Jaargang 5 | editie 45 | 29 juni 2022
 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Darre van Dijk en Arno de Jong

Marketing Report was in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks live verslag op New Business Radio. Wij spreken Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO Amsterdam en Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij Nederlandse Loterij.

Darre: "Het is heel fijn iedereen hier in Cannes weer te zien en de idioterie te ervaren. Ook is er de reflectie dat wat er dit jaar wordt bekroond in Cannes niet altijd datgene is waar wij iedere dag mee bezig zijn. Er wordt verschrikkelijk mooi...

Lees Meer

 
Joe Public ontwikkelt campagne stichting Metakids over erfelijke aftakeling bij kinderen

Een metabole ziekte wordt veroorzaakt door een foutje in het DNA van beide ouders. Een noodlottig toeval dat vaak pas aan het licht komt na de geboorte.

De onomkeerbare aftakeling is dan al ingezet. Zonder snelle diagnose en passende behandeling is het noodlot bezegeld. In de campagne van stichting Metakids zien we ouders die zich schuldig en machteloos voelen, ook al konden ze niks doen aan de ziekte van hun kind. Georgette Bicker van stichting Metakids: "Nog niet veel mensen weten het, maar metabole...

Lees Meer

 
[Column] Sanne Demir: Op vakantie in de klimaatspagaat

Ze noemen het wel de klimaatspagaat: je zorgen maken om het klimaat, maar moeite hebben om je daadwerkelijk duurzaam te gedragen. Ik weet er alles van. En dan bedoel ik niet eens mijn kennis over gedrag, maar mijn vooral mijn persoonlijke ervaring.

De klimaatspagaat

Als er iemand in de spagaat zit, ben ik het. Tijdens een discussie over de houdbaarheid van de groei-economie vertel ik beretrots over onze aangescherpte Beyond Growth-strategie , terwijl ik aan mijn havercappuccino sip. Mijn discussiepartner en ik zijn het erover eens dat het anders moet, en we zelf...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Michiel van Riemsdijk over Springbok Agency

Wij spreken Michiel van Riemsdijk, CCO bij Springbok Agency. Hij houdt van chaos. “Laten we alles wat met merk en digital te maken heeft in godsnaam bij elkaar brengen. Daar zijn we nu mee bezig. Chaos is echt wel het fundament van het bedrijf”. Maar ook: “een bedrijf bouwen dat over honderd jaar nog bestaat..." Luister dit interview hier...

Lees Meer

 
[Budi & Thijs] Gorilla’s

Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves (MD) en Thijs de Boer (ECD) van Cheil elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak.

Ha Thijs,

Zo af en toe probeer ik me voor te stellen hoe grote reclamecampagnes uit het verleden door het reclamebureau verkocht zijn aan de klant. Hoe zou dat in zijn werk zijn gegaan? Ik probeerde me laatst bijvoorbeeld voor te stellen hoe de campagne Gorilla door Fallon London is gepresenteerd aan Cadbury. Het chocolademerk Cadbury zat in 2007 in...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Win-win m’n neus

Ik had toevallig een half uur over dus dacht, laat ik eens een Harvard Business Review van 1994 doornemen. Kun je wel eens hebben.

En wat stond daarin? Een gewichtig onderzoeksbureau had een gewichtig onderzoek gedaan naar de kans dat een goed milieubeleid bij bedrijven tot meer winst zou kunnen leiden, als katalysator van creativiteit, innovatie, en nieuwe marktkansen. En de uitkomst was: volkomen onrealistisch, gratis lunchverhaal, win-win m’n neus...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Maurice Wenneker over PAKT

Wij spreken Maurice Wenneker, oprichter en co-CEO van PAKT.

Maurice: "We noemen het een ecosysteem van productiemaatschappijen, we zijn nu met 7. We werken voor heel grote internationale bedrijven die behoefte hebben aan content. We moeten véél leveren, veel productiekracht bieden. Eén van de vele dingen waarmee wij ons onderscheiden is...

Lees Meer

 
[Interview] Florianne Rasch (Havas Lemz): Gendergelijkheid - het kan, het is effectief en het loont

Florianne Rasch loopt stage bij het Havas Lemz strategy team, gespecialiseerd in Social Health & Organisational Psychology. Ze heeft onderzocht wat merken met gendergelijkheid kunnen én eraan hebben. We spreken haar over dit onderzoek.

Laten we er wat relevante zaken uithalen. Maar allereerst, waarom dit onderzoek?

De Havas Group heeft voor het regelmatig terugkerende consumententrends onderzoek deze keer gendergelijkheid als thema genomen. Collega Linda Knott en ik zijn daarmee verdergegaan. We hebben literatuuronderzoek gedaan naar...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Marcel Molenaar over LinkedIn

Wij spreken Marcel Molenaar, Country Manager & Director Marketing Solutions Benelux bij LinkedIn.

Hij komt met belangrijk nieuws voor de creatieve industrie: “LinkedIn sponsort dit jaar B2B Creative, een nieuwe categorie voor de awards in Cannes. We willen stimuleren dat er meer creativiteit komt én ook wordt ingezonden in B2B campagnes. Vanuit een longlist van meer dan 450 inzendingen is een...

Lees Meer

 
Gaby Bruggink (COO) en Menno van der Steen (Chief Data & MSc) naar GroupM

Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beide zullen een sterke focus hebben om de integratie van zowel Operations als Data over de GroupM vestigingen Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uit te bouwen.

Gaby komt vanuit Aberkyn en heeft daar als COO de integratie met McKinsey geleid. Daarnaast heeft zij haar sporen als COO verdient bij Capgemini, en daarvoor in diverse rollen binnen de Sogeti organisatie. Menno heeft in het verleden onder...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Wierish Debipersad over Clear Channel

Wij spreken Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland.

Wierish: “Wij zijn sponsor van Little Blackbook Beach - dat zijn we al jaren – waar allerlei sessies worden gehouden over creativiteit. Wij vinden het belangrijk om creativiteit te supporten, zeker waar het gaat om creatie en effectiviteit van OOH visuals. Alle OOH uitingen worden gezien door mensen...

Lees Meer

 
[Interview] Sustainable Success Stories - Rob van den Dool (Yumeko): Het denken over duurzaamheid verschoof in 2017

Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is langzamerhand wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.

Rob van den Dool is founder en CEO van het duurzame bedden- en badgoedmerk Yumeko. We spreken hem over de groei van zijn bedrijf en de omslag bij de consument wat...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Rodger Werkhoven over OpenIA

Wij spreken Rodger Werkhoven, creative director experimenting with DALL-E 2 AI for OpenAI.

Rodger: "Ik ben naar Cannes gekomen om goede gesprekken te hebben met mensen en te filosoferen over waar wij mee bezig zijn. Dat is niet zo zeer advertising of reclame maar ik wilde graag de Europese creatieve lead van de metaverse...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Creative Content Creator

Wij zijn Fama Volat. Een creatief netwerk dat prijswinnend werk maakt en gevestigd zit in Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Utrecht en Amsterdam. En we groeien hard! Daarom zoeken wij jou. Gaat jouw hart sneller kloppen van social content? Kun jij uren door Instagram en TikTok scrollen?

Ben jij op de hoogte van de laatste  social trends, kijk je met een kritisch oog naar content en lijkt het je leuk om creatief werk te maken? Dan hebben wij wellicht de perfecte functie voor jou. We zoeken namelijk een content creator. Eentje...

Lees Meer

 
[Vacancy] Off The Record is looking for an Experiment Designer / Growth Marketer

Digital is eating the world; starting with your own idea has never been easier, but growing your startup into a sustainable business is harder than ever before. Corporates slowly die while startups are knocking on their doors and need to innovate rapidly in order to survive.

At Off The Record we recognize these challenges and help companies with business model innovation, paving the road to traction and long-term sustainable growth. We strongly believe in creativity blended with technology backed by data...

Lees Meer

 
[Vacatures] NRC Media zoekt een Accountmanager Audiohuis

Wil jij deel uitmaken van een team dat zich elke dag bezig houdt met de laatste ontwikkelingen op het gebied van Audio, Podcasting en Radio?

En lijkt het je geweldig om voor het leukste en meest innovatieve mediabedrijf van Nederland te werken? Dan hebben we goed nieuws! Want bij Audiohuis, onderdeel van Mediahuis, zijn we op zoek naar een Accountmanager Audio...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -