Jaargang 5 | editie 81 | 28 september 2022
 
[CMTA] N=5: The Dark Side of Money

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

N=5 is het grootste onafhankelijke bureau van Nederland en helpt merken groeien met de kracht van emotie. Waarbij campagnes en content naast elkaar staan en vertrekken vanuit dezelfde strategische sturende gedachte. Met een redactionele formule als sturend mechanisme voor alle content. Het label N=Content bestaat uit een team van digital, social en redactionele talenten, die zich primair focussen op...

Lees Meer

 
Nespresso lanceert campagne The Empty Cup

In The Empty Cup campagne van Nespresso speelt George Clooney al voor de zestiende keer de hoofdrol. Maar, deze keer met een alarmerende boodschap: klimaatverandering bedreigt wereldwijd ook de koffiegemeenschappen.

Nespresso zet zich daarom al jarenlang in om de kwaliteit van koffie te beschermen, voor nu en in de toekomst. Nespresso wil de dreiging van klimaatverandering voor de wereldwijde koffieproductie benadrukken. In de week van International Coffee Day (1 oktober 2022) focust het bedrijf daarom niet...

Lees Meer

 
[Interview] Jeroen van Rossum (Quadia): Wij zetten communicatiedoelstellingen van corporates om in video

Jeroen van Rossum is Managing director bij Quadia. We spreken hem over ontwikkelingen in de online video markt.

Jeroen van Rossum: “Quadia is een bedrijf dat communicatiedoelstellingen van corporates omzet in video. We doen dat zowel live als met andersoortige videcontent. Die verhouding was jarenlang zo'n 60 procent live producties en 40 procent niet-live. In de coronaperiode is het aandeel van live-producties naar 99 procent gegaan...

Lees Meer

 
Persuade en Scapino introduceren INTO FORTY SIX collectie

Veel hakken gaan maar tot maat 42. Waarom? Veel mensen die graag op hakken lopen hebben een grotere schoenmaat. Steeds meer vrouwen.

Maar ook steeds meer mannen voelen zich vrij om voor hakken te kiezen. Daarom ontwikkelde Persuade samen met Scapino een collectie hakken tot en met maat 46: INTO FORTY SIX. Een collectie ontworpen voor iedereen met een grotere...

Lees Meer

 
[CMTA] The Post: Eneco eMobility

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

Bij The Post doen we aan Bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de...

Lees Meer

 
DPG Media lanceert Seamless advertising

Per 1 oktober introduceert DPG Media Seamless ads. Deze advertentieformats passen naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend ervaren. 

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou bewegen van de tot op heden standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een CTR die vijf keer zo...

Lees Meer

 
[CMTA] Axioma: AAN in het donker

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 www.cmta.nl

Of het nu gaat om contentmarketing, een campagne of magazine... Communicatie draait om het maken van contact. Écht contact. Dat moet maximale impact genereren. Met diepgaande doelgroepinsights, een authentiek verhaal, eigen geluid en unieke content brengt Axioma organisaties en merken in contact met hun doelgroep. Écht in contact...

Lees Meer

 
2023: NPO wil 877,5 miljoen van overheid oftewel 28,4 miljoen meer (en liefst nog meer)

De NPO heeft 877,5 miljoen euro aan de overheid gevraagd als budgetaanvraag 2023 voor de eigen taken; 28,4 miljoen meer dan 2022. En liefst wil de NPO nog meer budget. In de miljoenennota is 863,5 miljoen euro voorzien voor de NPO inclusief de dotatie uit de algemene mediareserve.

Extra budget

Met extra budget bovenop de 877,5 miljoen wil de NPO extra investeringen te doen in on demand en de programmering waaronder (onderzoeks)journalistiek. Ook zijn volgens de NPO middelen nodig voor de veiligheid van journalisten en om te...

Lees Meer

 

 
 
[Vacatures] Mediatic zoekt een Medior Copywriter

Ben je op zoek naar een baan waar je energie van krijgt? Kom dan werken bij het bureau dat de contentmarketing doet voor organisaties die écht (positieve) impact maken!

Mediatic lanceert succesvolle startups, werkt voor de absolute marktleiders in uiteenlopende sectoren en zet zelf ook vol in op contentmarketing. Dat doen we onder meer via interviews met succesvolle impact-ondernemers (zie: LiEF – Succesvol ondernemen voor een betere wereld)...

Lees Meer

 
[Vacatures] &.media group zoekt een Data & Insights Manager

Ben jij een sterk analytisch talent én mix je dit graag met een vleugje creativiteit? Ben jij op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in het marketing landschap en doe je hier graag onderzoek naar?

Word jij blij van cijfers en het vertalen van data in de mooiste rapportages aan onze klanten? Dan zijn we op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een (junior of medior) Data & Insights...

Lees Meer

 
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Hoofdredacteur JAN

JAN is hét authentieke, Nederlandse feelgood merk voor hoogopgeleide 30+ vrouwen die alles uit het leven willen halen. Met humor, herkenbare verhalen, prachtige fotografie en een no-nonsense mentaliteit biedt JAN alles waar je naar verlangt, maar gaat daarbij tegelijkertijd niet voorbij aan het echte leven.

JAN is een glossy met inhoud die raakt. En dat slaat aan: JAN is uitgegroeid tot een multimediaal kwaliteitsmerk met de printtitels JAN, VakantieJAN, JAN Living en JAN Winterboek, het online platform jan-magazine.nl, sociale media...

Lees Meer

 
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Local Sales Support

Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe (CCE) en telt 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. We beheren ruim 1.600 digitale en 16.000 niet digitale displays door heel Nederland.

‘Creating the future of media’ is onze Europese toekomstvisie. Dit houdt in dat we ‘ons domein’ van buitenreclame de komende jaren willen transformeren met data-gedreven innovaties, in het voordeel van al onze stakeholders. Dus zowel adverteerders, mediabureaus, gemeentes en andere...

Lees Meer

 
Iemand nog een baan?

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Gorillas lanceert limited-edition wijnflessen voor de feestdagen 08-12-2022 | 15:58:00
Speciaal voor de feestdagen lanceert Gorillas drie wijnflessen in samenwerking met kunstenares Andrea van Nieuwenhuizen en urban winery Chateau Amsterdam


[DPG Grow] Zo shoppen de verschillende generaties anno 2022 08-12-2022 | 15:18:45
Om jouw doelgroep goed te kunnen bedienen, is het noodzakelijk te weten waar ze zich online bevinden en hoe zij hun tijd besteden


Amazon.nl opent grootste online foute-kersttruienwinkel van Nederland 08-12-2022 | 12:56:00
Amazon.nl opent de grootste online foute-kersttruienwinkel van Nederland, met verschillende foute kersttruien waaronder een limited edition foute kersttrui van Dries Roelvink


Patritia Pahladsingh benoemd tot CEO Accenture Song Nederland  08-12-2022 | 11:57:02
Patritia Pahladsingh is per 1 februari 2023 benoemd tot CEO & Managing Director van Accenture Song Nederland. Accenture Song helpt bedrijven te transformeren met creatieve oplossingen en belooft growth through relevance at the speed of life. In deze rol zal Patritia Pahladsingh tevens zitting nemen in het Nederlands Leiderschapsteam van Accenture


Coca-Cola lanceert kerstcampagne Christmas Always Finds Its Way 08-12-2022 | 10:48:00
De Coca-Cola kersttruck is voor velen het startsein van de feestdagen. De afgelopen twee jaar was de kersttruck vanzelfsprekend niet zichtbaar in het Nederlandse straatbeeld, maar dit jaar gaan de Kerstman en zijn kerstelfjes weer op pad om de kerstgedachte naar de mensen te brengen


Rebranding voor FEMMEFAB Influencer Marketing Agency 08-12-2022 | 10:22:00
Influencer Marketing Agency Femmefab introduceert een vernieuwde huisstijl, logo en website. Het agency heeft het afgelopen jaar een sterke ontwikkeling doorgemaakt waar een vernieuwde branding volledig bij aansluit


[Vacatures] Mediahuis zoekt een Algemeen Verslaggever Alkmaar/Beverwijk 08-12-2022 | 10:11:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Algemeen Verslaggever Alkmaar/Beverwijk


Patritia Pahladsingh verlaat TBWA\NEBOKO 08-12-2022 | 09:52:29
Na ruim 16 jaar gaat Managing Director Patritia Pahladsingh TBWA\NEBOKO verlaten. Op 1 februari vervolgt ze haar carrière als CEO van Accenture Song Amsterdam


[Vacatures] LVB zoekt een Traffic Manager 08-12-2022 | 09:21:00
LVB is per direct op zoek naar een Traffic Manager


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Redacteur 112 Vandaag 08-12-2022 | 09:01:00
No Pictures Please is per direct op zoek naar een Redacteur 112 Vandaag


[Vacatures] No Pictures Please zoekt een Online producer/redacteur 112 Vandaag 08-12-2022 | 08:54:00
No Pictures Please is per direct op zoek naar een Online producer/redacteur 112 Vandaag


[Vacatures] Fightclub zoekt een Campagne & Merk Strateeg 08-12-2022 | 08:01:00
Fightclub is per direct op zoek naar een Campagne & Merk Strateeg


[Interview] Berrit Blok (Endeavour): meer ruimte voor boss ladies in ons creatieve landschap 06-12-2022 | 14:05:00
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Berrit Blok die Creative Director en partner is bij Endeavour


Joe Public verzorgt kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen 06-12-2022 | 14:02:00
Lidl’s kerstcampagne staat in het teken van enerzijds luxe voor iedereen, en anderzijds heeft Lidl als boodschap er voor iedereen te zijn


AMARU presenteert whitepaper over de toekomst van creativiteit en merken 06-12-2022 | 13:42:00
Om beter te begrijpen waar onze snel veranderende samenleving naartoe gaat, deed AMARU onderzoek naar technologie en cultuur



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -