Jaargang 5 | editie 43 | 27 juni 2022
 
Natwerk en dawn grote winnaars Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022

Op 16 juni vond in Fabrique des Lumières in Amsterdam de awardshow van Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 plaats. Natwerk zegevierde in de koninginnencategorie Commercieel, terwijl Dawn het meeste prijzengeld - een miljoen euro in de vorm van mediawaarde - won...

Lees Meer

 
Unibet Sponsort Nederlands amateurvoetbal

Unibet, onderdeel van het Zweedse Kindred Group en aanbieder van online sportweddenschappen, lanceert een campagne rondom het amateurvoetbal in Nederland. Met Unibet. Jouw Teamsponsor gaat Unibet Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.

Unibet laat met deze campagne haar passie zien voor de amateursport en met name voetbal. De liefde voor het spelletje gaat verder dan de clubs waar betaald voetbal wordt gespeeld. Want amateurverenigingen vormen overal in...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] David Snellenberg over zijn boek Think Like An Adman, Don't Act Like One

Marketing Report was in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks live verslag op New Business Radio. Wij spreken David Snellenberg, oprichter van dawn en ECD bij Springbok Agency.

David: "Ik was erg enthousiast over de Greenpeace interventie met de boodschap: No Awards on a Dead Planet. Greenpeace roept bureaugroepen op om meer verantwoordelijkheid te nemen en dat vind ik heel sterk...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Ana Henriques (TUI) en Roderick Cremers (Fresh Bridge)

Wij spreken Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI en Roderick Cremers, eigenaar van  Fresh Bridge.

Een ‘gePintereste’ Ana Henriques: "Mij is opgevallen dat er niet veel opvalt. Ik ben gewend meer van merken op straat te zien. En verder is alles groter-groter-grootst. En heel veel niet-Cannes gangers, toeristen die komen voor A-listers en dat...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Guy Grimmelt over Global

Wij spreken Guy Grimmelt, Marketing & Sales Director bij Global Media & Entertainment.

Guy Grimmelt: "We zijn op het moment heel druk bezig met een aantal pitches, dus we hebben een hoop concessies lopen. Ik begreep bijvoorbeeld dat de NS-concessie weer op de markt komt. In Outdoor-Advertising-land is dat natuurlijk een groot ding. We maken altijd een heel serieuze kans en zijn ook...

Lees Meer

 
Yacht lanceert merkcampagne: carrière maken door grenzen te verleggen

Yacht daagt professionals uit gewoonten te doorbreken om verder te komen in hun carrière. Dat is de boodschap van de merkcampagne die van start is gegaan. Yacht belooft werkenden uitdagende opdrachten waar ze hun grenzen kunnen verleggen.

De detacheerder gelooft dat professionals hun carrière kunnen versnellen wanneer zij uit hun comfortzone durven te stappen. Tot eind november zijn diverse campagne uitingen te zien en horen. Yacht pakt uit met onder andere radiocommercials en (online) video testimonials van (interim) professionals die...

Lees Meer

 
UNICEF Nederland, Leen Bakker, T-Mobile en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2022

UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In de categorie Design trok T-Mobile de meeste stemmen. In de Battle of the Agencies, met Air Miles dit jaar als opdrachtgever, trok Happy Horizon aan het langste eind.

Joris de Bruijne (SOLVM), voorzitter van de vakjury: “Deze winnaars laten zien dat het een goed idee was om de Awards in een nieuw jasje te steken. Met mooie toepassingen op het gebied van e-mailmarketing automation in de nieuwe...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Carlijn Postma over The Post

Wij spreken Carlijn Postma, oprichter en directeur van The Post.

Carlijn: "We maken verhalen van merken alsof het een televisieserie is. Dus het is altijd een serie en het is altijd met een vervolg. We kijken heel erg wat ze doen bij Netflix. Je moet publiek opbouwen en in één aflevering bouw je geen publiek op. Ik wil mensen vasthouden, dat is het doel van...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Yvonne Prins over UM

Wij spreken Yvonne Prins, managing partner bij UM.

Yvonne: "Ik vind diversiteit en inclusiviteit heel belangrijk. Er zijn al goede stappen gezet maar ik denk dat er nog een lange weg te gaan is om onze branche inclusief en divers te maken. Waar ik denk dat de grootste winst te behalen is, is dat we niet moeten denken: oké we hebben divers aangenomen...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio | Cannes 2022] Geert Doek over Towel

Wij spreken Geert Doek, Managing Director van Towel.

Geert: "Met de business gaat het heel goed. We maken branded-contentvideo's van klein tot groot voor merken, bureaus en publishers. 90 procent van wat we doen is voor social, met soms een uitstapje naar televisie. We werken vaak met merken voor een langere strategie, dus dan praat je...

Lees Meer

 
MediaTest helpt Fier aan input om naamsbekendheid te vergroten

MediaTest vierde op 21 juni haar 23ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24 uur belangeloos een volledig onderzoek uit. Zo was MediaTest aan de slag voor Fier, expertise- en behandelcentrum voor geweld binnen een afhankelijkheidsrelatie.

De centrale onderzoeksvraag van Fier was: Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we onze naamsbekendheid vergroten, zodat we aan de ene kant werkzoekenden bereiken en aan de andere kant kunnen zorgen dat jongeren die te maken...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Junior Communicatie Coördinator - Microsoft

Wil jij jezelf verder ontwikkelen als Communicatie Coördinator? Grijp dan je nu kans en solliciteer bij NOSUCH On-Site, onderdeel van marketingcommunicatie bureau NOSUCH. Voor Microsoft zoeken wij namelijk een Junior Communicatie Coördinator.

In deze functie kan je al je communicatieve ideeën en initiatieven kwijt, meerwaarde bieden en jezelf ontwikkelen. Door de open cultuur bij Microsoft is hier maximaal ruimte voor en kan je gebruik maken van de kennis en ervaring...

Lees Meer

 
[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Director

Natwerk schrijft geschiedenis. Hoe je ervoor zorgt dat je herinnerd wordt? Die vraag beantwoorden we al 15 jaar elke dag voor onze klanten. Niet echt een inkopper. Aandacht is namelijk schaars en moet verdiend worden. Met onze aanpak bedienen we vanuit de Jordaan de hele wereld.

En komen we tot oplossingen vol relevantie, emotie, innovatie, daadkracht en vooral resultaat. Spraakmakende oplossingen die de afstand naar de consument verkleinen, merkbeloftes écht waarmaken en bedrijven laten groeien. Wij noemen het...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Eventmanager / Producer Brand Activation

Megawatt Fieldmarketing breidt haar team uit en is per direct op zoek naar een leergierige en super energieke Eventmanager / Producer Brand Activation.

Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation. We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten. We activate shoppers door het...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -