Jaargang 5 | editie 43 | 27 juni 2022 |
|
Op 16 juni vond in Fabrique des Lumières in Amsterdam de awardshow van Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022 plaats. Natwerk zegevierde in de koninginnencategorie Commercieel, terwijl Dawn het meeste prijzengeld - een miljoen euro in de vorm van mediawaarde - won...
|
|
|
|
Unibet, onderdeel van het Zweedse Kindred Group en aanbieder van online sportweddenschappen, lanceert een campagne rondom het amateurvoetbal in Nederland. Met Unibet. Jouw Teamsponsor gaat Unibet Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.
Unibet laat met deze campagne haar passie zien voor de amateursport en met name voetbal. De liefde voor het spelletje gaat verder dan de clubs waar betaald voetbal wordt gespeeld. Want amateurverenigingen vormen overal in...
|
|
|
|
Marketing Report was in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks live verslag op New Business Radio. Wij spreken David Snellenberg, oprichter van dawn en ECD bij Springbok Agency.
David: "Ik was erg enthousiast over de Greenpeace interventie met de boodschap: No Awards on a Dead Planet. Greenpeace roept bureaugroepen op om meer verantwoordelijkheid te nemen en dat vind ik heel sterk...
|
|
|
|
Wij spreken Ana Henriques, manager marketing en reclame bij TUI en Roderick Cremers, eigenaar van Fresh Bridge.
Een ‘gePintereste’ Ana Henriques: "Mij is opgevallen dat er niet veel opvalt. Ik ben gewend meer van merken op straat te zien. En verder is alles groter-groter-grootst. En heel veel niet-Cannes gangers, toeristen die komen voor A-listers en dat...
|
|
|
|
Wij spreken Guy Grimmelt, Marketing & Sales Director bij Global Media & Entertainment.
Guy Grimmelt: "We zijn op het moment heel druk bezig met een aantal pitches, dus we hebben een hoop concessies lopen. Ik begreep bijvoorbeeld dat de NS-concessie weer op de markt komt. In Outdoor-Advertising-land is dat natuurlijk een groot ding. We maken altijd een heel serieuze kans en zijn ook...
|
|
|
|
Yacht daagt professionals uit gewoonten te doorbreken om verder te komen in hun carrière. Dat is de boodschap van de merkcampagne die van start is gegaan. Yacht belooft werkenden uitdagende opdrachten waar ze hun grenzen kunnen verleggen.
De detacheerder gelooft dat professionals hun carrière kunnen versnellen wanneer zij uit hun comfortzone durven te stappen. Tot eind november zijn diverse campagne uitingen te zien en horen. Yacht pakt uit met onder andere radiocommercials en (online) video testimonials van (interim) professionals die...
|
|
|
|
UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In de categorie Design trok T-Mobile de meeste stemmen. In de Battle of the Agencies, met Air Miles dit jaar als opdrachtgever, trok Happy Horizon aan het langste eind.
Joris de Bruijne (SOLVM), voorzitter van de vakjury: “Deze winnaars laten zien dat het een goed idee was om de Awards in een nieuw jasje te steken. Met mooie toepassingen op het gebied van e-mailmarketing automation in de nieuwe...
|
|
|
|
Wij spreken Carlijn Postma, oprichter en directeur van The Post.
Carlijn: "We maken verhalen van merken alsof het een televisieserie is. Dus het is altijd een serie en het is altijd met een vervolg. We kijken heel erg wat ze doen bij Netflix. Je moet publiek opbouwen en in één aflevering bouw je geen publiek op. Ik wil mensen vasthouden, dat is het doel van...
|
|
|
|
Wij spreken Yvonne Prins, managing partner bij UM.
Yvonne: "Ik vind diversiteit en inclusiviteit heel belangrijk. Er zijn al goede stappen gezet maar ik denk dat er nog een lange weg te gaan is om onze branche inclusief en divers te maken. Waar ik denk dat de grootste winst te behalen is, is dat we niet moeten denken: oké we hebben divers aangenomen...
|
|
|
|
Wij spreken Geert Doek, Managing Director van Towel.
Geert: "Met de business gaat het heel goed. We maken branded-contentvideo's van klein tot groot voor merken, bureaus en publishers. 90 procent van wat we doen is voor social, met soms een uitstapje naar televisie. We werken vaak met merken voor een langere strategie, dus dan praat je...
|
|
|
|
MediaTest vierde op 21 juni haar 23ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24 uur belangeloos een volledig onderzoek uit. Zo was MediaTest aan de slag voor Fier, expertise- en behandelcentrum voor geweld binnen een afhankelijkheidsrelatie.
De centrale onderzoeksvraag van Fier was: Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we onze naamsbekendheid vergroten, zodat we aan de ene kant werkzoekenden bereiken en aan de andere kant kunnen zorgen dat jongeren die te maken...
|
|
|
|
Wil jij jezelf verder ontwikkelen als Communicatie Coördinator? Grijp dan je nu kans en solliciteer bij NOSUCH On-Site, onderdeel van marketingcommunicatie bureau NOSUCH. Voor Microsoft zoeken wij namelijk een Junior Communicatie Coördinator.
In deze functie kan je al je communicatieve ideeën en initiatieven kwijt, meerwaarde bieden en jezelf ontwikkelen. Door de open cultuur bij Microsoft is hier maximaal ruimte voor en kan je gebruik maken van de kennis en ervaring...
|
|
|
|
Natwerk schrijft geschiedenis. Hoe je ervoor zorgt dat je herinnerd wordt? Die vraag beantwoorden we al 15 jaar elke dag voor onze klanten. Niet echt een inkopper. Aandacht is namelijk schaars en moet verdiend worden. Met onze aanpak bedienen we vanuit de Jordaan de hele wereld.
En komen we tot oplossingen vol relevantie, emotie, innovatie, daadkracht en vooral resultaat. Spraakmakende oplossingen die de afstand naar de consument verkleinen, merkbeloftes écht waarmaken en bedrijven laten groeien. Wij noemen het...
|
|
|
|
Megawatt Fieldmarketing breidt haar team uit en is per direct op zoek naar een leergierige en super energieke Eventmanager / Producer Brand Activation.
Megawatt Fieldmarketing, onderdeel van Megawatt Group, is een full service Fieldmarketing agency in Brand & Shopper Activation. We activate brands door altijd te starten met een magisch creatief concept, de beste locaties en relevante momenten uit te kiezen en een team van energie Superchargers in te zetten. We activate shoppers door het...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
Viduate beste video-bureau Emerce100
26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie
Titus Eikelboom partner bij DropOuts
25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|