Jaargang 5 | editie 61 | 18 augustus 2022
 
[Interview] Robert van der Lans over Government.Monks

Media.Monks won samen met Roorda, DOT (TBWA), Havas Lemz en Noise de aanbesteding om de overheidscommunicatie te gaan doen voor de Dienst Publiek & Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid. Daarbij hebben ze een raamovereenkomst gekregen voor de campagne dienstverlening. We spraken met Robert van der Lans, Creative Director van Government.Monks bij Media.Monks.

Hoe gaat dat in zijn werk straks? Zullen er dan pitches per project komen?

Campagnes worden straks onder de vijf bureaus verdeeld door middel van minicompetities. Hierin wordt de geselecteerde bureaus gevraagd naar hun strategische en of creatieve...

Lees Meer

 
Dirk kiest Natwerk als creatief bureau

Natwerk is voortaan het vaste creatieve bureau van Dirk van den Broek. De afgelopen jaren was Total Design het creatieve bureau van Dirk. Het gaat om de online, radio en outdoor uitingen Media Maatschap blijft het mediabureau van Dirk.

Doorgaan op ingeslagen weg

De bedoeling is dat Natwerk doorgaat op de ingeslagen weg van de positionering van Dirk van den Broek als sympathiek, verrassend en spraakmakend merk. Dirk wil groeien met jaarlijks 10 tot 15 te openen winkels.. Na de succesvolle...

Lees Meer

 
VodafoneZiggo: Robin Kroes en Fleur van Beem krijgen andere directiefunctie na vertrek Marcel de Groot

In de directie van VodafoneZiggo wisselen verschillende leden van functie. Robin Kroes wordt op 1 september 2022 verantwoordelijk voor de consumentenmarkt. Fleur van Beem krijgt ook een andere functie; zij wordt Executive Director Strategy, Insights & Digital Transformation.

Robin Kroes was sinds 2017 Executive Director Strategy, Insights & Integration. Hij had een belangrijke functie aangaande de integratie van Vodafone en Ziggo tot...

Lees Meer

 
[Budi & Thijs] Reclamebabbelaars

Elke maand mailen Budi Gonzalez de Chaves (MD) en Thijs de Boer (ECD) van Cheil elkaar over wat ze opvalt in het marketingvak.

Hai Thijs, 

Elk jaar doet Gallup onderzoek naar wat Amerikanen de beroepsgroep met de hoogste ethiek en eerlijkheid vinden. Ook dit jaar staat verplegend personeel weer bovenaan. Onderaan de lijst bungelen lobbyisten, autoverkopers en reclamemakers. Wat had mijn oma graag gezien dat ik in beter gezelschap zou verkeren. Maar helaas Thijs, wij zitten...

Lees Meer

 
Vandebron lanceert Ik ben voor campagne met Jennifer Hoffman

"Ik ben vóór! Voor 100 procent groene energie écht uit Nederland." Met deze woorden trapt Jennifer Hoffman de campagne van duurzaam energieplatform Vandebron af.

Ze maakt zich zorgen over hoe we de aarde achterlaten voor huidige én volgende generaties. Vandebron wil met deze campagne laten zien dat je door te kiezen voor groene energie van Nederlandse bodem zelf een steentje bij kunt dragen...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Finally zoekt een Presentation Designer

Wij zijn op zoek naar een verhalenverteller met design skills. Power to the Point! Jij hebt een brandende passie voor het ontwikkelen van belangrijke presentaties. Indruk maken met inhoud, dáár ga jij voor. Jij bent de kartrekkende specialist en wij luisteren graag naar je.

Herken jij jezelf hierin? Wacht niet langer en solliciteer op onze vacature voor Presentation Designer. Maar wees voorbereid: onze klanten zijn de beste marketeers van het land. Ze verwachten eersteklas werk. En dus zoeken wij eersteklas...

Lees Meer

 
[Vacatures] Finally zoekt een Sr. Creative Concept

Je bent een aanpakker in hart en nieren. Jouw hart gaat sneller kloppen bij het idee dat je de perfecte presentatie in elkaar zet om die ene vette klant binnen te halen, of het meest creatieve concept verzint voor die consumentencampagne.

Bij het zien van een simpel beeld draait jouw associatieve vermogen overuren. Je noemt jezelf een creatief die óók de lijnen uitzet. Daarnaast bezit jij de wonderlijke combinatie van woordkunstenaar en beelddenker in één. Jouw hart gaat in...

Lees Meer

 
[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Senior Accountmanager (m/v)

Dit is jouw kans om te werken bij één van de snelst groeiende mediabedrijven van Nederland.

Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), een specialisatie binnen Out-of-Home. Ongetwijfeld ben je ons al heel vaak tegengekomen, wij hebben namelijk een landelijk netwerk van 195 locaties en 335 groot formaat schermen langs snelwegen, rondom het openbaar vervoer, in winkel- en stadscentra. Wij werken daarbij intensief samen met adverteerders, mediabureaus...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland


[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter 28-09-2022 | 15:13:00
Mediatic is per direct op zoek naar een Medior Copywriter (32 - 40 uur)


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -