Jaargang 5 | editie 74 | 16 september 2022
 
Ster verhoogt tv-tarieven met gemiddeld 24 procent

Ster verhoogt de prijzen voor het uitzenden van reclame bij de tv-zenders van de NPO gemiddeld 24 procent per 1 januari 2023. Tijdens Ster Focus heeft Frank Volmer, bestuurder en algemeen directeur van de Ster aangegeven dat de Ster voorzichtig is met prijsverhogingen mede omdat er veel onzekere factoren zijn.

Hij maakt zich daarbij zorgen over de daling in lineaire kijktijd. De Ster mag alleen voor goede doelen en politieke partijen nog reclame verkopen in het digitale domein (on demand en online). Daarnaast heeft de Ster te maken met een daling...

Lees Meer

 
Frederieke Leeflang: zorgen over financiering NPO bij terugbrengen Ster

Frederieke Leeflang, bestuursvoorzitter van de NPO, maakt zich zorgen over de financiering van de NPO als de zendtijd van de Ster op televisie wordt teruggebracht. Tijdens Ster Focus zei ze dat het wezenlijk is dat de NPO goed gefinancierd blijft,

Tijdens de vorige regeerperiode hebben regering en parlement besloten dat de Ster-zendtijd tot eind 2026 geleidelijk zal worden gehalveerd bij de NPO op televisie. Kinderreclame is bij de NPO afgeschaft. Het digitale NPO-aanbod (on demand...

Lees Meer

 
VENGEAN tekent voor campagne Little Cow & Cookies

Creative branding agency VENGEAN ontwikkelde de communicatiestrategie en campagneconcept voor Little Cow & Cookies-ijs. Centraal in de crossmediale campagne staat Fenna; een moderne, jonge boerin met een passie voor ijs, natuur, mens en dier.

In onder andere een serie video’s en animaties neemt ze ons mee in de wereld van Little Cow & Cookies. Little Cow & Cookies van The Organic Jersey Farm is biologisch roomijs, gemaakt met de romige melk van Jersey koetjes en cookies...

Lees Meer

 
[Interview] Carlo de Boer (RadioCorp): NMO-luisteronderzoek is als overgang gulden naar euro

Er is veel gaande in radioland: veel transfers, er is onzekerheid over de toekomst vanwege een waarschijnlijke herverdeling van radiofrequenties per 1 september 2022.

Anderzijds gaat het commercieel heel goed in de sector. We spreken Carlo de Boer, algemeen directeur en aandeelhouder van RadioCorp (100% NL Slam! en Sunlite) die over de herverdeling niets kwijt wil...

Lees Meer

 
Jeroen Jansen hoofdredacteur JFK

VDS Publishers, uitgever van onder andere JFK en TopGear, verwelkomt Jeroen Jansen als hoofdredacteur van JFK Magazine en JFK Online.

Willem Baars, hét gezicht van JFK – ofwel Mr. JFK – gaat eind deze maand met pensioen. Willem is nagenoeg vanaf de start van JFK in 2006 actief als hoofdredacteur, maar gelukkig zal zijn kennis en kunde niet verloren gaan: hij zal als Fashion Director bij het mannen-lifestylebrand betrokken blijven. Zijn spreekwoordelijke grote schoenen zullen worden gevuld door...

Lees Meer

 

 
 
Nog 4 dagen om in te sturen voor Content Marketing | The Awards - al meer dan 100 cases aangemeld!

Op maandag 19 september 2022 om 24:00 uur sluit de inschrijving voor Content Marketing | The Awards.

Let op: er wordt geen uitstel verleend, maandag 19 september is echt de laatste dag dat je cases kunt insturen voor de grootste en belangrijkste prijs voor contentmarketing in de Benelux.

Deelnemers uit Nederland en België zijn van harte welkom!

Inmiddels zijn er meer dan 100 cases aangemeld en het eind is gelukkig nog niet in zicht. 

En omdat je nooit duidelijk genoeg kunt zijn nog even het volgende:

Hier vind je de gerenommeerde jury, hier vind je de categorieën waarvoor je kunt inzenden, hier vind je hoe je cases kunt aanmelden en insturen, hier vind je al een aantal geweldige cases die we hebben gepubliceerd. Daarover het volgende: wij publiceren alle cases die worden ingestuurd maar 1) alleen een deel, niet de cijfermatige onderbouwing en 2) alleen na nadrukkelijke toestemming van de inzender. Het mag, het is geweldig, het kost niets extra maar het hoeft niet. 

De feestelijke prijsuitreiking is op 1 november 2022.

Lees alles over Content Marketing | The Awards 2022 en hoe cases in te sturen hier

We hebben voor de liefhebbers alles ook nog even op video gezet. Die video staat hier

Kom maar door met die inzendingen!

Lees Meer

 
VANDAAG laatste dag om mensen voor te dragen voor de Media100, Marketing100, Reclamebureau100...

Het M100 Event komt eraan! De nieuwe naam voor wat afgelopen jaar nog ietwat omslachtig met Media100 | Marketing100 Event werd aangeduid.

In oktober vindt het onderzoek plaats dat de basis vormt voor de lijsten. Dit onderzoek wordt gedaan door MediaTest.

De naam is nieuw, gebleven is de status van beste media | marcom netwerk event van het jaar.

Voordragen tot en met vrijdag 16 september

Tot en met vrijdag 16 september kun je mensen voordragen voor de Media100, Marketing100, Reclamebueau100 en alle deellijsten editie 2023...

Lees Meer

 
PR-Dashboard organiseert evenement over mediamonitoring en auteursrecht

PR-Dashboard organiseert op donderdag 22 september een bijeenkomst waarbij sprekers van alle betrokken partijen gaan uitleggen hoe de (online) mediamonitoring wereld is veranderd en wat er op het gebied van copyrights aan zit te komen.

Ook gaan ze in gesprek met de zaal, waar onder andere pr-bureaus, communicatieafdelingen en monitoringbedrijven vertegenwoordigd zijn. Dagvoorzitter is journalist Margreet Spijker, onder andere bekend als oud-presentator van...

Lees Meer

 
[vacatures] VDS Publishers zoekt een Allround Marketeer

Ben jij een marketeer die veel ballen tegelijkertijd in de lucht kan houden en ben je gek op auto’s en mannenlifestyle? Dan zijn wij bij VDS Publishers op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

VDS Publishers is uitgever van TopGear (TopGear Magazine en TopGear.nl) en JFK (JFK Magazine en JFK.men). Beide titels richten zich op de bovenkant van de mannendoelgroep. Daarnaast maakt de Custom Media-tak van VDS tailormade producties voor klanten en verzorgt VDS Digital Agency online en social marketingcampagnes voor de automotive...

Lees Meer

 
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Creatieve TikTok-redacteur

Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep.

TikTok-redacteur LINDA.

LINDA.nl is dé nieuwssite voor vrouwen, met het nieuws dat je moet weten en nieuwtjes die je wil weten. LINDA.meiden is hét mediamerk voor de millennial en generatie Z. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat deze merken op TikTok...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Broadcast Engineer Radio

In de functie van Broadcast Engineer Radio ben je samen met je collega’s een onmisbare schakel binnen het Broadcast Team van Talpa Network. Je volgt de allerlaatste ontwikkelingen en je bent enthousiast deze te implementeren.

Samen met je collega’s deel je waardevolle kennis en ervaring. Vind je het een uitdaging om de uitzendsystemen een 100% uptime te geven en te verbeteren? Ben jij oplossingsgericht en schroom je er niet voor om de handen uit de mouwen te steken? Dan is deze baan voor jou...

Lees Meer

 
[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Operations

NIKE Inc. is the world's leading designer, marketer, and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment, and accessories. 

Founded by Bill Bowerman and Phil Knight in 1972, Nike has grown over the last 50 years into one of the most valuable, most loved and most emulated brands in the world, singular in its ability to create cultural conversation within the world of sports and fashion and far beyond. Nike's mission is to bring inspiration and innovation to every athlete* in the world; a...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dutch Media Week | Programma 02-10-2022 | 21:48:00


Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -