Jaargang 5 | editie 59 | 5 augustus 2022 |
|
Het in 2013 opgerichte journalistieke platform De Correspondent is een door haar leden gefinancierd platform. Inmiddels is De Correspondent niet meer weg te denken uit het journalistieke landschap.
Om de ledenwerving een nieuwe impuls te geven heeft De Correspondent aan Ceci n’est pas un bureau gevraagd een campagne te ontwikkelen. Vanaf oprichting heeft De Correspondent zich geprofileerd met journalistiek die zich richt op mensen die verder willen kijken dan de waan van de dag...
|
|
|
|
Het zijn lastige tijden in onze branche. En niet omdat we de nasleep van corona nog iedere dag ervaren. Ook niet omdat goed personeel op het moment moeilijk te vinden is. Het zijn lastige tijden omdat we niet zomaar voor elk merk mogen werken én we niet zomaar elk werk mogen maken.
Op het moment van schrijven is Pride Amsterdam bezig en komt de hashtag #PrideIsNotAnAd regelmatig voorbij op mijn tijdlijnen. Er is een behoorlijke beweging gaande die stelt dat er gestopt moet worden met het gebruiken van Pride als...
|
|
|
|
Bambuu is er voor MT's van ambitieuze groeibedrijven, die hulp nodig hebben bij het optuigen van een winnend marketingbeleid & -organisatie. Marketing wordt steeds complexer, goede marketeers zijn niet te vinden.
Bambuu helpt met het beschikbaar stellen van een eigen team (strategie, management, uitvoering), maar dan 'op afstand'. Samen met het MT en bestaande marketingmedewerkers ontwikkelen we champions league marketing strategie & organiseren we de hele executie over langere termijn...
|
|
|
|
RTL Group heeft dankzij RTL Nederland en RTL Deutschland recordomzetten behaald. Terwijl de Nederlandse televisiereclamemarkt met 17 procent steeg, steeg de omzet van RTL Nederland met 19,8 procent naar 303 miljoen euro.
De totale omzet van RTL Group steeg met 8,7 procent naar 3,28 miljard euro. De aangepaste ebita bedroeg bij RTL Nederland 86 miljoen euro oftewel 59,3 procent meer dan over dezelfde periode in 2021. RTL Group rapporteerde 501 miljoen aan aangepaste ebita (3,7 procent meer dan vorig...
|
|
|
|
Het aantal abonnees van Videoland is voor het eerst gedaald. In het tweede kwartaal verloor Videoland 57.000 abonnees; over het eerste halfjaar ging dat over 13.000 abonnees. In totaal telde Videoland op 30 juni 2022 1,079 miljoen abonnees. Dit blijkt uit de halfjaarresultaten van RTL Group.
Thomas Rabe, CEO van RTL Group zei in antwoord op vragen van Nederlands MediaNetwerk dat de daling komt door de komst van Viaplay en HBO Max die samen meer dan 100.000 abonnees wisten te werven waardoor er een gewijzigde...
|
|
|
|
Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.
De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...
|
|
|
|
Jij bent een gelouterde communicatieadviseur met een groot hart voor de maatschappij. Zeker als het gaat over omgevingscommunicatie neem jij op elk knooppunt de juiste afslag. Doordat jij je als een vis in het water voelt bij overheidsorganisaties is een beetje kantoorjargon jou ook niet vreemd.
Sterker nog, nieuwe woorden als ‘instandhoudingsopgave’ maken je eerder nieuwsgierig. Wat nog ontbreekt is een plek om al die kwaliteiten op het hoogste niveau in te zetten. Als senior communicatieadviseur voor onze klant Rijkswaterstaat (RWS) krijg je die kans, en mag je aan de slag voor grote...
|
|
|
|
Pak deze unieke kans en ga voor Microsoft aan de slag als extern expert. Hoe? Via NOSUCH On-Site, onderdeel van marketingcommunicatie bureau NOSUCH.
Voor ons Microsoft account zoeken wij een Marketing Advisor die dedicated meewerkt bij het bedenken en opzetten van mooie campagnes die meer leads genereren. De open cultuur bij Microsoft biedt je alle ruimte om nieuwe frisse ideeën en initiatieven aan te dragen en gebruik te maken van de schat...
|
|
|
|
Bij Talpa Social zijn we op zoek naar een (Motion) Graphic Designer die er naar uit kijkt om met zijn/haar vernieuwende ideeën en frisse blik ervoor te zorgen dat de vormgeving voor al onze merken en kanalen er professioneel en uniek uit ziet.
Je bent niet bang iets nieuws te proberen en werkt graag samen in een jong en dynamisch team. Krijg jij energie van het zelfstandig vormgeven en samenstellen van complete vormgevingspakketten en zo je stempel te drukken op al...
|
|
|
|
|
|
|
Overig nieuws
[SHOWREEL!] Springbok
29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.
Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen
28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense
SPAR introduceert SPAR media
28-09-2023 | 15:37:00
SPAR media is een netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|