Jaargang 5 | editie 56 | 28 juli 2022
 
[Interview] Tobias Wilbrink: Onze commercial is perfecte showcase voor Eneco en Adgreen

Tobias Wilbrink studeerde Strategic Leadership Towards Sustainability, is Eco-Consultant voor het Filmfonds, producer en medeoprichter van AdGreen.NL dat zich inzet voor verduurzaming van de Nederlandse contentproductie-industrie.

We spreken hem over de Eneco-commercial die niet alleen gaat over energiebesparing maar ook – een noviteit - duurzaam geproduceerd is in samenwerking met Adgreen...

Lees Meer

 
Ticketswap kiest voor Omnicom Media Group

Na een intensief pitchtraject heeft Ticketswap haar wereldwijde marketing-communicatie-werkzaamheden ondergebracht bij OmnicomMediaGroup.

De bureaugroep is verantwoordelijk voor de offline marketing inspanningen en is daarnaast aangesteld als adviseur en sparring partner van het inhouse digitale team van Ticketswap die vanuit Amsterdam de online marketing verzorgt voor 36 landen op mondiale schaal. Patrick Molleman, CEO van de Omnicom Media Group Nederland: “We zijn ontzettend blij...

Lees Meer

 
Jonas Vingegaard bezoekt co-sponsor Gorillas in Amsterdam

De Deense tourwinnaar Jonas Vingegaard kwam langs bij de vestiging van Gorillas in de Amsterdamse Weesperstraat, waar team Jumbo-Visma samen met medewerkers van Gorillas de overwinning van de Tour de France vierde.

Team Jumbo-Visma

Een speciale window in de etalage van dit magazijn is toegewijd aan team Jumbo-Visma, waarin onder andere een authentiek wielershirt van de Tour te zien is. Naast dat de tourwinnaar vragen beantwoordde en shirts signeerde, maakte hij ook een bestelling klaar in het magazijn. Gorillas is voor...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Neem jezelf in de maling!

De makers van South Park baseerden een aflevering op het idee dat eigenaars van de hybride Toyota Prius denken dat hun scheten beter ruiken dan die van gewone autobezitters. Aan U2 zijn sites als Why U2 Sucks gewijd, vooral omdat Bono doorlopend de wereld aan het redden was.

En ik hoorde laatst deze grap: Hoe weet je of iemand veganist is? Hij of zij gaat het je vertellen. De boodschap is dat veganisten zelfingenomen zeuren zijn en het heeft op de een of andere manier met de huidige alomtegenwoordige...

Lees Meer

 
Total Design neemt Zuiderlicht over

Creative agency Zuiderlicht maakt vanaf 1 juli 2022 deel uit van Total Design. Met deze strategische samenwerking versterken Total Design en Zuiderlicht hun positie op het gebied van technologie, communicatie en branding in het zuiden van Nederland en in België.

Zuiderlicht en Total Design kijken beide met een integrale blik naar technologie, branding/design, strategie en communicatie. Het bureau uit Maastricht behoort tot de top van Nederland en is al meer dan 35 jaar ook buiten Limburg een begrip...

Lees Meer

 
Lynk & Co introduceert vergader-app voor in de auto

In alle Lynk & Co 01 auto’s zit voortaan een vergader-app met toegang tot Microsoft Teams. De app maakt het mogelijk om in de auto deel te nemen aan audio-vergaderingen. Zo hoopt het mobiliteitsbedrijf een veilige manier van vergaderen in de auto aan te bieden en gedoe op de telefoon te voorkomen.

Het interne development team van Lynk & Co bouwde de nieuwe app met behulp van Microsoft Azure Communication Services, een softwareplatform dat naadloze samenwerking mogelijk maakt met Microsoft Teams. De vergader-app is de...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Senior Marketeer

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Campagne Marketeer

Ben jij goed in het bedenken, ontwikkelen en uitrollen van creatieve marketingcampagnes? Kent online marketing geen geheimen voor jou? En wil je aan de slag voor de allermooiste media merken zoals Quest, Men’s Health en Women’s Health? Dan zoeken wij jou! Campagne marketeer B2C.

Wat ga je doen?

Binnen deze functie ben je onderdeel van het B2C- team van Hearst Magazines Netherlands. Dé Amerikaanse uitgever van de meest inspirerende media merken zoals ELLE, Quote, Quest, National Geographic en Women’s Health. Samen met...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Content Specialist

Megawatt Digital groeit en is per direct op zoek naar een ervaren en energieke Content Specialist met minimaal 3 jaar werkervaring.

Megawatt Digital, onderdeel van de Megawatt Group, is een full focus digital agency waar alles in het teken staat van direct en meetbaar resultaat. Door de combinatie van inzicht, creativiteit en bereik behalen we het maximale resultaat voor onze klanten. Een kwestie van online relevant en interessant blijven; non-stop. That’s how we stay on top of the game...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Social Strateeg

De enige juiste omschrijving is dat deze functie een ware strategie-snoepwinkel is. Trust us, alles waar je strategie- en contenthart sneller van gaat kloppen heeft deze job (social merken bouwen, influencer marketing campagnes opzetten, brainstorms begeleiden, ideeën groter maken, research doen, contentplannen maken en heel veel leuke collega’s). Iets voor jou? Lees snel verder.

Als Social Strateeg binnen Talpa Social ben je de spin in het web tussen onze influencers, onze eigen social merken, het in-house content productieteam, de social redacties en alle andere betrokken afdelingen binnen de organisatie. Je bent...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Campaign Executive

Bij sommige functies gaat het er niet om welk papiertje je hebt, maar wat voor persoon je bent. Dit is zo’n functie. Dus wat voor persoon moet je zijn om Programmatic Campaign Manager te worden? Om te beginnen moet je wel een beetje van reclame en commercie houden.

Ook belangrijk is dat je ‘digital savvy’ bent. In het Nederlands: online is zeg maar echt jouw ding. Een nieuw programma of systeem heb je zo in de vingers. En iedere dag dat je met Excel aan de slag mag, is een goeie dag. Als dit jou een...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

NO TOMATO nummer 1 creative production agency in de Emerce100 26-04-2024 | 13:39:00
Het in Breda gevestigde NO TOMATO is verkozen tot 1 van de beste creative production agencies van Nederland in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -