Jaargang 5 | editie 75 | 19 september 2022
 
[Marketing Report Radio - 20 september 2022] Alexandra Legro | Ivo Roefs | Fedor Achterkamp | Kim Goosen | Mariëlle Scholten

Luister dinsdag 20 september om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is Christiaan van Dijk, Directeur Business Development bij ZIGT. Marketing Report op New Business Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Media en performance bureau...

Lees Meer

 
Ruben Baeten adjunct-hoofdredacteur TopGear Magazine

VDS Publishers, uitgever van onder andere TopGear en JFK, maakt bekend dat Ruben Baeten per 1 september 2022 is benoemd tot adjunct-hoofdredacteur van TopGear Magazine.

Bas Heideman, tot augustus adjunct-hoofdredacteur van TopGear Magazine, heeft besloten een nieuwe carrièreweg te gaan bewandelen. Maar omdat TopGear bij Bas diepgeworteld zit, en zijn kennis en kunde voor TopGear van grote waarde is, zal hij actief betrokken blijven bij het merk in Nederland...

Lees Meer

 
[Column] Daan Vrijsen (Abovo Maxlead): Marketinginzet in tijden van recessie

Crises domineren het nieuws. De energiecrisis, klimaatcrisis, inflatiecrisis en asielcrisis. En als we de economische voorspellingen mogen geloven stevenen we nu ook af op een recessie.

En wat gebeurt er binnen organisaties: “Marketing afdeling, hold your horses. Even geen campagne voeren maar de hand op de knip houden. We weten namelijk niet waar dit naartoe gaat.” Maar is het wel verstandig om tijdens een recessie marketinginvesteringen te beperken? Vele onderzoeken van...

Lees Meer

 
[CMTA] The Post: Indoor Climate Solutions

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022. Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl

Bij The Post doen we aan Bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede...

Lees Meer

 
Springbok breidt data- en performance-team uit met 26 medewerkers

Internationale branding en tech agency Springbok heeft de groeiplannen om het datateam te verdubbelen in september 2022 al ruimschoots gehaald. Ondanks de uitdagende arbeidsmarkt zijn er na een uitvoerige selectie 26 data-engineers, performance-specialisten en SEO-consultants gestart

Springbok is een brandtech agency voor een duurzame toekomst. De agency werkt op het snijvlak van purpose, data en creativiteit. Springbok vertrekt steeds vanuit het merk en zijn missie, maar data zijn de drijvende kracht achter alle...

Lees Meer

 
[SCHOKVAST] Ton F. van Dijk over de Nationale Politieke Index

Joris van Heukelom en Mark Schoones maken de podcast SCHOKVAST. Gast deze keer is Ton F. van Dijk, mede-oprichter van de Nationale Politieke Index.

Ton F. van Dijk: "De Nationale Politieke Index heb ik opgezet met Frank van Kooten. Het is een poging om in kaart te brengen wat Kamerleden de hele dag doen in de Tweede Kamer. We zien veel Kamerleden op televisie en dat zijn ook de Kamerleden die we kennen van de dagbladen en de talkshows. Wij denken dat het van belang is te kunnen...

Lees Meer

 
SuperRebel ontwikkelt social campagnes voor PW Interiors

Dankzij de ontwikkelde identity en outdoor campagnes van SuperRebel Agency staan de sfeermakers van Pallet Wood inmiddels bekend als PW Interiors.

Nu was het de beurt aan SuperRebel Digital om de ijzersterke merkwaarden van PW om te zetten naar waardevolle resultaten op social media en vooral in de showroom, of nog beter: Bij ons in de PW. Daar vinden klanten de grootste en meest exclusieve collectie boomstamtafels van Nederland...

Lees Meer

 
[Interview] Karen Kuhbauch over Durf en Verleiding

MarketingReport houdt een reeks interviews met partners van Value Zipper, de grootste onafhankelijke aanbieder van mediaruimte. Karen Kuhbauch is hoofd Commerciële Zaken bij Singer Laren. We spreken haar over de partnership-mogelijkheden van de komende blockbuster-tentoonstelling van Kees van Dongen Durf en Verleiding.

Karen Kuhbauch werkt al sinds 2009 bij het museum, waarvan de laatste vijf jaar in haar huidige functie, waarin ze eindverantwoordelijk is voor het horecaconcept, de museumwinkel, locatieverhuur en veel plezier heeft in het...

Lees Meer

 
Fusie Groupe TF1 en Groupe M6 gaat niet door; eisen waren onuitvoerbaar

De fusie tussen Groupe TF1 en Groupe M6 in Frankrijk gaat niet door. En dus blijven de twee mediabedrijven los van elkaar bestaan. Achtergrond van het niet doorgaan is de opstelling van de Franse mededingingsautoriteiten die in een eindstadium was beland omtrent een beoordeling van de fusie. 

Eerder bleek al dat er twijfels bestonden bij de Franse mededingingsautoriteitVolgens een verklaring van beide groepen en hun aandeelhouders bleek uit de discussies met de Franse mededingingsautoriteit dat alleen met structurele...

Lees Meer

 

 
 
VANDAAG is de laatste dag dat je cases kunt insturen voor Content Marketing | The Awards

Vandaag, op maandag 19 september 2022 om 24:00 uur sluit de inschrijving voor Content Marketing | The Awards.

Let op: er wordt geen uitstel verleend, maandag 19 september is echt de laatste dag dat je cases kunt insturen voor de grootste en belangrijkste prijs voor contentmarketing in de Benelux.

Deelnemers uit Nederland en België zijn van harte welkom!

Inmiddels zijn er meer dan 100 cases aangemeld en het eind is gelukkig nog niet in zicht. 

En omdat je nooit duidelijk genoeg kunt zijn nog even het volgende:

Hier vind je de gerenommeerde jury, hier vind je de categorieën waarvoor je kunt inzenden, hier vind je hoe je cases kunt aanmelden en insturen, hier vind je al een aantal geweldige cases die we hebben gepubliceerd. Daarover het volgende: wij publiceren alle cases die worden ingestuurd maar 1) alleen een deel, niet de cijfermatige onderbouwing en 2) alleen na nadrukkelijke toestemming van de inzender. Het mag, het is geweldig, het kost niets extra maar het hoeft niet. 

De feestelijke prijsuitreiking is op 1 november 2022.

Lees alles over Content Marketing | The Awards 2022 en hoe cases in te sturen hier

We hebben voor de liefhebbers alles ook nog even op video gezet. Die video staat hier

Kom maar door met die inzendingen!

Lees Meer

 
PR-Dashboard organiseert evenement over mediamonitoring en auteursrecht

PR-Dashboard organiseert op donderdag 22 september een bijeenkomst waarbij sprekers van alle betrokken partijen gaan uitleggen hoe de (online) mediamonitoring wereld is veranderd en wat er op het gebied van copyrights aan zit te komen.

Ook gaan ze in gesprek met de zaal, waar onder andere pr-bureaus, communicatieafdelingen en monitoringbedrijven vertegenwoordigd zijn. Dagvoorzitter is journalist Margreet Spijker, onder andere bekend als oud-presentator van...

Lees Meer

 
[vacatures] VDS Publishers zoekt een Allround Marketeer

Ben jij een marketeer die veel ballen tegelijkertijd in de lucht kan houden en ben je gek op auto’s en mannenlifestyle? Dan zijn wij bij VDS Publishers op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

VDS Publishers is uitgever van TopGear (TopGear Magazine en TopGear.nl) en JFK (JFK Magazine en JFK.men). Beide titels richten zich op de bovenkant van de mannendoelgroep. Daarnaast maakt de Custom Media-tak van VDS tailormade producties voor klanten en verzorgt VDS Digital Agency online en social marketingcampagnes voor de automotive...

Lees Meer

 
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Creatieve TikTok-redacteur

Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep.

TikTok-redacteur LINDA.

LINDA.nl is dé nieuwssite voor vrouwen, met het nieuws dat je moet weten en nieuwtjes die je wil weten. LINDA.meiden is hét mediamerk voor de millennial en generatie Z. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat deze merken op TikTok...

Lees Meer

 
[Vacatures] LVB zoekt een Creatieve Marketingcommunicatie-Adviseur

Zin om gave contentcampagnes te bedenken? Klanten te adviseren over uiteenlopende marketingcommunicatievraagstukken? Wil je werken voor merken als UWV, Bol.com, ABN AMRO, KPMG, PostNL, Kindertelefoon en Gemeente Den Haag? Join us!

We zoeken een adviseur met minimaal 3 jaar ervaring in marketingcommunicatie of contentmarketing aan klant- of bureauzijde. Wat we doen? Campagnes ontwikkelen, strategieën optuigen, content creëren én distribueren. Dat...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Broadcast Engineer Radio

In de functie van Broadcast Engineer Radio ben je samen met je collega’s een onmisbare schakel binnen het Broadcast Team van Talpa Network. Je volgt de allerlaatste ontwikkelingen en je bent enthousiast deze te implementeren.

Samen met je collega’s deel je waardevolle kennis en ervaring. Vind je het een uitdaging om de uitzendsystemen een 100% uptime te geven en te verbeteren? Ben jij oplossingsgericht en schroom je er niet voor om de handen uit de mouwen te steken? Dan is deze baan voor jou...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Accountmanager Cross Media

Wat houdt de functie in?
Cross-mediaal sales

  • Verantwoordelijk voor het realiseren van de digitale & print salesdoelstellingen binnen mediabureaus en adverteerders;
  • Opstellen van de eigen werkplanning op basis van de vastgestelde digitale & print sales-doelstellingen;
  • Doen van voorstellen ten behoeve van digitale & print jaartargets voor mediabureaus en adverteerders: het uitdenken van media planning, merkstrategieën en/of...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland


[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter 28-09-2022 | 15:13:00
Mediatic is per direct op zoek naar een Medior Copywriter (32 - 40 uur)



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -