Jaargang 5 | editie 79 | 26 september 2022
 
[CMTA] N=5: Ondernemen is vooruitkijken

N=5 is het grootste onafhankelijke bureau van Nederland en helpt merken groeien met de kracht van emotie. Waarbij campagnes en content naast elkaar staan en vertrekken vanuit dezelfde strategische sturende gedachte.

Met een redactionele formule als sturend mechanisme voor alle content. Het label N=Content bestaat uit een team van digital, social en redactionele talenten, die zich primair focussen op...

Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Mariëlle Scholten over 0930 creative agency

Mariëlle Scholten is Business Director bij 0930 creative agency. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over haar bureau.

Mariëlle Scholten: “Wij doen eigenlijk alles. We focussen ons niet op één bepaald vlak, zoals activaties, maar we doen alles van A tot Z. Strategie en creatie zijn daarbij onze absolute slagkracht. 930 verwijst naar het Amerikaanse gezegde See you at 930, het opstaan van de dag en ook het laten opstaan van merken. Mijn rol is het versterken van het account- en...

Lees Meer

 
[Forum] Gemeente Haarlem verbiedt outdoor vleesreclame. Goed idee?

Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM. Deze keer is de vraag:

[Forum] Gemeente Haarlem verbiedt outdoor vleesreclame. Goed idee?

Overigens gaat het niet alleen om vleesreclame, maar om een reclameverbod in de openbare ruimte voor vliegreizen, vervoersmiddelen die gebruik maken van fossiele brandstoffen en vlees, zie ook hier...

Lees Meer

 
[CMTA] Mediatic: Contentplatform Huis van Talent

Mediatic is hét contentmarketing- en pr-bureau voor vooruitstrevende organisaties. Wij geven de impactvolle verhalen van onze opdrachtgevers de vorm die ze nodig hebben en creëren de aandacht die deze verhalen verdienen.

Samen met onze klanten gaan we voor maximale impact en maken we – ieder op onze eigen manier – de wereld steeds een beetje beter. Onze missie? Drie woorden: Aandacht voor...

Lees Meer

 
[Column] Wies Popa (Axioma): Gaan we in 2022 eindelijk afscheid nemen van plastic content?

Is na het verbod op gratis plastic tasjes in 2016 en plastic rietjes vorig jaar, 2022 niet hét jaar om afscheid te nemen van plastic content? Vaarwel wegwerpartikelen en hallo duurzame communicatie!

Het klinkt zo logisch, duurzaam communiceren. Maar laten we eerlijk zijn: ons vakgebied is de afgelopen tijd behoorlijk vervuild geraakt. Gebrek aan visie, korte-termijnstrategieën en snel willen scoren zorgen ervoor dat er massaal plastic content wordt geproduceerd...

Lees Meer

 
[CMTA] DPG Media - de Ondernemer: De kracht van Sterke Schakels

DPG Media is het grootste crossmediale mediabedrijf van Nederland. Onze media komen al decennia lang dagelijks over de vloer bij miljoenen Nederlandse huishoudens.

Met 56 sterke merken die zowel onze lezers, kijkers, luisteraars als adverteerders een prachtig platform bieden. We informeren, inspireren en entertainen. Ons crossmediale portfolio...

Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Ongehoord

Guttegut, wat was omroepland eensgezind. De nieuweling Ongehoord Nederland, de Forumspreekbuis, had een item over racisme. 

De omroepen hadden in een gezamenlijke afkeurende verklaring laten weten dat zij: "als publieke omroep pal staan voor de vrijheid van meningsuiting. Vrije nieuwsgaring vinden omroepen een hoeksteen van onze open samenleving. Iedere dag zetten zij zich in om het publiek op een eerlijke manier te informeren. Vanuit hun eigen levensvisie of...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] &.media group zoekt een Medior PR & Events Manager

Meehelpen om klanten in het zonnetje te zetten door publiciteit te genereren door middel van traditioneel PR, influencer marketing en events? Assisteren bij de organisatie van verschillende (online) events? Meewerken aan plannen voor merken om hen te inspireren en op een vernieuwende manier PR & events in te zetten?

Alles leren over het uitvoeren van voorgeschreven strategische plannen in de creatieve marketing en media wereld? Energie krijgen van het bedenken van creatieve en ludieke PR activiteiten? Herken jij jezelf hierin? Dan zijn wij op zoek...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Local Sales Support

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale displays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Product Data Analist

De wereld is online, data is het digitale goud. Elke dag wordt er immens veel data geproduceerd. En die data kan van essentiële waarde zijn in het bereiken van de juiste mensen op het juiste moment met het juiste product. Dat vereist slimme uitleestechnieken, slimme services, goede campagnes en een geniale Product Data Analist.

Wat ga je doen als Product Data Analist?

De digitale evolutie van het medialandschap daagt ons uit. We geloven in de kracht van onafhankelijke journalistiek en zijn daarom met jou als onze data analist dagelijks bezig om onze journalistieke producten te verbeteren. Daarbij destilleer jij...

Lees Meer

 
[Vacatures] SuperRebel zoekt een Account Manager

SuperRebel Agency is op zoek naar een ervaren account manager. Als jij het leuk vindt om samen met het Superrebel team te investeren in een goede relatie met een aantal van onze opdrachtgevers dan kun je bij ons aan de slag.

Bij SuperRebel Agency werk je mee aan de totstandkoming van strategische positioneringen, identities en creatieve campagnes voor merken als Burger King, Moeke, Organto, SolarEdge, MP Motorsport, Aartsen, House of Pertijs, Bosch...

Lees Meer

 
[Vacatures] Maxlead zoekt een Junior Online Marketing Consultant

Heb jij al enige ervaring in online marketing, maar leer je in je huidige baan niet snel genoeg? Lees dan verder en ontdek wat de Academy 2022 voor jou kan betekenen!

Abovo Maxlead is een toonaangevend performance marketing en mediabureau met een ambitieuze focus op de omnichannel markt. Met 80 enthousiaste digital consultants werken we dagelijks voor mooie merken als Basic-Fit, Marktplaats en...

Lees Meer

 
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Mediamanager

Haal jij energie uit het uit de brand helpen van mensen en schrik jij niet van een deadline? Wil jij die rots in de branding zijn en staat dienstverlening bij jou hoog in het vaandel?

Dan is de functie Mediamanager bij Talpa TV Productions wellicht iets voor jou! Het gaat om een parttime functie voor de periode oktober t/m februari voor 16-24 uur per week in Hilversum. Ideaal te combineren met een opleiding! Als Mediamanager opereer je als een spin in het web binnen Talpa TV Productions. Je gaat meewerken aan dagelijkse tv...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Arno de Jong (Nederlandse Loterij) meest invloedrijke marketeer in Nederland - nummer 1 in de Marketing100 2023 08-12-2022 | 20:41:00
Tijdens het M100 Event op 7 december in de Kromhouthal in Amsterdam is Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, uitgeroepen tot de meest invloedrijke marketeer van Nederland


Gorillas lanceert limited-edition wijnflessen voor de feestdagen 08-12-2022 | 15:58:00
Speciaal voor de feestdagen lanceert Gorillas drie wijnflessen in samenwerking met kunstenares Andrea van Nieuwenhuizen en urban winery Chateau Amsterdam


[DPG Grow] Zo shoppen de verschillende generaties anno 2022 08-12-2022 | 15:18:45
Om jouw doelgroep goed te kunnen bedienen, is het noodzakelijk te weten waar ze zich online bevinden en hoe zij hun tijd besteden


Amazon.nl opent grootste online foute-kersttruienwinkel van Nederland 08-12-2022 | 12:56:00
Amazon.nl opent de grootste online foute-kersttruienwinkel van Nederland, met verschillende foute kersttruien waaronder een limited edition foute kersttrui van Dries Roelvink


Patritia Pahladsingh benoemd tot CEO Accenture Song Nederland  08-12-2022 | 11:57:02
Patritia Pahladsingh is per 1 februari 2023 benoemd tot CEO & Managing Director van Accenture Song Nederland. Accenture Song helpt bedrijven te transformeren met creatieve oplossingen en belooft growth through relevance at the speed of life. In deze rol zal Patritia Pahladsingh tevens zitting nemen in het Nederlands Leiderschapsteam van Accenture


Coca-Cola lanceert kerstcampagne Christmas Always Finds Its Way 08-12-2022 | 10:48:00
De Coca-Cola kersttruck is voor velen het startsein van de feestdagen. De afgelopen twee jaar was de kersttruck vanzelfsprekend niet zichtbaar in het Nederlandse straatbeeld, maar dit jaar gaan de Kerstman en zijn kerstelfjes weer op pad om de kerstgedachte naar de mensen te brengen


Rebranding voor FEMMEFAB Influencer Marketing Agency 08-12-2022 | 10:22:00
Influencer Marketing Agency Femmefab introduceert een vernieuwde huisstijl, logo en website. Het agency heeft het afgelopen jaar een sterke ontwikkeling doorgemaakt waar een vernieuwde branding volledig bij aansluit


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Algemeen Verslaggever Alkmaar/Beverwijk 08-12-2022 | 10:11:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Algemeen Verslaggever Alkmaar/Beverwijk


Patritia Pahladsingh verlaat TBWA\NEBOKO 08-12-2022 | 09:52:29
Na ruim 16 jaar gaat Managing Director Patritia Pahladsingh TBWA\NEBOKO verlaten. Op 1 februari vervolgt ze haar carrière als CEO van Accenture Song Amsterdam


[Vacatures] LVB zoekt een Traffic Manager 08-12-2022 | 09:21:00
LVB is per direct op zoek naar een Traffic Manager


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Redacteur 112 Vandaag 08-12-2022 | 09:01:00
No Pictures Please is per direct op zoek naar een Redacteur 112 Vandaag


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Online producer/redacteur 112 Vandaag 08-12-2022 | 08:54:00
No Pictures Please is per direct op zoek naar een Online producer/redacteur 112 Vandaag


[Vacatures] Fightclub zoekt een Campagne & Merk Strateeg 08-12-2022 | 08:01:00
Fightclub is per direct op zoek naar een Campagne & Merk Strateeg


[Interview] Berrit Blok (Endeavour): meer ruimte voor boss ladies in ons creatieve landschap 06-12-2022 | 14:05:00
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Berrit Blok die Creative Director en partner is bij Endeavour


Joe Public verzorgt kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen 06-12-2022 | 14:02:00
Lidl’s kerstcampagne staat in het teken van enerzijds luxe voor iedereen, en anderzijds heeft Lidl als boodschap er voor iedereen te zijn



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -