerk is veel groter dan iedereen denkt, we hebben inmiddels 40 man. Daarnaast hebben we sinds kort ook een social media bureau: Unlike. Unlike is nog niet heel bekend maar telt inmiddels ook 15 man." Luister...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Wessel van Eeden over Justdiggit

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Wessel van Eeden, Communications Director & Executive Board Member bij Justdiggit.

Wessel van Eeden: “Justdiggit is een Nederlandse organisatie die grootschalig ecosystemen vergroent, dat doen we in Kenia, Tanzania, Oeganda, Ethiopië, Madagascar en Togo. We hebben de afgelopen 10 jaar meer dan 10 miljoen bomen teruggebracht en meer dan 300 duizend hectare vergroend...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Bobbie Walkier over 0930 creative agency

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Bobbie Walkier, oprichter en Creative Director van 0930 creative agency.

Bobbie: “Wij zijn sinds 2008 nog steeds onderscheidend omdat we klein zijn en alles wat we nodig hebben erbij halen. B2B of B2C, dat maakt niets uit. We zijn onafhankelijk, we horen bij niemand. Op de korte termijn gaan we - best spannend - op accountgebied wat uitbreiding krijgen en gaan we onszelf...

Lees Meer

 
KAPOOOW ontwikkelt promotiecampagne Museum Volkenkunde

Reclamebureau KAPOOOW is door Museum Volkenkunde gevraagd om de promotiecampagne van de tentoonstelling DierenAcademie te ontwikkelen. Hierin staat de mens-dierrelatie centraal en leren bezoekers om vanuit andere perspectieven naar de wereld, de mens en zichzelf te kijken.

In de campagne duiken overal dierendocenten van de DierenAcademie op. In levensgrote printuitingen met dierenpoppen, een stop-motion video voor social media en een instafilter voor (huis)dieren; waarmee families de voorpret...

Lees Meer

 
Nienke Eren en Simone Slagboom naar Fitzgerald

Nienke Eren (34) en Simone Slagboom (30) zijn aangetreden als Client Service Director en Consultant bij purpose communicatiebureau Fitzgerald. De dubbele uitbreiding betekent een uitbreiding van het MT en versterking van het operationele team voor het Ace-bureau, dat deze week twee jaar en inmiddels uit 13 personen bestaat.

Dorien Kuiken, Managing Director en Co-Founder van Fitzgerald: "Zowel Nienke als Simone brengen ruime ervaring en een positieve-impact mentaliteit met zich mee. Dat zorgt ervoor dat ze onze klanten daar automatisch op uitdagen en...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Anne Stokvis over N=5

Marketing Report is in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Anne Stokvis, Creative Director bij N=5.

Anne Stokvis: "Ik ben op een missie om vooral veel creatieven te spreken en veel talenten. Dat is mijn ROI. Ik kom uit de tv-wereld, van de redactie van DWDD, maar de marketing is sneller. Het probleem is dat meer jonge vrouwen creatieve studies volgen, maar na diplomering zijn het de jongens die...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Cherille Rookmaker over Result Recruitment

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Cherille Rookmaker, Co-Chair Diversity in Marketing Fund & Foundation bij Result Recruitment, het tbureau dat elk jaar voor MediaMeetings onderzoek doet voor onder meer DeBelofte.

Cherille: “Ik werk er nu een maand of negen en het bevalt heel goed bij het bedrijf. Ik ben vooral actief in de reclame- en evenementenbranche. Ik probeer op persoonlijk niveau diversiteit en inclusiviteit te stimuleren. Maar dat binnen...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Eddy Salfischberger over Alfred International

Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Eddy Salfischberger, managing director van Alfred International.

Eddy: “Ik ben hier in Cannes om mensen te ontmoeten die ik in Nederland niet tegenkom, goede verhalen te horen en inspiratie op te doen. En ik hoop mensen tegen te komen die kandidaten zijn om bij ons te komen werken. We zijn net als ieder bureau op zoek binnen alle disciplines, van creatie tot...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Creative Content Creator

Wij zijn Fama Volat. Een creatief netwerk dat prijswinnend werk maakt en gevestigd zit in Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Utrecht en Amsterdam. En we groeien hard! Daarom zoeken wij jou. Gaat jouw hart sneller kloppen van social content? Kun jij uren door Instagram en TikTok scrollen?

Ben jij op de hoogte van de laatste  social trends, kijk je met een kritisch oog naar content en lijkt het je leuk om creatief werk te maken? Dan hebben wij wellicht de perfecte functie voor jou. We zoeken namelijk een content creator. Eentje...

Lees Meer

 
[Vacancy] Off The Record is looking for an Experiment Designer / Growth Marketer

Digital is eating the world; starting with your own idea has never been easier, but growing your startup into a sustainable business is harder than ever before. Corporates slowly die while startups are knocking on their doors and need to innovate rapidly in order to survive.

At Off The Record we recognize these challenges and help companies with business model innovation, paving the road to traction and long-term sustainable growth. We strongly believe in creativity blended with technology backed by data...

Lees Meer

 
[Vacatures] NRC Media zoekt een Accountmanager Audiohuis

Wil jij deel uitmaken van een team dat zich elke dag bezig houdt met de laatste ontwikkelingen op het gebied van Audio, Podcasting en Radio?

En lijkt het je geweldig om voor het leukste en meest innovatieve mediabedrijf van Nederland te werken? Dan hebben we goed nieuws! Want bij Audiohuis, onderdeel van Mediahuis, zijn we op zoek naar een Accountmanager Audio...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -