Jaargang 5 | editie 76 | 21 september 2022
 
[Interview] Mariëlle Krouwel over de branding van de NN Group

Mariëlle Krouwel is sinds een klein jaar Director of Global Branding bij NN Group. We spreken haar over de doelstellingen van de groep rondom onder meer brand consideration.

Mariëlle Krouwel: "Een uitdaging toen ik vorig jaar begon, was het terug op de kaart zetten van Nationale Nederlanden als merk. Ons merkportfolio, ben je NN, ben je Nationale Nederlanden, ben je de NN Group: hoe verhoudt zich dat tot elkaar? De belangrijkste doelstelling: het verhogen van de brand consideration...

Lees Meer

 
[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022. De uitreiking is op 1 november

Familyblend is het moederbedrijf van de platformen Mamaplaats, Kek Mama, Mama Magazine en het influencer marketing label Familyblend the Agency. Bij Familyblend wordt al meer dan 15 jaar elke dag gewerkt aan de missie om merken met de doelgroep jonge gezinnen te verbinden...

Lees Meer

 
Vernieuwing IMAX-zaal Pathé Tilburg Centrum

De IMAX-zaal van Pathé Tilburg wordt vernieuwd met 4K Laser Projectie, een curved scherm van 20 bij 11 meter en luxe verstelbare stoelen. Ook het geluid krijgt een upgrade met het IMAX Immersive Audio Systeem. Op die manier wordt een nog meer meeslepende bioscoopervaring gecreëerd voor bezoekers. 

De verbouwing vindt plaats van maandag 26 september tot en met donderdag 1 december. De vernieuwde IMAX-zaal is op tijd open voor de release van Avatar: The Way of Water...

Lees Meer

 
24 september lanceert Symphony: streamingdienst met klassieke muziek

Op zaterdag 24 september 2022 wordt Symphony gelanceerd. Symphony zal een streamingdienst worden met klassieke muziek en wordt bij de start aangeboden in Nederland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada en Australië. Begin 2023 zullen andere landen volgen.

Symphony noemt zich de Netflix van de symfonische klassieke muziek. Bij de officiële lancering zal een wereldwijde stream van het Concertgebouworkest te zien zijn. De dienst bestaat overigens in de praktijk sinds juni 2022 toen de beta-versie...

Lees Meer

 
Alfred ontwikkelt Wakkerliglijn voor SNS

Nederland ligt na Prinsjesdag wakker van zorgen over geld. SNS staat klaar, vandaag zelfs ’s nachts.

We kunnen de dag na Prinsjesdag niet om de invloed van prijsstijgingen, inflatie en hoge energierekeningen op ons dagelijks leven heen. Het houdt Nederland dag én nacht bezig. Daarom bedacht Alfred voor SNS de Wakkerliglijn: voor iedereen die wakker ligt met zorgen over geld. De campagne is vandaag te zien in dagbladadvertenties, social advertising...

Lees Meer

 
SkyShowtime start in Nederland op 25 oktober 2022

SkyShowtime, de streamingdienst van Paramount en Comcast (Sky/NBCUniversal) zal op dinsdag 25 oktober in Nederland en Portugal van start gaan. Op 20 september 2022 hebben Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland de primeur waar de streamingdienst Paramount+ vervangt.

 In Finland is de prijs van de dienst 6,99 euro per maand en is ook bij kabel en IPTV-distributeurs beschikbaar. De Nederlandse prijs is nog niet bekend gemaakt. De dienst is voornemens ook in Nederland via distributeurs (zogeheten...

Lees Meer

 
Open Now ontwikkelt campagne ARAG Op het recht vertrouwen

Open Now ontwikkelde op basis van de vernieuwde positionering een campagne voor de juridische probleemoplosser ARAG. 

Liselotte Vink, gedragswetenschapper bij Open Now: "Mensen motiveren een verzekering af te sluiten is vanuit gedrag altijd een complex vraagstuk omdat iemand iets afsluit tegen een potentieel risico. En we hebben de natuurlijke neiging te denken dat de kans kleiner is dat ons iets overkomt dan een ander (optimism bias)." Hoe motiveer je dan iemand een...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] SuperRebel zoekt een Account Manager

SuperRebel Agency is op zoek naar een ervaren account manager. Als jij het leuk vindt om samen met het Superrebel team te investeren in een goede relatie met een aantal van onze opdrachtgevers dan kun je bij ons aan de slag.

Bij SuperRebel Agency werk je mee aan de totstandkoming van strategische positioneringen, identities en creatieve campagnes voor merken als Burger King, Moeke, Organto, SolarEdge, MP Motorsport, Aartsen, House of Pertijs, Bosch...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Junior Online Marketing Consultant

Heb jij al enige ervaring in online marketing, maar leer je in je huidige baan niet snel genoeg? Lees dan verder en ontdek wat de Academy 2022 voor jou kan betekenen!

Abovo Maxlead is een toonaangevend performance marketing en mediabureau met een ambitieuze focus op de omnichannel markt. Met 80 enthousiaste digital consultants werken we dagelijks voor mooie merken als Basic-Fit, Marktplaats en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Blue Circle zoekt naar een Senior Producer RTL Boulevard

Wat ga je doen?

  • Voorbereiden van opnames
  • Opnames
  • Administratieve & Financiële werkzaamheden
  • Productie op locatie
  • Postproductie

Wie zoeken wij?

  • Je hebt ervaring als producer
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B
  • Je bent beschikbaar per direct
  • Snel schakelen is voor jou geen probleem...

Lees Meer

 
[vacatures] VDS Publishers zoekt een Allround Marketeer

Ben jij een marketeer die veel ballen tegelijkertijd in de lucht kan houden en ben je gek op auto’s en mannenlifestyle? Dan zijn wij bij VDS Publishers op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

VDS Publishers is uitgever van TopGear (TopGear Magazine en TopGear.nl) en JFK (JFK Magazine en JFK.men). Beide titels richten zich op de bovenkant van de mannendoelgroep. Daarnaast maakt de Custom Media-tak van VDS tailormade producties voor klanten en verzorgt VDS Digital Agency online en social marketingcampagnes voor de automotive...

Lees Meer

 
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Creatieve TikTok-redacteur

Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep Voor LINDA.nl en LINDA.meiden online zoeken we een creatieve redacteur die zich binnen het social media team gaat focussen op de creatie van TikTok-content voor onze doelgroep.

TikTok-redacteur LINDA.

LINDA.nl is dé nieuwssite voor vrouwen, met het nieuws dat je moet weten en nieuwtjes die je wil weten. LINDA.meiden is hét mediamerk voor de millennial en generatie Z. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat deze merken op TikTok...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland


[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter 28-09-2022 | 15:13:00
Mediatic is per direct op zoek naar een Medior Copywriter (32 - 40 uur)



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -