Jaargang 5 | editie 81 | 28 september 2022
 
[CMTA] N=5: The Dark Side of Money

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

N=5 is het grootste onafhankelijke bureau van Nederland en helpt merken groeien met de kracht van emotie. Waarbij campagnes en content naast elkaar staan en vertrekken vanuit dezelfde strategische sturende gedachte. Met een redactionele formule als sturend mechanisme voor alle content. Het label N=Content bestaat uit een team van digital, social en redactionele talenten, die zich primair focussen op...

Lees Meer

 
Nespresso lanceert campagne The Empty Cup

In The Empty Cup campagne van Nespresso speelt George Clooney al voor de zestiende keer de hoofdrol. Maar, deze keer met een alarmerende boodschap: klimaatverandering bedreigt wereldwijd ook de koffiegemeenschappen.

Nespresso zet zich daarom al jarenlang in om de kwaliteit van koffie te beschermen, voor nu en in de toekomst. Nespresso wil de dreiging van klimaatverandering voor de wereldwijde koffieproductie benadrukken. In de week van International Coffee Day (1 oktober 2022) focust het bedrijf daarom niet...

Lees Meer

 
[Interview] Jeroen van Rossum (Quadia): Wij zetten communicatiedoelstellingen van corporates om in video

Jeroen van Rossum is Managing director bij Quadia. We spreken hem over ontwikkelingen in de online video markt.

Jeroen van Rossum: “Quadia is een bedrijf dat communicatiedoelstellingen van corporates omzet in video. We doen dat zowel live als met andersoortige videcontent. Die verhouding was jarenlang zo'n 60 procent live producties en 40 procent niet-live. In de coronaperiode is het aandeel van live-producties naar 99 procent gegaan...

Lees Meer

 
Persuade en Scapino introduceren INTO FORTY SIX collectie

Veel hakken gaan maar tot maat 42. Waarom? Veel mensen die graag op hakken lopen hebben een grotere schoenmaat. Steeds meer vrouwen.

Maar ook steeds meer mannen voelen zich vrij om voor hakken te kiezen. Daarom ontwikkelde Persuade samen met Scapino een collectie hakken tot en met maat 46: INTO FORTY SIX. Een collectie ontworpen voor iedereen met een grotere...

Lees Meer

 
[CMTA] The Post: Eneco eMobility

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

Bij The Post doen we aan Bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de...

Lees Meer

 
DPG Media lanceert Seamless advertising

Per 1 oktober introduceert DPG Media Seamless ads. Deze advertentieformats passen naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend ervaren. 

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou bewegen van de tot op heden standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een CTR die vijf keer zo...

Lees Meer

 
[CMTA] Axioma: AAN in het donker

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

Of het nu gaat om contentmarketing, een campagne of magazine... Communicatie draait om het maken van contact. Écht contact. Dat moet maximale impact genereren. Met diepgaande doelgroepinsights, een authentiek verhaal, eigen geluid en unieke content brengt Axioma organisaties en merken in contact met hun doelgroep. Écht in contact...

Lees Meer

 
2023: NPO wil 877,5 miljoen van overheid oftewel 28,4 miljoen meer (en liefst nog meer)

De NPO heeft 877,5 miljoen euro aan de overheid gevraagd als budgetaanvraag 2023 voor de eigen taken; 28,4 miljoen meer dan 2022. En liefst wil de NPO nog meer budget. In de miljoenennota is 863,5 miljoen euro voorzien voor de NPO inclusief de dotatie uit de algemene mediareserve.

Extra budget

Met extra budget bovenop de 877,5 miljoen wil de NPO extra investeringen te doen in on demand en de programmering waaronder (onderzoeks)journalistiek. Ook zijn volgens de NPO middelen nodig voor de veiligheid van journalisten en om te...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter

Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan werken bij het bureau dat de contentmarketing doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken!

Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing. Dat doen we onder meer via interviews met succesvolle impact-ondernemers (zie: LiEF – Succesvol ondernemen voor een betere wereld)...

Lees Meer

 
[Vacatures] &.media group zoekt een Data & Insights Manager

Ben jij een sterk analytisch talent én mix je dit graag met een vleugje creativiteit? Ben jij op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in het marketing landschap en doe je hier graag onderzoek naar?

Word jij blij van cijfers en het vertalen van data in de mooiste rapportages aan onze klanten? Dan zijn we op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een (junior of medior) Data & Insights...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Hoofdredacteur JAN

JAN is hét authentieke, Nederlandse feelgood merk voor hoogopgeleide 30+ vrouwen die alles uit het leven willen halen. Met humor, herkenbare verhalen, prachtige fotografie en een no-nonsense mentaliteit biedt JAN alles waar je naar verlangt, maar gaat daarbij tegelijkertijd niet voorbij aan het echte leven.

JAN is een glossy met inhoud die raakt. En dat slaat aan: JAN is uitgegroeid tot een multimediaal kwaliteitsmerk met de printtitels JAN, VakantieJAN, JAN Living en JAN Winterboek, het online platform jan-magazine.nl, sociale media...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Local Sales Support

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale displays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redacteur Famme en J/M Ouders 16-04-2024 | 11:16:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Redacteur Famme en J/M Ouders


Boels Rental kiest voor Springbok en lanceert lentecampagne 16-04-2024 | 11:15:00
Na een korte pitch procedure hebben Springbok en Boels Rental samen het digitale en creatieve concept en de campagne ontwikkeld


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior frontend developer 16-04-2024 | 10:57:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Senior frontend developer -Fulltime


[Vacatures] Markteffect zoekt een Key Accountmanager Onderwijs 16-04-2024 | 10:25:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Key Accountmanager Onderwijs


Serviceplan Make en Kérastase lanceren campagne met actrice Sydney Sweeney  16-04-2024 | 10:03:00
Serviceplan Make Benelux heeft de krachten gebundeld met Kérastase voor de lancering van de productlijn van het haarverzorgingsmerk


[Vacatures] Markteffect zoekt een Account manager 16-04-2024 | 10:01:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Accountmanager


Tradebyte koppelt met ZEOS voor verkopers in de Benelux 16-04-2024 | 10:00:00
Tradebyte is gekoppeld aan ZEOS. Daarmee ontstaat een dubbele oplossing voor grote en middelgrote merken en online retailers in de Benelux


[Vacatures] Markteffect zoekt een Junior Marktonderzoeker 16-04-2024 | 09:41:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Junior Marktonderzoeker


BiFi kiest voor Natwerk en lanceert campagne: Stiekem de Lekkerste 16-04-2024 | 09:15:00
Met een humoristische campagne zet Natwerk BiFi neer als een onweerstaanbare guilty pleasure. De commercial is samen met DPPLR geproduceerd


Moco Museum kiest voor Fitzroy 16-04-2024 | 09:02:00
Fitzroy is gevraagd om het museum te helpen op het gebied van marketingcommunicatie in de verschillende landen


[Vacatures] Blue Circle zoekt een Eindredacteur Online RTL Boulevard 16-04-2024 | 07:54:00
Blue Circle is per direct op zoek naar een Eindredacteur Online RTL Boulevard -Periode: Per direct


Mediaplus verzorgt crossmediale voorjaarscampagne Hornbach met 4DX, 3D OOH en meer 15-04-2024 | 15:01:00
Hornbach heeft zijn voorjaarscampagne Ieder voorjaar een nieuw begin gelanceerd. De campagne is een samenwerking tussen mediabureau Mediaplus en Hornbach waarbij een 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en innovatieve groeiende mupi’s crossmediaal worden ingezet


Itai Verhoeckx start productiemaatschappij Challenger Avril 14th 15-04-2024 | 12:31:00
Challenger Avril 14th – vernoemd naar een nummer van Aphex Twin – biedt bureaus, merken en productiemaatschappijen vers bloed en een flexibelere aanpak


Dit zijn de finalisten van de Dutch Creativity Awards 2024 15-04-2024 | 12:26:00
ADCN kondigt de finalisten voor de Dutch Creativity Awards van 2024 aan. De jury panels hebben uit 550 inzendingen 165 finalisten geselecteerd


Maxime Helle-de Groot en Bryan Verhage naar Cognito Amsterdam 15-04-2024 | 10:37:27
Maxime Helle-de Groot gaat aan de slag als Project Manager Events. Bryan Verhage neemt de rol van Content Manager op zich



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -