Jaargang 5 | editie 55 | 27 juli 2022
 
[Marketing Report Radio] Charlie Hemmes over de spellen van 999 Games

Charlie Hemmes is marketingmanager bij 999 Games. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt ze over de spellenmarkt in Nederland en België.

Charlie Hemmes: “We willen zoveel mensen inspireren een spel te spelen en daarvoor de drempel zo laag mogelijk te maken. We zijn een Nederlands bedrijf en richten ons op de Nederlandstalige markt, dus we zijn ook actief in Vlaanderen. We zijn groter dan Hasbro en Mattel in de speelgoedmarkt en marktleider bij bordspellen. Tijdens de lockdowns hebben...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Fleur van Zandbeek over pionieren in contentmarketing

Fleur van Zandbeek is CEO en partner van Zandbeek, pioniers in contentmarketing. Het familiebedrijf is opgericht door haar vader. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt zij over hoe het bedrijf succesvol werd in de wereld van commerciële content.

Fleur van Zandbeek: “Zo’n tien jaar geleden bedachten wij de strategie om ons helemaal te positioneren op contentmarketing. Dat was in een tijd dat het amper bestond en nog in de kinderschoenen stond. Het was een niche...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Marcel Belt over The Green Soap Company

Marcel Belt is oprichter van Marcel's Green Soap, dat ecologische schoonmaakproducten op de markt brengt. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over bijdragen aan een betere wereld en de weg naar succes van zijn geesteskind.

Marcel Belt: “Voor ik hiermee begon heb ik allerlei marketing- en directeursbanen gehad, onder meer bij Unilever en Douwe Egberts. Eind 2015 ben ik met Marcel’s Green Soap begonnen. Ik ben nog steeds 100 procent eigenaar en dat doe ik door...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Ben Verleg over Gevleugeld Leiderschap

Ben Verleg is auteur van Gevleugeld Leiderschap en ambassadeur van Kanker.nl. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn medische situatie en de totstandkoming van de heruitgave van zijn boek

Ben Verleg, die gediagnosticeerd werd met een onbehandelbare vorm van galwegkanker, herschreef zijn boek Gevleugeld Leiderschap, dat in de loop der tijd alleen maar in belang toenam. Ben: “Tot mijn eigen verwondering kun je...

Lees Meer

 
RA*W en HEMA organiseren young talent pitch

RA*W en HEMA organiseerden op 8 en 9 juli een pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. De winnaars van de pitch zijn Mick Vuur (Junior Creative, Publicis Group), Geke Duffhues (student, Fontys Hogeschool) en Nina Rapisarda (Junior Project Manager, Boomerang).

20 jonge talenten

Een groep van 20 jonge talenten kregen de briefing op vrijdag gepresenteerd door Bart Kleijzen van HEMA, op zaterdag werkten ze een hele dag aan de pitch ideeën. Ze werden hierbij ondersteund door vijf creative challengers: Michiel...

Lees Meer

 
Born05 verzorgt rebranding De Cocktail Club

Digital Branding Agency Born05 gaat aan de slag met de rebranding voor De Cocktail Club. Omdat De Cocktail Club haar merk wil laten groeien en stappen wil zetten in het buitenland, ontwikkelt Born05 een vernieuwde merkstrategie met bijbehorende rebranding welke wordt doorvertaald naar alle touchpoints.

De Cocktail Club

Met de producten van De Cocktail Club kun je cocktails schenken van hoogwaardige kwaliteit. Het merk biedt een uitgebreid assortiment aan pre-batched cocktails en levert inmiddels aan ruim 1700 verschillende horecaondernemingen en groothandels in Nederland. Voor horecaondernemers die...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Senior Marketeer

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Content Specialist

Megawatt Digital groeit en is per direct op zoek naar een ervaren en energieke Content Specialist met minimaal 3 jaar werkervaring.

Megawatt Digital, onderdeel van de Megawatt Group, is een full focus digital agency waar alles in het teken staat van direct en meetbaar resultaat. Door de combinatie van inzicht, creativiteit en bereik behalen we het maximale resultaat voor onze klanten. Een kwestie van online relevant en interessant blijven; non-stop. That’s how we stay on top of the game...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Social Strateeg

De enige juiste omschrijving is dat deze functie een ware strategie-snoepwinkel is. Trust us, alles waar je strategie- en contenthart sneller van gaat kloppen heeft deze job (social merken bouwen, influencer marketing campagnes opzetten, brainstorms begeleiden, ideeën groter maken, research doen, contentplannen maken en heel veel leuke collega’s). Iets voor jou? Lees snel verder.

Als Social Strateeg binnen Talpa Social ben je de spin in het web tussen onze influencers, onze eigen social merken, het in-house content productieteam, de social redacties en alle andere betrokken afdelingen binnen de organisatie. Je bent...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Campaign Executive

Bij sommige functies gaat het er niet om welk papiertje je hebt, maar wat voor persoon je bent. Dit is zo’n functie. Dus wat voor persoon moet je zijn om Programmatic Campaign Manager te worden? Om te beginnen moet je wel een beetje van reclame en commercie houden.

Ook belangrijk is dat je ‘digital savvy’ bent. In het Nederlands: online is zeg maar echt jouw ding. Een nieuw programma of systeem heb je zo in de vingers. En iedere dag dat je met Excel aan de slag mag, is een goeie dag. Als dit jou een...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -