Jaargang 5 | editie 59 | 5 augustus 2022
 
Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent

Het in 2013 opgerichte journalistieke platform De Correspondent is een door haar leden gefinancierd platform. Inmiddels is De Correspondent niet meer weg te denken uit het journalistieke landschap.

Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen. Vanaf oprichting heeft De Correspondent zich geprofileerd met journalistiek die zich richt op mensen die verder willen kijken dan de waan van de dag...

Lees Meer

 
[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden

Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is. Het zijn lastige tijden omdat we niet zomaar voor elk merk mogen werken én we niet zomaar elk werk mogen maken.

Op het moment van schrijven is Pride Amsterdam bezig en komt de hashtag #PrideIsNotAnAd regelmatig voorbij op mijn tijdlijnen. Er is een behoorlijke beweging gaande die stelt dat er gestopt moet worden met het gebruiken van Pride als...

Lees Meer

 
[CMTA] Bambuu: Verdedigen tegen hackers? Denk als een hacker!

Bambuu is er voor MT's van ambitieuze groeibedrijven, die hulp nodig hebben bij het optuigen van een winnend marketingbeleid & -organisatie. Marketing wordt steeds complexer, goede marketeers zijn niet te vinden.

Bambuu helpt met het beschikbaar stellen van een eigen team (strategie, management, uitvoering), maar dan 'op afstand'. Samen met het MT en bestaande marketingmedewerkers ontwikkelen we champions league marketing strategie & organiseren we de hele executie over langere termijn...

Lees Meer

 
RTL Group haalt in eerste helft 2022 recordomzet dankzij Nederland

RTL Group heeft dankzij RTL Nederland en RTL Deutschland recordomzetten behaald. Terwijl de Nederlandse televisiereclamemarkt met 17 procent steeg, steeg de omzet van RTL Nederland met 19,8 procent naar 303 miljoen euro.

De totale omzet van RTL Group steeg met 8,7 procent naar 3,28 miljard euro. De aangepaste ebita bedroeg bij RTL Nederland 86 miljoen euro oftewel 59,3 procent meer dan over dezelfde periode in 2021.  RTL Group rapporteerde 501 miljoen aan aangepaste ebita (3,7 procent meer dan vorig...

Lees Meer

 
Aantal abonnees Videoland daalt: concurrentie Viaplay en HBO Max voelbaar

Het aantal abonnees van Videoland is voor het eerst gedaald. In het tweede kwartaal verloor Videoland 57.000 abonnees; over het eerste halfjaar ging dat over 13.000 abonnees. In totaal telde Videoland op 30 juni 2022 1,079 miljoen abonnees. Dit blijkt uit de halfjaarresultaten van RTL Group.

Thomas Rabe, CEO van RTL Group zei in antwoord op vragen van Nederlands MediaNetwerk dat de daling komt door de komst van Viaplay en HBO Max die samen meer dan 100.000 abonnees wisten te werven waardoor er een gewijzigde...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacatures] Zandbeek zoekt een Senior communicatieadviseur

Jij bent een gelouterde communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Zeker als het gaat over omgevingscommunicatie neem jij op elk knooppunt de juiste afslag. Doordat jij je als een vis in het water voelt bij overheidsorganisaties is een beetje kantoorjargon jou ook niet vreemd.

Sterker nog, nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om al die kwaliteiten op het hoogste niveau in te zetten. Als senior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat (RWS) krijg je die kans, en mag je aan de slag voor grote...

Lees Meer

 
[Vacatures] NOSUCH zoekt een Marketing Advisor - Microsoft

Pak deze unieke kans en ga voor Microsoft aan de slag als extern expert. Hoe? Via NOSUCH On-Site, onderdeel van marketingcommunicatie bureau NOSUCH.

Voor ons Microsoft account zoeken wij een Marketing Advisor die dedicated meewerkt bij het bedenken en opzetten van mooie campagnes die meer leads genereren. De open cultuur bij Microsoft biedt je alle ruimte om nieuwe frisse ideeën en initiatieven aan te dragen en gebruik te maken van de schat...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Motion Graphic Designer

Bij Talpa Social zijn we op zoek naar een (Motion) Graphic Designer die er naar uit kijkt om met zijn/haar vernieuwende ideeën en frisse blik ervoor te zorgen dat de vormgeving voor al onze merken en kanalen er professioneel en uniek uit ziet.

Je bent niet bang iets nieuws te proberen en werkt graag samen in een jong en dynamisch team. Krijg jij energie van het zelfstandig vormgeven en samenstellen van complete vormgevingspakketten en zo je stempel te drukken op al...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Designstudio ShopTalk sluit zich aan bij DEPT 11-08-2022 | 13:25:10
Brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij DEPT. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle merkervaringen door het samenbrengen van talent en technologie, en doet dat voor klanten zoals Heinz en Innocent


Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland 11-08-2022 | 11:00:27
Gorillas benoemt Anastasia Dellis tot General Manager Nederland. Anastasia Dellis is bijna anderhalf jaar werkzaam geweest als Commercieel Directeur, waarbij zij verantwoordelijk was voor de samenstelling van het Nederlandse assortiment en daarnaast de inkoopmarges heeft laten groeien


Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland 11-08-2022 | 10:11:20
Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven. Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert


[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap 10-08-2022 | 17:03:00
Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor DPC. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks


Deliveroo stopt in Nederland 10-08-2022 | 11:17:00
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben


[Rumoer] Talpa Network | MPG.today | SuperRebel | DDB Unlimited | Corendon [M]media | GoSpooky 10-08-2022 | 10:01:00
Om een sfeerimpressie te geven van het onvergetelijke Talpa Network event vorige maand in Cannes deel ik graag deze aftermovie met jullie


Fiverr lanceert B2B-campagne Team Up 09-08-2022 | 14:00:00
Het freelance platform Fiverr richt zich met de lancering van de campagne Team Up voor het eerst op middelgrote en grote bedrijven. Team Up viert de verhoogde productiviteit en groei van bedrijven die steevast en herhaaldelijk werken met freelancers


DEPT legt de regie in de handen van de werknemer 09-08-2022 | 11:51:13
Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker


[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden? 09-08-2022 | 09:38:00
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten


[Column] Marc Stubbé (Bisbrick): Waar het uitgeefmodel nieuwe kansen biedt aan professionele dienstverleners 08-08-2022 | 13:58:00
Het bedrijfsmodel in de professionele dienstverlening heeft diepe wortels in het model van bestede tijd maal uurtarief. De consultant, jurist of expert schrijft haar tijd en het uurtarief is vervolgens bepalend voor de te betalen dienst


[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea! 08-08-2022 | 07:18:00
Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne weer in handen van DCVF


[Column] Rolf van Oostrum (0930): Lastige tijden 05-08-2022 | 11:31:00
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is


Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt ledenwervingscampagne De Correspondent 05-08-2022 | 09:44:00
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen


DentsuACHTUNG! ontwikkelt vervolg campagne 'kom maar op met het leven’ Nationale-Nederlanden 04-08-2022 | 11:02:00
DentsuACHTUNG! ontwikkelt het vervolg op de campagne 'kom maar op met het leven’ van de Nationale-Nederlanden, waarin de financiële dienstverlener laat zien dat je - met de support van Nationale-Nederlanden - jouw ideale later zelf in de hand hebt


Media.Monks en vier andere bureaus verantwoordelijk voor creatieve campagnes Rijksoverheid 04-08-2022 | 10:12:28
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, DOT (Open Now met TBWA\Neboko en D&B), Havas Lemz, Noise en reclamebureau Roorda gekozen als partners en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -