Jaargang 5 | editie 54 | 25 juli 2022 |
|
Christiaan van Dijk is Business Development Director bij mediabureau ZIGT. Hij duidt het nieuws uit de wereld van media en marketing bij Marketing Report Radio op New Business Radio.
Christiaan van Dijk: “Het Nationaal Media Onderzoek gaat over kijken, luisteren, lezen en online; dat moet in kaart worden gebracht. Een paar dingen gaan niet goed. Het print-stuk, maar ook het doelgroepenonderzoek dat erachter ligt, dat gaat goed en die liggen op schema. Dat komt ook doordat ze...
|
|
|
|
Charlie Hemmes is marketingmanager bij 999 Games. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt ze over de spellenmarkt in Nederland en België.
Charlie Hemmes: “We willen zoveel mensen inspireren een spel te spelen en daarvoor de drempel zo laag mogelijk te maken. We zijn een Nederlands bedrijf en richten ons op de Nederlandstalige markt, dus we zijn ook actief in Vlaanderen. We zijn groter dan Hasbro en Mattel in de speelgoedmarkt en marktleider bij bordspellen. Tijdens de lockdowns hebben...
|
|
|
|
Marcel Belt is oprichter van Marcel's Green Soap, dat ecologische schoonmaakproducten op de markt brengt. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over bijdragen aan een betere wereld en de weg naar succes van zijn geesteskind.
Marcel Belt: “Voor ik hiermee begon heb ik allerlei marketing- en directeursbanen gehad, onder meer bij Unilever en Douwe Egberts. Eind 2015 ben ik met Marcel’s Green Soap begonnen. Ik ben nog steeds 100 procent eigenaar en dat doe ik door...
|
|
|
|
Ben Verleg is auteur van Gevleugeld Leiderschap en ambassadeur van Kanker.nl. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn medische situatie en de totstandkoming van de heruitgave van zijn boek
Ben Verleg, die gediagnosticeerd werd met een onbehandelbare vorm van galwegkanker, herschreef zijn boek Gevleugeld Leiderschap, dat in de loop der tijd alleen maar in belang toenam. Ben: “Tot mijn eigen verwondering kun je...
|
|
|
|
Ad-techbedrijf Hivestack kondigt de samenwerking met Xaxis Zuid-Afrika aan, die samen een DOOH-oplossing bieden voor de Zuid-Afrikaanse markt.
Programmatic DOOH
Xaxis zal Hivestack's Demand Side Platform (DSP) inzetten om automatisering en prestatiemeting toe te voegen aan DOOH-merkcampagnes in Zuid-Afrika. Klanten krijgen toegang tot het volledige toolspakket van Hivestack, waaronder de mogelijkheid om doelgroepen op maat samen te stellen, live geo-location targeting in te stellen, te plannen, in te kopen...
|
|
|
|
Op het eerste gezicht lijkt de muziekrelease van artiest Delany er een als alle andere, maar wie beter kijkt ziet onbekende namen in de featuring. Het is het resultaat van de Samsung Galaxy Buds2-campagne door Cheil, waarbij Delany en Samsung samen op zoek gingen naar talent.
Via TikTok lanceerde Delany haar nog onvolledige nieuwe single. Ze daagde vervolgens haar fans uit met de duetfuctie een eigen creatieve invulling aan de track te geven. Uit de bijna 200 inzendingen, die op het platform werden geüpload...
|
|
|
|
Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.
De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...
|
|
|
|
Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.
‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...
|
|
|
|
Megawatt Digital groeit en is per direct op zoek naar een ervaren en energieke Content Specialist met minimaal 3 jaar werkervaring.
Megawatt Digital, onderdeel van de Megawatt Group, is een full focus digital agency waar alles in het teken staat van direct en meetbaar resultaat. Door de combinatie van inzicht, creativiteit en bereik behalen we het maximale resultaat voor onze klanten. Een kwestie van online relevant en interessant blijven; non-stop. That’s how we stay on top of the game...
|
|
|
|
De enige juiste omschrijving is dat deze functie een ware strategie-snoepwinkel is. Trust us, alles waar je strategie- en contenthart sneller van gaat kloppen heeft deze job (social merken bouwen, influencer marketing campagnes opzetten, brainstorms begeleiden, ideeën groter maken, research doen, contentplannen maken en heel veel leuke collega’s). Iets voor jou? Lees snel verder.
Als Social Strateeg binnen Talpa Social ben je de spin in het web tussen onze influencers, onze eigen social merken, het in-house content productieteam, de social redacties en alle andere betrokken afdelingen binnen de organisatie. Je bent...
|
|
|
|
Bij sommige functies gaat het er niet om welk papiertje je hebt, maar wat voor persoon je bent. Dit is zo’n functie. Dus wat voor persoon moet je zijn om Programmatic Campaign Manager te worden? Om te beginnen moet je wel een beetje van reclame en commercie houden.
Ook belangrijk is dat je ‘digital savvy’ bent. In het Nederlands: online is zeg maar echt jouw ding. Een nieuw programma of systeem heb je zo in de vingers. En iedere dag dat je met Excel aan de slag mag, is een goeie dag. Als dit jou een...
|
|
|
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|