Jaargang 5 | editie 57 | 3 augustus 2022
 
[Interview] VENGEAN: Merken zijn de maakbare waarheid en toekomst van ondernemingen

Andy Mosmans, Bram Holzapfel en CJ de Melker zijn de founders en respectievelijk CEO en ECD’s van VENGEAN, creative branding engine, dat vanuit de missie energising enterprise with a vengeance, ondernemingen en organisaties all-in helpt meer toekomstaandeel te veroveren: van positionering en portfolio strategie tot de ontwikkeling van visual identities, creatieve concepten, campagnes en de productie van content/middelen/media. 

We spreken ze over VENGEAN en hoe ze, ondanks dat ze ontstaan zijn in de corona periode, in korte tijd zo snel zijn gegroeid en inmiddels werken voor een indrukwekkend...

Lees Meer

 
[Column] Rob Roelofs (Mediatic): Ode aan de onderbuik

Het onderbuikgevoel is een nare term geworden. Maar waar het nu veelal toegeschreven wordt aan populistische politici met soms dubieuze voorkeuren, was het eens een geuzenterm; wie op zijn of haar onderbuik vertrouwde, die had intuïtie, en wist welke richting er in geslagen diende te worden.

Johan Cruijff, die wist instinctief en intuïtief waar een bal neergelegd kon worden. Rob van Vuure, het geweten van tijdschriftminnend Nederland in de jaren 70 en 80 wist ook vanuit z’n hart waar Libelle- of Panorama-lezers behoefte...

Lees Meer

 
[Interview] Tobias Wilbrink: Onze commercial is perfecte showcase voor Eneco en AdGreen

Tobias Wilbrink studeerde Strategic Leadership Towards Sustainability, is Eco-Consultant voor het Filmfonds, producer en medeoprichter van AdGreen.NL dat zich inzet voor verduurzaming van de Nederlandse contentproductie-industrie.

We spreken hem over de Eneco-commercial die niet alleen gaat over energiebesparing maar ook – een noviteit - duurzaam geproduceerd is in samenwerking met Adgreen...

Lees Meer

 
Team5pm verzorgt lancering en optimalisatie documentaire Eating Our Way To Extinction

De documentaire Eating Our Way To Extinction, mede-geproduceerd en ingesproken door actrice Kate Winslet, is vanaf nu te zien op YouTube. De documentaire, die in 2021 betaald te zien was op Amazon Prime, Apple TV en VUDU, is nu ook door YouTube-agency Team5pm gelanceerd op YouTube.

Eating Our Way To Extinction zoomt in op hoe de hedendaagse eetpatronen de toekomst van onze planeet beïnvloeden. Gerard Wedderburn-Bisshop, voormalig hoofdonderzoeker Queensland Government: "Wetenschappers hebben...

Lees Meer

 
Kruidvat start pilot met fietskoeriers Vandaag in Huis

Kruidvat introduceert in samenwerking met fietskoeriers van Packaly Vandaag in Huis. Klanten in het bezorggebied, kunnen gebruikmaken van deze mogelijkheid van thuisbezorging.

Als zij vóór 15:00 uur een bestelling plaatsen, worden de bestelde producten nog dezelfde dag bezorgd. Kruidvat begint met een pilot in Den-Haag. Als de pilot succesvol is, wordt deze verder uitgerold naar andere steden in Nederland en...

Lees Meer

 
Code d’azur lanceert kunstproject Noun Art Gallery voor Amsterdam Pride

Digital Brand Agency code d’azur lanceert een kunstproject om de LHBTIQ+-gemeenschap te ondersteunen. Op de website van Noun Art Gallery is het mogelijk een gepersonaliseerd kunstwerk te maken, op basis van je eigen naam en voornaamwoorden.

Hiermee ontstaat een uniek, computer gegenereerd kunstwerk, op basis van 80 kleurrijke elementen van illustrator Eveline Schram. Hiermee doneert code d’azur niet alleen zelf, maar vraagt ook anderen te doneren aan COC Nederland, in het kader van de Amsterdam Pride week...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacancies] ZIGT zoekt een SEARCH SPECIALIST

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Zaventem. Om de verdere groei en uitgesproken ambitie van ZIGT mee te helpen ondersteunen, zijn wij op zoek naar een fulltime search Specialist (M/V/X) met een bewezen passie voor online media.

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Vindbaar in Google, zichtbaar met display en op YouTube. Kortom, aandacht en resultaat voor je klant. Dat fix jij fluitend, binnen budget en met ads die conversies realiseren. ROAS, CTR, CVR, daar droom je van. En voor klanten ga je...

Lees Meer

 
[Vacancies] DPG Media zoekt een Junior Digital Advertising Executive

Functieomschrijving

  • Op zoek naar een meer inspirerende rol?
  • Gebeten door de constante digitale innovatie in de mediasector en goochel je met termen als impressies, fillrate, ecpm, DSP, SSP, PMP ’ s, …?
  • ( Nog steeds aan het lezen? top!)
  • Elke dag met top collega 's bouwen aan de digitale toekomst in advertising?

Het digital advertising potential programma van DPG Media combineert de voordelen van een directe start in het werkveld met een breed digitaal trainingsprogramma. In de loop van...

Lees Meer

 
[Vacancies] DPG Media zoekt een Content Analytics Manager

Functieomschrijving

Je komt terecht in het Brand & Digital team wat bestaat uit 70 ondernemende collega’s in zowel België als Nederland, met ieder hun eigen specialisme - van Uxer, e-mail marketeer tot campagnemanager.

Samen zijn wij binnen DPG Media verantwoordelijk voor alle commerciële doelstellingen op onze digitale platformen, apps en sites. Onze marketing vindt plaats over de as van content en voornamelijk op onze eigen platformen. We werken dan ook nauw samen met IT en redacties. Jij werkt voornamelijk...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -