Jaargang 5 | editie 60 | 11 augustus 2022
 
[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden?

Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant.

Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten. Het hele creatieve talentpakket is met een nieuwe generatie aangevuld: UX’ers, motion designers, vormgevers, social goeroe’s. En dan daalt het in. Fuck! We zijn gewoon de copywriters vergeten...

Lees Meer

 
[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea!

Snacks van graze, een merk van Unilever, scoren al een paar jaar de pannen van het dak across the pond in Groot-Brittannië. Behalve keilekker is het ook nog eens een bewustere keuze in het schap met tussendoortjes.

Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne...

Lees Meer

 
[Case] ZIGT ontwikkelt campagne Samen Beslissen ten behoeve van efficiëntere zorg

In de medische zorg is het nog niet vanzelfsprekend dat medische beslissingen met betrekking tot (be)handelingen door arts en patiënt gezamenlijk worden gemaakt. Wat zonde is, want wanneer zorgverleners en patiënten dit wél samen beslissen, zijn er een hoop positieve effecten te zien.

Vandaar de vraag aan ZIGT om een campagne te ontwikkelen met als doel zorgverleners én zorggebruikers te stimuleren om meer beslissingen samen te maken ten behoeve van een efficiëntere zorg. De campagne Samen...

Lees Meer

 
[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap

Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor de Dienst Publiek & Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks.

Hoe gaat dat in zijn werk straks? Zullen er dan pitches per project komen?

Campagnes worden straks onder de vijf bureaus verdeeld door middel van minicompetities. Hierin wordt de geselecteerde bureaus gevraagd naar hun strategische en of creatieve aanpak op een specifiek onderwerp. Aan de hand van de...

Lees Meer

 
DEPT legt de regie in de handen van de werknemer

Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker. Daar speelt DEPT op in door constant te werken aan initiatieven waar medewerkers blij van worden. 

Happy Depsters

De digital agency werd in mei aangesteld tot een van de Best Workplaces van Nederland. Niet alleen door de cultuur en de groeimogelijkheden die DEPT biedt, maar vooral door te luisteren naar de veranderende behoeften van de...

Lees Meer

 
Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland

Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven.

Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert. Met korte aanmeldtijden in lanceringsgebieden Tilburg, Zwolle en ’t Gooi is DEXTR voor iedereen binnen handbereik...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacancies] DPG Media zoekt een Senior Digital Creative VTM

Hier wordt content gemaakt die net zo talked-about is als de content op TV! Content die onze fans helpt nieuwe programma’s en talent te ontdekken of dieper verliefd te worden op iets dat ze al hebben gezien.

Je maakt deel uit van een team van storytellers, producers en schrijvers, allemaal grote fans van entertainment. Samen bieden jullie een uniek perspectief op content, zoals een media-redactie dat zou doen...

Lees Meer

 
[Vacancies] ZIGT zoekt een SEARCH SPECIALIST

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Zaventem. Om de verdere groei en uitgesproken ambitie van ZIGT mee te helpen ondersteunen, zijn wij op zoek naar een fulltime search Specialist (M/V/X) met een bewezen passie voor online media.

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Vindbaar in Google, zichtbaar met display en op YouTube. Kortom, aandacht en resultaat voor je klant. Dat fix jij fluitend, binnen budget en met ads die conversies realiseren. ROAS, CTR, CVR, daar droom je van. En voor klanten ga je...

Lees Meer

 
[Vacancies] Fightclub zoekt een Social Advertising Specialist

Fightclub is een full-service, creatief bureau werkzaam vanuit een inspirerend pand in Breda dat zo resultaatgericht is als een digital agency en een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau.

Fightclub biedt klanten net die extra tools om maximaal te performen. Het complete pakket onder letterlijk één dak: van een geïntegreerde online plus offline strategie, tot branding en performance uitrol van campagnes met hoog creatief niveau en uitstekende web development technologie. Benieuwd...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -