Jaargang 5 | editie 56 | 28 juli 2022
 
[Interview] Tobias Wilbrink: Onze commercial is perfecte showcase voor Eneco en Adgreen

Tobias Wilbrink studeerde Strategic Leadership Towards Sustainability, is Eco-Consultant voor het Filmfonds, producer en medeoprichter van AdGreen.NL dat zich inzet voor verduurzaming van de Nederlandse contentproductie-industrie.

We spreken hem over de Eneco-commercial die niet alleen gaat over energiebesparing maar ook – een noviteit - duurzaam geproduceerd is in samenwerking met Adgreen...

Lees Meer

 
Ticketswap kiest voor Omnicom Media Group

Na een intensief pitchtraject heeft Ticketswap haar wereldwijde marketing-communicatie-werkzaamheden ondergebracht bij OmnicomMediaGroup.

De bureaugroep is verantwoordelijk voor de offline marketing inspanningen en is daarnaast aangesteld als adviseur en sparring partner van het inhouse digitale team van Ticketswap die vanuit Amsterdam de online marketing verzorgt voor 36 landen op mondiale schaal. Patrick Molleman, CEO van de Omnicom Media Group Nederland: “We zijn ontzettend blij...

Lees Meer

 
Jonas Vingegaard bezoekt co-sponsor Gorillas in Amsterdam

De Deense tourwinnaar Jonas Vingegaard kwam langs bij de vestiging van Gorillas in de Amsterdamse Weesperstraat, waar team Jumbo-Visma samen met medewerkers van Gorillas de overwinning van de Tour de France vierde.

Team Jumbo-Visma

Een speciale window in de etalage van dit magazijn is toegewijd aan team Jumbo-Visma, waarin onder andere een authentiek wielershirt van de Tour te zien is. Naast dat de tourwinnaar vragen beantwoordde en shirts signeerde, maakte hij ook een bestelling klaar in het magazijn. Gorillas is voor...

Lees Meer

 
[Column] Gijs de Swarte: Neem jezelf in de maling!

De makers van South Park baseerden een aflevering op het idee dat eigenaars van de hybride Toyota Prius denken dat hun scheten beter ruiken dan die van gewone autobezitters. Aan U2 zijn sites als Why U2 Sucks gewijd, vooral omdat Bono doorlopend de wereld aan het redden was.

En ik hoorde laatst deze grap: Hoe weet je of iemand veganist is? Hij of zij gaat het je vertellen. De boodschap is dat veganisten zelfingenomen zeuren zijn en het heeft op de een of andere manier met de huidige alomtegenwoordige...

Lees Meer

 
Total Design neemt Zuiderlicht over

Creative agency Zuiderlicht maakt vanaf 1 juli 2022 deel uit van Total Design. Met deze strategische samenwerking versterken Total Design en Zuiderlicht hun positie op het gebied van technologie, communicatie en branding in het zuiden van Nederland en in België.

Zuiderlicht en Total Design kijken beide met een integrale blik naar technologie, branding/design, strategie en communicatie. Het bureau uit Maastricht behoort tot de top van Nederland en is al meer dan 35 jaar ook buiten Limburg een begrip...

Lees Meer

 
Lynk & Co introduceert vergader-app voor in de auto

In alle Lynk & Co 01 auto’s zit voortaan een vergader-app met toegang tot Microsoft Teams. De app maakt het mogelijk om in de auto deel te nemen aan audio-vergaderingen. Zo hoopt het mobiliteitsbedrijf een veilige manier van vergaderen in de auto aan te bieden en gedoe op de telefoon te voorkomen.

Het interne development team van Lynk & Co bouwde de nieuwe app met behulp van Microsoft Azure Communication Services, een softwareplatform dat naadloze samenwerking mogelijk maakt met Microsoft Teams. De vergader-app is de...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Senior Marketeer

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale reclamedisplays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Campagne Marketeer

Ben jij goed in het bedenken, ontwikkelen en uitrollen van creatieve marketingcampagnes? Kent online marketing geen geheimen voor jou? En wil je aan de slag voor de allermooiste media merken zoals Quest, Men’s Health en Women’s Health? Dan zoeken wij jou! Campagne marketeer B2C.

Wat ga je doen?

Binnen deze functie ben je onderdeel van het B2C- team van Hearst Magazines Netherlands. Dé Amerikaanse uitgever van de meest inspirerende media merken zoals ELLE, Quote, Quest, National Geographic en Women’s Health. Samen met...

Lees Meer

 
[Vacatures] Megawatt zoekt een Content Specialist

Megawatt Digital groeit en is per direct op zoek naar een ervaren en energieke Content Specialist met minimaal 3 jaar werkervaring.

Megawatt Digital, onderdeel van de Megawatt Group, is een full focus digital agency waar alles in het teken staat van direct en meetbaar resultaat. Door de combinatie van inzicht, creativiteit en bereik behalen we het maximale resultaat voor onze klanten. Een kwestie van online relevant en interessant blijven; non-stop. That’s how we stay on top of the game...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Social Strateeg

De enige juiste omschrijving is dat deze functie een ware strategie-snoepwinkel is. Trust us, alles waar je strategie- en contenthart sneller van gaat kloppen heeft deze job (social merken bouwen, influencer marketing campagnes opzetten, brainstorms begeleiden, ideeën groter maken, research doen, contentplannen maken en heel veel leuke collega’s). Iets voor jou? Lees snel verder.

Als Social Strateeg binnen Talpa Social ben je de spin in het web tussen onze influencers, onze eigen social merken, het in-house content productieteam, de social redacties en alle andere betrokken afdelingen binnen de organisatie. Je bent...

Lees Meer

 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Campaign Executive

Bij sommige functies gaat het er niet om welk papiertje je hebt, maar wat voor persoon je bent. Dit is zo’n functie. Dus wat voor persoon moet je zijn om Programmatic Campaign Manager te worden? Om te beginnen moet je wel een beetje van reclame en commercie houden.

Ook belangrijk is dat je ‘digital savvy’ bent. In het Nederlands: online is zeg maar echt jouw ding. Een nieuw programma of systeem heb je zo in de vingers. En iedere dag dat je met Excel aan de slag mag, is een goeie dag. Als dit jou een...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -