Jaargang 5 | editie 73 | 15 september 2022
 
[Interview] Herman Dummer over Dutch Media Week

Herman Dummer is programmamanager van Dutch Media Week, dat dit jaar plaatsvindt van 3 tot en met 9 oktober op verschillende locaties in Nederland met Beeld + Geluid op Media Park Hilversum als kloppend hart. 

Grote thema's

De grote thema's in het B2B programma zijn Innovatie (maandag), Business (dinsdag), Talent & Onderwijs (woensdag), Gaming (donderdag) en Journalistiek (vrijdag)...

Lees Meer

 
[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl

M2Media hét media- en marketingbureau dat gedreven is door resultaat. Bij M2Media staat omzetgroei van de klant voorop. We geven je overzicht, helpen je keuzes maken en verrassen je met sterk inhoudelijke plannen gebaseerd op data en insights. Zo dragen we bij aan jouw groei...

Lees Meer

 
[DPG Grow] 5 tips voor het kiezen van de beste afbeeldingen in branded artikelen

Bewegende beelden zijn groter, opvallender en er zijn er veel meer van. Op Instagram, TikTok en Snapchat zie je ze al jaren voorbijkomen. Maar niet alleen op social media voeren (bewegende) beelden steeds meer de boventoon.

Ook op nieuwswebsites worden ze belangrijker. Benieuwd hoe jouw branded artikel in het oog springt bij je doelgroep dankzij het juiste beeld? DPG Grow geeft je 5 tips. Als je de website en app van verschillende nieuwstitels vergelijkt met de versies van jaren geleden, valt je één ding direct op: (bewegende)...

Lees Meer

 
Wayne Parker Kent scherpt positionering aan

Creatief bureau Wayne Parker Kent heeft zijn positionering aangescherpt. Het bureau belooft de grenzen van merken te verleggen en onder de pay-off we create stories worth telling gaat het bureau merken helpen van A tot Z, van branding, tot campagnes en content.

De positionering gaat gepaard met een vernieuwde brand identity en een ATL-campagne. Wayne Parker Kent is tot de vernieuwde positionering gekomen na een zorgvuldige analyse van het huidige landschap. Merken willen zich onderscheiden...

Lees Meer

 
Energize aan de slag voor HeadFirst Group

Energize ontwikkelde een merkverhaal en strategie voor hr-techdienstverlener HeadFirst Group. Een merkfundament waarop de komende jaren onder andere campagnes gebouwd kunnen worden.

In september 2022 start de eerste campagne voor het label Select, speciaal voor zzp’ers. Bart van der Geest, Head of Marketing & Communication bij HeadFirst Group: "Door de acquisities van HeadFirst Group bestaan verschillende bedrijfs-DNA’s naast elkaar. Een overstijgend merkverhaal gaat de onderlinge verschillen verbinden en overbruggen...

Lees Meer

 
Regisseur Daan Groot stapt over naar Hazazah

Productiehuis Hazazah heeft regisseur Daan Groot gestrikt, waarmee het jonge energie toevoegt aan het roster.

Daan Groot maakte een goede start als commercial regisseur na zijn afstuderen aan de filmacademie in 2017: hij won de Young Discovery Award op het Fashion Film Festival in Istanbul met een film voor modelabel Martan en L'Oréal Paris, en kort daarna werd hij gevraagd voor een internationale campagne voor Brooks Running. De afgelopen jaren was hij verbonden...

Lees Meer

 

 
 
Nog 5 dagen om in te sturen voor Content Marketing | The Awards - al meer dan 100 cases aangemeld!

Op maandag 19 september 2022 om 24:00 uur sluit de inschrijving voor Content Marketing | The Awards.

Let op: er wordt geen uitstel verleend, maandag 19 september is echt de laatste dag dat je cases kunt insturen voor de grootste en belangrijkste prijs voor contentmarketing in de Benelux.

Deelnemers uit Nederland en België zijn van harte welkom!

Inmiddels zijn er meer dan 100 cases aangemeld en het eind is gelukkig nog niet in zicht. 

En omdat je nooit duidelijk genoeg kunt zijn nog even het volgende:

Hier vind je de gerenommeerde jury, hier vind je de categorieën waarvoor je kunt inzenden, hier vind je hoe je cases kunt aanmelden en insturen, hier vind je al een aantal geweldige cases die we hebben gepubliceerd. Daarover het volgende: wij publiceren alle cases die worden ingestuurd maar 1) alleen een deel, niet de cijfermatige onderbouwing en 2) alleen na nadrukkelijke toestemming van de inzender. Het mag, het is geweldig, het kost niets extra maar het hoeft niet. 

De feestelijke prijsuitreiking is op 1 november 2022.

Lees alles over Content Marketing | The Awards 2022 en hoe cases in te sturen hier

We hebben voor de liefhebbers alles ook nog even op video gezet. Die video staat hier

Kom maar door met die inzendingen!

Lees Meer

 
Draag nu mensen voor voor de Media100, Marketing100, Reclamebureau100...

Het M100 Event komt eraan! De nieuwe naam voor wat afgelopen jaar nog ietwat omslachtig met Media100 | Marketing100 Event werd aangeduid.

In oktober vindt het onderzoek plaats dat de basis vormt voor de lijsten. Dit onderzoek wordt gedaan door MediaTest.

De naam is nieuw, gebleven is de status van beste media | marcom netwerk event van het jaar.

Voordragen tot en met vrijdag 16 september

Tot en met vrijdag 16 september kun je mensen voordragen voor de Media100, Marketing100, Reclamebueau100 en alle deellijsten editie 2023...

Lees Meer

 
PR-Dashboard organiseert evenement over mediamonitoring en auteursrecht

PR-Dashboard organiseert op donderdag 22 september een bijeenkomst waarbij sprekers van alle betrokken partijen gaan uitleggen hoe de (online) mediamonitoring wereld is veranderd en wat er op het gebied van copyrights aan zit te komen.

Ook gaan ze in gesprek met de zaal, waar onder andere pr-bureaus, communicatieafdelingen en monitoringbedrijven vertegenwoordigd zijn. Dagvoorzitter is journalist Margreet Spijker, onder andere bekend als oud-presentator van...

Lees Meer

 
[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Operations

NIKE Inc. is the world's leading designer, marketer, and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment, and accessories. 

Founded by Bill Bowerman and Phil Knight in 1972, Nike has grown over the last 50 years into one of the most valuable, most loved and most emulated brands in the world, singular in its ability to create cultural conversation within the world of sports and fashion and far beyond. Nike's mission is to bring inspiration and innovation to every athlete* in the world; a...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Freelance TikTok Editor Cosmopolitan

Word jij Cosmopolitan’s TikTok & Instagram Reels editor (freelance)? Voor de online redactie van Cosmopolitan zijn we nu op zoek naar een TikTok & Instagram Reels video editor & creator (freelance) voor 3 dagen per week!

Met Cosmopolitan bereiken we elke maand miljoenen mensen die we inspireren, motiveren en gidsen om het beste uit hun leven te halen met fun, entertaining én uplifting content. Elke dag doen we dit met een team bevlogen redacteuren, waar...

Lees Meer

 
[Vacatures] LVB zoekt een Creatieve Marketingcommunicatie-Adviseur

Zin om gave contentcampagnes te bedenken? Klanten te adviseren over uiteenlopende marketingcommunicatievraagstukken? Wil je werken voor merken als UWV, Bol.com, ABN AMRO, KPMG, PostNL, Kindertelefoon en Gemeente Den Haag? Join us!

We zoeken een adviseur met minimaal 3 jaar ervaring in marketingcommunicatie of contentmarketing aan klant- of bureauzijde. Wat we doen? Campagnes ontwikkelen, strategieën optuigen, content creëren én distribueren...

Lees Meer

 
[Vacatures] Alfred zoekt een Account Director

Wij zijn Alfred. Het grootste kleine reclamebureau van Nederland. En we zijn op zoek naar een dijk van een Account Director. Iemand die aan het roer staat van een sterk accountteam en pro-actief meedenkt met en voor onze opdrachtgevers. Zo eentje van de grote lijnen en een goed resultaat. Ervaring in de retail is zeker een pré.

Meer in detail

Je hebt een aantal jaren ervaring in de reclamebranche en weet wat het is om verantwoordelijkheid te pakken. Je bouwt aan een langdurige, renderende en effectieve relatie met je opdrachtgever en om deze relatie te onderhouden stuur je...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Accountmanager Cross Media

Wat houdt de functie in?
Cross-mediaal sales

  • Verantwoordelijk voor het realiseren van de digitale & print salesdoelstellingen binnen mediabureaus en adverteerders;
  • Opstellen van de eigen werkplanning op basis van de vastgestelde digitale & print sales-doelstellingen;
  • Doen van voorstellen ten behoeve van digitale & print jaartargets voor mediabureaus en adverteerders: het uitdenken van media planning, merkstrategieën en/of...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Dutch Media Week | Programma 02-10-2022 | 21:48:00


Lifeline Group investeert half miljoen euro in Debiteurnet voor internationale expansie 02-10-2022 | 18:19:00
Debiteurnet ambieert internationale groei en heeft hiervoor een partner-investeerder aangetrokken. De Lifeline Group zal de ambities van de financieel dienstverlener ondersteunen met kapitaal, kennis en netwerk


Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht 30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen


[Interview] Marnix Broer over rebranding Studocu/Studeersnel.nl 30-09-2022 | 10:40:26
Marnix Broer is mede-oprichter en CEO van Studocu/Studeersnel.nl, het internationale platform voor studenten om snel het beste studiemateriaal te vinden. Twaalf jaar na de oprichting is het tijd voor een grote rebranding. We spreken hem over deze stap en over de plannen voor de toekomst


Megawatt lanceert grootste grijpmachine ter wereld voor Samsung 30-09-2022 | 10:24:58
Afgelopen week lagen de smartphones, watches, tabs en buds in Utrecht voor het grijpen. Letterlijk. Megawatt Fieldmarketing ging de samenwerking aan met Samsung en creëerde veel buzz met de activatie van de allernieuwste Galaxy Z Flip 4. Hoe? Ze lanceerden de grootste grijpmachine ter wereld


[DPG Grow] Adverteren in roerige tijden 30-09-2022 | 08:51:14
Veel ondernemers worden in tijden van crisis extra voorzichtig en kiezen ervoor om de hand op de knip te houden. Tijd om de marketingstrategie aan te passen! Charlotte van Asselt, expert van DPG Grow, legt je uit waarom


[Nederlands MediaNetwerk TV] Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren 29-09-2022 | 10:55:34
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten


[Column] Paola Cassone: Leven zonder lineaire televisie 29-09-2022 | 10:20:23
Voor wie het dit jaar al moeilijk had om de communicatiedoelstellingen te halen met een campagne op lineaire televisie, is het nu dus tijd om je af te vragen: kan ik mijn communicatiedoelstellingen halen zonder lineaire televisie?


[Vacatures] Natwerk zoekt een Strategy Lead 29-09-2022 | 10:09:00
Natwerk is per direct op zoek naar een Strategy Lead


[Vacancy] Initiative is looking for a Manager, Paid Search - Commerce 29-09-2022 | 09:43:00
Initiative is directly looking for a Manager, Paid Search - Commerce


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Credit Management Specialist 29-09-2022 | 09:27:10
Mediahuis is per direct op zoek naar een Credit Management Specialist


iO groeit verder in Scandinavië met Zweedse Triggerfish 29-09-2022 | 08:53:19
Het end-to-end agency iO zet zijn uitbreiding in het noorden verder. Waar eerder deze maand het Deense agency Peytz & Co al aansloot, heeft ook het digital agency Triggerfish uit Stockholm zich nu bij iO gevoegd


bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk 28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers


RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau 28-09-2022 | 17:15:00
De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -