Jaargang 5 | editie 45 | 29 juni 2022 |
|
Marketing Report was in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks live verslag op New Business Radio. Wij spreken Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO Amsterdam en Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij Nederlandse Loterij.
Darre: "Het is heel fijn iedereen hier in Cannes weer te zien en de idioterie te ervaren. Ook is er de reflectie dat wat er dit jaar wordt bekroond in Cannes niet altijd datgene is waar wij iedere dag mee bezig zijn. Er wordt verschrikkelijk mooi...
|
|
|
|
Een metabole ziekte wordt veroorzaakt door een foutje in het DNA van beide ouders. Een noodlottig toeval dat vaak pas aan het licht komt na de geboorte.
De onomkeerbare aftakeling is dan al ingezet. Zonder snelle diagnose en passende behandeling is het noodlot bezegeld. In de campagne van stichting Metakids zien we ouders die zich schuldig en machteloos voelen, ook al konden ze niks doen aan de ziekte van hun kind. Georgette Bicker van stichting Metakids: "Nog niet veel mensen weten het, maar metabole...
|
|
|
|
Ze noemen het wel de klimaatspagaat: je zorgen maken om het klimaat, maar moeite hebben om je daadwerkelijk duurzaam te gedragen. Ik weet er alles van. En dan bedoel ik niet eens mijn kennis over gedrag, maar mijn vooral mijn persoonlijke ervaring.
De klimaatspagaat
Als er iemand in de spagaat zit, ben ik het. Tijdens een discussie over de houdbaarheid van de groei-economie vertel ik beretrots over onze aangescherpte Beyond Growth-strategie , terwijl ik aan mijn havercappuccino sip. Mijn discussiepartner en ik zijn het erover eens dat het anders moet, en we zelf...
|
|
|
|
Wij spreken Michiel van Riemsdijk, CCO bij Springbok Agency. Hij houdt van chaos. “Laten we alles wat met merk en digital te maken heeft in godsnaam bij elkaar brengen. Daar zijn we nu mee bezig. Chaos is echt wel het fundament van het bedrijf”. Maar ook: “een bedrijf bouwen dat over honderd jaar nog bestaat..." Luister dit interview hier...
|
|
|
|
Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves (MD) en Thijs de Boer (ECD) van Cheil elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak.
Ha Thijs,
Zo af en toe probeer ik me voor te stellen hoe grote reclamecampagnes uit het verleden door het reclamebureau verkocht zijn aan de klant. Hoe zou dat in zijn werk zijn gegaan? Ik probeerde me laatst bijvoorbeeld voor te stellen hoe de campagne Gorilla door Fallon London is gepresenteerd aan Cadbury. Het chocolademerk Cadbury zat in 2007 in...
|
|
|
|
Ik had toevallig een half uur over dus dacht, laat ik eens een Harvard Business Review van 1994 doornemen. Kun je wel eens hebben.
En wat stond daarin? Een gewichtig onderzoeksbureau had een gewichtig onderzoek gedaan naar de kans dat een goed milieubeleid bij bedrijven tot meer winst zou kunnen leiden, als katalysator van creativiteit, innovatie, en nieuwe marktkansen. En de uitkomst was: volkomen onrealistisch, gratis lunchverhaal, win-win m’n neus...
|
|
|
|
Wij spreken Maurice Wenneker, oprichter en co-CEO van PAKT.
Maurice: "We noemen het een ecosysteem van productiemaatschappijen, we zijn nu met 7. We werken voor heel grote internationale bedrijven die behoefte hebben aan content. We moeten véél leveren, veel productiekracht bieden. Eén van de vele dingen waarmee wij ons onderscheiden is...
|
|
|
|
Florianne Rasch loopt stage bij het Havas Lemz strategy team, gespecialiseerd in Social Health & Organisational Psychology. Ze heeft onderzocht wat merken met gendergelijkheid kunnen én eraan hebben. We spreken haar over dit onderzoek.
Laten we er wat relevante zaken uithalen. Maar allereerst, waarom dit onderzoek?
De Havas Group heeft voor het regelmatig terugkerende consumententrends onderzoek deze keer gendergelijkheid als thema genomen. Collega Linda Knott en ik zijn daarmee verdergegaan. We hebben literatuuronderzoek gedaan naar...
|
|
|
|
Wij spreken Marcel Molenaar, Country Manager & Director Marketing Solutions Benelux bij LinkedIn.
Hij komt met belangrijk nieuws voor de creatieve industrie: “LinkedIn sponsort dit jaar B2B Creative, een nieuwe categorie voor de awards in Cannes. We willen stimuleren dat er meer creativiteit komt én ook wordt ingezonden in B2B campagnes. Vanuit een longlist van meer dan 450 inzendingen is een...
|
|
|
|
Bij GroupM Nederland is Gaby Bruggink gestart als Chief Operating Officer en Menno van der Steen als Chief Data and Marketing Science Officer. Beide zullen een sterke focus hebben om de integratie van zowel Operations als Data over de GroupM vestigingen Amsterdam, Eindhoven en Sittard verder uit te bouwen.
Gaby komt vanuit Aberkyn en heeft daar als COO de integratie met McKinsey geleid. Daarnaast heeft zij haar sporen als COO verdient bij Capgemini, en daarvoor in diverse rollen binnen de Sogeti organisatie. Menno heeft in het verleden onder...
|
|
|
|
Wij spreken Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland.
Wierish: “Wij zijn sponsor van Little Blackbook Beach - dat zijn we al jaren – waar allerlei sessies worden gehouden over creativiteit. Wij vinden het belangrijk om creativiteit te supporten, zeker waar het gaat om creatie en effectiviteit van OOH visuals. Alle OOH uitingen worden gezien door mensen...
|
|
|
|
Dat duurzame marketing(communicatie) een bij uitstek gezonde businesscase is, is langzamerhand wel duidelijk. Het betreft echter wel een andere markt, waar profit achter people en planet komt. Wie, wat, waar, waarom en vooral hoe? De mensen die het waarmaken aan het woord.
Rob van den Dool is founder en CEO van het duurzame bedden- en badgoedmerk Yumeko. We spreken hem over de groei van zijn bedrijf en de omslag bij de consument wat...
|
|
|
|
Wij spreken Rodger Werkhoven, creative director experimenting with DALL-E 2 AI for OpenAI.
Rodger: "Ik ben naar Cannes gekomen om goede gesprekken te hebben met mensen en te filosoferen over waar wij mee bezig zijn. Dat is niet zo zeer advertising of reclame maar ik wilde graag de Europese creatieve lead van de metaverse...
|
|
|
|
Wij zijn Fama Volat. Een creatief netwerk dat prijswinnend werk maakt en gevestigd zit in Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Utrecht en Amsterdam. En we groeien hard! Daarom zoeken wij jou. Gaat jouw hart sneller kloppen van social content? Kun jij uren door Instagram en TikTok scrollen?
Ben jij op de hoogte van de laatste social trends, kijk je met een kritisch oog naar content en lijkt het je leuk om creatief werk te maken? Dan hebben wij wellicht de perfecte functie voor jou. We zoeken namelijk een content creator. Eentje...
|
|
|
|
Digital is eating the world; starting with your own idea has never been easier, but growing your startup into a sustainable business is harder than ever before. Corporates slowly die while startups are knocking on their doors and need to innovate rapidly in order to survive.
At Off The Record we recognize these challenges and help companies with business model innovation, paving the road to traction and long-term sustainable growth. We strongly believe in creativity blended with technology backed by data...
|
|
|
|
Wil jij deel uitmaken van een team dat zich elke dag bezig houdt met de laatste ontwikkelingen op het gebied van Audio, Podcasting en Radio?
En lijkt het je geweldig om voor het leukste en meest innovatieve mediabedrijf van Nederland te werken? Dan hebben we goed nieuws! Want bij Audiohuis, onderdeel van Mediahuis, zijn we op zoek naar een Accountmanager Audio...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour
28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij
[The List] Vandevorm
28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.
[The List] Springbok
28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|