Jaargang 5 | editie 60 | 11 augustus 2022
 
[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden?

Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant.

Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten. Het hele creatieve talentpakket is met een nieuwe generatie aangevuld: UX’ers, motion designers, vormgevers, social goeroe’s. En dan daalt het in. Fuck! We zijn gewoon de copywriters vergeten...

Lees Meer

 
[DCVF Case] De beste merkintroductie van 2021 overtreffen? That’s a graze idea!

Snacks van graze, een merk van Unilever, scoren al een paar jaar de pannen van het dak across the pond in Groot-Brittannië. Behalve keilekker is het ook nog eens een bewustere keuze in het schap met tussendoortjes.

Vorig jaar koos Unilever al voor De Combinatie van Factoren (DCVF) uit Amsterdam om ook Nederland kennis te laten maken met graze. En ook dit jaar ligt de campagne...

Lees Meer

 
[Case] ZIGT ontwikkelt campagne Samen Beslissen ten behoeve van efficiëntere zorg

In de medische zorg is het nog niet vanzelfsprekend dat medische beslissingen met betrekking tot (be)handelingen door arts en patiënt gezamenlijk worden gemaakt. Wat zonde is, want wanneer zorgverleners en patiënten dit wél samen beslissen, zijn er een hoop positieve effecten te zien.

Vandaar de vraag aan ZIGT om een campagne te ontwikkelen met als doel zorgverleners én zorggebruikers te stimuleren om meer beslissingen samen te maken ten behoeve van een efficiëntere zorg. De campagne Samen...

Lees Meer

 
[Interview] Robert van der Lans (Media.Monks): (digitale) overheidscommunicatie met inzet gedragswetenschap

Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor de Dienst Publiek & Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks.

Hoe gaat dat in zijn werk straks? Zullen er dan pitches per project komen?

Campagnes worden straks onder de vijf bureaus verdeeld door middel van minicompetities. Hierin wordt de geselecteerde bureaus gevraagd naar hun strategische en of creatieve aanpak op een specifiek onderwerp. Aan de hand van de...

Lees Meer

 
DEPT legt de regie in de handen van de werknemer

Een negen-tot-vijf baan met standaard vakantiegeldregeling en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer de opzet waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in je baan wordt steeds belangrijker. Daar speelt DEPT op in door constant te werken aan initiatieven waar medewerkers blij van worden. 

Happy Depsters

De digital agency werd in mei aangesteld tot een van de Best Workplaces van Nederland. Niet alleen door de cultuur en de groeimogelijkheden die DEPT biedt, maar vooral door te luisteren naar de veranderende behoeften van de...

Lees Meer

 
Alchemy.amsterdam ontwikkelt merkidentiteit voor taxi-app DEXTR in Nederland

Taxi-app DEXTR is vanaf nu beschikbaar in Nederland in de App Store en Google Play Store. DEXTR verbindt op landelijke schaal vervoersbehoefte aan lokale taxibedrijven.

Vraag en aanbod komen samen in één overzichtelijke app waar zowel de reiziger als de vervoerder van profiteert. Met korte aanmeldtijden in lanceringsgebieden Tilburg, Zwolle en ’t Gooi is DEXTR voor iedereen binnen handbereik...

Lees Meer

 

 
 
Inschrijving Content Marketing | The Awards 2022 geopend!

Het vak verdient het om volop in de spotlights te staan. Al een paar jaar waren er geen awards voor het beste, mooiste en meest effectieve werk in Content Marketing in Nederland en België. Maar nu zijn we helemaal terug, en wel met CONTENT MARKETING | THE AWARDS 2022.

De feestelijke uitreiking van het bekroonde werk vindt plaats op 1 november 2022. Maar niet alleen rondom de uitreiking van awards, maar het hele jaar door verdient Content Marketing oprechte aandacht. Dat wordt door Platform...

Lees Meer

 
[Vacancies] DPG Media zoekt een Senior Digital Creative VTM

Hier wordt content gemaakt die net zo talked-about is als de content op TV! Content die onze fans helpt nieuwe programma’s en talent te ontdekken of dieper verliefd te worden op iets dat ze al hebben gezien.

Je maakt deel uit van een team van storytellers, producers en schrijvers, allemaal grote fans van entertainment. Samen bieden jullie een uniek perspectief op content, zoals een media-redactie dat zou doen...

Lees Meer

 
[Vacancies] ZIGT zoekt een SEARCH SPECIALIST

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Zaventem. Om de verdere groei en uitgesproken ambitie van ZIGT mee te helpen ondersteunen, zijn wij op zoek naar een fulltime search Specialist (M/V/X) met een bewezen passie voor online media.

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Vindbaar in Google, zichtbaar met display en op YouTube. Kortom, aandacht en resultaat voor je klant. Dat fix jij fluitend, binnen budget en met ads die conversies realiseren. ROAS, CTR, CVR, daar droom je van. En voor klanten ga je...

Lees Meer

 
[Vacancies] Fightclub zoekt een Social Advertising Specialist

Fightclub is een full-service, creatief bureau werkzaam vanuit een inspirerend pand in Breda dat zo resultaatgericht is als een digital agency en een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau.

Fightclub biedt klanten net die extra tools om maximaal te performen. Het complete pakket onder letterlijk één dak: van een geïntegreerde online plus offline strategie, tot branding en performance uitrol van campagnes met hoog creatief niveau en uitstekende web development technologie. Benieuwd...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland


[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter 28-09-2022 | 15:13:00
Mediatic is per direct op zoek naar een Medior Copywriter (32 - 40 uur)


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -