Jaargang 5 | editie 76 | 21 september 2022
 
[Interview] Mariëlle Krouwel over de branding van de NN Group

Mariëlle Krouwel is sinds een klein jaar Director of Global Branding bij NN Group. We spreken haar over de doelstellingen van de groep rondom onder meer brand consideration.

Mariëlle Krouwel: "Een uitdaging toen ik vorig jaar begon, was het terug op de kaart zetten van Nationale Nederlanden als merk. Ons merkportfolio, ben je NN, ben je Nationale Nederlanden, ben je de NN Group: hoe verhoudt zich dat tot elkaar? De belangrijkste doelstelling: het verhogen van de brand consideration...

Lees Meer

 
[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022. De uitreiking is op 1 november

Familyblend is het moederbedrijf van de platformen Mamaplaats, Kek Mama, Mama Magazine en het influencer marketing label Familyblend the Agency. Bij Familyblend wordt al meer dan 15 jaar elke dag gewerkt aan de missie om merken met de doelgroep jonge gezinnen te verbinden...

Lees Meer

 
Vernieuwing IMAX-zaal Pathé Tilburg Centrum

De IMAX-zaal van Pathé Tilburg wordt vernieuwd met 4K Laser Projectie, een curved scherm van 20 bij 11 meter en luxe verstelbare stoelen. Ook het geluid krijgt een upgrade met het IMAX Immersive Audio Systeem. Op die manier wordt een nog meer meeslepende bioscoopervaring gecreëerd voor bezoekers. 

De verbouwing vindt plaats van maandag 26 september tot en met donderdag 1 december. De vernieuwde IMAX-zaal is op tijd open voor de release van Avatar: The Way of Water...

Lees Meer

 
24 september lanceert Symphony: streamingdienst met klassieke muziek

Op zaterdag 24 september 2022 wordt Symphony gelanceerd. Symphony zal een streamingdienst worden met klassieke muziek en wordt bij de start aangeboden in Nederland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada en Australië. Begin 2023 zullen andere landen volgen.

Symphony noemt zich de Netflix van de symfonische klassieke muziek. Bij de officiële lancering zal een wereldwijde stream van het Concertgebouworkest te zien zijn. De dienst bestaat overigens in de praktijk sinds juni 2022 toen de beta-versie...

Lees Meer

 
Alfred ontwikkelt Wakkerliglijn voor SNS

Nederland ligt na Prinsjesdag wakker van zorgen over geld. SNS staat klaar, vandaag zelfs ’s nachts.

We kunnen de dag na Prinsjesdag niet om de invloed van prijsstijgingen, inflatie en hoge energierekeningen op ons dagelijks leven heen. Het houdt Nederland dag én nacht bezig. Daarom bedacht Alfred voor SNS de Wakkerliglijn: voor iedereen die wakker ligt met zorgen over geld. De campagne is vandaag te zien in dagbladadvertenties, social advertising...

Lees Meer

 
SkyShowtime start in Nederland op 25 oktober 2022

SkyShowtime, de streamingdienst van Paramount en Comcast (Sky/NBCUniversal) zal op dinsdag 25 oktober in Nederland en Portugal van start gaan. Op 20 september 2022 hebben Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland de primeur waar de streamingdienst Paramount+ vervangt.

 In Finland is de prijs van de dienst 6,99 euro per maand en is ook bij kabel en IPTV-distributeurs beschikbaar. De Nederlandse prijs is nog niet bekend gemaakt. De dienst is voornemens ook in Nederland via distributeurs (zogeheten...

Lees Meer

 
Open Now ontwikkelt campagne ARAG Op het recht vertrouwen

Open Now ontwikkelde op basis van de vernieuwde positionering een campagne voor de juridische probleemoplosser ARAG. 

Liselotte Vink, gedragswetenschapper bij Open Now: "Mensen motiveren een verzekering af te sluiten is vanuit gedrag altijd een complex vraagstuk omdat iemand iets afsluit tegen een potentieel risico. En we hebben de natuurlijke neiging te denken dat de kans kleiner is dat ons iets overkomt dan een ander (optimism bias)." Hoe motiveer je dan iemand een...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] SuperRebel zoekt een Account Manager

SuperRebel Agency is op zoek naar een ervaren account manager. Als jij het leuk vindt om samen met het Superrebel team te investeren in een goede relatie met een aantal van onze opdrachtgevers dan kun je bij ons aan de slag.

Bij SuperRebel Agency werk je mee aan de totstandkoming van strategische positioneringen, identities en creatieve campagnes voor merken als Burger King, Moeke, Organto, SolarEdge, MP Motorsport, Aartsen, House of Pertijs, Bosch...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Junior Online Marketing Consultant

Heb jij al enige ervaring in online marketing, maar leer je in je huidige baan niet snel genoeg? Lees dan verder en ontdek wat de Academy 2022 voor jou kan betekenen!

Abovo Maxlead is een toonaangevend performance marketing en mediabureau met een ambitieuze focus op de omnichannel markt. Met 80 enthousiaste digital consultants werken we dagelijks voor mooie merken als Basic-Fit, Marktplaats en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt naar een Senior Producer RTL Boulevard

Wat ga je doen?

  • Voorbereiden van opnames
  • Opnames
  • Administratieve & Financiële werkzaamheden
  • Productie op locatie
  • Postproductie

Wie zoeken wij?

  • Je hebt ervaring als producer
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B
  • Je bent beschikbaar per direct
  • Snel schakelen is voor jou geen probleem...

Lees Meer

 
[vacatures] VDS Publishers zoekt een Allround Marketeer

Ben jij een marketeer die veel ballen tegelijkertijd in de lucht kan houden en ben je gek op auto’s en mannenlifestyle? Dan zijn wij bij VDS Publishers op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

VDS Publishers is uitgever van TopGear (TopGear Magazine en TopGear.nl) en JFK (JFK Magazine en JFK.men). Beide titels richten zich op de bovenkant van de mannendoelgroep. Daarnaast maakt de Custom Media-tak van VDS tailormade producties voor klanten en verzorgt VDS Digital Agency online en social marketingcampagnes voor de automotive...

Lees Meer

 
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Creatieve TikTok-redacteur

Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep.

TikTok-redacteur LINDA.

LINDA.nl is dé nieuwssite voor vrouwen, met het nieuws dat je moet weten en nieuwtjes die je wil weten. LINDA.meiden is hét mediamerk voor de millennial en generatie Z. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat deze merken op TikTok...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Finally an Agency ontwikkelt brandmovie voor whiskeymerk Laphroaig 18-07-2024 | 18:55:36
Finally an Agency heeft in samenwerking met het whiskymerk Laphroaig een brandmovie ontwikkeld. Deze film, die de smaken van Laphroaig whisky weerspiegelt, neemt kijkers mee op reis door het  landschap van het eiland Islay, waar de whisky zijn oorsprong vindt


Media.Monks wijzigt zijn naam in Monks en richt bedrijf in via twee peilers 18-07-2024 | 17:52:00
Media.Monks heeft zijn naam gewijzigd in Monks. Het bedrijf dat onderdeel is van S4Capital heeft daarbij aangekondigd zich te richten op twee takken: Marketing services en Technology services


[Merken100] Petra Bremer: Bij Etos zijn we er voor iedereen 18-07-2024 | 11:56:00
Etos is één van de 250 merken die zijn genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Petra Bremer, directeur marketing & formats bij Etos.


[Column] Alfred Verhoeven (Marketing the Rainbow #3): Nou, over die regenboog… 18-07-2024 | 11:28:00
In mijn promotieonderzoek Marketing the Rainbow bekijk ik de vraag "Bestaat De Gay Consument eigenlijk wel?". Om het kader te schetsen even wat begrippen en symbolen. Vorige keer "Alfabetsoep", nu hét icoon: de regenboogvlag.


Angelique Schreuders voorzitter AMMA Commissie 18-07-2024 | 10:37:29
Angelique Schreuders, Managing Partner bij OMD, wordt voorzitter van de AMMA Commissie van VIA Nederland per 1 juli, als opvolger van Tessa van der Starre, CEO van EssenceMediacom. De afgelopen jaren had zij al een actieve rol in de AMMA jury.


Koninklijke Jumbo kiest New Kith voor influencermarketing 18-07-2024 | 10:28:00
New Kith zal vanaf juli 2024 verantwoordelijk zijn voor de influencer marketingactiviteiten van Koninklijke Jumbo in Nederland en België


Cheil Benelux ontwikkelt Samsung ShotControl 18-07-2024 | 10:10:00
Een tool die met behulp van AI de Nederlandse 3x3 spelers gedetailleerde informatie geeft over hun prestatie


[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Brand Marketing & Licensing Director 18-07-2024 | 08:15:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Brand Marketing & Licensing Director


DELTA kiest N=5 als lead agency voor branding en campagnes 17-07-2024 | 18:45:00
Telecomprovider DELTA heeft N=5 gekozen als lead agency voor branding en campagnes. Sinds 2021 voert DELTA campagne om zijn bekendheid te vergroten en zijn positie als glasvezelexpert op te bouwen in Nederland


[Marketing Report Radio] Nannie Gieles en Leanne Hermans (Content Marketing Awards) over contentmarketing 17-07-2024 | 12:37:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Peter Wybenga hen over content marketing.


[Marketing Report Radio] Dick Gussen (Corendon) over joined-promotions en de allround tour-operator 17-07-2024 | 12:09:00
Dick Gussen is Director of Brand, Media & Partnerships bij Corendon International Travel. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Peter Wybenga hem over joined promotions en de allround tour-operator.


[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over de 20-seconde-spot op televisie en de groei van radio 17-07-2024 | 11:51:00
Christiaan van Dijk is Business Development Director bij ZIGT Mediabureau. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Peter Wybenga hem over de 20-seconde-spot op televisie, de groei van radio en de out-of-home concessie rondom Rotterdam.


[Marketing Report Radio] Roos van Veen (Teamleader) over Agency Life en Work Smarter 17-07-2024 | 11:20:00
Roos van Veen is Senior Growth Marketing Manager bij Teamleader. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Peter Wybenga haar over Agency Life en Work Smarter


[Marketing Report Radio] Jouko Huismans (Prepr) over AI, conversies en het personaliseren van content  17-07-2024 | 10:46:00
Jouko Huismans is CEO bij Prepr. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Peter Wybenga hem over AI, conversies en het personaliseren van content.


[Merken100] Michiel van der Zanden (Coolblue): Onze obsessieve focus op klanttevredenheid manifesteert zich in positieve klantervaringen 17-07-2024 | 10:43:00
Coolblue is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -